Strona 6 z 8

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 18:10
przez Campeon
patgaw napisał(a):zdaje sie ze jakies turbo disle o malej pojemosci. chyba 1.6l ?


Turbodiesle? Nie słyszałem o takim pomyśle, ale może coś przeoczyłem. Pojemność miałaby wynosić 1.5L z doładowaniem 1.5 bara. Aczkolwiek Max powiedział:

Pojemność silników będzie omawiana, ponieważ nie chcemy absurdalnej ilości koni mechanicznych. Anglik dodał, że turbodoładowane silniki miałyby się kręcić na poziomie co najmniej 15000 obr/min i korzystać z biopaliw.

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 18:14
przez SirKamil
Schumacher napisał(a):To pewne? A co w takim razie z układem i liczbą cylindrów?

IMHO: wracamy do czasów w których w użyciu były silniki V4 o niskiej pojemności generujące moc bagatela 1000 KM


Nie było takich czasów :bezradny: 4 cylindry i układ V to nic nowego, ale raczej nie w połączeniu. W erze turbo 1.5 l. stawka zdominowana była przez widlaste szóstki. Czwórki były, ale w rzędzie. Tutaj naturalnie brylowało BMW.

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 18:20
przez Schumacher

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 18:34
przez Pieczar
krzych napisał(a):
patgaw napisał(a):zdaje sie ze jakies turbo disle o malej pojemosci. chyba 1.6l ?


LOL :eek: Przecież to zabije Formułę 1. Według mnie już wprowadzenie silników V8 pozbawiło F1 tego charakterystycznego dzwięku, który prawie rozrywał bębenki uszne. Ci którzy oglądają F1 od conajmniej 2005 roku wiedzą o co chodzi. A jak jeszcze wprowadzą diesel'e ...

A ci którzy oglądają jeszcze trochę dłużej wiedzą, że w latach 80 silniki turbo miały 1.5 litra. Ale po co takie rzeczy wiedzieć, lepiej sobie ponarzekać jak to nam zabijają F1.

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 18:36
przez Master
Bo niektórzy myślą, że im większa pojemność silnika tym większa moc :-P

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 18:37
przez SirKamil
Schumacher napisał(a):Panowie coś takiego:

[img=http://img410.imageshack.us/img410/8113/v4turbo1000km.jpg]


To Brabham BT50 i rzędowy silnik BMW.

swoją drogą... V4 i poczwórny kolektor wydechowy z jednej głowicy... :dobrze: :love:

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 18:52
przez krzych
Pieczar napisał(a):
krzych napisał(a):
patgaw napisał(a):zdaje sie ze jakies turbo disle o malej pojemosci. chyba 1.6l ?


LOL :eek: Przecież to zabije Formułę 1. Według mnie już wprowadzenie silników V8 pozbawiło F1 tego charakterystycznego dzwięku, który prawie rozrywał bębenki uszne. Ci którzy oglądają F1 od conajmniej 2005 roku wiedzą o co chodzi. A jak jeszcze wprowadzą diesel'e ...

A ci którzy oglądają jeszcze trochę dłużej wiedzą, że w latach 80 silniki turbo miały 1.5 litra. Ale po co takie rzeczy wiedzieć, lepiej sobie ponarzekać jak to nam zabijają F1.


Ty mnie nie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o pojemność silnika, tylko o to, że miałby to być diesel. To chyba stanowi różnicę, nie uważasz ? Co do silników turbodoładowywanych to byłbym i może za, ale dieslom w F1 mówię 3x NIE :-)

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 18:59
przez Maly-boy
lol ,nic nie było mowy o dieslach tylko o doładowanych silnikach

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 19:02
przez krzych
Spoko, zasugerowałem się tym co napisał Patgaw, a pisał o dieslach :wink:

patgaw napisał(a):zdaje sie ze jakies turbo disle o malej pojemosci. chyba 1.6l ?

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 19:05
przez Maly-boy
krzych napisał(a):Spoko, zasugerowałem się tym co napisał Patgaw, a pisał o dieslach :wink:

patgaw napisał(a):zdaje sie ze jakies turbo disle o malej pojemosci. chyba 1.6l ?


patgaw to Max Mosley albo Todt ? Mosley kiedyś wspominał o możliwości powrotu to silników doładowanych ,ale nie diesla

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 20:18
przez rafaello85
Master napisał(a):Bo niektórzy myślą, że im większa pojemność silnika tym większa moc :-P

Bo najczęściej tak jest :-)


A mnie się marzy 3.5l V12 i 1500KM :diabełek:
A tera mówta co chceta :P

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 20:25
przez Karol
rafaello85 napisał(a):A mnie się marzy 3.5l V12 i 1500KM :diabełek:
A tera mówta co chceta :P


I Eau Rouge przejeżdżane z odejmowaniem gazu :smile:

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 21:06
przez kusza
Diesle w F1 to tylko kwestia czasu. W silniku benzynowym nie osiagnie sie juz raczej wiecej niz mamy, dalszy rozwoj jest minimalny. Diesel to przyszlosc nad ktora trzeba pracowac i rozwijac. To nie czasy klekota z zakresem 1000-4000 obrotow i problemami zima. Ten typ silnika ma wyzsza sprawnosc niz benzynowy i wieksze mozliwosci, bezpieczniejsze i tansze paliwo. Rozwoj samych metod wtryskow to duze pole dla inzynierow. Mam tylko nadzieje, ze zostanie cofniete zamrozenie silnikow i brak testow. F1 to byla zawsze inzynieria jak w kosmosie!

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 21:30
przez krzych
kusza napisał(a):W silniku benzynowym nie osiagnie sie juz raczej wiecej niz mamy, dalszy rozwoj jest minimalny.


Tu bym polemizował. Gdyby nie zamrożenie silników i ograniczenie ich obrotów, kto wie jaką moc by dziś osiągały.

kusza napisał(a):F1 to byla zawsze inzynieria jak w kosmosie!


Otóż to ! Przy dzisiejszym postępie technologicznym, boję się myśleć jak by wyglądała F1, gdyby nie była niczym ograniczana.

Re: Silniki - sezon 2010

PostNapisane: So lis 28, 2009 21:43
przez Kubix
Dla mnie z F1 robią jakąś technologie ala 3G ... Czy dzisiejsza F1 nie mogłaby być jak lata 2006-2007 ? :wink:


Co do silników to już decyzja producentów :D