Testy przedsezonowe 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez bankoq Wt mar 02, 2010 19:54  Re: Testy przedsezonowe 2010

Carlo's napisał(a):1 stint Roberta to 36 okrażeń w których robił czasy między 1.26-1.25, jednak nie jestem pewien czy nie zmieniał opon w trakcie, niby nie jest to odnotowane ale jest jedna długa przerwa w czasach między 14:30 a 14:35.
2 stint to 13 okrążeń i wszystkie w przedziale 1:23.1-1.23.8


No i to jest bardzo ważne czy tam był pit-stop czy nie było. To zupełnie zmienia interpretację tego stintu. Wg mnie był, bo w tabelach które były wklejane kilka stron wcześniej analogiczna przerwa w stincie Schumachera oznaczała na 100% pit-stop (live autosportu). Warto też zauważyć, że chyba wszyscy kierowcy robili symulacje ze strategią 2 pitów.
bankoq
 
Dołączył(a): Pt wrz 29, 2006 0:07
GG: 2774995

Postprzez tu_ru Wt mar 02, 2010 20:02  Re: Testy przedsezonowe 2010

Wszystko wskazuje na to, że był pitstop. Jednak moim zdaniem nie zmienili mu opon, tudzież założyli stare dlatego, że jeśli spojrzeć na czasy po wyjeździe z pitstopu to wyglądają one jak kontynuacja stintu. Nie było żadnego skoku w czasach tylko łagodny, równomierny spadek czasów w miare wypalania paliwa. W przypadku wszystkich innych bolidów jak i samego R30 w tym ostatnim stincie z czasami 1.23, po założeniu nowych opon następował ponad sekundowy (albo i więcej) spadek czasów okrążeń. Nawet zakładając scenariusz, że jednak zmienili mu opony tylko "coś" poszło nie tak to nie możliwe jest żeby wykres czasów okrążeń od przejechanego dystansu wyglądał tak jak wygląda (tak jakby nie było żadnego pitstopu). Pozatym jeśli coś było by nie tak to zapewne symulacja została by przerwana.
"One day your life will flash before your eyes. Make sure it's worth watching." - author unknown
tu_ru
 
Dołączył(a): N paź 18, 2009 7:47

Postprzez wartek Wt mar 02, 2010 20:06  Re: Testy przedsezonowe 2010

ja mysle, ze gdyby dostal nowe opony, nawet twarde, pierwsze kolka bylyby wyraznie szybsze od kilku poprzedzajacych pitstop.
36 okrazen to niemal rowne pol wyscigu.
mogl zjechac zeby ocenic stan opon po 17 kolkach i pojechac dalej strategia 1 pitstopu.
pozniej w garazu mogli odpompowac nieco paliwa zeby zasymulowac ostatni stint strategi 2 stopowej. stad roznica czasow znaczna
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez marrkj Wt mar 02, 2010 20:13  Re: Testy przedsezonowe 2010

widzę że wy też zauważyliscie że w tabelach jest pit stop a ja oglądałem na lv ciagłe czasówki kubicy podczas tego stintu i właśnie niepamiętam żeby on zjeżdzał na pit stop nie wiem przeoczyłem coś albo lv coś przeoczyło ale własnie każdy pisał na chacie że kubica jedzie ciągle i nie zjeżdza a w tabelach co innego.
marrkj
 
Dołączył(a): Pn lis 24, 2008 20:14

Postprzez tu_ru Wt mar 02, 2010 20:17  Re: Testy przedsezonowe 2010

Na Live Timingu (tym rosyjskim) ten "pitstop" objawił się jako 2 "puste" okrążenia. Więc jest kilka możliwości:
a)Kubica zjechał ale .... (opisane powyżej)
b)Live Timing sie chwilowo zawiesił a ludzie prowadzący relacje z testów na Autosporcie potraktowali to jako pitstop
"One day your life will flash before your eyes. Make sure it's worth watching." - author unknown
tu_ru
 
Dołączył(a): N paź 18, 2009 7:47

Postprzez Damos Wt mar 02, 2010 20:19  Re: Testy przedsezonowe 2010

na greckim live timingu była "kreska" czyli normalny pit-stop
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez bankoq Wt mar 02, 2010 20:25  Re: Testy przedsezonowe 2010

Ten drugi stint jest bardzo mizerny w porównaniu do innych kierowców, którzy symulowali wyścig. Oby rzeczywiście założyli mu zużyte opony, albo nie zmieniali ich wcale.

Porcja informacji ze Sportbilda:
Some gossip from Sportbild

- Franz Tost says MS is struggling with the car, he hates the understeering and Nico can cope better with it
- straight line/function test in Rockingham for Mercedes this week with the new package
- according to simulations the new package is worth 4 tenths in middle- and superfast turns
- Ferrari´s internal analysis says the following about the team ranking: Red Bull fastest, Ferrari 2 tenths slower than RB, Mercedes another tenth behind, McLaren 4 tenths behind RB


Szumi ma kłopoty z podsterownym Mercedesem, Rosbergowi bardziej taka charakterystyka odpowiada. Nowy pakiet Merca powinien przyśpieszyć samochód o 0.4s w szybkich i średnio-szybkich zakrętach. Analiza Ferrari przewiduje taki układ czołówki na tą chwilę: Red Bull, 0.2s za nimi Ferrari, 0.1s za Włochami Mercedes i McLaren kolejne 0.1s z tyłu.
bankoq
 
Dołączył(a): Pt wrz 29, 2006 0:07
GG: 2774995

Postprzez marrkj Śr mar 03, 2010 9:30  Re: Testy przedsezonowe 2010

Znalazłem z autosport
14:04 Kubica has done 37 laps and is just making another tyre stop following a 17 lap mid-race-simulation stint. He's been lapping in mid-1m25s.

14:07 Kubica set off after that tyre stop but then pitted again. Kobayashi, Sutil and Weber have begun runs.

Możecie przetłumaczyc bo do końca nie rozumiem.
marrkj
 
Dołączył(a): Pn lis 24, 2008 20:14

Postprzez Mexi Śr mar 03, 2010 10:09  Re: Testy przedsezonowe 2010

14:04 - kubica zrobił 37 kółek i własnie robi kolejny pitstop przed 17-lapowym stintem srodku wyścigu. Robił czasy średnie 1:25.

14:07 - Kubica ruszył po picie, ale póxniej znowu pitował. Koba+Sutil+webber rozpoczęli przejazdy.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez RENO Śr mar 03, 2010 10:18  Re: Testy przedsezonowe 2010

Chyba nie przed 17 lapowym, tylko po 17 lapowym stincie, stanowiącym środkowy stint i to by się zgadzało.

following=after

A dokładnie, że Kubica zrobił 37 lapów i wykonuje kolejny już postój, po 17 okrążeniowym stincie symulującym mniej więcej środek dystansu. Niestety to nie wróży dobrze jak na razie, bo widziałem ten stint, na początku dobrze się zapowiadał, ale po pierwszym postoju już nie wyglądało to tak dobrze, czasy praktycznie stały w miejscu, chyba że mu założyli na początku miękkie gumy, które używałby np w qualu, z przebiegiem dajmy na to paru lapów i sprawdzali ile wytrzymają i jak będą się zachowywały.
RENO
 
Dołączył(a): N sie 28, 2005 8:47
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Damos Śr mar 03, 2010 10:42  Re: Testy przedsezonowe 2010

Mexi napisał(a):Kubica ruszył po picie
W sensie po Pit-Stopie a nie w poszukiwaniu napoju :)

Nie należy załamywać się czasami. Równie dobrze mogli sprawdzać zachowanie różnych mieszanek lub wprowadzać zmiany w setupie aero (inne dociski itp) lub obie rzeczy na raz albo sprawdzić degradację ogumienia przy różnych stylach jazdy (agresywny vs bardziej delikatny).
Możliwe, że nie zmienili nic (nawet opon) i jedynie ćwiczyli procedury.

Jedyne, co można wnioskować to to, że na razie nie są najszybszym zespołem na długich stintach. Pozostaje tylko czekać i wierzyć w nowy pakiet aero, który może da 0.4s na torze, co pozwoli nie stracić jeszcze więcej do konkurencji :grin:
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez rafaello85 Śr mar 03, 2010 10:51  Re: Testy przedsezonowe 2010

No i testy dobiegły końca, teraz pozostaje nam tylko czekać na rozpoczęcie sezonu :wink: Po tych trzech seriach testowych w Hiszpanii śmiało można powiedzieć: "wiem, że nic nie wiem". Tak naprawdę nie wiadomo do końca kto będzie najszybszy. Wszystko zmieniało się jak w kalejdoskopie. Myślę jednak, że dwie rzeczy możemy założyć:
1) o czołowe lokaty powalczą: Ferrari, McLaren, Mercedes i RBR ( zatem właściwie zgodnie z oczekiwaniami ). Być może czasami ktoś jeszcze się włączy?
2) Lotus, Virgin i Campos ( o ile ten ostatni w ogóle wytstartuje ) stoczą "pasjonujące pojedynki" o ... przedostatnie miejsce w wyścigu :twisted: Będziemy mieć powtórkę sprzed lat - znowu zobaczymy 3-4 sekundowe straty na jednym okrążeniu i duuuuuuużo dublowań :wink:

Zostało mniej niż dwa tygodnie - ja już zliczam dni :P Wreszcie ta przerwa zimowa dobiega końca :grin:
Obrazek
Avatar użytkownika
rafaello85
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 9:08

Postprzez wartek Śr mar 03, 2010 14:49  Re: Testy przedsezonowe 2010

gdzies czytalem ze redbull wprowadzil wszystkie poprawki w barcelonie i jada juz prosto do bahrajnu bez zadnych zmian.
ferrari ma przygotowac drobiazgi, a spore zmiany tylko mercedes i renault.
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez POLISH Śr mar 03, 2010 17:42  Re: Testy przedsezonowe 2010

to teraz moja kolej na wróżenie z fusów
renault mogli rownie dobrze dolac wachy kubkowi po 1wszym stincie, zalozyc nowe opony i znowu symulowac poczatek wyscigu( byc moze przy jakichs poprawkach w setupie)
Avatar użytkownika
POLISH
 
Dołączył(a): Cz gru 06, 2007 20:49

Postprzez l00kers Śr mar 03, 2010 18:15  Re: Testy przedsezonowe 2010

Nie rozumiem po co większość z was wciska sobie na siłe i wymyśla różne argumenty by tylko nie przyjąć do wiadomości że Renault jest wolne. Może jest może nie. Może tu było wolne a w Bahrajnie już będzie szybkie albo będzie również wolne. Zaczekajcie chociaż do pierwszego wyścigu a nie wytężajcie umysłów w wymyślaniu coraz to nowych domysłów czemu czasy były gorsze, to paliwa dolali, to opon nie zmienili, to żywotność silnika dojeżdżali. Już nie moge tego czytać
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron