K napisał(a):Zastanawiam się, czy coś zostanie zrobione w sprawie przepisów o zamknięciu Pit Lane w czasie neutralizacji. Pewnie nie - wygląda na to, że tym się interesują tylko szefowie teamów, które akurat w trakcie wyścigu ucierpiały z tego powodu.
Ja wiem, każdy z zespołów przed wyścigiem przekazuje zalakowana kopertę z numerem okrążenia do którego danemu kierowcy wyliczono paliwa. Jeśli zdarzy się SC sędzia wyścigu otwiera komisyjnie kopertę takiego kierowcy i jeśli okrążenie zgadza sie z podanym kierowca unika kary, a po wyścigu wszystkie koperty są palone...
Oczywiście sama z siebie taka metoda zdaje się śmieszna? Ale znowuż czy jest wyjście z tej sytuacji bo jest ona nad wyraz ciężka. Otworzyć PitLane dla wszystkich to znów stwarzanie niebezpieczeństwa jak wszyscy będą gnać pomimo neutralizacji i żółtych flag żeby skorzystać i dotankować, z drugiej strony obecna sytuacja to podwójne niejako karanie kierowcy przez los i to tymbardziej dotkliwą karą 'stop&go' a nie 'drive through'. Ale jak dowodzi historia to się zdarza nad wyraz często.