GP Hiszpanii 2008

Moderator: Ekipa F1

Postprzez pawel92setter Śr kwi 30, 2008 21:07  Re: GP Hiszpanii 2008

Albo może po prostu Robert nie jest specem od startów

Odowodnił to na Monzy '06
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez slipstream Śr kwi 30, 2008 21:13  Re: GP Hiszpanii 2008

pawel92setter napisał(a):Odowodnił to na Monzy '06

Jeden występ reguły nie czyni, a tym bardziej do nazywania kogoś specjalistą w czymś absolutnie nie zobowiązuje.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez pawel92setter Śr kwi 30, 2008 21:19  Re: GP Hiszpanii 2008

Robert jednak pokazał, że umie startować, może w Barcelonie zrobił błąd, ale team sam przyznał, że mają problemy
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Cinek Śr kwi 30, 2008 21:25  Re: GP Hiszpanii 2008

Podejrzewam, że ciężko się startuje, gdy wszystko może zadziałać dobrze, albo i nie :P
NOBODY EXPECTS.
Avatar użytkownika
Cinek
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 0:30

Postprzez K Śr kwi 30, 2008 22:22  Re: GP Hiszpanii 2008

Coś podczas startu zadziałało nie tak, jak Robert przewidywał - o ile dobrze pamiętam. Mógł też się na to nałożyć jego błąd. Pewnie skupią się nad tym podczas przygotowań do kolejnego GP. Jednak koniec końców lepiej, że mają takie problemy, niż niezawodność silnika albo skrzyni biegów.

Zastanawiam się, czy coś zostanie zrobione w sprawie przepisów o zamknięciu Pit Lane w czasie neutralizacji. Pewnie nie - wygląda na to, że tym się interesują tylko szefowie teamów, które akurat w trakcie wyścigu ucierpiały z tego powodu.
Avatar użytkownika
K
 
Dołączył(a): Pn cze 04, 2007 19:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez slipstream Śr kwi 30, 2008 22:32  Re: GP Hiszpanii 2008

K napisał(a):Zastanawiam się, czy coś zostanie zrobione w sprawie przepisów o zamknięciu Pit Lane w czasie neutralizacji. Pewnie nie - wygląda na to, że tym się interesują tylko szefowie teamów, które akurat w trakcie wyścigu ucierpiały z tego powodu.

Ja wiem, każdy z zespołów przed wyścigiem przekazuje zalakowana kopertę z numerem okrążenia do którego danemu kierowcy wyliczono paliwa. Jeśli zdarzy się SC sędzia wyścigu otwiera komisyjnie kopertę takiego kierowcy i jeśli okrążenie zgadza sie z podanym kierowca unika kary, a po wyścigu wszystkie koperty są palone...

Oczywiście sama z siebie taka metoda zdaje się śmieszna? Ale znowuż czy jest wyjście z tej sytuacji bo jest ona nad wyraz ciężka. Otworzyć PitLane dla wszystkich to znów stwarzanie niebezpieczeństwa jak wszyscy będą gnać pomimo neutralizacji i żółtych flag żeby skorzystać i dotankować, z drugiej strony obecna sytuacja to podwójne niejako karanie kierowcy przez los i to tymbardziej dotkliwą karą 'stop&go' a nie 'drive through'. Ale jak dowodzi historia to się zdarza nad wyraz często.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez sneer Śr kwi 30, 2008 23:14  Re: GP Hiszpanii 2008

Teoretycznie zadziała. Praktycznie - co w sytuacji gdy zespół zmieni taktykę w trakcie wyścigu? Lepszym rozwiązaniem jest dostęp sędziów do telemetrii zawodników zjeżdżających na pit stop w trakcie obecności na torze SC. Kierowca zjeżdża, tankują go, w tym momencie przychodzi sędzia i zespół pokazuje mu czarno na białym że zjazd był konieczny.
Podpis odjechał
sneer
 
Dołączył(a): So wrz 09, 2006 18:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez KrzysR Cz maja 01, 2008 7:40  Re: GP Hiszpanii 2008

K napisał(a):Zastanawiam się, czy coś zostanie zrobione w sprawie przepisów o zamknięciu Pit Lane w czasie neutralizacji. Pewnie nie - wygląda na to, że tym się interesują tylko szefowie teamów, które akurat w trakcie wyścigu ucierpiały z tego powodu.


Tego sie nie da zmienic, ten przepis wg mnie jest dobry i musi zostac tak jak jest, jesli go zmienią dopiero bedzie zamieszanie w czasie SC, niestety pech jest wkalkulowany w to widowisko jak w kazde, zreszta ma ktos jakies propozycje madre? bo ja nie widze powiem szczerze.
KrzysR
 
Dołączył(a): Pn gru 24, 2007 14:56

Postprzez SoBcZaK Cz maja 01, 2008 7:42  Re: GP Hiszpanii 2008

Ja jestem przekonany, że jeżeli przez te przepisy ucierpiał by Lewisek to natychmiast coś by z tym zrobiono... tylko póki co nic mu sie nie dzieje z tego powodu więc jest jak jest...
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez RENO Cz maja 01, 2008 7:57  Re: GP Hiszpanii 2008

Przepis może niesprawiedliwy, ale nie zapominajmy, że te wyjazdy SC też nie jako zbabrały wyścig Kubicy w Australii, ale takie jest życie, niektóry włącznie z bossami starają się zrobić ten sport jak najbardziej przewidywalnym, a oto chodzi, żeby on taki nie był...
RENO
 
Dołączył(a): N sie 28, 2005 8:47
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez slipstream Cz maja 01, 2008 8:25  Re: GP Hiszpanii 2008

Ależ sneer mówiłem o wpisywaniu ostatniego okrążenia którego dany kierowca może dojechać na tymże paliwie. Oczywiście ze zespół może sobie zmieniać strategie, ale tylko na zjazd wcześniejszy bo raczej trudno żeby mając paliwa na 20 kółek zmienili strategie na 25 okr. :-P Tu chodzi o ostateczność kiedy kierowcy muszą już tankować, inaczej nie ma żadnej sprawy. Ale spokojnie, wiem jakie to i tak samo z siebie dziwne.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez bankoq Cz maja 01, 2008 9:59  Re: GP Hiszpanii 2008

slipstream dobrze prawi. Koperta mogłaby rozwiązać kontrowersyjną sytuację w przypadku tankowań po pierwszych stintach, kiedy pojawia się na torze SC. Nie rozwiązuje niestety kontrowersyjnych sytuacji w dalszych fazach wyścigu.
bankoq
 
Dołączył(a): Pt wrz 29, 2006 0:07
GG: 2774995

Postprzez Jankes Cz maja 01, 2008 10:05  Re: GP Hiszpanii 2008

slipstream napisał(a):
K napisał(a):Zastanawiam się, czy coś zostanie zrobione w sprawie przepisów o zamknięciu Pit Lane w czasie neutralizacji. Pewnie nie - wygląda na to, że tym się interesują tylko szefowie teamów, które akurat w trakcie wyścigu ucierpiały z tego powodu.

Ja wiem, każdy z zespołów przed wyścigiem przekazuje zalakowana kopertę z numerem okrążenia do którego danemu kierowcy wyliczono paliwa. Jeśli zdarzy się SC sędzia wyścigu otwiera komisyjnie kopertę takiego kierowcy i jeśli okrążenie zgadza sie z podanym kierowca unika kary, a po wyścigu wszystkie koperty są palone...

Oczywiście sama z siebie taka metoda zdaje się śmieszna? Ale znowuż czy jest wyjście z tej sytuacji bo jest ona nad wyraz ciężka. Otworzyć PitLane dla wszystkich to znów stwarzanie niebezpieczeństwa jak wszyscy będą gnać pomimo neutralizacji i żółtych flag żeby skorzystać i dotankować, z drugiej strony obecna sytuacja to podwójne niejako karanie kierowcy przez los i to tymbardziej dotkliwą karą 'stop&go' a nie 'drive through'. Ale jak dowodzi historia to się zdarza nad wyraz często.

takie rozwiązanie to już jakiś czas temu zaproponowałem w komentarzach do art. o tym, że doktorek chce zmiany tych przepisów :P

a co jeśli zmienią strategię? to już problem teamu, jeśli zmieniasz zasady w środku gry to licz się z konsekwencjami ;) więc albo trzymasz się rozkładu jazdy, albo dopiero wtedy właśnie płacisz karę :twisted:
Avatar użytkownika
Jankes
 
Dołączył(a): Śr paź 18, 2006 13:38
Lokalizacja: ZGora

Postprzez SpeedyGonzales Cz maja 01, 2008 10:15  Re: GP Hiszpanii 2008

Z jednej strony ten przepis krzywdzi kierwców, ale z drugiej strony patrząc okiem kibica(przynajmniej ja) uważam, że właśnie takie sytuacje nadają F1 tej dramaturgii i nieprzewidywalności, choć oczywiście i bez takich incydentów też jest ciekawie. Każdy medal ma dwie strony :-)
"We know the car is nowhere being a front-row car yet," says Renault's engineering chief Alan Permane. "It's there because of Robert."
SpeedyGonzales
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 15:33
Lokalizacja: Łódź

Postprzez barteks Cz maja 01, 2008 10:21  Re: GP Hiszpanii 2008

slipstream napisał(a):raczej trudno żeby mając paliwa na 20 kółek zmienili strategie na 25 okr. :-P


Myślę, że w GP Japonii rok temu była taka możliwość.
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość