"McLaren, Ferrari, Red Bull, Mercedes, Sauber and Force India are the most competitive teams," Hamilton said.
"It is really difficult to say who is the most competitive out of all of them, but at the moment Ferrari look the fastest, I think."
Takie oto zespoły wymienia w gronie tych konkurencyjnych Hamilton. Głównego rywala upatruje w Ferrari.
Mamy też ciekawostkę od Ted Kravitza z BBC:
But the teams have engineers who analyse their rivals' lap times, working backwards from known fuel quantities (at the start of a race simulation, for example), so that's how we have a general picture of how fast the cars are. The Mercedes seems to be tied with the McLaren as third quickest car behind Red Bull and Ferrari.
Schumacher has seen that analysis and says he isn't too worried about Mercedes' shortcomings, but he won't see the true pace of the car until Friday in Bahrain, when the team run with their new wings and diffuser.
Kravitz potwierdza to o czym pisał Allen. Poszczególne zespoły na testach mają inżynierów, których zadaniem jest analiza poczynań pozostałych ekip i stąd zapewne te prognozy podające konkretne liczby (0.7s dzielące wszystkie rozwinięte ekipy).
Obszerna analiza Kravitza poszczególnych zespołów po testach zimowych poniżej:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 543250.stmO każdej ekipie jest kilka zdań, jak ktoś chce przetłumaczyć sobie na polski proponuję użyć translatora:
http://translate.google.com/#I kolejny ciekawy niuans. W tym roku kierowcy będą znacznie więcej manewrować ruchomymi płatami przedniego skrzydła, gdyż będzie to pozwalało zachować odpowiedni balans wraz z zużyciem paliwa, a co za tym idzie opony w odpowiedniej formie. Niezawodność tego mechanizmu będzie kluczowa.
Nowe przepisy to też znacznie większe pole do popisu dla strategów, gdyż w pewnych sytuacjach to kierowca, który zjedzie wcześniej niż od pozostałych może na tym zyskać, a nie na odwrót. Powinna też wzrosnąć liczba "szalonych" strategii, zwłaszcza przez te słabsze ekipy.
Więcej tutaj:
http://www.jamesallenonf1.com/2010/03/b ... -few-laps/