Przed GP Kanady

Moderator: Ekipa F1

Postprzez slipstream Wt cze 03, 2008 12:43  Przed GP Kanady

Jest wcześnie, dlatego tylko wklejam — związany w pewien sposób ze zbliżającym się już GP Kanady — news DonPedros w tej sprawie z tego tematu gdzie można komentować ten zapis w regulaminie.

Don Pedros napisał(a):Przed GP Kanady jest jedna konkretna zmiana techniczna, która będzie obowiązywała od tego wyścigu, a mianowicie FIA wydała oficjalny nakaz zespołom by do najbliższego wyścigu przymocowały "mostowy" płat do nosa bolidu, aby uniemożliwić mu w ten sposób poruszanie się w czasie jazdy.

Jak wiemy takie płaty nad nosem bolidu stosują w tej chwili McLaren, Toyota, Renault, Williams, Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso.

A tu potwierdzenie: http://www.autosport.com/news/report.php/id/67956

Sam temat zaś tradycyjnie zamknięty do czwartku:
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez AutoryteT Cz cze 05, 2008 13:33  Przed GP Kanady

BMW szykuje specjalnie przygotowany pod tor w Montrealu pakiet aerodynamiczny, dzięki któremu BMW ma osiągać dużo lepsze prędkości. Druga informacja to taka, że ZNOWU ma padać w Sobotę i w Niedziele.
Wypowiadajcie się!
Lepiej być uczniem praktyki niż mistrzem teorii
Avatar użytkownika
AutoryteT
 
Dołączył(a): Śr gru 26, 2007 22:00

Postprzez Anderis Cz cze 05, 2008 13:45  Re: Przed GP Kanady

AutoryteT napisał(a):Druga informacja to taka, że ZNOWU ma padać w Sobotę i w Niedziele.


W prognozie pogody, którą można zobaczyć na głównej stronie F1WM raczej deszcz jest spodziewany co najwyżej w piątek. Czyżby inne prognozy mówiły co innego?

Gdyby spadł deszcz, byłoby cudownie, ale jak nie spadnie, to nic się nie stanie, bo tutaj na suchą nawierzchnię jest supermiękka mieszanka, która na tym torze nie ma szans spisywać się dobrze przez kilkadziesiąt okrążeń, więc zespoły będą musiały kombinować ze strategią. Mam nadzieję, że SC namiesza tak, jak w zeszłym roku :evil:

Ciekawi mnie też, czy konieczność przymocowania płatu mostowego do nosu bolidu spowoduje widoczne pogorszenie czasów zespołów korzystających z tego rozwiązania, czy straty będą niezauważalne.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez deeze Cz cze 05, 2008 13:57  Re: Przed GP Kanady

Wydaje mi się, że McLaren może na tym dużo stracić, bo już chwilę korzystają z tego rozwiązania i dawno już temu było widać wyraźnie, jak mocno ta część mostkowa się ugina. Ferrari nie ma takiego mostka, ale mieli dwa górne płaty, które też nie były w sezonie 2006 do końca dobrze umocowane i się uginały. Pod naciskiem FIA zmienili jednak mocowanie tych płatów do monocoque'u (mocowanie na całej szerokości płatu w przeciwieństwie do jednego punktu na jego przedzie). Na pewno coś na tym stracili. Teraz McLaren na pewno coś straci. Tak jak i reszta (wyłączając Renault, które ma już dodatkowy filar)

A co do pogody: te prognozy z wunderground są coraz mniej wiarygodne - nie przepowiadali na Monaco deszczu jak reszta, a wiadomo co było. Teraz wszyscy trąbią o ulewach od piątku do niedzieli, a ci to samo... Tylko co najwyżej u nich piątek. Zaufałbym jednak reszcie, a przede wszystkim stronie oficjalnej F1.
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez yankess Cz cze 05, 2008 14:18  Re: Przed GP Kanady

deeze napisał(a):Wydaje mi się, że McLaren może na tym dużo stracić
A mi się nie wydaje. Zależy też, co można rozumieć przez słowo 'dużo'? Kilka dziesiątych kilometra mniej na prostych, jakaś symboliczna strata na szybkich łukach? W każdym razie jeżeli nawet zwolnią, to na pewno nie na tyle, żeby spaść z miejsca, w którym aktualnie są.

Co do deszczu... ten wyścig na sucho i z zeszłoroczną elektroniką był zakręcony jak włos pod pachą. Jeżeli w tym roku miałoby padać... to myśle, że nikt nie będzie myślał o przełączaniu na mecz :razz:
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez Kayo Cz cze 05, 2008 14:25  Re: Przed GP Kanady

Jest i przypuszczenie, że McLaren na tą konfigurację toru usunie ten dodatek. FIA wydała oświadczenie, które mogło im zaszkodzić, a tor jest szybki i pewnie mają w głowie takie rozwiązanie, aby powrócić bez 'mostka'. Przetestować to pewnie zdążyli, i nawet chyba na testach jeździli bez tego.
Avatar użytkownika
Kayo
 
Dołączył(a): Pt maja 04, 2007 7:11

Postprzez SpeedyGonzales Cz cze 05, 2008 15:19  Re: Przed GP Kanady

Deszcz znowu by namieszał, ale tym lepiej dla widowiska. W odróżnieniu do Monaco jest tu gdzie wyprzedzać, więc na mokrej nawierzchni byłoby ciekawie. Ciekaw jestem postawy Nicka Heidfelda w ten weekend. Ciekawe czy się ogarnie i będzie jechał na pełnię swoich możliwości. Interesuje mnie też sprawa płatów mostowych przyczepianych do nosa bolidu, w wyniku której niektóre zespoły mogą na tym stracić (tylko ile :?: ). I zobaczymy co BMW z tym planowanym pakietem pokaże :P
"We know the car is nowhere being a front-row car yet," says Renault's engineering chief Alan Permane. "It's there because of Robert."
SpeedyGonzales
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 15:33
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Rudas Cz cze 05, 2008 16:41  Re: Przed GP Kanady

Anderis napisał(a):Gdyby spadł deszcz, byłoby cudownie, ale jak nie spadnie, to nic się nie stanie, bo tutaj na suchą nawierzchnię jest supermiękka mieszanka, która na tym torze nie ma szans spisywać się dobrze przez kilkadziesiąt okrążeń, więc zespoły będą musiały kombinować ze strategią.

Według GP Update na tym torze, którego nawierzchnia nie jest zbyt ostra, oraz z powodu braku szybkich zakrętów takich jak np. w Hiszpanii i Turcji, opony nie są tak bardzo narażone na przedwczesną degradację.
Również jestem ciekaw jaki wpływ na szybkość poszczególnych zespołów będzie miał nakaz stosowania wspornika górnego płata. Nie znalazłem jakiejś konkretnej wypowiedzi osoby z któregoś zespołu dotkniętego tą zmianą. Wygląda na to, że trzeba poczekać.

P.S.
Te newsy GP Update dotyczące technicznych niuansów toru są bardzo przydatne. Warto aby pojawiały się przetłumaczone na stronie głównej F1wm.pl
"I would change nothing. I think F1 is fantastic as it is. If you want to watch a million meaningless overtaking manoeuvres and lots of shunts go and watch NASCAR or bikes or IRL or something." Peter Windsor
Avatar użytkownika
Rudas
 
Dołączył(a): Pt gru 07, 2007 18:35
Lokalizacja: Dębica/Warszawa

Postprzez Maly-boy Cz cze 05, 2008 16:50  Re: Przed GP Kanady

Kayo napisał(a):i nawet chyba na testach jeździli bez tego.


jeździli ale wtedy symulowali docisk na 2009 i slicki
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez Anderis Cz cze 05, 2008 16:57  Re: Przed GP Kanady

Rudas napisał(a):Według GP Update na tym torze, którego nawierzchnia nie jest zbyt ostra, oraz z powodu braku szybkich zakrętów takich jak np. w Hiszpanii i Turcji, opony nie są tak bardzo narażone na przedwczesną degradację.


Być może zużycie opon jest stosunkowo niewielkie, bo inaczej pewnie nie używanoby tu dwóch najbardziej miękkich rodzajów opon, ale mimo wszystko supermiękka mieszanka i tak się zużywa bardzo szybko. W zeszłym roku Sato bodajże dzięki temu wyprzedził Alonso i Schumachera, gdyż na ostatni przejazd miał twarde opony, a dwaj poprzedni musieli się męczyć z mieszanką supermiękką. Zresztą coś mi się kojarzy, że był to duży problem w tamtym wyścigu, bo chyba prawie wszyscy startowali na twardych oponach i kombinowali, żeby jak najkrótszy dystans przejechać na miękkich. Być może była to wina wysokiej temperatury, albo czegoś tam jeszcze, ale pamiętam, że problemy z supermiękką mieszanką były.

Zresztą ciekawe będzie kombinowanie ze strategią, z tego co widzę, to zespoły w ostatnich latach rzadko wybierały strategię jednego pit stopu, mimo, że wydawało się to dobrym rozwiązaniem z powodu częstych wizyt SC na torze. Z drugiej strony Alex Wurz jechał w zeszłym roku na 1 pit stop i dojechał na podium, mimo startu z 19 pozycji, więc wydaje się, że zespoły z drugiej części stawki powinny zaryzykować taką strategię. A kto wie, może ktoś z czołówki odważy się na tylko jedno tankowanie? Może to być kłopot z powodu wspomnianej wcześniej supermiękkiej mieszanki.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez Rudas Cz cze 05, 2008 17:07  Re: Przed GP Kanady

Czołówka prawie na pewno pojedzie na 2 pit-stopy, ale ktoś z końca pierwszej dziesiątki lub ze środka stawki może spróbuje 1 tankowanie. Fuel effect w Kanadzie jest mały, więc 1 pit w stałych warunkach jak najbardziej może się sprawdzić. Problemem może okazać się przejazd połowy wyścigu na super miękkiej mieszance. Tak jak powiedział Anderis, dużo zależeć będzie od temperatury toru i otoczenia. Natomiast w przypadku zmiennych warunków wątpię, aby ktoś zdecydował się na 1 postój.
"I would change nothing. I think F1 is fantastic as it is. If you want to watch a million meaningless overtaking manoeuvres and lots of shunts go and watch NASCAR or bikes or IRL or something." Peter Windsor
Avatar użytkownika
Rudas
 
Dołączył(a): Pt gru 07, 2007 18:35
Lokalizacja: Dębica/Warszawa

Postprzez patgaw Cz cze 05, 2008 17:58  Re: Przed GP Kanady

Rudas napisał(a):Według GP Update na tym torze, którego nawierzchnia nie jest zbyt ostra



a czy przy tych wszystkich przebudowach na tym torze, nie zostala ona zmieniona?
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez deeze Cz cze 05, 2008 18:05  Re: Przed GP Kanady

patgaw: Nowy asfalt został położony jedynie przy niektórych zakrętach, cała nawierzchnia nie została wymieniona.
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez Weni Cz cze 05, 2008 18:15  Re: Przed GP Kanady

Anderis napisał(a):kombinowali, żeby jak najkrótszy dystans przejechać na miękkich. Być może była to wina wysokiej temperatury, albo czegoś tam jeszcze, ale pamiętam, że problemy z supermiękką mieszanką były.


Niektórym te kombinacje całkiem nieźle wyszły. Np. Trulli założył miekkie podczas SC, zrobił jedno kółko i znów założył twardsze.
Weni
 
Dołączył(a): Śr sie 29, 2007 12:34

Postprzez barteks Cz cze 05, 2008 19:04  Re: Przed GP Kanady

deeze napisał(a):Wydaje mi się, że McLaren może na tym dużo stracić, bo już chwilę korzystają z tego rozwiązania i dawno już temu było widać wyraźnie, jak mocno ta część mostkowa się ugina.


W 2006 roku jak BMW zastosowało elastyczne tylne skrzydło, to Kubica kręcił czasy w treningach o 2 sekundy lepsze od reszty :P Ciekawe czy z McLarenem będzie podobnie, tylko w drugą stronę? :-D
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Następna strona

Powrót do Sezon 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron