Przed GP Chin 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez pawel92setter Pt kwi 16, 2010 15:59  Re: Przed GP Chin

Drugą połowę wyścigu Red Bulle jechały uważając, żeby nie powtórzyło się to co w poprzednich wyścigach ;)
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez bogoz Pt kwi 16, 2010 16:05  Re: Przed GP Chin

Za przeproszeniem *** prawda, usterki które mieli do tej pory nie mogli ich przewidzieć i "oszczedzać" bolid żeby dojechać. Tempo w kwalifikacjach i wyścigu to 2 różne rzeczy.. Jeden team może być lepszy od drugiego w qualu a w wyścigu już nie
bogoz
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 8:38
Lokalizacja: Wrocław
GG: 9277099

Postprzez pawel92setter Pt kwi 16, 2010 16:08  Re: Przed GP Chin

A dotychczasowe błędy Webbera? Mieli dużą przewagę, więc mogli sobie dać duży margines. Zmiana mieszanki paliwa, żeby mniej spalać, lub mniej żyłować silnik. Nie wiemy tak na prawdę, co się stało w Bahrajnie.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Patryk777 Pt kwi 16, 2010 16:26  Re: Przed GP Chin

był pewien czas, gdzie RBR, laleczka, Robert, Sutil, Hamilton jechali tym samym tempem i co wszyscy oszczedzali bolid? nagle dwa red bulle zwolniły? jak ma coś paść to padnie, co innego jak wysoka temperatura, za mało paliwa, przykręcone obroty... Renault odstaje w kwalu, ale w tempie wyścigowym już nie tak bardzo, bo w Australii Kubica tracił średnio 0,2-3 na okrążeniu do Buttona, a gdyby nie dał się wyprzedzić na poczatku przy świerzych oponach to pewnie by wygrał, bo skoro Lewis nie mógł go wyprzedzić to Jensonowi prędzej by się NIE udało. A w Bahrajnie z tego co pamiętam co lt to Kubica jechał tempem Hamiltona i Rosberga
Avatar użytkownika
Patryk777
 
Dołączył(a): Pn cze 29, 2009 12:25
Lokalizacja: Barcelona
GG: 741554

Postprzez marcan Pt kwi 16, 2010 16:27  Re: Przed GP Chin

toxickm napisał(a):A co tam było takiego wyjątkowego, tempo wyścigowe? Już od Bahrajnu Renault ma porównywalne tempo wyścigowe do Mercedesa. Więc nic nowego. Sekundowa strata w kwalifikacjach Kubicy do najlepszych wszystko wyjaśnia. Nie poprawili się.


A może by tak poczekał przynajmniej do kwalifikacji jutrzejszych, zamiast się buzować po 2 piątkowych treningach?
Avatar użytkownika
marcan
 
Dołączył(a): Cz sie 06, 2009 19:26
Lokalizacja: Mazury

Postprzez pawel92setter Pt kwi 16, 2010 16:29  Re: Przed GP Chin

Dobra. Ja nie zarzucam tutaj nic jeśli chodzi o tempo wyścigowe Renault. Sądzę tylko, że Red Bull mógł jechać szybciej, ale "nie musiał".
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez bankoq Pt kwi 16, 2010 16:50  Re: Przed GP Chin

W tym roku trudniej jest ocenić realne różnice w tempie wyścigowym. Praktycznie na każdym torze jedyną właściwą strategią jest 1 postój, im ktoś jest bardziej z przodu po pierwszych zakrętach, tym bardziej stara się oszczędzać opony, żeby na ten swój jedyny pit-stop zjechać jak najpóźniej. Ewentualnie czeka się na pierwszego odważnego, który założy nowe gumy i obserwuje się jego czasy. Kierowcy zgadują tempo jakim mają jechać, żeby wystarczyło im opon. Chyba już lepsze były 3 sprinty, kiedy cały czas i kierowcy i maszyny byli na limicie (łatwiej było o błąd).

Dlatego właśnie kwalifikacje są jeszcze ważniejsze niż rok temu i to one siłą rzeczy są głównym czynnikiem, który ma pokazywać kto się rozwija gorzej, a kto lepiej.
bankoq
 
Dołączył(a): Pt wrz 29, 2006 0:07
GG: 2774995

Postprzez rado123F1 Pt kwi 16, 2010 16:54  Re: Przed GP Chin

W przypadku spokojnego prowadzenia żyłowanie silników nie ma sensu. Kiedy stawka jest poukładana, to niewielu jest chętnych do ataków :( Taka jest prawda o dzisiejszej F1.

A tempo wyścigowe Renault jest niezłe, jednak na pojedynczych kółkach różnica jest i jeśli jutro nie będzie jakiś niespodzianek(nie zanosi się na to), to o wyżej niż 8-9 miejsce będzie ciężko powalczyć Robertowi
"Także tego... Ale że Dudka nie wzięli na mundial?"
rado123F1
 
Dołączył(a): Pn lip 13, 2009 17:17
Lokalizacja: Prudnik

Postprzez marrak Pt kwi 16, 2010 20:11  Re: Przed GP Chin

Dawno już tak śmiesznej sesji treningowej nie było :P
Najpierw pożar w Ferrari i nie robiący sobie z tego nic Ferdek, nawet gaśniczego nie było.
Później hooopa :D i nowe zespoły łamiące na niej dyfuzory, a Mercowi też nie wiele brakło, żeby swoje zostawili
A końcówka z Buemim to the best accident of the year. To wyglądało jakby dwa ładunki wybuchły jednocześnie, swoją drogą jaka synchronizacja :twisted:

Oby nie były to wszystkie emocje w ten weekend :?
press the red button...
Avatar użytkownika
marrak
 
Dołączył(a): Pn maja 07, 2007 10:09
Lokalizacja: wlkp

Postprzez PawelFreeman Pt kwi 16, 2010 20:24  Re: Przed GP Chin

A ja myślę, że Rosberg dorabia jako gosposia.
http://motorsport.nextgen-auto.com/gall ... ?iID=17417
FORZA KUBICA
Avatar użytkownika
PawelFreeman
 
Dołączył(a): Pt wrz 14, 2007 8:02
Lokalizacja: z pacanowa

Postprzez posi Pt kwi 16, 2010 20:43  Re: Przed GP Chin

Jak to jest z tymi budżetami zespołów? Projektując taką podłogę bardziej stracili czas niż pieniądze. Wiadomo że to jest fabryka, czyli samowystarczalne przedsiębiorstwo, sami prowadzą badania, projektują, oraz tworzą. Mają własne obrabiarki i inne urządzenia potrzebne do produkcji. Moim skromnym zdaniem wartość budżetu ma największy wpływ na ilość zatrudnionego personelu. Jeśli jest większa ilość inżynierów mogą pracować w więcej zespołów nad większą ilością elementów. Dla przykładu teraz nad F-duct zamiast dwóch ludzi mógłby pracować pięcioosobowy zespół. Podejrzewam, że większą część budżetu pochłaniają wynagrodzenia dla pracowników, niż materiały zużyte do produkcji. Obrabiarki, sprzęt nie potrzebuje wynagrodzenia. Największym wyzwaniem jest aby zespół szedł we właściwym kierunku i podejmował właściwe decyzje. W tym czasie była projektowana podłoga, mógł być projektowany inny element lepiej lub gorzej się sprawujący, ale najbardziej się liczy stracony czas. Fabryka ma takie a nie inne moce przerobowe, problem jest w tym na co te moce zostaną przeznaczone czy na rzeczy przydatne, czy nie
posi
 
Dołączył(a): So mar 01, 2008 20:50

Postprzez Karol Pt kwi 16, 2010 21:50  Re: Przed GP Chin

Spokojnie, to nie pierwsza i nie ostatnia czesc, ktora nie daje efektu i tak jest w kazdym zespole. McLaren w zeszłym roku też przywiózł nie jedną część, które nie dawała zysku i albo zarzucali pomysł, albo popracowali nad tym jeszcze troche i znowu probowali na kolejnych treningach. BMW wprowadzajac pakiet singapurski w '09 musialoby chyba sie zalamac, bo obliczyli sekunde zysku, a pozniej juz przestali mowic o liczbach, tylko srogim niepowodzeniu. Te zmiany które planuje Merol, równie dobrze mogą przesunąć ich na czoło, albo wprowadzic ich w jeszcze wieksze bagno. To tak OT.

Red Bull przywiózł tu pare nowych czesci podobnie jak Ferrari i McL. Mercedes lubi jeździć w treningach z mniejszą ilością wachy, wiec znowuż tak bym sie nimi nie zachwycał. W qualu zapewne RBR przed Ferrari i za nimi McLaren. Maki są tu szybkie, ale troche kuleje im forma kwalifikacyjna, tempem wyscigowym są już niemal na poziomie Ferrari i RBR. Są wysokie szanse na deszczowy wyścig, więc byc moze czeka nas kolejny młyn. Renault ma jednak troszke problemów, w wiekszosci pewnie biorą się one z niskich temperatur. Jutro w qualu ma być nieco cieplej niż na dzisiejszym 2 treningu, ale bedzie wiać dosyć porzadnie, nastreczy napewno problemów z balansem i stabilnością na niektórych zakretach.
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez Karol26 Pt kwi 16, 2010 22:57  Re: Przed GP Chin

Jeśli chodzi o nowe pakiety aerodynamiczne to sezon 2009 pokazał że nie daje to zawsze efektu jaki jest zamierzony.Pamiętam że Ross Brawn powiedział po pewnym wyścigu że lepiej by było gdyby nie dawali nowego pakietu.Co do Renault to ich bolidy lepiej spisują się w wysokiej temperaturze.Jednak jestem dobrej myśli co do Kubicy nawet w wyścigu deszczowym.
Avatar użytkownika
Karol26
 
Dołączył(a): Wt sie 11, 2009 21:13


Postprzez Blake So kwi 17, 2010 6:42  Re: Przed GP Chin

Na zakręcie nr 16 Pietrow wyjechał za szeroko wpadł na tą sztuczną trawe, która okazała się bardzo śliska i uderzył przodem bolidu w bandę.
Avatar użytkownika
Blake
 
Dołączył(a): Cz mar 25, 2010 19:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron