Testy — sezon 2008

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Jędruś N kwi 06, 2008 19:30  Testy — sezon 2008

Pierwsze testy sezonu 2008 zbliżają się ogromnymi krokami więc czas utworzyć temat .
W Barcelonie większość zespołów przywiezie nowe pakiety aero .
BMW ma przywieźć pakiet który poprawi ich prędkości na prostych , jednocześnie nie tracą prędkości na zakrętach .
STR3 zadebiutuje w normalnej jeździe i zabaczymy jak szybkie będzie i czy będzie nim się dało tak jak w tamtym sezonie walczyć z Red Bullem na słabych silnikach Renault .
Obrazek
Nie kto inny jak człowiek stworzył piekło w samym środku raju.
Avatar użytkownika
Jędruś
 
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 13:48
Lokalizacja: Myszków
GG: 4983268

Postprzez stren N kwi 06, 2008 19:46  

słabych silnikach Renault ? chyba coś ci sie pomyliło
its happening!
Avatar użytkownika
stren
 
Dołączył(a): Śr maja 16, 2007 14:23

Postprzez haha_xd N kwi 06, 2008 19:48  

stren tu przeczytaj.
F1 doesn't miss Schumacher.
Przeglądarka Opera - z wersji na wersję coraz lepsza.
Avatar użytkownika
haha_xd
 
Dołączył(a): Wt lut 12, 2008 18:44
Lokalizacja: Mielec

Postprzez patgaw N kwi 06, 2008 19:50  

i rozumiem ze od koncowki sezonu 2006 oslably taa?
chcialbym zeby kubica mial taki "slaby" silnik.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez lazurexxx N kwi 06, 2008 20:01  

Wypis wszystkich testów podczas sezonu 2008 :)

14-16 kwietnia: Barcelona
14-16 maja: Paul Ricard
11-13 czerwca: Barcelona
25-27 czerwca: Silverstone
9-11 lipca: Hockenheim
23-25 lipca: Jerez
27-29 sierpnia: Monza
17-19 września: Barcelona

ps. Szkoda, brakuje w tym sezonie testów na Spa :-)
Obrazek
lazurexxx
 
Dołączył(a): N lut 11, 2007 14:43
Lokalizacja: Jaworzno/Kraków
GG: 12144399

Postprzez Jędruś Pn kwi 07, 2008 18:32  

patgaw napisał(a):i rozumiem ze od koncowki sezonu 2006 oslably taa?


patgaw http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=8296 ...

Prędkości na prostych to nie wszystko . Renault ma obecnie pakiet silny na proste , ale bardzo słaby na wyjścia z zakrętów i pod względem momentu obrotowego .
BMW natomiast nie radzi sobie jedynie na prostych , co jest spowodowane słabym pakietem na jazdę w lini prostej . Wyjście z zakrętu mają bardzo dobre i dlatego Kubica może kręcić tak dobre czasy , nawet na torach o tak długich prostych jak w Bahrajnie ,
Obrazek
Nie kto inny jak człowiek stworzył piekło w samym środku raju.
Avatar użytkownika
Jędruś
 
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 13:48
Lokalizacja: Myszków
GG: 4983268

Postprzez Maly-boy Pn kwi 07, 2008 18:33  

jędruś napisał(a):Prędkości na prostych to nie wszystko . Renault ma obecnie pakiet silny na proste , ale bardzo słaby na wyjścia z zakrętów i pod względem momentu obrotowego .


co ma pakiet aero do momentu obrotowego silnika ?
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez zaGrzeb Pn kwi 07, 2008 19:29  

Często moment obrotowy jest niedoceniany przez wielu 'fachowców'. Jego wartość ma ogromny wpływ na elastyczność silnika oraz jego możliwości przyspieszania. Z tego co uczyłem się na maszynach elektrycznych, moment obrotowy jest to siła jaką należy przyłożyć by wprawić wał w ruch (mniej wiecej albo już kompletnie nic z tego nie pamiętam :-) ). Dodając do tego pakiet aero, który stawia 'spore' opory powietrza, zwłaszcza przy wyjściu z zakrętów tak jak ma to miejsce w renówce, otrzymujemy słabe efekty. Wykorbienie wału korbowego ma stała wartość, więc moment jest ograniczony. Z reszta ktoś o tym kiedyś już pisał i to bardzo konkretnie. Siła działająca na wał przy 'niskich' obrotach jest mniejsza, tąd gorsze wyjścia z rakrętów. W każdym razie tak ja to widzę :-)
EDYTA:
Sam moment obrotowy w miarę ciekawe acz konkretnie opisał aba
odsyłam do http://www.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=604&start=30
Obrazek
Avatar użytkownika
zaGrzeb
 
Dołączył(a): Śr lis 07, 2007 20:10

Postprzez Jędruś Pn kwi 07, 2008 19:58  

Maly-boy - zaGrzeb opisał ci to wszystko tak jak należy .
Chodzi o to , że Renault nie wykorzystuje w pełni wszystkiego co drzemie w ich bolidzie .
Obrazek
Nie kto inny jak człowiek stworzył piekło w samym środku raju.
Avatar użytkownika
Jędruś
 
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 13:48
Lokalizacja: Myszków
GG: 4983268

Postprzez SpeedyGonzales Pn kwi 07, 2008 20:30  

jędruś napisał(a):Chodzi o to , że Renault nie wykorzystuje w pełni wszystkiego co drzemie w ich bolidzie .

Zgadzam się :) O ile się nie mylę, to już nie ma tych samych ludzi od inżynierii(mogę się mylić), więc Renault na pewno nie wykorzystało całego potencjału auta, ale duży wpływ na spadek ich osiągów, miała również zmiana ogumienia.
"We know the car is nowhere being a front-row car yet," says Renault's engineering chief Alan Permane. "It's there because of Robert."
SpeedyGonzales
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 15:33
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Barti Pn kwi 07, 2008 22:58  

SpeedyGonzales napisał(a):
jędruś napisał(a):Chodzi o to , że Renault nie wykorzystuje w pełni wszystkiego co drzemie w ich bolidzie .

Zgadzam się :) O ile się nie mylę, to już nie ma tych samych ludzi od inżynierii(mogę się mylić), więc Renault na pewno nie wykorzystało całego potencjału auta, ale duży wpływ na spadek ich osiągów, miała również zmiana ogumienia.

Zmiana ogumienia.... mieli cały rok żeby to dopracować. Popatrz gdzie jest McLaren i BMW.
Alonso powiedział renault potraciło dużo zdolnych ludzi sugerując tym samym że to jest przyczyna tak nagłej zapaści formy francuskiego zespołu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Barti
 
Dołączył(a): Wt kwi 17, 2007 8:36
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SpeedyGonzales Pn kwi 07, 2008 23:07  

Barti napisał(a):Zmiana ogumienia.... mieli cały rok żeby to dopracować.

Tak mieli rok, ale wiemy jak dużą pracę w rozwój i zachowanie bolidu miał Alonso, a w tamtym roku go nie było. I można też powiedzieć, że po części takie dobre miejsca McLaren zawdzięczał właśnie jemu.
"We know the car is nowhere being a front-row car yet," says Renault's engineering chief Alan Permane. "It's there because of Robert."
SpeedyGonzales
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 15:33
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Barti Pn kwi 07, 2008 23:22  

Co z tego że go nie było? Myślisz że sprawiłby że Renault dalej byłoby na szczycie? Z renault po sezonie 2006 i 2007 zaczęli odchodzić ludzie którzy pracowali nad dwoma mistrzowskimi samochodami.
Nie rób też z Alonso cudotwórcy, sam nie zaprojektuje nowego pakietu on co najwyżej może wycisnąć z niego 110%.

A to że McLaren miał dobre wyniki rok temu to bardziej zasługa panów Mike'a Coughlan`a i Nigela Stepney`a
Obrazek
Avatar użytkownika
Barti
 
Dołączył(a): Wt kwi 17, 2007 8:36
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bambucha4 Wt kwi 08, 2008 6:18  

Barti napisał(a):A to że McLaren miał dobre wyniki rok temu to bardziej zasługa panów Mike'a Coughlan`a i Nigela Stepney`a

Zapewne przez tą aferę szpiegowską... To mogła być 100% prawda, przecież w 2008 spadłą im forma.
Avatar użytkownika
bambucha4
 
Dołączył(a): N mar 09, 2008 20:37
Lokalizacja: Janów Lubelski
GG: 12775890

Postprzez Teliss Wt kwi 08, 2008 9:32  

Barti napisał(a):Nie rób też z Alonso cudotwórcy, sam nie zaprojektuje nowego pakietu on co najwyżej może wycisnąć z niego 110%.


Sam z niego teraz cudotwórcę zrobiłeś. Jak już to potrafił by wycisnąć 100%.
Obrazek
Avatar użytkownika
Teliss
 
Dołączył(a): N maja 06, 2007 14:08

Następna strona

Powrót do Sezon 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron