KrzysR napisał(a):Masz tak małą wiedze i wyczucie a jestes redaktorem czy innym jakims tam nie wnikam
To w końcu wnikasz, czy nie wnikasz? Jeśli nie wnikasz - to po co poruszasz temat. Jeśli wnikasz to wal żale na priv. Następnym razem post z takimi wycieczkami osobistymi poleci do kosza bez względu na adresata i zawartość.
KrzysR napisał(a): jezeli Ty tego nie widzisz ze FW31 jest w tym sezonie o wiele szybszy od R29 to szkoda
Ale my tu powinniśmy mówić o
następnym sezonie a
nie o obecnym.
KrzysR napisał(a): Alonso ktory jest co najmniej o klase lepszy od kierowców Franka miota sie w R29, sadze ze gdyby jezdził Williamsem w tym roku walczył by o mistrzostwo!
O mistrzostwo może nie, ale z pewnością był by wyżej niż jest obecnie. Nadal jednak mówimy o obecnym roku zamiast o przyszłym.
KrzysR napisał(a):no ale Ty szanowny redaktorku
Jedziesz kolego po bandzie, i to ostro... jednak ze względu na to, że zacząłeś uzasadniać swój punkt widzenia przymkne na to oko.
KrzysR napisał(a):Jezeli w tym roku Williams jest szybszy o wiele, to nalezy przypuszczac, i zdrowy rozsądek podpowiada
tak - rozsądek podpowiada, że Brawn nie miał szans, że BMW będzie miało świetny Kers, że BMW będzie dużo szybsze niż Force India...
KrzysR napisał(a):w przyszłym bedzie podobnie, zwayszy ze nie ma praktycznei wiele zmian aerodynamiki.
Zmian REGULAMINOWYCH aerodynamiki nie ma, ale jest zmiana silnika i inne zmiany wymyslone przez zespół.
KrzysR napisał(a):Podaj choc jeden powod dla ktorego twierdzisz ze Renault moze byc szybszy od Williamsa w 2010?
Tylko jeden?
No to lecimy:
1 - Williams zmienia silnik. Cosworth to jedna wielka niewiadoma. Jeśli Honda - największy producent silników na świecie potrafiła zrobić "crapa", który był znacznie słabszy od konkurencji (tu dowodem mogą być wypowiedzi kierowców Brawn'a po zmianie jednostki napędowej) to Cosworth również ma szansę na taka "wtopę".
2 - Ponadto są przecieki, że Cosworthy będą mocno paliwożerne, co przy likwidacji tankowań (kolejna zmiana w przyszłym sezonie) może zaboleć - szczególnie na startach, kiedy różnica w kilogramach wagi będzie największa. A jak wiadomo
na starcie można najwięcej stracić lub zyskać.
3 - Mówisz brak zmian? Williams ogłosił, że będzie na nowo budować swój bolid wokół nowego silnika. (w żartach podawali przykład BrawnGP, którym udało się zrobić "swapa" w czasie przerwy świątecznej, ale sami chcą dać inżynierom więcej czasu )
Ross Brawn and the team showed that you can make an engine change on Christmas Eve and still produce a pretty competitive car but I don't think our design office would thank us for doing that and they will have a little longer than that to design the car around the engine.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/79615 W takim wypadku mogą/muszą wprowadzić wiele zmian konstrukcyjnych. Każda z tych zmian niesie ze sobą ryzyko pójścia w ślepą uliczkę.
4 - zakaz tankowania wymusza przekonstruowanie bolidu - trzeba zmieścić większy zbiornik paliwa. Większy zbiornik paliwa to:
4.1 - wyżej położony środek ciężkości
4.2 - większe obciążenia dla zawieszenia
4.3 - większe obciążenia dla układu hamulcowego
4.4 - bardziej ruchomy środek ciężkości (zarówno w pionie jak i w poziomie)
Przeciwdziałać można zmieniając:
4.5 - skrzynię
4.6 - okolice silnika tudzież kokpitu w celu obniżenia środka ciężkości paliwa.
4.7 - Płaski zbiornik paliwa jest bardzo trudny w konstrukcji ze względu na zachowanie cieczy w zakrętach i wielkość urządzeń zasysających (pobór grawitacyjny do akumulatora ciśnienia itd.) bardziej pionowy wymaga miejsca, którego dotąd nie było - więc trzeba wiele rzeczy przekonstruować -
4.8 -
ułożenie skrzyni (środek ciężkości)
4.9 -
układ chłodzenia (inny silnik)
4.10 -
tylne zawieszenie jest mocowane do skrzyni biegów więc zmiany w skrzyni skutkują zmianami w zawieszeniu.
4.11 -
dyfuzor - bo tylne zawieszenie wpływa na budowę.
4.12 -
przednie skrzydło i część środkowa aero, bo dyfuzor wymaga odpowiedniego kierowania powietrza od przodu bolidu.
4.13 - zmiana części silnikowej ciągnie za sobą zmianę
osłon silnika i skrzyni.
Dyfuzor, osłony, układ chłodzenia, przednie skrzydło - to dużo części aerodynamicznych - ja bym tego nie nazwał brakiem zmian w aerodynamice. Same regulacje techniczne FIA nie uległy zmianie, ale to nie znaczy, że nikt nie będzie nic zmieniać.
5 - Jak widać jest masa pracy a kasa z RBS się skończyła....
KrzysR napisał(a):Tylko nie mow mi o tradycji czy cos w tym stylu, ze przez ostatnie 10lat Renault zobył 2 mistrzostwa.
Williams ma tradycje i sukcesy w F1 a, Renault to narazie ma problem ze sponsorami i z wizerunkiem.
Renault na razie ma więcej kasy niż Williams a wizerunek nie wpływa na prowadzenie bolidu.
KrzysR napisał(a):Aha mowiąc Reanult bedzie wolnieszy czy szybszy mowie o samochodzie a nie o pakiecie kierowca samochód, bo to juz inna bajka w F1.
(ok, daruję ci już ten "wizerunek"
) Ja na razie również tylko o samochodzie i ani słowa o tradycji. Za to punkt 4 wnosi pewnie kilkadziesiąt miejsc, w których mały błąd może kosztować połowę sezonu. Punkt 5 pokazuje, że może być krucho z kasą potrzebną na procesy projektowe wymienionych zmian.
Jednak teraz - i owszem
6 - kierowcy - kolejna niewiadoma
KrzysR napisał(a):Aha jeszcze jedno, roznica miedzy Williamsem a Reanultem jest taka ze jak przyjdzei jeszcze jedna fala kryzysu swiatowego czyli tez motoryzacyjnego, to Reanault szybciutko zrobi to co Honda i BMW, a Frank bedzie dalej sie scigał.
Uwazasz pan?
Renault podpisało CA więc przez 2 lata pozostanie, albo wpadną w duże koszty. Gwarancji istnienia Williamsa też nie ma.
Ogólnie -
na podstawie przedstawionych faktów/przesłanek uważam, że: nie można twierdzić, iż "jest prawie pewne ze Williams będzie szybszy od Renaulta". Za dużo zmiennych, za dużo niewiadomych. Wszystko się może zdarzyć.
Do wszystkich:Niech ten post będzie przykładem argumentowania swojego punktu widzenia. Stosowanie form:KrzysR napisał(a):Masz tak małą wiedze i wyczucie
KrzysR napisał(a):ale Ty szanowny [...] tego nie czujesz.
Nie jest uzasadnianiem swojego punktu widzenia ani próbą przekonania kogoś.
Na Forum mamy wymieniać się również argumentami a nie tylko wnioskami (tezami). Jak widać - każdy może wyciągnąć inne wnioski w tych samych okolicznościach. Sednem sprawy są przesłanki(powody) na podstawie których zbudowałeś swoją tezę. Jeśli liczysz na to, że inni domyślą się uzasadnienia to równie dobrze załóż, że domyśla się twojego zdania i nie pisz nic.