Silniki - sezon 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Pieczar Pt lis 27, 2009 11:49  Re: Silniki - sezon 2010

Teraz ma być równianie w dół, czyli do poziomu najsłabszej jednostki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez R.O.N.O Pt lis 27, 2009 16:49  Re: Silniki - sezon 2010

I ja się przy takich "przepisach" (chodzi mi o wyrównanie w dół) zastanawiam dlaczego cały czas spowalniają F1... Po co?
"How hard can it be?"
Avatar użytkownika
R.O.N.O
 
Dołączył(a): Pn paź 13, 2008 10:52
Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
GG: 2940884

Postprzez bogoz Pt lis 27, 2009 17:22  Re: Silniki - sezon 2010

OMG a zauwaszysz ta różnicę 10 koni? Prawdopodobnie chodzi o oszczędności bo taniej będzie spowolnić mocniejsze silniki niż wymyślać jakieś niestworzone rozwiązania żeby zwiększyć moc tych słabszych w i tak już wykorzystanych prawie do maximum przepisach obecnych silników
bogoz
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 8:38
Lokalizacja: Wrocław
GG: 9277099

Postprzez P@veL Pt lis 27, 2009 18:46  Re: Silniki - sezon 2010

Jak wiemy bolidy są dzień przed treningami mierzone, ważone, sprawdzane są elastyczności skrzydel. Słowem sprawdzana jest 'legalność' bolidu. I tu moje pytanie, które krąży mi po głowie od kilku dni. Czy i jeżeli tak (podejrzewam ze tak bo określają to przepisy) to w jaki sposób mierzy się pojemność silnika? Czy może jako że silniki sa homologowane to wiadomo że wszystkie silniki danego producenta są identyczne (zgodne z regulaminem)?

Mam nadzieję że to dobry temat, w końcu o silnikach
Avatar użytkownika
P@veL
 
Dołączył(a): Cz lut 16, 2006 16:44
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez krzych Pt lis 27, 2009 20:10  Re: Silniki - sezon 2010

Silniki oczywiście są homologowane. Posiadają pewnie plomby więc o żadnych tego typu historiach mowy być nie może. Przecież nikt nie ściąga głowicy, żeby zmierzyć jaką ma pojemność silnik :wink:
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez P@veL Pt lis 27, 2009 20:20  Re: Silniki - sezon 2010

krzych napisał(a):Przecież nikt nie ściąga głowicy, żeby zmierzyć jaką ma pojemność silnik :wink:

No wlasnie o to mi chodzilo czy co GP odwala sie takie cyrki

krzych napisał(a):Silniki oczywiście są homologowane. Posiadają pewnie plomby więc o żadnych tego typu historiach mowy być nie może.

A kiedy te plomby są nakładane. Przecież nie jest tak, że jak wprowadzono homologacje, z tego co pamiętam, w 2007 roku to nie bylo tak ze producent wyprodukował zapas silników na nastepne kilka lat i zostały one zaplombowane przez FIA i czekają miesiącami bądź latami na 'swoją kolej'
Avatar użytkownika
P@veL
 
Dołączył(a): Cz lut 16, 2006 16:44
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez dragon92 Pt lis 27, 2009 21:48  Re: Silniki - sezon 2010

Losują co kilka GP jakiś silnik i go sprawdzają.
Avatar użytkownika
dragon92
 
Dołączył(a): Pn maja 28, 2007 19:42
Lokalizacja: Szczecin
GG: 2665605

Postprzez bankoq Pt lis 27, 2009 22:43  Re: Silniki - sezon 2010

Spokojnie P@vel. Jakby było jakiś obszar do przekrętów i jakiś silnik nagle "przyśpieszył", to reszta stawki szybko by to zauważyła i odpowiednio zareagowała. Ewentualnie jak jest jakaś luka, to każdy z niej korzysta i wszyscy siedzą cicho.

EDIT: Jeżeli chodzi o Renault, to przy dłuższym zastanowieniu się niestety ich mniejsza paliwożerność na niewiele się zda w przyszłym roku. Głównie dlatego, że kwalifikacje będą odbywały się bez paliwa - czyli bolidy Renault już na starcie do weekendu będą musiały nadwoziem nadrobić 0,3-0,4s (już pomijam fakt, że ich nadwozie było jednym z najgorszym na gridzie w tym roku). Wyprzedzanie nadal jest bardzo trudne i nic nie wskazuje na to, żeby miało się to radykalnie zmienić, więc słabą pozycję w kwalifikacjach będzie bardzo ciężko nadrobić bezpośrednio na torze lżejszym bolidem na początku wyścigu - bo trzeba pamiętać, że z kolejnymi kółkami paliwa będzie ubywać i przewaga wagowa Renault będzie niwelowana, a silniejsze motory będą uwidoczniały swoją przewagę mocy. Paradoksalnie zakaz tankowania sprawi też, że Renówki w przyszłym sezonie nie będą mogły wykorzystać swojego głównego atutu z tego sezonu, gdyż nie będzie już możliwości wyprzedzania w pit-stopie dzięki dłuższemu stintowi.

Szansą jest wyrównanie osiągów silników biorąc jako benchmark najsłabszą jednostkę (którą będzie silnik Renault). Jeżeli Francuzom uda się zachować przewagę w spalaniu, wtedy rzeczywiście będą mieli realny handicap podczas weekendów GP - chociaż nie sądzę, żeby tak się stało, bo obniżenie mocy automatycznie będzie dla reszty oznaczało też zmniejszenie spalania, a i dodatkowo będą na pewno będą pracować bezpośrednio nad tym aspektem. O ile w ogóle do wyrównania osiągów dojdzie.
bankoq
 
Dołączył(a): Pt wrz 29, 2006 0:07
GG: 2774995

Postprzez Schumacher So lis 28, 2009 17:55  Re: Silniki - sezon 2010

Panowie mam do Was pytanie odnośnie silników... Ostatnio pojawił się taki news
http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/117199-volkswagen-rozwaza-dostarczanie-silnikow-dla-f1.html

..i stąd moje pytanie: jakie to zmiany w silnikach szykują się na 2012 rok??
Obrazek
Avatar użytkownika
Schumacher
 
Dołączył(a): Wt wrz 18, 2007 11:01
Lokalizacja: Pszów
GG: 7542563

Postprzez patgaw So lis 28, 2009 17:57  Re: Silniki - sezon 2010

zdaje sie ze jakies turbo disle o malej pojemosci. chyba 1.6l ?
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez Schumacher So lis 28, 2009 17:59  Re: Silniki - sezon 2010

To pewne? A co w takim razie z układem i liczbą cylindrów?

IMHO: wracamy do czasów w których w użyciu były silniki V4 o niskiej pojemności generujące moc bagatela 1000 KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Schumacher
 
Dołączył(a): Wt wrz 18, 2007 11:01
Lokalizacja: Pszów
GG: 7542563

Postprzez SirKamil So lis 28, 2009 18:00  Re: Silniki - sezon 2010

czyli bolidy Renault już na starcie do weekendu będą musiały nadwoziem nadrobić 0,3-0,4s


Bo?
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez bankoq So lis 28, 2009 18:03  Re: Silniki - sezon 2010

Bo matematyka tak mówi? Skoro jeden zespół ma silnik szybszy o 0,4s na okrążeniu, to drugi zespół musi to nadrobić lepszym nadwoziem. A ponieważ obie ekipy pracę nad nadwoziem rozpoczynają od zera, to jedna z tych ekip musi się bardziej wykazać, żeby dorównać tej drugiej.
bankoq
 
Dołączył(a): Pt wrz 29, 2006 0:07
GG: 2774995

Postprzez krzych So lis 28, 2009 18:05  Re: Silniki - sezon 2010

patgaw napisał(a):zdaje sie ze jakies turbo disle o malej pojemosci. chyba 1.6l ?


LOL :eek: Przecież to zabije Formułę 1. Według mnie już wprowadzenie silników V8 pozbawiło F1 tego charakterystycznego dzwięku, który prawie rozrywał bębenki uszne. Ci którzy oglądają F1 od conajmniej 2005 roku wiedzą o co chodzi. A jak jeszcze wprowadzą diesel'e ...
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SirKamil So lis 28, 2009 18:08  Re: Silniki - sezon 2010

bankoq napisał(a):Bo matematyka tak mówi? Skoro jeden zespół ma silnik szybszy o 0,4s na okrążeniu, to drugi zespół musi to nadrobić lepszym nadwoziem. A ponieważ obie ekipy pracę nad nadwoziem rozpoczynają od zera, to jedna z tych ekip musi się bardziej wykazać, żeby dorównać tej drugiej.


Dla jasności- chodzi mi o to abyś poparł to konkretnymi liczbami i obliczeniami.

btw. odtajnij tą matematykę o której napisałeś. To chyba nic tajnego?
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron