Angulo napisał(a):Ciekawe jaką strategię wybierze McLaren dla Hamiltona? Ja myślę, że dla najlepiej dla niego będzie dość wcześnie zjechać na postój, by przeskoczyć przez paru rywali, a potem zjechać jeszcze raz po świeże opony i cisnąć w końcówce.
Jaka będzie strategia przy deszczowych i zmiennych warunkach, nie ma co raczej dyskutować, ale przy słonecznej pogodzie można coś przewidywać. Mam spore wątpliwości, czy strategia, którą zaproponowałeś, jest najlepszym pomysłem. Przekonaliśmy się już w tym sezonie, że najbardziej opłacalna jest jazda na 1 postój. Opony są bardzo wytrzymałe, co powoduje, że straty poniesione w boksach na zmianę opon są większe od strat poniesionych przez jazdę na bardziej zużytych gumach. Do tego dodać trzeba, że wyprzedzanie na suchym torze jest naprawdę trudne i okazuje się, że 2 zjazdy do boksów są nieopłacalne. To oczywiście pod warunkiem, że opony w Chinach będą tak wytrzymałe jak podczas poprzednich GP, a tak najprawdopodobniej będzie. Przy słonecznych warunkach ciężko jest cokolwiek obecnie wykombinować, jeżeli chodzi o strategię. Zyskać można w zasadzie tylko jakieś kilka sekund, jeżeli szybciej od reszty wyczujesz, że trzeba zjechać na ten jedyny pit stop.
Przy 1-postojowej taktyce większości kierowców Lewis przez swój drugi zjazd do boksów spadłby o kilka pozycji. Nawet zakładając jakiś awans Lewisa na starcie i po pierwszej serii postojów, spadłby on później za kogoś, kogo wcześniej wyprzedził. Wystarczy spojrzeć na to, kto jest przed nim i widać, że byłyby wielkie problemy z wyprzedzeniem tych kierowców na torze nawet na nowych oponach. Zresztą nawet kilku kierowców, którzy będą na starcie za Hamiltonem, byłoby bardzo trudno wyprzedzić.