GP Niemiec 2008

Moderator: Ekipa F1

Postprzez barteks Pn lip 21, 2008 21:14  Re: GP Niemiec

A tu artykuł o tym dlaczego McLaren był taki szybki i dlaczego BMW było tak wolne:

http://www.telegraph.co.uk/sport/main.j ... oin121.xml
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez Karol Pn lip 21, 2008 21:20  Re: GP Niemiec

Można tłumaczenie tego artykułu? Dużo kwestii czysto technicznych.
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez TobaccoBoy Pn lip 21, 2008 21:23  Re: GP Niemiec

KrzysR napisał(a):
PABLO napisał(a):Kubica - miał sporo pecha, wyjazd Safety Cara pozbawił go pewnego 4 miejsca.


Jestes tego pewien ?

Tak (Pawełek zresztą był na miejscu i swoja relację wkleił gdzie się tylko dało).
Zresztą nie tylko RK miał problemy z oponami - dójka Ferrari, która - jak RK i kilku innych - była ofiarą SC, gdzie czasie neutralizacji także temperatura toru spadła o kilka stopni (z powodu zachmurzenia przez 20 m) i akurat na 25 okrążeń ponownie zaczęła rosnąć. A wtedy jest loteria.
WG mnie Heikki padł też ofiarę "tych okoliczności" - opony zaczęły spisywać się słabo na ok. 20-15 okrążeń przed metą (co nie zmienia faktu, iz był wolniejszy od Muzzina). Robert miał te nieszczęście, iż ostatni stint przejechał na twardszej mieszance, która jeszcze gorzej kleiła do nawierzchni w czasie zmiany temperatury.
Bywa, nie tylko Robert i nie tylko GP Kanady. Nick tez kilkukrotnie padł ofiarą zmiennych warunków i dosyć specyficznej charakterystyki zawieszenia F1.08, które jest o wiele bardziej podatne na zmiany w przyczepności opon niż MP4/23.
TobaccoBoy
 

Postprzez Dale65 Pn lip 21, 2008 21:38  Re: GP Niemiec

Z tego linka da się wyczytać, że McL zrobił na kierownicy 4 łopatki, górne do normalnej zmiany biegów, a dolne do zmiany jakiś parametrów silnika (moment obrotowy chyba) które powodują, że koła mniej ślizgają się przy wyjeżdżaniu z zakrętów na niższych biegach, a na wyższych biegach nie powodują utraty mocy. Problem w tym że te parametry silnika nie mogą być zmieniane automatycznie przy zmianie biegów (regulamin), ale McL obszedł to stosując 2 dodatkowe łopatki, które kierowcy wciskają razem z tymi które zmieniają biegi.

A co do BMW to spieprzyli coś z przednim skrzydłem po raz 2 już (GP Francji)
Dale65
 
Dołączył(a): So kwi 05, 2008 17:32

Postprzez Pieczar Pn lip 21, 2008 21:44  Re: GP Niemiec

TobaccoBoy - nie byłby 4. Byłby za Hamiltonem, Massą, Kovalainenem i Raikkonenem. Ten ostatni by go wyprzedził tak samo jak zrobił to po SC. Był szybszy od niego o jakąś sekundę na okrążeniu, do tego tankowałby jakieś 3-4 okrążenia później od Kubicy. 5 miejsce to było max co Kubica mógł osiągnąć na tych oponach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez TobaccoBoy Pn lip 21, 2008 21:46  Re: GP Niemiec

Pieczar napisał(a):5 miejsce to było max co Kubica mógł osiągnąć na tych oponach.

Dasz uciąć sobie głowę za to? ;)
TobaccoBoy
 

Postprzez Pieczar Pn lip 21, 2008 22:39  Re: GP Niemiec

Nie muszę dawać swojej głowy - wystarczy przeanalizować strategie czołówki oraz tempa w końcówce wyścigu. Na pewno po swoim stopie Kubica byłby za Kovalem, Kimi miałby jakieś 3-4 okrążenia więcej, na których odrabiałby po jakieś 2 sekundy biorąc pod uwagę problemy Kubicy z oponami. Tak więc Kimi albo by wyjechał z boksu już przed Kubicą, albo by go wyprzedził zaraz po wyjeździe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez RobertG Pn lip 21, 2008 22:45  Re: GP Niemiec

Dale65 napisał(a):Problem w tym że te parametry silnika nie mogą być zmieniane automatycznie przy zmianie biegów (regulamin), ale McL obszedł to stosując 2 dodatkowe łopatki, które kierowcy wciskają razem z tymi które zmieniają biegi.


Ja tam sie nie znam ale na ostatniej sekwencji zakretow McLareny "chodzily" zupełnie inaczej niz inne samochody. Na dochamowaniu przed zakretem 17 (albo 18 - taki wolny nawrot) nie bylo slychac ani charakteystycznego "strzelania" podczas hamowania silnikiem, ani glosnej pracy skrzyni biegow.
Na sluch to byl zupelnie inny samochod od pozostalych.
Avatar użytkownika
RobertG
 
Dołączył(a): Śr kwi 11, 2007 11:36
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Szu Pn lip 21, 2008 23:20  Re: GP Niemiec

Dlaczego inżynierowie BMW nie umieją wymyślić czegoś podobnego :twisted: jeśli to jest powód takiej przewagi Hamiltona w Niemczech to obawiam się że na kilka GP przed końcem sezonu może być pewny tytułu.
Avatar użytkownika
Szu
 
Dołączył(a): Wt cze 26, 2007 11:25

Postprzez Dale65 Pn lip 21, 2008 23:47  Re: GP Niemiec

Szu napisał(a):Dlaczego inżynierowie BMW nie umieją wymyślić czegoś podobnego :twisted: jeśli to jest powód takiej przewagi Hamiltona w Niemczech to obawiam się że na kilka GP przed końcem sezonu może być pewny tytułu.

Hmm... inne zespoły będą pewnie próbowały to od nich ściągnąć, chyba że wcześniej zabroni tego FIA
Dale65
 
Dołączył(a): So kwi 05, 2008 17:32

Postprzez benno Wt lip 22, 2008 1:20  Re: GP Niemiec

Dale65 napisał(a):Z tego linka da się wyczytać, że McL zrobił na kierownicy 4 łopatki, górne do normalnej zmiany biegów, a dolne do zmiany jakiś parametrów silnika (moment obrotowy chyba) które powodują, że koła mniej ślizgają się przy wyjeżdżaniu z zakrętów na niższych biegach, a na wyższych biegach nie powodują utraty mocy. Problem w tym że te parametry silnika nie mogą być zmieniane automatycznie przy zmianie biegów (regulamin), ale McL obszedł to stosując 2 dodatkowe łopatki, które kierowcy wciskają razem z tymi które zmieniają biegi.


Troche Cie poprawie :)
Sekretna bronią McLarena byla ponoc nowa kierownica która zawierała 4 łopatki zamiast 2 jak miały inne teamy.
2 służyły do zmiany biegów , a pozostałe dwie do poprawy momentu obrotowego silnika odpowiednio do każdego wybranego biegu , było to pomocne w minimalizowaniu uślizgu w wolnych zakrętach a jednocześnie pomagało zachować predkość w szybkich !!!!
Co ciekawe przepisy zabraniają kierowcom wybrania biegu i kontrolowania (ustawiania) momentu obrotowego jednym ruchem.
Pytanie teraz pozostaje : czy FIA ich zbanuje albo czy inne zespoly skopiują tą technologię ??
Avatar użytkownika
benno
 
Dołączył(a): Pn maja 26, 2008 17:24

Postprzez Sergi Wt lip 22, 2008 3:19  Re: GP Niemiec

Rubiq napisał:
F1 to sport zespołowy
, nie chcem cie łaapac za słowka, ale f1 to najmiej zespołowy(jesli mozna sie tak wyrazic) sport gdzie istnieja druzyny. Wg twojej opni na temat Kovasa , uwazasz f1 za podobny sport jak kolarstwo. Kovi dał d**y na całej lini, przeciez chyba nie wierzysz ze on sam to zrobil, denisek kazał i tyle. Ale wiadomo , zeby nie robil krzywdy czarnuszkowi, ale tak oddac pozycje, to juz przesada. Przypominj sobie text co RK czesto powtarza , że dla niego jest 19 przeciwnikow i chce wygrac ze wszystkimi. A koavas zachował sie jak słupek na polu manerwowym, i szkoda słow na takie zachowanie, kazdy powinien walczyc dla siebie, bo wiadomo ktora tabelka jest wazna dla kierowców...
"Takie czasy nastały, że jak chcesz z kim mądrym pogadać, musisz rozmawiać sam ze sobą." Sokrates.
Avatar użytkownika
Sergi
 
Dołączył(a): N lip 08, 2007 14:32
Lokalizacja: Piła

Postprzez Fan1 Wt lip 22, 2008 6:42  Re: GP Niemiec

benno napisał(a):
Pytanie teraz pozostaje : czy FIA ich zbanuje albo czy inne zespoly skopiują tą technologię ??


Stara gra wyjadaczy. Mogę się założyć, że nie wpadli na to wczoraj, tylko czekali do połowy sezonu, teraz konkurencja i FIA mogą im pomachać, a kiedy przyjedzie do ewentualnego bana, Hamilton, jak i może cały McLaren będzie miał już bezpieczną przewagę nad resztą naiwniaków. To w sumie jest integralna część zabawy zwanej F1.
Avatar użytkownika
Fan1
 
Dołączył(a): Pt mar 14, 2008 7:14

Postprzez sex pistols Wt lip 22, 2008 8:45  Re: GP Niemiec

Mysliscie ze dwie lopatki decyduja o tym kto wygrywa? F1 to jednak bardziej zlozony sport panowie :wink: Czasem wystarczy zmienic tor, a zmieni sie szczesliwiec, ktory pije szampana.
Avatar użytkownika
sex pistols
moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 6:17
Lokalizacja: Poznań

Postprzez slipstream Wt lip 22, 2008 9:20  Re: GP Niemiec

A co wy tak frontem do tego SC. Tutaj akurat nikt nie stracił przez to, że mu się paliwo kończyło i musiał narazić się karze. W tym aspekcie było czysto, ale widzę że już wszystkim wam przesłania oczy nienawiść z definicji do SC. SC wyjechał w takim momencie, że i przy starych przepisach Nelson by zyskał nie musząc już dotankowywać, a tłok w boksie i tak by się zrobił kiedy by wszyscy zjechali...
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości