Re: Lotnictwo
Napisane: So cze 15, 2013 13:18
Swoją drogą w A350 wyglądają one jak kije do hokeja, i akurat w tym względzie 787 prezentuje się znacznie lepiej.
Te winglety pomagają zmniejszyć utratę siły nośnej na końcówkach skrzydeł. Dzięki ich zastosowaniu można ponoć zyskać około 10% siły nośnej, a co za tym idzie zwiększyć ekonomiczność maszyny.Sir Wolf napisał(a):Nie taki znowu brzydki. Zastanawia mnie jaką rolę pełnią te zawinięcia na końcach skrzydeł, tak z aerodynamicznego punktu widzenia.
Yyyyyyy... to je inżynieria. To ma działać, latać i nie spadać, a nie wyglądać. Innymi słowy ocenianie wyglądu, czy urody samolotów pasażerskich, czy ich podzespołów ma taki sam sens jak ocenianie urody autobusów miejskich - nie wiem kto, dlaczego i po co miałby to, u licha, robić?
Dużo ważniejsze i ciekawsze jest to, iż generalnie ten Airbus ma być ciut większy od Dreamlinera
Mexi napisał(a):http://pl.wikipedia.org/wiki/Winglet
I szybkie wytłumaczenie: https://www.youtube.com/watch?v=Lc86Akaq3KQ
MarK napisał(a):Yyyyyyy... to je inżynieria. To ma działać, latać i nie spadać, a nie wyglądać. Innymi słowy ocenianie wyglądu, czy urody samolotów pasażerskich, czy ich podzespołów ma taki sam sens jak ocenianie urody autobusów miejskich - nie wiem kto, dlaczego i po co miałby to, u licha, robić?
British Aerospace promoted the BAe 146 to airlines as a "feederliner" and short-haul regional airliner. The airframe of the aircraft and many other key areas were designed to be as simple as possible. The engines lack thrust reversers due to their perceived reduced effectiveness in anticipated conditions. Instead, the BAe 146 features a large airbrakes with two petals below the tail rudder at the rear of the fuselage, which have the advantage of being usable during flight and allowing for steep descent rates if required.
The aircraft is one of only a few types that can be used on flights to London City Airport, which has a unique steep approach and a short runway; for several years the BAe 146 was the only conventional jet aircraft capable of flying from London City Airport.
Early on, the decision to adopt four engines for a feeder airliner rather than two has been viewed as atypical to some commentators. Advantages of adopting the four engine configuration includes greater redundancy and superior takeoff performance from short runways, as well as in hot and high conditions. Electrical power is primarily provided by generators located on each of the outboard engines. For ease of maintainability and reduced operator costs, the ALF 502 is of a modular design and makes minimum use of specialist tooling.