Testy przedsezonowe 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez buczu Wt mar 02, 2010 13:58  Re: Testy przedsezonowe 2010

Opór to zależy od powierzchni i kąta pochylenia. Im większa powierzchnia i kąt tym większy opór. A wydajność woże być różna przy takim samym oporze.
Obrazek
D. Morelli: Robert ma bardzo silny charakter i przezwycięży to!!!
Avatar użytkownika
buczu
 
Dołączył(a): Pn sie 21, 2006 20:20
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
GG: 6295396

Postprzez deeze Wt mar 02, 2010 14:06  Re: Testy przedsezonowe 2010

buczu napisał(a):Opór to zależy od powierzchni i kąta pochylenia. Im większa powierzchnia i kąt tym większy opór. A wydajność woże być różna przy takim samym oporze.

Gdyby to co napisałeś w jakikolwiek sposób negowało moje zdanie, to bym mógł polemizować, ale nie dajesz mi na to szans ;)
W każdym razie rozwijając moje zdanie, bo najwyraźniej trochę się rozleniwiłem pisząc je: chodziło mi po prostu o to, że tok postępowania Lotusa wcale nie musiał być taki: mamy prędkość, ale nie mamy docisku, więc poświęćmy prędkość właśnie dla docisku. Mogło być nawet i odwrotnie - mamy średni docisk, ale prędkości na końcu prostych są fatalne, dlatego spróbujmy to troszkę wyrównać. Chodziło mi po prostu o to, że wcale nie wiemy jak dokładnie działa ten Lotus. Jedno jest pewne - jest pod względem aerodynamicznym trochę "kaszaniasty" ;)
Już samo spojrzenie na tylną sekcję idąc już od wlotów i pokrycia chłodnic sugeruje, że był to projekt tworzony naprędce. Nie skreślałbym ich jednak z tego względu tak szybko - owszem, może będą wąchać trzykrotnie podczas wyścigu spaliny prowadzącego, ale na pokładzie jest Mike Gascoyne, który znany jest z wprowadzania w połowie sezonu jakichś dużych poprawek w samochodzie. Sądzę, że mają dobrą podstawę ze względu na wytrzymałość, teraz wszytko będą sprowadzać do rozmiarów bardziej kompaktowych. Zobaczymy.
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez wartek Wt mar 02, 2010 14:06  Re: Testy przedsezonowe 2010

no to sa sprawy logiczne i chyba nikomu nie trzeba tego tlumaczyc :)
lotus ma mala wydajnosc aero, wiec kosztem predkosci chca miec choc troche docisku, i tyle.
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez gk01 Wt mar 02, 2010 15:32  Re: Testy przedsezonowe 2010

Carlo's napisał(a):Za Jamesem Allenem, maksymalne predkosci uzyskane przez kierowców w Barcelonie:
...
3.Schumacher, Kubica, Sutil 307
...


Najlepszy czas:
1:20.745 - Michael Schumacher Mercedes W01
1:23.175 - Robert Kubica Renault R30
Różnica 2,43 sek.

I tyle z tych testów wiemy. Szkoda, że nie mamy dostępu do czasu w poszczególnych sektorach. można by było coś więcej pospekulować :wink:

EDIT: Sutil miał szybsze FL od MSC nawet - jak widzę.
Avatar użytkownika
gk01
 
Dołączył(a): Pn kwi 06, 2009 23:54

Postprzez rolnik sam w dolinie Wt mar 02, 2010 16:02  Re: Testy przedsezonowe 2010

może moderatorzy pomyśleliby o zamknięciu tego wątku?
wszak testy się zakończyły i nic nowego się na ich temat już nie dowiemy
Ostatnio edytowano Wt mar 02, 2010 16:42 przez deeze, łącznie edytowano 1 raz


Ale właśnie teraz jest czas na analizę i rzetelną dyskusję, dlatego właśnie temat pozostanie jeszcze otwarty do czasu pierwszych treningów w Bahrajnie.
rolnik sam w dolinie
 
Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 19:38

Postprzez jacek_j Wt mar 02, 2010 17:11  Re: Testy przedsezonowe 2010

Ciekawe liczby podane przez Renault:

* R30 -1069 okrążeń, ponad 4700km
* Bridgestone dostarczyło łącznie 3000 opon do testów dla wszystkich teamów
* Renault zużyło łącznie 2,800kg paliwa Total
* Robert zmieniał malowanie kasku trzy razy, teraz jest podobno zadowolony

więcej: http://my.renaultf1.com/profiles/blogs/testing-by-numbers-1
jacek_j
 
Dołączył(a): Wt lut 09, 2010 11:47
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Karol Wt mar 02, 2010 17:40  Re: Testy przedsezonowe 2010

http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... NrZQ&gid=2

Tu jest analiza stintów z ostatniego dnia, z tych czasów co tu widzę to Schumacher i Kubica zaczęli symulację po przerwie obiadowej, Robert robił dłuższy stint przerwany przez czerwoną flagę, a czasy miał lepsze niż Michael.

1 stint Roberta to 36 okrażeń w których robił czasy między 1.26-1.25, jednak nie jestem pewien czy nie zmieniał opon w trakcie, niby nie jest to odnotowane ale jest jedna długa przerwa w czasach między 14:30 a 14:35.
2 stint to 13 okrążeń i wszystkie w przedziale 1:23.1-1.23.8

Schumachera 1 stint (20 okr) to czasy w przedziale 1:27-1:26 przerwany przez czerwoną flagę, a później nie wiadomo czy wyjechał 2 stint (28 okr) na tych samych czy nowych oponach(jednak prawdopodobnie na nowych), widełki 1:25.1-1.23.6.
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez l00kers Wt mar 02, 2010 18:13  Re: Testy przedsezonowe 2010

Carlo's napisał(a):jednak nie jestem pewien czy nie zmieniał opon w trakcie, niby nie jest to odnotowane ale jest jedna długa przerwa w czasach między 14:30 a 14:35.

Gdzieś na jakiejś stronie pisali że Kubica zjechał po 17okrążeniach po nowe opony. Czas i liczba okrążen się zgadzają, a więc był po nowe gumy
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez Gie Wt mar 02, 2010 18:31  Re: Testy przedsezonowe 2010

jacek_j napisał(a):
* R30 -1069 okrążeń, ponad 4700km

A wiadomo coś na temat ilości silników? Bo chyba na jednym to tyle nie przejechali? Może ciut słabsze czasy Renault to efekt "wyjeżdżonego" silnika? Jedną skrzynie biegów zajeździli ale czy wiadomo ile testowali?
Avatar użytkownika
Gie
 
Dołączył(a): Wt wrz 29, 2009 16:00

Postprzez Shaitan Wt mar 02, 2010 18:55  Re: Testy przedsezonowe 2010

l00kers napisał(a):
Carlo's napisał(a):jednak nie jestem pewien czy nie zmieniał opon w trakcie, niby nie jest to odnotowane ale jest jedna długa przerwa w czasach między 14:30 a 14:35.

Gdzieś na jakiejś stronie pisali że Kubica zjechał po 17okrążeniach po nowe opony. Czas i liczba okrążen się zgadzają, a więc był po nowe gumy

Wygląda na to, że zaliczył postój, ale dziwnie te czasy wyglądają, bo nie ma w zasadzie żadnej znaczącej poprawy w czasach okrążeń. Najprawdopodobniejszą wersją dla mnie jest to, że albo nie było zmiany ogumienia, albo była na używany komplet. Możliwa też jest zmiana mieszanki z miękkiej na twardą, która spowodowała brak spadku czasów okrążeń. Zbyt mało informacji mamy, by powiedzieć coś dalej idącego.
Mika: "Real men never cry"

Alonso: "I am aware that today I spent some of the luck remaining in life"
Avatar użytkownika
Shaitan
 
Dołączył(a): Pn mar 09, 2009 18:26
Lokalizacja: Starside

Postprzez wartek Wt mar 02, 2010 18:59  Re: Testy przedsezonowe 2010

po 17 okrazeniach zjechal do boksu, ale nikt nie wie czy zmienil opony czy nie, czasy nagle sie nie poprawily, zostala stala progresja wiec wg mnie ta zmiana opon jest watpliwa.
moze potrzebowal jakiejs korekty, moze chcieli dokladnie zmierzyc temperature opon, moze stan ich zuzycia, powodow by sie kilka znalazlo.
skok osiagow byl po kolejnym zjezdzie i wtedy wg mnie zmienil opony
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez korybut13 Wt mar 02, 2010 19:15  Re: Testy przedsezonowe 2010

przydałyby się liczby zużytego paliwa w innych teamach. Wtedy można by łatwo porównać zużycie dzieląc kg paliwa przez liczbę km pokonanych na testach. ...
Avatar użytkownika
korybut13
 
Dołączył(a): Pn maja 26, 2008 20:03
Lokalizacja: Ustka

Postprzez Marker Wt mar 02, 2010 19:16  Re: Testy przedsezonowe 2010

I nic by ci z tego nie wyszło, bo nie każdy zrobił tyle samo kilometrów na każdym z trzech torów.
Avatar użytkownika
Marker
 
Dołączył(a): Wt sie 04, 2009 13:42
Lokalizacja: Choroszcz
GG: 4354013

Postprzez SirKamil Wt mar 02, 2010 19:23  Re: Testy przedsezonowe 2010

jacek_j napisał(a):Ciekawe liczby podane przez Renault:

* R30 -1069 okrążeń, ponad 4700km
* Bridgestone dostarczyło łącznie 3000 opon do testów dla wszystkich teamów
* Renault zużyło łącznie 2,800kg paliwa Total
* Robert zmieniał malowanie kasku trzy razy, teraz jest podobno zadowolony

więcej: http://my.renaultf1.com/profiles/blogs/testing-by-numbers-1


To Ci dopiero- allleee liczby :warrior:

Teraz ciekawostka i to jeszcze z całkiem niedawna- roczna statystyka testowa dla Renault R26:
10272 okrążeń i 46681 km... ale to już przeszłość i bardzo dobrze.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez wartek Wt mar 02, 2010 19:31  Re: Testy przedsezonowe 2010

te dane jakies lipne, z tego by wynikalo ze renault na 300km wyscigu potrzebuje prawie 180kg paliwa.
a moze i nawet wiecej, bo na okrazeniach instalacyjnych zuzywa sie duzo mniej.
w takim wypadku, jesli cosworth ma palic duzo wiecej to bralby ponad 200kg :)
to napewno nie jest prawda;)
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron