Silniki - sezon 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez nemo So paź 24, 2009 18:36  Re: Silniki - sezon 2010

According to Christophe Malbranque,f1 commentator in france and Renault's french podcast animator Renault and Red Bull have signed a new deal.

http://forums.autosport.com/index.php?s ... start=3200
nemo
 
Dołączył(a): N lis 02, 2008 13:34

Postprzez Campeon So paź 24, 2009 21:39  Re: Silniki - sezon 2010

Jeśli tak jest rzeczywiście, to Red Bull postąpił najrozsądniej jak mógł - chyba, że dostępny byłby Mercedes, ale tak nie jest. Może silnik Renault nie jest najmocniejszy, ale jak możemy zobaczyć w tym roku, można z nim wygrywać wyścigi. Po tym silniku wiadomo czego się spodziewać, wiadomo, że najsłabszy nie jest itd. RBR nie będzie musiał dostosowywać bolidu do nowej jednostki napędowej. Z Cosworthem nie wiadomo jakby było z tym wszystkim - może będzie mocny, ale awaryjny lub na odwrót.
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kusza Pn paź 26, 2009 19:23  Re: Silniki - sezon 2010

Mateschitz wie, ze zostajac z Renault ma raczej sprawdzony grunt pod nogami. Jak wypadnie Cosworth na tle innych silnikow jest dla wszystkich niewiadoma nawet dla Coswortha. Nowe zespoly wystapia raczej jako kroliki doswiadczalne w nowym sezonie. No i Williams, ktory raczej nie ma wyboru.
kusza
 
Dołączył(a): N kwi 05, 2009 14:19

Postprzez cichy Pt paź 30, 2009 11:43  Re: Silniki - sezon 2010

http://f1.sport.pl/Artykul.82+M587c601d00d.0.html

Williams potwierdza Coswortha.. jestem ciekaw czy będzie to druga, jak nie trzecia czy czwarta młodość tego teamu czy kolejny krok do zatracenia, osobiście śmiem twierdzić, że to drugie
ObrazekDC|MW|JEV|VER|ALG|EVANS
Avatar użytkownika
cichy
 
Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 13:34

Postprzez Anderis N lis 08, 2009 16:31  Re: Silniki - sezon 2010

Przeglądałem dzisiaj forum autosportu i o ile mój angielski nie doprowadził mnie do błędnej interpretacji przeczytanego tekstu, to ponoć Cosworth ma obecnie przewagę w mocy nad Mercem ~15 HP. W dodatku pod koniec sezonu 2006 Cosworth był jedynym silnikiem, który był w stanie przejechać dystans całego wyścigu na obrotach sięgających 20 000, co nie najgorzej wróży wytrzymałości tych jednostek.
Wydaje się, że jedynym poważnym problemem jest teraz zużycie paliwa i nad tym teraz pracują. Wygląda na to, że w najgorszym razie zespoły korzystające z Coswortha będą traciły w początkowej fazie wyścigu, ale będą mocne w qualu i w końcówce wyścigu.

Oczywiście wszystko to, co pisałem, to domysły, więc nie zdziwię się, jeśli będzie inaczej.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez Damian375 N lis 08, 2009 16:52  Re: Silniki - sezon 2010

To by tłumaczyło Williamsa. Szczerze mówiąc to dziwnym była by przewaga jeszcze 15 HP nad Mercedesem który prawdopodobnie ma większe osiągi od niektórych silników
Avatar użytkownika
Damian375
 
Dołączył(a): Wt kwi 01, 2008 0:40
Lokalizacja: Manchester

Postprzez slipstream N lis 08, 2009 17:16  Re: Silniki - sezon 2010

Spalanie, spalanie, spalanie. Wszyscy tak złorzeczą na to możliwe spalanie Cosworthów bo tak dużo palił nim zniknął z F1, ale chyba wszyscy co to prorokują zapominają o tym, ze wtedy nie było ograniczenia obrotów. Siła rzeczy bez tego żłopać silnik musiał, tym bardziej jeśli był ponoć tym który kręci się najwyżej. Pytanie jak zachowa się agregat Cossiego ze spalaniem przy ograniczeniu jakie koniec końców go obowiązuje do 19 tys., pozostanie bez odpowiedzi do pierwszego wyścigu, i doprawdy nie wiem skąd tak wielu (także po poczytnych serwisach) stawia wyższe spalanie Cossiego za pewnik...
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Kajek N lis 08, 2009 17:20  Re: Silniki - sezon 2010

Pytanie jak zachowa się agregat Cossiego ze spalaniem przy ograniczeniu jakie koniec końców go obowiązuje do 19 tys.


A nie do 18? :P
Avatar użytkownika
Kajek
 
Dołączył(a): Pt lip 27, 2007 14:33
Lokalizacja: 53° 9' N 23° 02' E

Postprzez buczu N lis 08, 2009 17:25  Re: Silniki - sezon 2010

Się podniecacie. Ostatnie trzy wyścigi pokazały, że silnik można mieć najmocniejszy, a i to nie wystarcza do wygrywania
Obrazek
D. Morelli: Robert ma bardzo silny charakter i przezwycięży to!!!
Avatar użytkownika
buczu
 
Dołączył(a): Pn sie 21, 2006 20:20
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
GG: 6295396

Postprzez Kajek N lis 08, 2009 17:29  Re: Silniki - sezon 2010

buczu napisał(a):Się podniecacie. Ostatnie trzy wyścigi pokazały, że silnik można mieć najmocniejszy, a i to nie wystarcza do wygrywania

A jakies argumenty? czy tak siejemy glupoty?
Avatar użytkownika
Kajek
 
Dołączył(a): Pt lip 27, 2007 14:33
Lokalizacja: 53° 9' N 23° 02' E

Postprzez Anderis N lis 08, 2009 18:00  Re: Silniki - sezon 2010

slipstream napisał(a):Spalanie, spalanie, spalanie. Wszyscy tak złorzeczą na to możliwe spalanie Cosworthów bo tak dużo palił nim zniknął z F1, ale chyba wszyscy co to prorokują zapominają o tym, ze wtedy nie było ograniczenia obrotów.


Sam Michael o silnikach Coswortha napisał(a):Zużycie paliwa jest bardzo ważne, ponieważ będzie zakaz tankowania i będzie trzeba nad tym popracować.


Patrick Head w czerwcu tego roku napisał(a):Silnik Coswortha z 2006 roku zużywa dużo więcej paliwa niż obecne jednostki napędowe


Wydaje mi się, że ludzie z Williamsa wiedzą, co mówią o zużyciu paliwa przez silniki Coswortha. Oczywiście inną sprawą jest, czy różnica ta jest aż tak dramatyczna i czy zostanie zredukowana (i w jakim stopniu) do marca przyszłego roku oraz jak ograniczenie obrotów wpłynie na te jednostki, ale wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że na chwilę obecną Cosworth faktycznie pali więcej, niż inne silniki w stawce.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez slipstream N lis 08, 2009 18:04  Re: Silniki - sezon 2010

Po pierwsze Sam Michael ani słowa nie mówi tam o Cosworthie a o prawdzie ogólnej która nie jest żadną tajemnicą. Po drugie kiedy to Head mówił... kiedy Cosworth miał jeszcze startować bez limitu obrotów na zasadach z 2006 roku.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Anderis N lis 08, 2009 18:11  Re: Silniki - sezon 2010

To może dla jasności większy fragment wypowiedzi Sama Michaela:
Cosworth musi uporać się z dwiema poważnymi przeszkodami. Zużycie paliwa jest bardzo ważne, ponieważ będzie zakaz tankowania i będzie trzeba nad tym popracować. Drugą kwestią jest niezawodność. Wszyscy przez ostatnie trzy lata przejechali setki tysięcy kilometrów, natomiast Cosworth był poza stawką i nie miał ku temu okazji


Wg mnie on mówi konkretnie o silnikach Coswortha, a nie o prawdzie ogólnej.

Co do wypowiedzi Heada, to właśnie większe spalanie paliwa było argumentem przytoczonym przez niego, że powinno pozwolić się na wyższe obroty zespołom korzystającym z silników Coswortha. Mówił o tym, że „Samochody z tym silnikiem potrzebowałyby 15 litrów paliwa więcej na dystans całego wyścigu niż pozostałe bolidy.". Co prawda, było to dość dawno, ale nie wydaje mi się, by od tamtego czasu poczyniono znakomity postęp w tej dziedzinie. Co nie znaczy, że nie zostanie on poczyniony do marca.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez Dżejson N lis 08, 2009 19:13  Re: Silniki - sezon 2010

Silnik Coswortha z 2006 roku zużywa dużo więcej paliwa niż obecne jednostki napędowe

Każdy silnik używany w 2006 roku palił więcej niż obecne, więc nie wiem, co w tym zdaniu jest dziwne. Cosworth już "chwilę" pracuje nad nowym silnikiem na 2010 rok, jeszcze w tym roku włożą ten silnik do Williamsa na te testy w grudniu a potem mają jeszcze 3 miechy żeby wszystko przygotować. IMHO jeśli Williams zrobi lepsze nadwozie niż w tym roku, Baricz może mieć ładne zakończenie kariery :-)
Dżejson
 
Dołączył(a): Pn sie 04, 2008 23:34

Postprzez wartek N lis 08, 2009 21:40  Re: Silniki - sezon 2010

jakby cosworth byl taki ekstra to nie wypadlby z F1.
ale wg mnie w 2010 bedzie super bomba a williams moze walczyc o podia.
williams ma super uklady z FIA - chocby to ich bezwarunkowe zgloszenie i wylamanie z fota.
FIA zalezalo na tym zeby nowi wzieli coswotha, chcieli tez zeby nowi nie byli na straconej pozycji poprzez 2 regulamin techniczny ktory jednak zostal odrzucony. wg mnie cosworth dostal ciche przyzwolenie na zwiekszenie mocy ponad to ktora prezentuja mercedesy ferrari i inne silniki tegoroczne.
pytanie tylko czy williams na tym skorzysta i dostanie dokladnie te same silniki co nowi? czy moze troche slabsza wersje zeby sie nie wyroznial w tlumie w porownaniu z obecnym sezonem.
jesli nowi beda walczyc o 10-15 miejsca beda mowic jaki to swietny zrobili pakiet i wszystko bedzie cacy.
mysle ze z uczciwoscia to bedzie mialo tyle wspolnego co wybory nowych zespolow przez FIA :)
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron