Często moment obrotowy jest niedoceniany przez wielu 'fachowców'. Jego wartość ma ogromny wpływ na elastyczność silnika oraz jego możliwości przyspieszania. Z tego co uczyłem się na maszynach elektrycznych, moment obrotowy jest to siła jaką należy przyłożyć by wprawić wał w ruch (mniej wiecej albo już kompletnie nic z tego nie pamiętam
). Dodając do tego pakiet aero, który stawia 'spore' opory powietrza, zwłaszcza przy wyjściu z zakrętów tak jak ma to miejsce w renówce, otrzymujemy słabe efekty. Wykorbienie wału korbowego ma stała wartość, więc moment jest ograniczony. Z reszta ktoś o tym kiedyś już pisał i to bardzo konkretnie. Siła działająca na wał przy 'niskich' obrotach jest mniejsza, tąd gorsze wyjścia z rakrętów. W każdym razie tak ja to widzę
EDYTA:
Sam moment obrotowy w miarę ciekawe acz konkretnie opisał
aba
odsyłam do
http://www.f1wm.pl/forum/viewtopic.php?t=604&start=30