wartek widze, że nadal nie rozumiesz...
przeciez nikt nie projektuje bolidow GP2 uwzgledniajac w tunelu bolid jadacy z przodu
Przykład GP2 oraz IndyCar miał Ci tylko uzmysłowić, że da się zaprojektować bolidy zdolne do walki na torze. A to jak one są projektowane zostawmy inżynierom. Swoją drogą to Dallary z GP2 szybkościowo są mniej więcej na poziomie HRT.
samym zakazem pitstopow nie poprawisz widowiska, a raczej je pogorszysz
Zaraz, jaki zakaz pitstopów? Ja nic takiego nie napisałem. Zwiększenie żywotności opon, zniesienie durnego nakazu użycia dwóch mieszanek podczas wyścigu oraz zostawienie zespołom decyzji odnośnie używanych mieszanek na wyścigu ma na celu zwiększenie wachlarza dostępnych opcji. Jeden kierowca pojedzie oszczędnie bez postojów, inny (taki Hamilton) pojedzie agresywnie na 2 postoje na bardziej miękkich oponach.
Do tego wszystkiego trzeba czasu, 2,3 może nawet 5 lat. Tyle mniej więcej trwało przystosowanie się do przepisów kiedy wprowadzono tankowanie (swoją drogą Schumacher z Brawnem byli pierwszymi, którzy jeździli taktycznie, załatwiając w ten sposób Williamsa w 1994 i 1995 roku). Wprowadzenie 2 obowiązkowych pitstopów niczego nie zmieni - to będzie powrót do tego co przez ostatnie 16 lat, tylko bez tankowania. Kierowcy nadal będą liczyć tylko na walkę w boksach, nikt nie będzie ryzykował walki na torze.
Dopóki przepisy będą wymagały taktycznego podejścia (jak obecny przepis o mieszankach) to nic się nie zmieni i żadne zmiany w aero nie pomogą (już jedną zmianę mieliśmy 2 lata temu i efektów nie widać).