GP Monako 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez zupek666 Wt maja 18, 2010 11:33  Re: GP Monako 2010

Przeliczenie pkt. na stary system punktowania pokazuje, że mielibyśmy kilka przetasowań w tabeli indywidualnej jednak w konstruktorów nic by się nie zmieniło w czołówce. Różnice wydają się niewielkie i już dawno nie widziałem aby tabela byłaby tak wyrównana.

1. VET - 32pkt
2. ALO - 31pkt
3. WEB - 30pkt
4. BUT - 27pkt
5. KUB - 24pkt
6. HAM - 24pkt
7. MAS - 24pkt
8. ROS - 22pkt

ZESPOŁY

1. RBR-Renault - 62pkt
2. FERRARI - 55pkt
3. McLaren-Mercedes - 51pkt
4. Mercedes GP - 30
5. Renault - 26pkt
zupek666
 
Dołączył(a): Wt sty 15, 2008 16:53

Postprzez gornik Wt maja 18, 2010 14:49  Re: GP Monako 2010

Już było dokładnie w innym temacie:
plastic napisał(a):Obrazek


Link do tematu
Avatar użytkownika
gornik
 
Dołączył(a): N lut 21, 2010 12:19
Lokalizacja: Białogard

Postprzez tabibaboo Wt maja 18, 2010 17:58  Re: GP Monako 2010

zupek666 napisał(a):

5. KUB - 24pkt
6. HAM - 24pkt
7. MAS - 24pkt


A nie powinni być wspólnie na 5. :dusi: u wszystkich najlepsze pozycje to 2. i 3. Potem u KUB 4.(5.), HAM 5., MAS 4.(7.). ale przy takim etapie rywalizacji możnaby ich razem na 5. miejsce wrzucić ;) Co tym bardziej pokazuje, jak wyrównana jest stawka
Avatar użytkownika
tabibaboo
 
Dołączył(a): Pt cze 26, 2009 14:28

Postprzez zupek666 Wt maja 18, 2010 21:34  Re: GP Monako 2010

Sam udowodniłeś że taka powinna być kolejność. Dałem tak bo z wyników nie ma pozycji ex aequo dla tych kierowców. Nawet faza sezonu na to nie wpływa, a ilość punktów świadczy o wyrównaniu sezonu.
zupek666
 
Dołączył(a): Wt sty 15, 2008 16:53

Postprzez korybut13 Cz maja 20, 2010 8:52  Re: GP Monako 2010

Nie wiem ile w tym prawdy ale mój znajomy twierdzi, że jadąc ostatnio pociągiem spotkał polskiego pracownika Renault F1, zajmującego się telemetrią, który opowiadał mu m.in o niezłych przekrętach FIA. Podobno Red Bull ma ruchome zawieszenie. Zawieszenie podnosi się samoczynnie dzięki elementom metalowym, które pod wpływem temperatury podnoszą zwieszenie. Na QF są one mocno schładzane aby je obniżyć. Podobno FIA jest na tyle bezczelne, że nagina dosyć mocno regulaminy dla "wybranych zespołów". Jak mówię, proszę to brać jako bardzo niepewną informację.
Avatar użytkownika
korybut13
 
Dołączył(a): Pn maja 26, 2008 20:03
Lokalizacja: Ustka

Postprzez cichy Cz maja 20, 2010 9:00  Re: GP Monako 2010

ale to prawdopodobnie prawda. Ten temat to temat tabu nawet na forum fanclubu RBR ;)

.. nie dziwi mnie to szczerze, FIA robiło już miliardy przekrętów. Martwi fakt, że co będzie jeśli teamy to odkryją? Pod dużym naciskiem może nie wyjść sprawa jak z kanałem F.. że po kilku dniach będzie jednak legalny i RBR może skończyć jak McLaren w 2007 :-)

.. ogólnie nawet o tym nie myślę, ba.. niech najpierw ogólnie się potwierdzi ruchoma część :wink:
ObrazekDC|MW|JEV|VER|ALG|EVANS
Avatar użytkownika
cichy
 
Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 13:34

Postprzez P@veL Cz maja 20, 2010 9:22  Re: GP Monako 2010

korybut13 napisał(a):jadąc ostatnio pociągiem spotkał polskiego pracownika Renault F1, zajmującego się telemetrią

Rozumiem że wyglądało to mniej więcej tak: jedzie sobie Twój znajomy kolejką, jedzie, jedzie i nagle podchodzi do niego koleś i mówi coś w ten deseń: "czesc, jestem pracownikiem Renault F1. Ty wiesz jekie FIA odstawia wałki?! Podobno RBR ma ruchome zawieszenie tylko w FIA pracują takie tempaki ze nie potrafią tego sprawdzić". Tak? tak to wyglądało?

i jeszcze jedno:
korybut13 napisał(a):QF

co to do cholery jest?! :shock:
Avatar użytkownika
P@veL
 
Dołączył(a): Cz lut 16, 2006 16:44
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Mexi Cz maja 20, 2010 9:53  Re: GP Monako 2010

Może pracownik Renault miał ubrania lub dokumenty świadczące tym, że jest pracownikiem Renault. Wówczas nawiązanie rozmowy dla fana F1 jest proste.

Cichy, bez zarzutów, ale uważam, że RBR ma to coś, co sprawia, że w qualu biję resztę o kosmos - przede wszystkim auto nie powala tempem w wyścigu (na podobnym poziomie co czołówka w postaci Maka i Ferrari). A jak wiadomo qual jest obecnie najważniejszy. Kwestia czasu aż to coś zostanie odkryte, choć może być już za późno na walkę o WDC czy WCC>
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez patgaw Cz maja 20, 2010 9:55  Re: GP Monako 2010

cichy napisał(a): Martwi fakt, że co będzie jeśli teamy to odkryją? :wink:



przeciez jak ten pracownik renault to wie to znaczy ze wiedza :dusi:

mi historia wydaje sie byc prawdopodobna. szczegolnie czesc o walkach fia, ktore byly, sa i beda.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez cichy Cz maja 20, 2010 9:59  Re: GP Monako 2010

Cichy, bez zarzutów, ale uważam, że RBR ma to coś, co sprawia, że w qualu biję resztę o kosmos - przede wszystkim auto nie powala tempem w wyścigu (na podobnym poziomie co czołówka w postaci Maka i Ferrari). A jak wiadomo qual jest obecnie najważniejszy. Kwestia czasu aż to coś zostanie odkryte, choć może być już za późno na walkę o WDC czy WCC>

spoko, jak pisałem sami fani red bulla mają zarzuty.. w tym i ja :)

przeciez jak ten pracownik renault to wie to znaczy ze wiedza :dusi:

chodziło mi o nagłośnienie tego tak medialnie, że FIA się ugnie :P heh
ObrazekDC|MW|JEV|VER|ALG|EVANS
Avatar użytkownika
cichy
 
Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 13:34

Postprzez chojrak Cz maja 20, 2010 10:25  Re: GP Monako 2010

Ja słyszałem iż chodzi tutaj o stosowanie jakiegoś "cudownego gazu" i stąd ta regulacja zawieszenia.

Czy to są elementy zawieszenia czy gaz w amortyzatorach, w każdym przypadku jakoś to regulują i nic poza "temperaturą" nie przychodzi Mi do głowy.
Avatar użytkownika
chojrak
 
Dołączył(a): Wt gru 08, 2009 19:07

Postprzez korybut13 Cz maja 20, 2010 11:12  Re: GP Monako 2010

chojrak napisał(a):Ja słyszałem iż chodzi tutaj o stosowanie jakiegoś "cudownego gazu" i stąd ta regulacja zawieszenia.

Czy to są elementy zawieszenia czy gaz w amortyzatorach, w każdym przypadku jakoś to regulują i nic poza "temperaturą" nie przychodzi Mi do głowy.


Wydaje mi się, że takie rzeczy są standardowe dla wszystkich teamów. Nie chodzi o amortyzatory tylko sam gaz.

Podobno jak twierdzi kumpel, rozmawiał z innym na temat wyścigu ostatniego, no i że był ten członek Renault w jednym przedziale to podobno się wtrącił. Jako dowód przedstawił legitymacje czy coś takiego. Tak jak mówię, nie mogę tego potwierdzić ;)

A jeżeli inżynierowie naprawdę wpadli na pomysł kurczącego się metalu w zawieszeniu to jestem pełen podziwu. Tylko, cóż to za metal, że były w stanie rozprężyć się do takiego stopnia by wpłynąć na osiągi.

Mnie się wydaje, że teamy dobrze wiedzą o przekrętach ale wolą nic się nie odzywać bo to może zależeć od ich "być albo nie być".
Avatar użytkownika
korybut13
 
Dołączył(a): Pn maja 26, 2008 20:03
Lokalizacja: Ustka

Postprzez ygrek Cz maja 20, 2010 12:40  Re: GP Monako 2010

korybut13 napisał(a):Tylko, cóż to za metal, że były w stanie rozprężyć się do takiego stopnia by wpłynąć na osiągi.

Są materiały z pamięcią kształtu. W obniżonej temperaturze można zmienić kształt, a po zwiększeniu temperatury element odkształca się sam do pierwotnej postaci.
Avatar użytkownika
ygrek
 
Dołączył(a): Pn cze 09, 2008 19:37

Postprzez SirKamil Cz maja 20, 2010 12:50  Re: GP Monako 2010

Motyw z pociągiem ciekawy i niekoniecznie abstrakcyjny. Zagadnienie wykorzystania termicznych właściwości metali w redbulowskim zawieszeniu chodzi mi po głowie od początku... tak czy inaczej... ekipy raczej wiedzą o co rozbija się problem. Zgodnie z wypowiedziami Buliona, intensywnie nad zawieszeniem pracuje się choćby w Renault- być może to próba zastosowania idei w ich maszynie. Jeśli tak, to oby z dobrym skutkiem.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez MarekW Cz maja 20, 2010 16:39  Re: GP Monako 2010

ygrek napisał(a):
korybut13 napisał(a):Tylko, cóż to za metal, że były w stanie rozprężyć się do takiego stopnia by wpłynąć na osiągi.

Są materiały z pamięcią kształtu. W obniżonej temperaturze można zmienić kształt, a po zwiększeniu temperatury element odkształca się sam do pierwotnej postaci.

Czy taka konstrukcja ma jakieś dozwolone elementy ruchome, ergo czy jest legalna, czy nie?
MarekW
 
Dołączył(a): Pn kwi 18, 2005 20:44
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości