Silniki - sezon 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez patgaw Pn paź 19, 2009 13:13  Re: Silniki - sezon 2010

No jezeli wybrali Coswortha to oznacza ze moze to byc lepszy silnik od renault ...
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez Maly-boy Pn paź 19, 2009 13:19  Re: Silniki - sezon 2010

albo nie było ich stać na renault
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez lubczyk Pn paź 19, 2009 13:22  Re: Silniki - sezon 2010

Williams albo strzeli sobie w stopę wybierając Coswortha albo silnik Coswortha będzie najlepszą jednostką w następnym sezonie.
lubczyk
 
Dołączył(a): N lip 15, 2007 12:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Arnulf Pn paź 19, 2009 15:37  Re: Silniki - sezon 2010

Gdzieś czytałem, że Williams będzie bardziej zaangażowany w współpracę z Cosworth'em, niż inne zespoły. To znaczy, nie będzie tylko kupował, ale coś tam jeszcze w sprawie tych silników, razem z Cosworth'em, robił. Jeśli to prawda, to ja się wcale nie dziwię, że Williams zdecydował się na takie rozwiązanie. Poza tym, silniki niezależnego producenta są na pewno tańsze (o to przecież FIA chodziło), co dla Williamsa jest także ważne. Ja jestem optymistycznie do tej współpracy nastawiony :).
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez KrzysR Pn paź 19, 2009 19:34  Re: Silniki - sezon 2010

lubczyk napisał(a):Williams albo strzeli sobie w stopę wybierając Coswortha albo silnik Coswortha będzie najlepszą jednostką w następnym sezonie.


Williams sobie nic nie strzeli, i jest prawie pewne ze bądą szybsi od Renaulta, tylko nie wiem jakich beda miec kierowców, jak dalej takich pasciarzy jak w tym roku to zle.
KrzysR
 
Dołączył(a): Pn gru 24, 2007 14:56

Postprzez VShila Pn paź 19, 2009 20:26  Re: Silniki - sezon 2010

Rubensa i Heikkiego będą pewnie mieć. Czyli trochę lepiej niż w tym roku.
#FORZAJULES



Ostatni stint Webbera to poezja - Angulo
Magnussen, Magnussen, Magnussen, Magnussen, Magnussen, Magnussen...
Avatar użytkownika
VShila
 
Dołączył(a): N cze 07, 2009 19:12
Lokalizacja: Lublin
GG: 8946211

Postprzez Damos Pn paź 19, 2009 20:58  Re: Silniki - sezon 2010

KrzysR napisał(a):Williams sobie nic nie strzeli, i jest prawie pewne ze bądą szybsi od Renaulta
A z czego to wnosisz, drogi Holmesie ?

KrzysR napisał(a):tylko nie wiem jakich beda miec kierowców
No tak, nie wiesz jakich będą mieć kierowców, ale już wiesz, że będą szybsi od Renault...

Ludzie - przestanie wypisywać takie niczym nie poparte "farmazony" !! :dusi: :evil: :rotfl: :twisted: :zakrywa:
Forum to nie chat gdzie się plecie, co ślina na język przyniesie. Forum to miejsce, w którym dzielisz się z innymi swoimi przemyśleniami* i uzasadniasz swoje zdanie. Ani tu przemyśleń ani uzasadnień - same "będzie tak, bo tak". Normalnie gorzej niż moja 6-cio letnia córka - ona potrafi uzasadnić dlaczego uważa tak a nie inaczej.

*przemyślenia to nie pobożne życzenia a wnioski wyciągnięte z analizy faktów
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SoBcZaK Pn paź 19, 2009 21:25  Re: Silniki - sezon 2010

a ktoś pamieta jak spisywały sie silniki coswortha w sezonie 2006? bo mnie kojarzą sie tylko awarie :P
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez Parabolica Pn paź 19, 2009 22:21  Re: Silniki - sezon 2010

Tu wypowiedz Gascoyne na temat Coswortha. Skoro glowni zainteresowani nie moga powiedziec nic konkretnego na temat wytrzymalosci i mozliwosci tych silnikow, dopoki nie okaze sie "w praniu", to co my tu mozemy dyskutowac?
http://www.crash.net/f1/news/153676/1/e ... ncern.html
Avatar użytkownika
Parabolica
 
Dołączył(a): Pt paź 17, 2008 11:57

Postprzez wartek Pn paź 19, 2009 23:02  Re: Silniki - sezon 2010

cosworth dostal zgode od FIA na "dogonienie" stawki, wiec nie obowiazuje ich zamrozenie silnikow z 2006 tak jak pozostalych.
mysle ze teraz juz tylko od FIA zalezy forma tego silnika :)
biorac pod uwage to jak bardzo chcieli zeby wszyscy (nowi) jezdzili na tych silnikach, mozna sie domyslac ze i to krecenie nie bedzie uczciwe :( a najlepszy interes chyba zrobil w tym williams.
do tej pory plan zakladal ze tylko nowe zespoly maja coswortha, FIA chciala bonusy dla nowych graczy, skoro FOTA sie nie zgodzila to pewnie uzgodnili ze beda mieli mocniejsze silniki i nikt sie nie zorientuje, jakby co powiedza ze maja dobre aero.
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez KrzysR Wt paź 20, 2009 8:41  Re: Silniki - sezon 2010

Damos napisał(a):
KrzysR napisał(a):Williams sobie nic nie strzeli, i jest prawie pewne ze bądą szybsi od Renaulta
A z czego to wnosisz, drogi Holmesie ?

KrzysR napisał(a):tylko nie wiem jakich beda miec kierowców
No tak, nie wiesz jakich będą mieć kierowców, ale już wiesz, że będą szybsi od Renault...

Ludzie - przestanie wypisywać takie niczym nie poparte "farmazony" !! :dusi: :evil: :rotfl: :twisted: :zakrywa:
Forum to nie chat gdzie się plecie, co ślina na język przyniesie. Forum to miejsce, w którym dzielisz się z innymi swoimi przemyśleniami* i uzasadniasz swoje zdanie. Ani tu przemyśleń ani uzasadnień - same "będzie tak, bo tak". Normalnie gorzej niż moja 6-cio letnia córka - ona potrafi uzasadnić dlaczego uważa tak a nie inaczej.

*przemyślenia to nie pobożne życzenia a wnioski wyciągnięte z analizy faktów


Masz tak małą wiedze i wyczucie a jestes redaktorem czy innym jakims tam nie wnikam, jezeli Ty tego nie widzisz ze FW31 jest w tym sezonie o wiele szybszy od R29 to szkoda, Alonso ktory jest co najmniej o klase lepszy od kierowców Franka miota sie w R29, sadze ze gdyby jezdził Williamsem w tym roku walczył by o mistrzostwo!, no ale Ty szanowny redaktorku tego nie czujesz. Jezeli w tym roku Williams jest szybszy o wiele, to nalezy przypuszczac, i zdrowy rozsądek podpowiada, ze w przyszłym bedzie podobnie, zwazyszy ze nie ma praktycznei wiele zmian aerodynamiki. Podaj choc jeden powod dla ktorego twierdzisz ze Renault moze byc szybszy od Williamsa w 2010?
Tylko nie mow mi o tradycji czy cos w tym stylu, ze przez ostatnie 10lat Renault zobył 2 mistrzostwa.
Williams ma tradycje i sukcesy w F1 a, Renault to narazie ma problem ze sponsorami i z wizerunkiem.
Aha mowiąc Reanult bedzie wolnieszy czy szybszy mowie o samochodzie a nie o pakiecie kierowca samochód, bo to juz inna bajka w F1.
Aha jeszcze jedno, roznica miedzy Williamsem a Reanultem jest taka ze jak przyjdzei jeszcze jedna fala kryzysu swiatowego czyli tez motoryzacyjnego, to Reanault szybciutko zrobi to co Honda i BMW, a Frank bedzie dalej sie scigał.
Uwazasz pan?
KrzysR
 
Dołączył(a): Pn gru 24, 2007 14:56

Postprzez Damos Wt paź 20, 2009 10:29  Re: Silniki - sezon 2010

KrzysR napisał(a):Masz tak małą wiedze i wyczucie a jestes redaktorem czy innym jakims tam nie wnikam
To w końcu wnikasz, czy nie wnikasz? Jeśli nie wnikasz - to po co poruszasz temat. Jeśli wnikasz to wal żale na priv. Następnym razem post z takimi wycieczkami osobistymi poleci do kosza bez względu na adresata i zawartość.

KrzysR napisał(a): jezeli Ty tego nie widzisz ze FW31 jest w tym sezonie o wiele szybszy od R29 to szkoda
Ale my tu powinniśmy mówić o następnym sezonie a nie o obecnym.

KrzysR napisał(a): Alonso ktory jest co najmniej o klase lepszy od kierowców Franka miota sie w R29, sadze ze gdyby jezdził Williamsem w tym roku walczył by o mistrzostwo!
O mistrzostwo może nie, ale z pewnością był by wyżej niż jest obecnie. Nadal jednak mówimy o obecnym roku zamiast o przyszłym.
KrzysR napisał(a):no ale Ty szanowny redaktorku
Jedziesz kolego po bandzie, i to ostro... jednak ze względu na to, że zacząłeś uzasadniać swój punkt widzenia przymkne na to oko.
KrzysR napisał(a):Jezeli w tym roku Williams jest szybszy o wiele, to nalezy przypuszczac, i zdrowy rozsądek podpowiada
tak - rozsądek podpowiada, że Brawn nie miał szans, że BMW będzie miało świetny Kers, że BMW będzie dużo szybsze niż Force India...
KrzysR napisał(a):w przyszłym bedzie podobnie, zwayszy ze nie ma praktycznei wiele zmian aerodynamiki.
Zmian REGULAMINOWYCH aerodynamiki nie ma, ale jest zmiana silnika i inne zmiany wymyslone przez zespół.
KrzysR napisał(a):Podaj choc jeden powod dla ktorego twierdzisz ze Renault moze byc szybszy od Williamsa w 2010?
Tylko jeden? :) No to lecimy:
1 - Williams zmienia silnik. Cosworth to jedna wielka niewiadoma. Jeśli Honda - największy producent silników na świecie potrafiła zrobić "crapa", który był znacznie słabszy od konkurencji (tu dowodem mogą być wypowiedzi kierowców Brawn'a po zmianie jednostki napędowej) to Cosworth również ma szansę na taka "wtopę".
2 - Ponadto są przecieki, że Cosworthy będą mocno paliwożerne, co przy likwidacji tankowań (kolejna zmiana w przyszłym sezonie) może zaboleć - szczególnie na startach, kiedy różnica w kilogramach wagi będzie największa. A jak wiadomo na starcie można najwięcej stracić lub zyskać.
3 - Mówisz brak zmian? Williams ogłosił, że będzie na nowo budować swój bolid wokół nowego silnika. (w żartach podawali przykład BrawnGP, którym udało się zrobić "swapa" w czasie przerwy świątecznej, ale sami chcą dać inżynierom więcej czasu )
Ross Brawn and the team showed that you can make an engine change on Christmas Eve and still produce a pretty competitive car but I don't think our design office would thank us for doing that and they will have a little longer than that to design the car around the engine.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79615 W takim wypadku mogą/muszą wprowadzić wiele zmian konstrukcyjnych. Każda z tych zmian niesie ze sobą ryzyko pójścia w ślepą uliczkę.
4 - zakaz tankowania wymusza przekonstruowanie bolidu - trzeba zmieścić większy zbiornik paliwa. Większy zbiornik paliwa to:
4.1 - wyżej położony środek ciężkości
4.2 - większe obciążenia dla zawieszenia
4.3 - większe obciążenia dla układu hamulcowego
4.4 - bardziej ruchomy środek ciężkości (zarówno w pionie jak i w poziomie)
Przeciwdziałać można zmieniając:
4.5 - skrzynię
4.6 - okolice silnika tudzież kokpitu w celu obniżenia środka ciężkości paliwa.
4.7 - Płaski zbiornik paliwa jest bardzo trudny w konstrukcji ze względu na zachowanie cieczy w zakrętach i wielkość urządzeń zasysających (pobór grawitacyjny do akumulatora ciśnienia itd.) bardziej pionowy wymaga miejsca, którego dotąd nie było - więc trzeba wiele rzeczy przekonstruować -
4.8 - ułożenie skrzyni (środek ciężkości)
4.9 - układ chłodzenia (inny silnik)
4.10 - tylne zawieszenie jest mocowane do skrzyni biegów więc zmiany w skrzyni skutkują zmianami w zawieszeniu.
4.11 - dyfuzor - bo tylne zawieszenie wpływa na budowę.
4.12 - przednie skrzydło i część środkowa aero, bo dyfuzor wymaga odpowiedniego kierowania powietrza od przodu bolidu.
4.13 - zmiana części silnikowej ciągnie za sobą zmianę osłon silnika i skrzyni.

Dyfuzor, osłony, układ chłodzenia, przednie skrzydło - to dużo części aerodynamicznych - ja bym tego nie nazwał brakiem zmian w aerodynamice. Same regulacje techniczne FIA nie uległy zmianie, ale to nie znaczy, że nikt nie będzie nic zmieniać.

5 - Jak widać jest masa pracy a kasa z RBS się skończyła....

KrzysR napisał(a):Tylko nie mow mi o tradycji czy cos w tym stylu, ze przez ostatnie 10lat Renault zobył 2 mistrzostwa.
Williams ma tradycje i sukcesy w F1 a, Renault to narazie ma problem ze sponsorami i z wizerunkiem.
Renault na razie ma więcej kasy niż Williams a wizerunek nie wpływa na prowadzenie bolidu.

KrzysR napisał(a):Aha mowiąc Reanult bedzie wolnieszy czy szybszy mowie o samochodzie a nie o pakiecie kierowca samochód, bo to juz inna bajka w F1.
(ok, daruję ci już ten "wizerunek" :) ) Ja na razie również tylko o samochodzie i ani słowa o tradycji. Za to punkt 4 wnosi pewnie kilkadziesiąt miejsc, w których mały błąd może kosztować połowę sezonu. Punkt 5 pokazuje, że może być krucho z kasą potrzebną na procesy projektowe wymienionych zmian.

Jednak teraz - i owszem
6 - kierowcy - kolejna niewiadoma :P ;)

KrzysR napisał(a):Aha jeszcze jedno, roznica miedzy Williamsem a Reanultem jest taka ze jak przyjdzei jeszcze jedna fala kryzysu swiatowego czyli tez motoryzacyjnego, to Reanault szybciutko zrobi to co Honda i BMW, a Frank bedzie dalej sie scigał.
Uwazasz pan?
Renault podpisało CA więc przez 2 lata pozostanie, albo wpadną w duże koszty. Gwarancji istnienia Williamsa też nie ma.

Ogólnie - na podstawie przedstawionych faktów/przesłanek uważam, że: nie można twierdzić, iż "jest prawie pewne ze Williams będzie szybszy od Renaulta". Za dużo zmiennych, za dużo niewiadomych. Wszystko się może zdarzyć.

Do wszystkich:
Niech ten post będzie przykładem argumentowania swojego punktu widzenia. Stosowanie form:
KrzysR napisał(a):Masz tak małą wiedze i wyczucie

KrzysR napisał(a):ale Ty szanowny [...] tego nie czujesz.
Nie jest uzasadnianiem swojego punktu widzenia ani próbą przekonania kogoś.
Na Forum mamy wymieniać się również argumentami a nie tylko wnioskami (tezami). Jak widać - każdy może wyciągnąć inne wnioski w tych samych okolicznościach. Sednem sprawy są przesłanki(powody) na podstawie których zbudowałeś swoją tezę. Jeśli liczysz na to, że inni domyślą się uzasadnienia to równie dobrze załóż, że domyśla się twojego zdania i nie pisz nic.
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez KrzysR Wt paź 20, 2009 10:51  Re: Silniki - sezon 2010

Damos napisał(a):tak - rozsądek podpowiada, że Brawn nie miał szans, że BMW będzie miało świetny Kers, że BMW będzie dużo szybsze niż Force India...


Twój rozsądek moze tak, bo moj na samym początku sezonu podpowiadał mi ze KERS nie bedzie tak rewelacyjny jak to Theissen go zachwalał.

Damos napisał(a):2 - Ponadto są przecieki, że Cosworthy będą mocno paliwożerne, co przy likwidacji tankowań (kolejna zmiana w przyszłym sezonie) może zaboleć - szczególnie na startach, kiedy różnica w kilogramach wagi będzie największa. A jak wiadomo na starcie można najwięcej stracić lub zyskać.


Ty myslisz ze ludzie w Williamsie sa tak głupcy jak dziennikarze ktorzy paplają takie bzdury, a Ty ich słuchasz, i nie wiedzą ile silnik w ktorego zainwestują 20 mln bedzie palił na tle silnika Toyoty z ktorego dotychczas używali?

Damos napisał(a):4 - zakaz tankowania wymusza przekonstruowanie bolidu - trzeba zmieścić większy zbiornik paliwa. Większy zbiornik paliwa to:- wyżej położony środek ciężkości- większe obciążenia dla zawieszenia- większe obciążenia dla układu hamulcowego- bardziej ruchomy środek ciężkości (zarówno w pionie jak i w poziomie)


jaki to ma wpływ na skrzydła i ogolną koncepcje aerodynamiczną? niewielki! w porownaniu ze zmianami ktore weszły w tym sezonie

Damos napisał(a):Renault na razie ma więcej kasy niż Williams a wizerunek nie wpływa na prowadzenie bolidu.


moze kasy ma, ale nie wiem czy na F1, jak narazie to ma wieksze straty i koszta w F1 niz Williams.

Damos napisał(a):Renault podpisało CA więc przez 2 lata pozostanie, albo wpadną w duże koszty. Gwarancji istnienia Williamsa też nie ma.


jak duze koszta, 10mln 25mln? coz to w porownaniu z kosztami utrzymania zespołu przez 2 lata na najwyższym poziomie.

Damos napisał(a):To w końcu wnikasz, czy nie wnikasz? Jeśli nie wnikasz - to po co poruszasz temat. Jeśli wnikasz to wal żale na priv.



zale to Ty wylałes pierwszy na czerwono 2 posty wyżej,
To nie były żale a publiczne wezwanie do utrzymania poziomu dyskusji. Mam do tego prawo i obowiązek jako moderator
Damos napisał(a):Następnym razem post z takimi wycieczkami osobistymi poleci do kosza bez względu na adresata i zawartość.


juz sie boje :D

Damos napisał(a):Ogólnie - na podstawie przedstawionych faktów/przesłanek uważam, że: nie można twierdzić, iż "jest prawie pewne ze Williams szybszy od Renaulta". Za dużo zmiennych, za dużo niewiadomych. Wszystko się może zdarzyć.

prespektywy Renówki nie są obiecujące, a zdarzyc moze sie oczywiscie wszystko.
KrzysR
 
Dołączył(a): Pn gru 24, 2007 14:56

Postprzez Damos Wt paź 20, 2009 11:03  Re: Silniki - sezon 2010

KrzysR napisał(a):Ty myslisz ze ludzie w Williamsie sa tak głupcy jak dziennikarze ktorzy paplają takie bzdury, a Ty ich słuchasz, i nie wiedzą ile silnik w ktorego zainwestują 20 mln bedzie palił na tle silnika Toyoty z ktorego dotychczas używali?
Honda włożyła w silnik ponad 300 mln i im to nie pomogło.

KrzysR napisał(a):jaki to ma wpływ na skrzydła i ogolną koncepcje aerodynamiczną? niewielki!

IMO - ma i to duży. Rozdzieliłem to na 13 podpunktów.
4 - zakaz tankowania wymusza przekonstruowanie bolidu - trzeba zmieścić większy zbiornik paliwa. Większy zbiornik paliwa to:
4.1 - wyżej położony środek ciężkości
4.2 - większe obciążenia dla zawieszenia
4.3 - większe obciążenia dla układu hamulcowego
4.4 - bardziej ruchomy środek ciężkości (zarówno w pionie jak i w poziomie)
Przeciwdziałać można zmieniając:
4.5 - skrzynię
4.6 - okolice silnika tudzież kokpitu w celu obniżenia środka ciężkości paliwa.
4.7 - Płaski zbiornik paliwa jest bardzo trudny w konstrukcji ze względu na zachowanie cieczy w zakrętach i wielkość urządzeń zasysających (pobór grawitacyjny do akumulatora ciśnienia itd.) bardziej pionowy wymaga miejsca, którego dotąd nie było - więc trzeba wiele rzeczy przekonstruować -
4.8 - ułożenie skrzyni (środek ciężkości)
4.9 - układ chłodzenia (inny silnik)
4.10 - tylne zawieszenie jest mocowane do skrzyni biegów więc zmiany w skrzyni skutkują zmianami w zawieszeniu.
4.11 - dyfuzor - bo tylne zawieszenie wpływa na budowę.
4.12 - przednie skrzydło i część środkowa aero, bo dyfuzor wymaga odpowiedniego kierowania powietrza od przodu bolidu.
4.13 - zmiana części silnikowej ciągnie za sobą zmianę osłon silnika i skrzyni.

Dyfuzor, osłony, układ chłodzenia, przednie skrzydło - to dużo części aerodynamicznych - ja bym tego nie nazwał brakiem zmian w aerodynamice. Same regulacje techniczne FIA nie uległy zmianie, ale to nie znaczy, że nikt nie będzie nic zmieniać.


KrzysR napisał(a): juz sie boje :D
I po co to ?

KrzysR napisał(a): zdarzyc moze sie oczywiscie wszystko.
To brzmi dużo lepiej niż "jest prawie pewne".
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez makro Wt paź 20, 2009 11:26  Re: Silniki - sezon 2010

KrzysR napisał(a):
Damos napisał(a):4 - zakaz tankowania wymusza przekonstruowanie bolidu - trzeba zmieścić większy zbiornik paliwa. Większy zbiornik paliwa to:- wyżej położony środek ciężkości- większe obciążenia dla zawieszenia- większe obciążenia dla układu hamulcowego- bardziej ruchomy środek ciężkości (zarówno w pionie jak i w poziomie)


jaki to ma wpływ na skrzydła i ogolną koncepcje aerodynamiczną? niewielki! w porownaniu ze zmianami ktore weszły w tym sezonie


Kolego od myślenia nic człowieka nie zwalnia.
Ja jestem człek prosty rzeczy światowych nie świadom i nie porafię tak klarownie rzeczy wyłożyć, jak Damos ale nawet ja rozumiem, że zakaz tankowania bardzo dużo zmienia.
Bolidy będą musiały przecież efektywnie się prowadzić w znacznie większym margiesie ustawień mechanicznych niż dotychczas. Na starcie będą mieć około 200kg obciążające tylną oś a po półtorej godziny prawie zero. Uważasz, że to nie będzie mieć wpływu? Uważasz, że nie jest wyzwaniem tak przeprojektować chocby zawieszenie by na początku wyścigu nie uciekał nie dociążony przód a pod koniec lekki tył?
Aero możesz mieć megasuperextrafajne i co stego ja sknocisz elementy (zapewne nie wszystkie możliwe) z tego co wylistował Damos w pkt4.
Avatar użytkownika
makro
 
Dołączył(a): Cz mar 05, 2009 14:39
Lokalizacja: Wrocek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość