Silniki - sezon 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Damian375 Śr paź 14, 2009 12:02  Silniki - sezon 2010

Założyłem ten temat, ponieważ znalazłem bardzo ciekawe informacje :

http://www.confidential-renault.fr/?id=222

Czyżby jednak Renault ?

Drugą sprawą jest Red Bull - również nie wiadomo z czym będzie jeździł w następnym sezonie.
Ostatnio edytowano Śr paź 14, 2009 13:10 przez Damian375, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Damian375
 
Dołączył(a): Wt kwi 01, 2008 0:40
Lokalizacja: Manchester

Postprzez Noras Śr paź 14, 2009 12:08  Re: Silniki - sezon 2010

Jeśli chodzi o Red Bulla, wydaje mi się że będą jeździc z jednostkami Merca. O zakończeniu współpracy z Renault już się mówi od dłuższego czasu, a Cosworthem raczej nie będą zainteresowani...
Xabi się skończy, a Barca razem z nim!
Avatar użytkownika
Noras
 
Dołączył(a): Wt gru 30, 2008 20:43
Lokalizacja: Saint-Tropez

Postprzez VShila Śr paź 14, 2009 12:58  Re: Silniki - sezon 2010

RB jest zainteresowany Cosworthem, tak jak Williams, bynajmniej :arrow: przynajmniej tak się mówi.
#FORZAJULES



Ostatni stint Webbera to poezja - Angulo
Magnussen, Magnussen, Magnussen, Magnussen, Magnussen, Magnussen...
Avatar użytkownika
VShila
 
Dołączył(a): N cze 07, 2009 19:12
Lokalizacja: Lublin
GG: 8946211

Postprzez Linguini Śr paź 14, 2009 13:06  Re: Silniki - sezon 2010

... no właśnie - o wszystkim sie mówi i głównie są to tylko spakulacje na temat silników, tak jak z tym który zawodnik będzie w nowym sezonie reprezentował jaki zespół.
Przepychanki i domysły - ciąg dalszy.
Pomówmy może raczej o specyfikacji silników i zmian w bolidach na nowy sezon.
Jeśli chodzi o silniki to podobno mają być wyrównane ich moce w przypadku tych mocniejszych?
A które są najmocniejsze?
Avatar użytkownika
Linguini
 
Dołączył(a): Wt mar 10, 2009 14:52
Lokalizacja: łódź

Postprzez Damian375 Śr paź 14, 2009 13:07  Re: Silniki - sezon 2010

Mówi się, że silnika Mercedesa.
Avatar użytkownika
Damian375
 
Dołączył(a): Wt kwi 01, 2008 0:40
Lokalizacja: Manchester

Postprzez Dżejson Śr paź 14, 2009 14:09  Re: Silniki - sezon 2010

Jeszcze się wszyscy srogo zdziwią, jak Cosworth okaże się najlepszym silnikiem w przyszłym roku :twisted: A co do spekulacji "kto z jakim silnikiem" to mamy takie zespoły na pewno:
Ferrari
Renault
Toyota
Brawn-Mercedes, chyba, że McLaren zawetuje, a ma prawo, nie zdziwiłbym się gdyby poszło veto
Force India-Mercedes
Toro Rosso-Ferrari
Lotus-Cosworth
Campos-Cosworth
Manor-Cosworth
US F1-Cosworth

I teraz 3 nie do końca pewne :
McLaren - mówi się o wykupieniu fabryki BMW, spełniłoby się marzenie Dennisa. :)
Williams- na 99% Cosworth, którego partnerem rozwojowym została stajnia z Grove, choć mówi się też o Renault, ale to chyba pozostaną tylko plotki i będziemy mieli powrót do 2006.
Red Bull - i tu mamy zagwozdkę, ponieważ w ich przypadku mówiło się już o wszystkich silnikach oprócz Toyoty. ;)

A co do pytania "kto ma najlepszy silnik?". Zawsze mówi się o zespołach na topie, że mają najlepsze silniki, że głównie dzięki temu są tam gdzie są, a tak naprawdę nie wiemy, czy ktoś nadrabia niedostatki aero silnikiem, czy też na odwrót. W latach 2008-09 mówi się o Mercedesie, chociaż wcześniej wszyscy mówili, że najlepsze jednostki produkują Ferrari i BMW. Widać, że Mercedes dużo zyskał na zamrożeniu silników i pełnym przejęciu fabryki Ilmora oraz zatrudnieniu ważniejszych ludzi Coswortha. Renault w tym roku też ma dobry silnik, prawdopodobnie dość mało paliwożerny, ale RBR zrobił osprzęt silnika "na styk", tak samo zresztą jak bolid, od którego części odpadają w trakcie wyścigu, pewnie w Abu Zabi zgodnie z dewizą Chapmana samochód rozpadnie się na żyletki po minięciu linii mety :evil:
Dżejson
 
Dołączył(a): Pn sie 04, 2008 23:34

Postprzez nemo Śr paź 14, 2009 22:48  Re: Silniki - sezon 2010

Interesująca wypowiedź na forum as dotycząca silników cosworth'a
Regarding the Cosworth engine there are a few points that is often overlooked, IMHO.

The current engines are often referred to as modern F1 engines and the Cosworth as a old engine (if the Cosworth is based on the CA from 2006). The point is that ALL the current engines are also based on their 2006 spec engines, admittedly having been fine tuned within the limits of the engine freeze. There are no engines on the track today that is of a completely new design since 2006. In fact all engine manufacturers had to submit their final spec engine for homologation during the 2006 season. Obviously there have been developments and adaptions to the new rev limits that has been imposed in 08 and 09 and Cosworth has got to catch up with that.

The 2006 Cosworth was built according to the minimum weight limit and CG rules. Cosworth even had to add artificial weight to components high up on the engine to meet the CG rule (they had no problems with the minimum weight but had to add material high up to meet the CG rule...). So the engine should be the same weight and CG as all the other engines.

In 2006 I remember reading articles both in Autosport, but not least in German magazines that reported the Cosworth as the:

-Most powerful engine
-Highest revving (first engine to achieve 20000rpm both on the dyno and in race situations)

One article with Alex Hitzinger (working with Cosworth in 06, came from Toyota) discussed the success of the 06 Cosworth and it was regarded as one of the best engines of the season whereas the Toyota was regarded as a dog (or one of the worst...). It seems like the Toyota still is the worst engine....

Mark Webber (who drove for Williams in 06) said that he would be missing the power of the Cosworth when Williams switched to Toyotas (for financial reasons I guess).

My point is that I think that Cosworth has a very solid and good engine to work on, whether they will be able to get good fuel consumption and power at 18000 rpm is another question obviously. Reliability is also an unknown but they only had one engine failure in 06 (at the 20000rpm limit) so the engine should be able to last I hope. In fact Cosworth ran the engine for 500km at 20000rpm and did 2000km on the dyno with reduced revs (one race is around 300km - not sure how many kilometers a car runs at a race weekend in total).

If the above is to be considered then Cosworth will have one of the best engines from when the engine freeze was introduced as a basis and Toyota have one of the worst engines. That the Toyota is struggling is commonly accepted and the FIA has also said that the other manufacturers have got to detune their engines to the Toyota level, this should also play into Cosworths hand as they don't have to beat the Mercedes engine, just get on the same level as the Toyota. The more I have read about the 2006 Cosworth engine the more I believe that the 2010 Cosworth is actually gonna be a pretty good engine.

I think that the Cosworth engine might actually surprise some people but Cosworths problem is probably the teams that use their engines. I guess that unless Williams also opt for Cosworths we will find most of the Cosworth powered cars at the back end of the grid, but my guess is that the cars wont be on the rear of the grid because of the engine but rather the chassis. But, hey someone migth "do a Brawn" and surpise everyone (which would be great).
nemo
 
Dołączył(a): N lis 02, 2008 13:34

Postprzez buczu Cz paź 15, 2009 20:12  Re: Silniki - sezon 2010

Sugeruje, że mogą to być najlepsze silniki.
Obrazek
D. Morelli: Robert ma bardzo silny charakter i przezwycięży to!!!
Avatar użytkownika
buczu
 
Dołączył(a): Pn sie 21, 2006 20:20
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
GG: 6295396

Postprzez slipstream Cz paź 15, 2009 20:25  Re: Silniki - sezon 2010

Chodzi właściwie o ilość, ale sprawa rzecz jasna nie tkwi tylko tym ze mogą to być najlepsze silniki, a tylko dlaczego.

Wszyscy bowiem wypominają Cosworthowi ze swoją jednostkę konstruuje w oparciu i na bazie silnika z 2006 roku. "Problem" polega na tym, ze wszystkie obecnie stosowanie silniki od Mercedesa po Renault bazują wypisz wymaluj na konstrukcjach z 2006 roku kiedy to wprowadzono zamrożenie silników!

Co więcej, Cosworth bez ograniczenia obrotów uchodził za najmocniejszy (czy jeden z najmocniejszych motorów). W dodatku kiedy inni producenci mogli jedynie nazwijmy to tuningować w ramach dozwolonych przepisami swoje silniki z 2006 roku i zakładając im ogranicznik obrotów, Cossie stoi w tej uprzywilejowanej sytuacji że może go przekonstruować do woli.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez plastus Cz paź 15, 2009 20:59  Re: Silniki - sezon 2010

jakby ktoś chciał poczytać, to mi się nudziło:

"odnosząc się do silników coswortha, to jest kilka rzeczy, na które zwróciłem uwagę.

Obecne silniki są często określane jako nowoczesne jednostki a Cosworth jako silnik stary (jeśli cosworth jest wzorowany na CA z 2006). Puenta jest tak, że WSZYSTKIE obecne jednostki są wzorowane na specyfikacji z 2006, stopniową będąc rozwijane w ramach ograniczeń zamrożenia silników. Od 2006 na torze nie ma obecnie żadnych nowych silników o zupełnie nowym projekcie. Właściwie, wytwórcy jednostek napędowych muszą stosować się w ostatecznych projektach do homologacji z 2006. Oczywiście miał miejsce rozwój oraz dostosowanie obrotów do nowego limitu który został narzucony w 2008 i 2009 i to właśnie musi nadrobić Cosworth.

Cosworth z 2006 został zbudowany z dostosowaniem do limitu wagi oraz regół CG. Cosworth musiał nawet zwiększyć wagę części, aby zmieścić się w regułach CG (nie było żadnych problemów z minimalną wagą, musieli ją zwiększyć aby sprostać regułą CG...). Więc silniki powinny być tej samej wagi i CG jak wszystkie inne jednostki.

Pamiętam że w 2006 czytałem artykuły na autosporcie a nawet w niemieckich periodykach które stwierdzały, że Cosworth jest:

-najmocniejszym silnikiem
-osiąga najwyższe obroty (pierwszy silnik osiągający 20000 rpm zarówno na hamowni jak i na torze)

W jednym z artykułów Alex Hitzinger (pracujący z Cosworthem w 2006, przyszedł z Toyoty) omawiał sukces Coswortha '06 i odnosił się do niego jako jednego z najlepszych silników Toyotę oceniając jako najgorszy (lub jeden z najgorszych). Wygląda na to, że Toyota wciąż ma najgorszy silnik.

Mark Webber (jeździł dla Williamsa w 2006) powiedział, że będzie mu brakowała mocy Coswortha, kiedy Williams przerzucił się na Toyotę, (raczej z powodów finansowych).

Moja puenta jest taka, że uważam Coswortha za bardzo solidny i dobry silnik do wykorzystania, jeśli tylko będą w stanie osiągnąć odpowiednie zużycie paliwa, moc przy 18000 rpm jest kolejną kwestią. Niezawodność również jest nieznana, ale mieli jedynie jedną awarię w 2006 (przy limicie 20000 rpm) więc silnik powinien być wytrzymały. W zasadzie Cosworth testował silnik na 500 km przy 20000 rpm i zrobił 20000 km na hamowni przy zredukowanych obrotach (jeden wyścig to 300 km, nie jestem pewien ile kilometrów przejeżdżają podczas weekendu wyścigowego).

Jeśli weźmiemy powyższe pod uwagę, Wtedy cosworth będzie miał jeden z lepszych silników od czasu wprowadzenia zamrożenia jako podstawę [do rozwoju], Toyota jeden z najgorszych. Fakt, że Toyota ma trudności został publicznie przyjęty do wiadomości a FIA stwierdziła że inni producenci będą musieli dostosować swoje jednostki do poziomu Toyoty, co również jest po myśli Cosworthowi, gdyż nie musi już pobić silników Mercedesa, wystarczy, że wyrówna do poziomu Toyoty. Im więcej czytałem na temat Coswortha 2006 tym bardziej jestem przekonany, że Cosworth 2010 będzie właściwie całkiem dobrym silnikiem.

Myślę, że jednostka Coswortha może zaskoczyć niektórych ludzi ale jego problemem będą teamy, które będą używać tego silnika. Wygląda na to, że o ile Williams bierze Coswortha pod uwagę, to poza tym większość napędzanych przez coswortha bolidów znajdzie się na końcu stawki, choć zgaduję, że te auta nie będą na końcu przez silniki, ale raczej przez podwozia. Ale w końcu ktoś zawsze może "zrobić Brawna" i wszystkich zaskoczyć (co byłoby super)."



Sorry za składnie w niektórych miejscach, ale jak to mówią "polska język trudna język"

Co do tekstu to moja opinia jest taka, że gościu stwierdził, że cosworth będzie super jeżeli:....... na tej zasadzie mogę stwierdzić, że Force india będzie nr 1 w brazylii za rok, jeżeli.....

Nie mówię, że całość nie brzmi logicznie ale tam jest za dużo "ale"
plastus
 
Dołączył(a): Śr sie 02, 2006 7:23
Lokalizacja: Krosno

Postprzez pawel92setter Cz paź 15, 2009 21:23  Re: Silniki - sezon 2010

Nie. Autorowi chodzi pewnie o to, że Cosworth może być super, ale jeśli dostanie się do nazwijmy je- średnich samochodów to i tak będzie jeździł bardziej z tyłu niż z przodu stawki.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez plastus Cz paź 15, 2009 21:41  Re: Silniki - sezon 2010

pawel92setter napisał(a):Nie. Autorowi chodzi pewnie o to, że Cosworth może być super, ale jeśli dostanie się do nazwijmy je- średnich samochodów to i tak będzie jeździł bardziej z tyłu niż z przodu stawki.



Chodzi mi o jego przypuszczenie, że Cosworth będzie super - nie mówię, że nie będzie, po prostu jest to zależne od gigantycznej ilości małych czynników, które gościu podsumowuje w 3-4 punktach. To jest dużo bardziej złożone niż dostosuj obroty, wytrzymałość "się zrobi", moc była moc będzie. Nie wierzę, że 3 lata bez F1 nie odbiją się na potencjalnej formie - nawet mimo zamrożenia.

Jak zawsze w F1 - to nie jest takie proste. Gdyby było - grosse plany by działały, a Toyota podwójnym mistrzem świata ;)
plastus
 
Dołączył(a): Śr sie 02, 2006 7:23
Lokalizacja: Krosno

Postprzez pawel92setter Cz paź 15, 2009 21:45  Re: Silniki - sezon 2010

Tak, rozumiem, ale wierzę w Coswortha ;) W końcu zatrudnili tam kogoś z Merca, kto ma doświadczenie z nową homologacją. Miło byłoby gdyby nowe zespoły miały jakiś atut :) Byłoby ciekawiej.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez plastus Cz paź 15, 2009 21:53  Re: Silniki - sezon 2010

Niemniej podejrzewam, że nawet jeśli silnik będzie ok, reszta pakietu położy sprawę, i będziemy mieli podwójne ściganie - 20 "starych aut" i osiem "nowych". Przynajmniej na początku.

I teraz tak - mam nadzieję, że się mylę i nawet jeśli pierwsze 3 wyścigi będą tak wyglądać, to od Europy stawka zacznie być "równiejsza" :)
plastus
 
Dołączył(a): Śr sie 02, 2006 7:23
Lokalizacja: Krosno

Postprzez l00kers Pn paź 19, 2009 12:43  Re: Silniki - sezon 2010

Williams has informed Renault that it is no longer interested in an engine deal with them for next year. Means it must be Cosworth.
A więc jednak Wiliams z silnikami Coswortha
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Następna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron