Przed GP Malezji 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Gie So kwi 03, 2010 14:34  Re: Przed GP Malezji 2010

Tak cienko przędą że aż są na czele obu klasyfikacji. :)
Avatar użytkownika
Gie
 
Dołączył(a): Wt wrz 29, 2009 16:00

Postprzez Marker So kwi 03, 2010 14:37  Re: Przed GP Malezji 2010

Obrazek
Avatar użytkownika
Marker
 
Dołączył(a): Wt sie 04, 2009 13:42
Lokalizacja: Choroszcz
GG: 4354013

Postprzez chmiel So kwi 03, 2010 14:43  Re: Przed GP Malezji 2010

Kwalifikacje bardzo interesujące, ale to w sumie zaskoczeniem nie jest. W mokrym qualu zawsze się sporo dzieje, zawsze są niemałe niespodzianki i zawsze niesie za sobą sporo emocji. Dzięki temu ciekawiej będzie również jutro w wyścigu, nawet jeżeli nie spadnie deszcz i będzie sucho (choć są na to małe szanse).

W Q1 odpadło kilku bardzo silnych graczy, którzy mieli się liczyć w walce o najwyższe cele. I mogliby się liczyć, gdyby nie błędy taktyczne Ferrari i McLarena. Czekanie na lepsze warunki, kiedy nad torem wiszą chmury, o deszczu mówiło się od dawna, a pokonać wystarczy mocno odstające nowe zespoły i kogoś słabszego, jest naprawdę głupim pomysłem, bardzo głupim. Wielki minus dla strategów ekip z Maranello i Woking. :źle: Kierowcy też się nie ustrzegli błędów, ale przy takich warunkach i w takiej sytuacji nie miałbym do nich pretensji. No może poza Buttonem, który miał lepszy czas i był wyżej w klasyfikacji. Fernando, Felipe i Lewis wiedzieli, że o awans do kolejnego bloku będzie strasznie trudno, więc naciskali jak najmocniej i przy takiej pogodzie można ich błędy w dużym stopniu usprawiedliwić.

Brawa natomiast należą się Glockowi i Kovalainenowi, którzy zdołali wejść do Q2, co jest dla nich niewątpliwie sukcesem. :dobrze: Chociaż Heikki wyprzedził Jarno o długość paznokcia. ;) Kierowcy STR mniej więcej na równym poziomie, a poza nimi w tej części czasówki odpadli również de la Rosa i Petrov. Pedro tym razem był wyraźnie wolniejszy od kolegi z zespołu, natomiast Witek chyba troszeczkę poniżej oczekiwań, skoro w niższych seriach uchodził za tak dobrego kierowcę na mokrym (to nie moja opinia). Dodatkowo miał wiele okazji do jazdy w deszczu w samochodzie F1 w trakcie testów. Jednak to w końcu debiutant, więc specjalnie krytykować go nie zamierzam.

Przechodząc do kierowców, którzy awansowali do finałowego bloku, rozpocznę od Webbera. Zaufał inżynierowi sugerującemu zaryzykowanie z oponami typu intermediate i się opłaciło. Właśnie dzięki tej decyzji zmiażdżył resztę, zdobywając PP. :dobrze: Vettel tym razem dalej, ale również jest w bardzo dobrej pozycji, aby odrobić jutro trochę straconych w poprzednich 2 GP punktów. Bardzo dobrze spisał się Rosberg. :dobrze: Znowu lepiej od Michaela, tym razem zdecydowanie lepiej. Schumi miał problem z oponami, jak Kubica, ale i wcześniej był wolniejszy, co jest dla mnie zaskoczeniem, bo na mokrej nawierzchni spodziewałem się zwycięstwa Michaela. Poza tym na pochwały zasługują również Hulkenberg, Sutil i Kobayashi, którzy pokonali swoich partnerów zespołowych i zajęli dobre pozycje startowe. No Nico i Adrian nawet bardzo dobre. O ile Sutil generalnie jest szybszy na jednym kółku od Tonio, tym bardziej w deszczowej aurze, to Hulk pierwszy raz pokonał Rubensa. Ładnie.

Na koniec zostawiłem sobie Roberta. P6 jest na pewno dobrą lokatą, patrząc na pozycje bolidu Renault w stawce, jednak dziś apetyty były zdecydowanie większe. W pewnym momencie nawet na PP. Szkoda, że warunki w końcówce Q3 stawały się coraz lepsze, a nie gorsze, bo wtedy mogło być pięknie. A tak Robert cisnąc na początku zajechał opony i skończyło się na tym tylko i aż 6. miejscu. Ale koniec gdybania, najważniejsze, że Robert może jutro mocno powalczyć w wyścigu. :) Wyścigu, który zapowiada się pasjonująco. :) To jest właśnie jedyny plus błędów strategicznych Ferrari... Oby tylko nie rozpadało się jak rok temu. Lubię oglądać rywalizacje w deszczu, ale jeżeli mają przedwcześnie przerwać wyścig, to wolę kompletnie suche i słoneczne warunki.

Barti napisał(a):Kwalifikacje ciekawe... bo mokro. (oby nam padało jak najwięcej :) )

Prawdopodobnie właśnie to miałeś na myśli, ale ja bym powiedział raczej: Oby padało jak najczęściej. Bo nie chciałbym, aby padało jak najwięcej i podczas quala wywieszane były czerwone flagi, a wyścigi byłyby przedwcześnie przerywane. ;)
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez Angulo So kwi 03, 2010 14:56  Re: Przed GP Malezji 2010

Jestem rozczarowany, a właściwie wściekły, gdy patrzę na wyniki quala. McLaren już był bardzo szybki, a tu błąd strategów... :x Tym bardziej żal dupę ściska, wiedząc, że Button dostałby się do Q2, ale nie ustrzegł się błędu. RBR najprawdopodobniej odniesie pierwsze zwycięstwo w tym sezonie. Po prostu w okolicy nie ma nikogo, kto mógłby ich zatrzymać.
Liczę na nieprzewidywalny wyścig jutro i dobrze by było, jakby Maki dowiozły chociaż punkty. :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Angulo
 
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2008 17:21
Lokalizacja: Gołkowice
GG: 5966780

Postprzez Dawid01 So kwi 03, 2010 14:58  Re: Przed GP Malezji 2010

Angulo napisał(a):Po prostu w okolicy nie ma nikogo, kto mógłby ich zatrzymać.


Chyba, że znów będzie jakaś usterka :D
Avatar użytkownika
Dawid01
 
Dołączył(a): Cz lis 26, 2009 21:38
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez gornik So kwi 03, 2010 14:58  Re: Przed GP Malezji 2010

A ja mam pytanie, czy jeżeli dzisiaj na kwalifikacjach padało i na wyścigu będzie padać, to obowiązuje dalej regulamin o oponach??
Wiem że może niektórym to się wydawać dziwne, no ale znam takich szczegółów regulaminu. (albo nic o tym nie ma w regulaminie czyli to nie obowiązuje)
Avatar użytkownika
gornik
 
Dołączył(a): N lut 21, 2010 12:19
Lokalizacja: Białogard

Postprzez kemot So kwi 03, 2010 15:18  Re: Przed GP Malezji 2010

gornik napisał(a):A ja mam pytanie, czy jeżeli dzisiaj na kwalifikacjach padało i na wyścigu będzie padać, to obowiązuje dalej regulamin o oponach??
Wiem że może niektórym to się wydawać dziwne, no ale znam takich szczegółów regulaminu. (albo nic o tym nie ma w regulaminie czyli to nie obowiązuje)

Wydaje mi się, że nie obowiązuje ta zasada, bo deszcz może na starcie padać z inną intensywnością niż pod koniec kwalifikacji i część by tańcowała, albo musieliby od razu zjechać bo boksu po odpowiednie opony.
Poza tym uważam, że bartoszcze powinien zostać zbanowany...
kemot
 
Dołączył(a): N sty 06, 2008 0:34
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez marcan So kwi 03, 2010 15:20  Re: Przed GP Malezji 2010

gornik napisał(a):A ja mam pytanie, czy jeżeli dzisiaj na kwalifikacjach padało i na wyścigu będzie padać, to obowiązuje dalej regulamin o oponach??
Wiem że może niektórym to się wydawać dziwne, no ale znam takich szczegółów regulaminu. (albo nic o tym nie ma w regulaminie czyli to nie obowiązuje)


Według regulaminu podczas wyścigu kierowcy muszą używać tych samych opon co podczas Q3 ale tylko wówczas, jezeli podczas Q3 i podczas wyścigu jest sucha nawierzchnia. Jeśli na Q3 używali opon do mokrej nawierzchni, a podczas wyścigu będzie sucha nawierzchnia, wówczas nie muszą używać tych samych opon. Jeżeli wyścig zaczyna się w deszczu za Safety carem, wówczas obowiązkowe są opony do mokrej nawierzchni.
Avatar użytkownika
marcan
 
Dołączył(a): Cz sie 06, 2009 19:26
Lokalizacja: Mazury

Postprzez Sikorex So kwi 03, 2010 15:48  Re: Przed GP Malezji 2010

Mam nadzieję że wielkanocny barszczyk będzie smakował jak 2 lata temu, albo i smaczniej....
Avatar użytkownika
Sikorex
 
Dołączył(a): Śr mar 05, 2008 14:51
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Sanki So kwi 03, 2010 16:35  Re: Przed GP Malezji 2010

kemot napisał(a):Co Wy tak z tą nagumowaną stroną toru? Kierowcy startujący z czystej strony toru nie będą mieli żadnej przewagi w postaci większej przyczepności.
Dlaczego? Bo nawet jak wyścig będzie na sucho, to pewnie przed nim będzie lało i inne serie wyścigowe nie nagumują odpowiednio toru ;]

Chciałeś się pochwalić, że umiesz czytać? To zostało już wyjaśnione 1000 razy.

Gdzieś usłyszałem/przeczytałem, że trzeba puścić na ekranie 2 relacje ze startu (pierwsza to ta z początku stawki i druga ta z końca). Najgorsze co może się dla nas kibiców wydarzyć to szybkie odjechanie czwórki na pozycje 9-13, nawet po pierwszych zakretach. Miejmy nadzieję, że deszcz będzie padał z różną intensywnością, bo stałe warunki mogą nam nie zafundować takiego widowiska jak w Australii.

Jutro liczę na suchy start i hazard jak na Nurburgringu ( 2007? ) gdzie po 2 kółku prowadzenie objął Spyker. Przelotne opady i mamy przepiękne widowisko.
Obrazek
Sanki
 
Dołączył(a): N cze 10, 2007 19:01

Postprzez cwiek So kwi 03, 2010 16:40  Re: Przed GP Malezji 2010

Sanki napisał(a):Gdzieś usłyszałem/przeczytałem, że trzeba puścić na ekranie 2 relacje ze startu


Borowczyk albo Zientarski w studiu po kwalifikacjach wysunął taki pomysł, żeby podzielić ekran na dwie częsci.

Sanki napisał(a):Jutro liczę na suchy start i hazard jak na Nurburgringu ( 2007? ) gdzie po 2 kółku prowadzenie objął Spyker. Przelotne opady i mamy przepiękne widowisko.


Wtedy bodajże w tym Spykerze jechał niejaki Markus Winckelhock, wszyscy go łyknęli od razu po restarcie.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez Fan1 So kwi 03, 2010 16:44  Re: Przed GP Malezji 2010

Osobiście jestem spokojny o sam start ze strony Kubicy i sądzę, ze może po nim zakręcić się w okolicy podium, jeżeli jakiś wariat się nie podnieci (Sutil i młodziak Hulg), po prostu Renówki mają jeden z lepszych startów, nie wiem czy ma na to wpływ wielkość bolidów i łatwiej to maleństwo ruszyć z miejsca, ale dobrze to wygląda.
Avatar użytkownika
Fan1
 
Dołączył(a): Pt mar 14, 2008 7:14

Postprzez prawy So kwi 03, 2010 16:46  Re: Przed GP Malezji 2010

Dobry start, może wynikać z mniejszej ilości paliwa na starcie, po prostu mają troszkę lżejszy bolid.
Avatar użytkownika
prawy
 
Dołączył(a): N sty 25, 2009 12:09
Lokalizacja: Szczecin ZS
GG: 10768869

Postprzez lukizc So kwi 03, 2010 17:28  Re: Przed GP Malezji 2010

Najgorsze jutro będzie wybranie gdzie się patrzyć na starcie, na przód, na szarżującego Kubicę czy na tył stawki :-P Mam nadzieję, że jak wybiorę pierwszą opcję to druga będzie razem z nią :grin:
Get well soon Bobby K!
Avatar użytkownika
lukizc
 
Dołączył(a): Pt kwi 10, 2009 10:07
Lokalizacja: ok. Oświęcim
GG: 9230678

Postprzez HuCzEk So kwi 03, 2010 17:34  Re: Przed GP Malezji 2010

Wie ktoś o ile około jest Renówka lżejsza od innych na starcie?
Avatar użytkownika
HuCzEk
 
Dołączył(a): Śr paź 07, 2009 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron