Lotnictwo

O wszystkim i o niczym, na serio i dla zabawy

Moderator: Ekipa Różne

Postprzez axel So cze 15, 2013 13:18  Re: Lotnictwo

Swoją drogą w A350 wyglądają one jak kije do hokeja, i akurat w tym względzie 787 prezentuje się znacznie lepiej.
“W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką. W praktyce - jest”
Avatar użytkownika
axel
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 16:14
Lokalizacja: 50°09'N 22°30'E

Postprzez MarK So cze 15, 2013 13:45  Re: Lotnictwo

Yyyyyyy... to je inżynieria. To ma działać, latać i nie spadać, a nie wyglądać. Innymi słowy ocenianie wyglądu, czy urody samolotów pasażerskich, czy ich podzespołów ma taki sam sens jak ocenianie urody autobusów miejskich - nie wiem kto, dlaczego i po co miałby to, u licha, robić? :???:

Dużo ważniejsze i ciekawsze jest to, iż generalnie ten Airbus ma być ciut większy od Dreamlinera, czyli zabierać więcej pasażerów i przy tym mniej palić i mieć koszty utrzymania o nawet 10% mniejsze od 787, co by było sporym sukcesem. Ciekawe, czy uda się to osiągnąć.
Avatar użytkownika
MarK
 
Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 21:08
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez hideto So cze 15, 2013 15:26  Re: Lotnictwo

Sir Wolf napisał(a):Nie taki znowu brzydki. Zastanawia mnie jaką rolę pełnią te zawinięcia na końcach skrzydeł, tak z aerodynamicznego punktu widzenia.
Te winglety pomagają zmniejszyć utratę siły nośnej na końcówkach skrzydeł. Dzięki ich zastosowaniu można ponoć zyskać około 10% siły nośnej, a co za tym idzie zwiększyć ekonomiczność maszyny.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez axel So cze 15, 2013 16:06  Re: Lotnictwo

Yyyyyyy... to je inżynieria. To ma działać, latać i nie spadać, a nie wyglądać. Innymi słowy ocenianie wyglądu, czy urody samolotów pasażerskich, czy ich podzespołów ma taki sam sens jak ocenianie urody autobusów miejskich - nie wiem kto, dlaczego i po co miałby to, u licha, robić?

Co z tego, że inżynieria. Nie każdy jest inżynierem, i nie każdy ocenia samolot pod tym względem, tylko większość patrzy pod kątem "ładności". Gdyby nie miało to znaczenia, to po niebie latałyby same Belugi, a przyznasz, że nie byłby to najprzyjemniejszy widok :-P

Dużo ważniejsze i ciekawsze jest to, iż generalnie ten Airbus ma być ciut większy od Dreamlinera

Obrazek
“W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką. W praktyce - jest”
Avatar użytkownika
axel
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 16:14
Lokalizacja: 50°09'N 22°30'E

Postprzez Woolf So cze 15, 2013 22:30  Re: Lotnictwo

Mexi napisał(a):http://pl.wikipedia.org/wiki/Winglet
I szybkie wytłumaczenie: https://www.youtube.com/watch?v=Lc86Akaq3KQ

No tak też kombinowałem, że chodzi o coś związanego z zawirowaniami generowanymi przez krańce skrzydeł.

MarK napisał(a):Yyyyyyy... to je inżynieria. To ma działać, latać i nie spadać, a nie wyglądać. Innymi słowy ocenianie wyglądu, czy urody samolotów pasażerskich, czy ich podzespołów ma taki sam sens jak ocenianie urody autobusów miejskich - nie wiem kto, dlaczego i po co miałby to, u licha, robić? :???:

Podobnie jest z samochodami. Niby mają jeździć, nie psuć się i względnie mało palić. A jednak każdy uwzględnia bardziej lub mniej to, jak samochód, który kupuje, się prezentuje - sylwetka nadwozia, lakier (rysy), progi, światła...
Ostatnio edytowano N cze 16, 2013 1:51 przez Woolf, łącznie edytowano 1 raz
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez SirKamil N cze 16, 2013 0:21  Re: Lotnictwo

Target produktów sortu A350 tego nie uwzględnia... po co ta absurdalna dyskusja?;) Uwierzcie, że jeśli najlepszym, najefektywniejszym, najbezpieczniejszym i najtańszym kształtem lotnictwa byłby profil zbliżony do psiej kupy, to po niebie nie latałoby nic innego.

przepraszam jeśli kogoś uraził przykład, ale nie ma w tym przesady.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Mariusz Wt lip 08, 2014 13:40  Re: Lotnictwo

Moja fotorelacja z wizyty Spitfire'a na lotnisku w Dęblinie przed kilkoma dniami: http://karolak.info.pl/spitfire-w-deblinie/
Avatar użytkownika
Mariusz
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 7:00
Lokalizacja: Puławy
GG: 1111640

Postprzez karolVTEC Śr lis 12, 2014 11:22  Re: Lotnictwo

Tak się zastanawiam... mógłby mi ktoś wytłumaczyć, jak małemu dziecku, co przyświecało inżynierom, którzy zaprojektowali tak mały samolot w takim usterzeniu i dodatkowo z aż 4 silnikami?
Obrazek
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna
Avatar użytkownika
karolVTEC
 
Dołączył(a): Wt maja 11, 2010 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez hejter Śr lis 12, 2014 12:20  Re: Lotnictwo

Nie wiem, ale na Wikipedii wbrew pozorom czasem można coś znaleźć:
British Aerospace promoted the BAe 146 to airlines as a "feederliner" and short-haul regional airliner. The airframe of the aircraft and many other key areas were designed to be as simple as possible. The engines lack thrust reversers due to their perceived reduced effectiveness in anticipated conditions. Instead, the BAe 146 features a large airbrakes with two petals below the tail rudder at the rear of the fuselage, which have the advantage of being usable during flight and allowing for steep descent rates if required.

The aircraft is one of only a few types that can be used on flights to London City Airport, which has a unique steep approach and a short runway; for several years the BAe 146 was the only conventional jet aircraft capable of flying from London City Airport.

Early on, the decision to adopt four engines for a feeder airliner rather than two has been viewed as atypical to some commentators. Advantages of adopting the four engine configuration includes greater redundancy and superior takeoff performance from short runways, as well as in hot and high conditions. Electrical power is primarily provided by generators located on each of the outboard engines. For ease of maintainability and reduced operator costs, the ALF 502 is of a modular design and makes minimum use of specialist tooling.

http://en.wikipedia.org/wiki/British_Aerospace_146

Czyli krótko mówiąc: jak największa prostota konstrukcji plus silniki umożliwiające start z krótkich lotnisk.
Avatar użytkownika
hejter
 
Dołączył(a): Pn sty 13, 2014 17:58
Lokalizacja: nieznana

Postprzez Duif Śr lis 12, 2014 12:38  Re: Lotnictwo

Przede wszystkim chodzi o krótkie pasy. Start to nic, bardziej chodzi o lądowanie, gdzie po przyziemieniu stosuje się ciąg odwrócony. Im większy silnik, tym dłuższy czas potrzebny na rozkręcenie turbiny do pełnych obrotów. A na krótkich pasach, ten czas jest wyjątkowo krótki.
Efekt ten mamy też w dzisiejszych silnikach F1, gdzie to opóźnienie startu turbiny jest zredukowane dzięki ERS.
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 11:37
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusja na dowolne tematy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości