GP Hiszpanii 2008

Moderator: Ekipa F1

Postprzez slipstream Pt maja 02, 2008 10:37  Re: GP Hiszpanii 2008

rafaello85 napisał(a):Tego to już kompletnie nie rozumiem.

Pozwól ze Ci zatem wytłumaczę o co chodzi w tym niby idiotycznym przepisie. On wcale nie ma na celu sprzyjanie tym słabym. Ten przepis powoduje to, ze po wyjeździe SC i ustawieniu się aut np. 1-szy i 2-gi kierowca nie jest rozdzielony na starcie maruderami. I o to w tym chodzi, cała czołówka ustawia się do restartu wyścigu we właściwej kolejności czyli 2-gi za 1-szym, 3-ci za 2-gim etc. a nie jak pisałem 2-gi ma przed sobą np. dwóch maruderów których musi zdublować zaraz po restarcie.

Inna sprawa to co niby nawet miałoby dać odrobienie straty 1 okr. żeby się temu burzyć... Przecież nie zacznie w ten sposób zagrażać liderom, był ostatni i ostatnim pozostanie przy czym rzeczywiście dany kierowca będzie ostatni na torze a nie stwarzał zagrożenie gdzie cała czołówka znów go będzie musiała dublować. Odrobienie tego okrążenia akurat w niczym (poza symbolicznym znaczeniem) na końcowe wyniki nie wpływa.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Ralph1537 Pt maja 02, 2008 10:52  Re: GP Hiszpanii 2008

albo powinni zrobic tak ze tankowac moga tylko ci kierowcy (gdy jest sc na torze) ktorzy juz nie maja paliwa albo im sie konczy i jest go bardzo niewiele, a reszta ktorzy maja paliwo na wiecej okrążen ktorzy mimo wszystko chcieli by zjechac na pit stop bo powiedzmy, chciali by wykorzystac sytuacje i zeby niemusieli pozniej zjezdzac i tracic na zjezdze czas do reszty stawki jak to mialo miejsce gdy tego przepisu nie bylo.
Ostatnio edytowano Pt maja 02, 2008 17:10 przez Maraz, łącznie edytowano 1 raz


Używaj przynajmniej znaków interpunkcyjnych...
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Ralph1537
 
Dołączył(a): Cz mar 01, 2007 13:50
Lokalizacja: zadupie Szczecin
GG: 4829006

Postprzez rafaello85 Pt maja 02, 2008 10:55  Re: GP Hiszpanii 2008

slipstream napisał(a):Ten przepis powoduje to, ze po wyjeździe SC i ustawieniu się aut np. 1-szy i 2-gi kierowca nie jest rozdzielony na starcie maruderami. I o to w tym chodzi, cała czołówka ustawia się do restartu wyścigu we właściwej kolejności

A jeśli zdublowany jest na samym końcu? Kierowca, który w klasyfikacji wyścigu zajmuje 21 pozycję i tak się składa, że i tak jedzie na samym szarym końcu, za wszystkimi pozostałymi bolidami? Jaki jest sens żeby on nadrabiał całe kółko? Z resztą do tej pory kierowcy byli przedzielani maruderami, których zaraz po restarcie bez problemów wyprzedzali i było ok.

slipstream napisał(a):Inna sprawa to co niby nawet miałoby dać odrobienie straty 1 okr. żeby się temu burzyć... Przecież nie zacznie w ten sposób zagrażać liderom, był ostatni i ostatnim pozostanie przy czym rzeczywiście dany kierowca będzie ostatni na torze a nie stwarzał zagrożenie gdzie cała czołówka znów go będzie musiała dublować. Odrobienie tego okrążenia akurat w niczym (poza symbolicznym znaczeniem) na końcowe wyniki nie wpływa.

Chciałbym powrócić do GP Europy 2007! Lewis po tym jak został wywleczony z pobocza i ustawiony ponownie na torze wziął udział udział w wyścigu. Nadrobił sobie jedno okrążenie i ustawił się za wszystkimi. Uważasz, że to nie ma znaczenia? Akurat rozwój wypadków oraz jego jazda tak się potoczyły, że ostatecznie finiszował na dziewiątej ( niepunktowanej pozycji ). Jednak mogło być różnie, mógł dojechać na wyższej pozycji.
Poza tym jeśli nawet pominiemy ten przypadek, to nie możemy zapominać, że nawet na ogonie stawki jadą kierowcy, którzy też się starają! Oni też walczą o swoje pozycje i dają z siebie wszystko. Pozwalając nadrobić ich najbliższym rywalom 1 okrążenie jest w moim odczuciu niesprawiedliwe.
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez slipstream Pt maja 02, 2008 10:58  Re: GP Hiszpanii 2008

Ralph1537 :evil: a może byś zanim coś napiszesz zechciał przejrzeć poprzednie posty. Skąd niby miałoby być wiadomo że danemu kierowcy akurat się rzeczywiście kończy ? Bo tak powie zespół - wierzyć im na słowo wtedy ? Przecież to rodzi pole do ogromnych nadużyć i cała dyskusja wcześniej której albo nie zrozumiałeś albo po prostu nie przeczytałeś, z pomysłem z kopertami, była już o "twoim" genialnym pomyśle ale też z pomysłami jak sprawdzić czy rzeczywiście dany kierowca musiał zjechać.

rafaello85 napisał(a):Z resztą do tej pory kierowcy byli przedzielani maruderami, których zaraz po restarcie bez problemów wyprzedzali i było ok.

No właśnie nie było OK bo tracili wtedy dystans do lidera. Idę o zakład ze płakałbyś niemiłosiernie gdyby np. Michael S zaraz po restarcie nie mógł wyprzedzić poprzedzającego go kierowcy bo zamiast zaatakować na prostej startowej musiał dublować. Nie podobało sie to kierowcą, nie podobało widzom (widać ze jesteś jakiś spaczony w tym względzie...) i dlatego zadecydowano o ustawianiu szyku za SC wg. właściwej kolejności.

rafaello85 napisał(a):Uważasz, że to nie ma znaczenia? Akurat rozwój wypadków oraz jego jazda tak się potoczyły, że ostatecznie finiszował na dziewiątej ( niepunktowanej pozycji ). Jednak mogło być różnie, mógł dojechać na wyższej pozycji.

No nie ma. Czy masz stratę 2, 3 kółek czy żadnego a jesteś np. na 20 pozycji w dalszym ciągu musi odpaść czy mieć problemy przed tobą 12 kierowców abyś zdobył punkty niezależnie ile kółek masz straty.

rafaello85 napisał(a):Pozwalając nadrobić ich najbliższym rywalom 1 okrążenie jest w moim odczuciu niesprawiedliwe.

Zastanów się co piszesz. bo już bredzisz... jak ktoś jest ostatni i jest zdublowany to jest zdublowany przez czołówkę a nie przez wszystkich poprzedzających go kierowców. W końcu będąc zdublowanym wciąż możesz tracić 5-10-15 sekund do kierowcy przed tobą czy nawet kilku przed tobą a nie całe okrążenie ! Za SC odrabiasz tylko jedno kółko do lidera, a nie dajmy na to kiedy jesteś zdublowany przez poprzedzajacego kierowcę, bo wtedy musiałbyś się oddublowywać dwa razy, czyli dwa razy wyprzedzać lidera za SC, a to miejsca nie ma.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez rafaello85 Pt maja 02, 2008 11:06  Re: GP Hiszpanii 2008

slipstream napisał(a):No właśnie nie było OK bo tracili wtedy dystans do lidera. Idę o zakład ze płakałbyś niemiłosiernie gdyby np. Michael S zaraz po restarcie nie mógł wyprzedzić poprzedzającego go kierowcy bo zamiast zaatakować na prostej startowej musiał dublować.

No to byś go przegrał :-P Bo bywały takie sytuacje i jeśli Schumi miał kogoś wyprzedzić to i tak wcześniej czy później robił to.

slipstream napisał(a):No nie ma. Czy masz stratę 2, 3 kółek czy żadnego a jesteś np. na 20 pozycji to niezależnie od tego ile kółek masz straty musi odpaść przed tobą 12 kierowców abyś zdobył punkty.

Ma znaczenie! Bo musiał już tylko wyprzedzić tych 12 zawodników, a nie było potrzeby nadrabiania całego okrążenia! Wiesz dobrze, że tak jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez slipstream Pt maja 02, 2008 11:07  Re: GP Hiszpanii 2008

rafaello85 napisał(a):Ma znaczenie! Bo musiał już tylko wyprzedzić tych 12 zawodników, a nie było potrzeby nadrabiania całego okrążenia! Wiesz dobrze, że tak jest.

Odsyłam do ostatniego akapitu jaki dopisałem więc mógł Ci on umknąć.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez rafaello85 Pt maja 02, 2008 11:10  Re: GP Hiszpanii 2008

slipstream napisał(a):Odsyłam do ostatniego akapitu jaki dopisałem więc mógł Ci on umknąć.

Zdarzają się sytuacje w których kierowca zostaje zdublowany nie tylko przez czołówkę, ale przez wszystkich kierowców na torze! Może tak się stać gdy np postoji dłużej w boksie gdy coś mu reperują lub sprawdzają. W takich przypadkach zdarza się, że zawodnicy mają nawet więcej niż jedno kółko w plecy w stosunku do wszystkich kierowców, którzy są na torze!
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez slipstream Pt maja 02, 2008 11:13  Re: GP Hiszpanii 2008

Za SC odrabiasz tylko jedno kółko do lidera, a nie dajmy na to kiedy jesteś zdublowany przez poprzedzajacego kierowcę, bo wtedy musiałbyś się oddublowywać dwa razy, czyli dwa razy wyprzedzać lidera za SC, a to miejsca nie ma. Kiedy masz 2 okr. straty do lidera i 1 okr. do kierowcy przed tobą odrabiasz tylko to jedno kółko do lidera ale wciąż zostaje w plecy z tym jednym za poprzedzającym Cię kierowcą.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez rafaello85 Pt maja 02, 2008 11:15  Re: GP Hiszpanii 2008

Można mieć też tylko 1 kółko straty zarówno do lidera, jak i do kierowcy, który jest bezpośrednio przed Tobą.
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez slipstream Pt maja 02, 2008 11:28  Re: GP Hiszpanii 2008

rafaello85 napisał(a):Można mieć też tylko 1 kółko straty zarówno do lidera, jak i do kierowcy, który jest bezpośrednio przed Tobą.

A o jaką sytuacje Ci teraz chodzi bo już w ogóle nie rozumiem...

Obrazek
Sytuacja po wyjeździe SC wygląda tak (A-1 lub A-2). Kierowca 21 traci do 20 1 okr. obaj muszą wyprzedzić SC (i jak trzeba lidera wyścigu) aby ustawić się we właściwym szyku (B). Przy czym kierowca 21 nie może wyprzedzić kierowcy 20 (pkt.40.9 regulaminu sportowego F1 na rok 2008) - logicznym jest że jak ktoś przed tobą Cię zdublował to na torze jest przed tobą, a więc straty 1 okr. do niego nie odrobisz i w szyku B kierowca 21 ustawi się wciąż tracąc 1 okr. do kierowcy 20.

Aby zniwelować tę stratę jednego okrążenia do kierowcy 20, kierowca 21 drugi raz :!: musiałby wyprzedzać lidera i SC (jak i wszystkich poprzedzających go kierowców) aby znów dojechać na koniec już bez straty okrążenia do kierowcy 20. (pkt. 40.12 mówi zaś że wyprzedzić SC można tylko raz i po tym jak wszyscy uformują się w szyku możliwość ta zostaje anulowana)
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Alassane Bamba Pt maja 02, 2008 12:15  Re: GP Hiszpanii 2008

slipstream, rafaello85 mówi chyba o sytuacja, jaka miał bodaj miejsce w ubiegłym roku na Nurburgringu - przy restarcie cała stawka była ustawiona jeden za drugim i od lidera Winkelhocka aż do przedostatniego kierowcy (nie pamiętam, kto to był) wszyscy mieli na swoim koncie taką samą ilość pokonanych okrążeń. Jako ostatni ustawiony był po pamiętnym numerze z dźwigiem Lewis Hamilton, który pokonał o jedno okrążenie mniej od wszystkich pozostałych w wyścigu kierowców - był więc zdublowany przez całą stawkę. Mimo to krótko po restarcie sędziowie pozwolili mu się oddublować, co wywołało zresztą pewne kontrowersje (o ile pamiętam jeden z kierowców - nie wiem czy nie był to przypadkiem Trulli - pytał nawet inżyniera, z jakiej okazji dzieciak wyprzedza całą stawkę). W ten sposób, mimo że kolejność była odpowiednia (od 1 do ostatniego, z tym że ten ostatni dodatkowo z okr. straty), stewardzi dali możliwość nadrobienia okrążenia Lewisowi, co wg mnie było po prostu nie fair w stosunku do pozostałych kierowców :roll:
"At the press conference they asked me if Hamiltons penalty was fair. I said yes immediately. I do not even know why they penalized him, but for me it was fair, and I said yes." - F. Alonso
Avatar użytkownika
Alassane Bamba
 
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 16:57

Postprzez slipstream Pt maja 02, 2008 12:19  Re: GP Hiszpanii 2008

No to proszę, jak ktoś zapomina ze to Luiza stoi ponad prawem a nie przepisy pozwalają na to każdemu, a potem to przekłada, uogólnia i generalizuje na innych, to wybaczcie że śmiałem się odezwać. Ale pamiętajcie że 'przypadki Luizy' nie stanowią przepisów i reguł w F1 a są (były miejmy nadzieję) ich odstępstwem (szczególnie to jak były 'interpretowane' w czasie tego jednego GP)
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez iKubA Pt maja 02, 2008 14:11  aa

Kazik napisał(a):Plotki w paddocku mówią, że w niedzielę widzieliśmy ostatni wyścig z udziałem Coultharda. Prawdopodobnie ma go zastąpić kierowca Toro Rosso.

Jakoś nie wydaje mi się żeby zamienili doświadczonego Coultharda na Vettela, który ma problemy z ukończeniem jakiegokolwiek wyścigu :|
Avatar użytkownika
iKubA
 
Dołączył(a): Pn kwi 21, 2008 13:26

Postprzez rafaello85 Pt maja 02, 2008 15:17  Re: GP Hiszpanii 2008

slip---> mnie chodzi o taką sytuację, jaką przedstawił Alssane Bamba. Rok temu na torze Nuerburgring Hamilton będąc ostatnim kierowcą w stawce i mając 1 okrążenie straty w stosunku do wszystkich zawodników, zaczął ich wyprzedzać, nadrobił kółko i ustawił się na samym szarym końcu. Wiadomo, że on stał rok temu ponad prawem, ale gdyby taka sytuacja się powtórzyła jeszcze? I to niekoniecznie z jego udziałem. Poza tym od zawsze w trakcie jazdy za SC należało zachować ogromną ostrożność. Takie "oddublowywanie" się wg mnie może stanowić pewne ryzyko. Wypadki w trakcie neutralizacji też się zdarzają. Kierowca, który będzie nadrabiał okrążenie musi zwiększyć szybkość, a osoby jadące przed nim nie mogą tego zrobić. Wystarczą fatalne warunki pogodowe, chwilka nieuwagi i bach! Takie ryzyko istnieje zawsze gdy się jedzie w kolumnie.
"Oddublowywanie" jest dla mnie co najmniej dziwne i niepotrzebne, nie wspomnę już o tym chorym zamykaniu boksów po wyjezdzie SC. Kończę już ten wątek dotyczący Safety-Car - bo to nie jest odpowiedni temat na tę dyskusję. I tak zrobiliśmy już niezły off-topic ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez ventylator Pt maja 02, 2008 17:01  Re: Sezon ogórkowy 2009

iKubA napisał(a):
Kazik napisał(a):Plotki w paddocku mówią, że w niedzielę widzieliśmy ostatni wyścig z udziałem Coultharda. Prawdopodobnie ma go zastąpić kierowca Toro Rosso.

Jakoś nie wydaje mi się żeby zamienili doświadczonego Coultharda na Vettela, który ma problemy z ukończeniem jakiegokolwiek wyścigu :|


Jakoś nie wydaje mi się, żeby miał on wpływ na to, że psuje mu się silnik albo wjeźdża w niego Sutil. :?
Avatar użytkownika
ventylator
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn lis 26, 2007 13:17
Lokalizacja: Bytom

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron