Strona 9 z 10

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Wt maja 18, 2010 11:33
przez zupek666
Przeliczenie pkt. na stary system punktowania pokazuje, że mielibyśmy kilka przetasowań w tabeli indywidualnej jednak w konstruktorów nic by się nie zmieniło w czołówce. Różnice wydają się niewielkie i już dawno nie widziałem aby tabela byłaby tak wyrównana.

1. VET - 32pkt
2. ALO - 31pkt
3. WEB - 30pkt
4. BUT - 27pkt
5. KUB - 24pkt
6. HAM - 24pkt
7. MAS - 24pkt
8. ROS - 22pkt

ZESPOŁY

1. RBR-Renault - 62pkt
2. FERRARI - 55pkt
3. McLaren-Mercedes - 51pkt
4. Mercedes GP - 30
5. Renault - 26pkt

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Wt maja 18, 2010 14:49
przez gornik
Już było dokładnie w innym temacie:
plastic napisał(a):Obrazek


Link do tematu

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Wt maja 18, 2010 17:58
przez tabibaboo
zupek666 napisał(a):

5. KUB - 24pkt
6. HAM - 24pkt
7. MAS - 24pkt


A nie powinni być wspólnie na 5. :dusi: u wszystkich najlepsze pozycje to 2. i 3. Potem u KUB 4.(5.), HAM 5., MAS 4.(7.). ale przy takim etapie rywalizacji możnaby ich razem na 5. miejsce wrzucić ;) Co tym bardziej pokazuje, jak wyrównana jest stawka

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Wt maja 18, 2010 21:34
przez zupek666
Sam udowodniłeś że taka powinna być kolejność. Dałem tak bo z wyników nie ma pozycji ex aequo dla tych kierowców. Nawet faza sezonu na to nie wpływa, a ilość punktów świadczy o wyrównaniu sezonu.

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 8:52
przez korybut13
Nie wiem ile w tym prawdy ale mój znajomy twierdzi, że jadąc ostatnio pociągiem spotkał polskiego pracownika Renault F1, zajmującego się telemetrią, który opowiadał mu m.in o niezłych przekrętach FIA. Podobno Red Bull ma ruchome zawieszenie. Zawieszenie podnosi się samoczynnie dzięki elementom metalowym, które pod wpływem temperatury podnoszą zwieszenie. Na QF są one mocno schładzane aby je obniżyć. Podobno FIA jest na tyle bezczelne, że nagina dosyć mocno regulaminy dla "wybranych zespołów". Jak mówię, proszę to brać jako bardzo niepewną informację.

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 9:00
przez cichy
ale to prawdopodobnie prawda. Ten temat to temat tabu nawet na forum fanclubu RBR ;)

.. nie dziwi mnie to szczerze, FIA robiło już miliardy przekrętów. Martwi fakt, że co będzie jeśli teamy to odkryją? Pod dużym naciskiem może nie wyjść sprawa jak z kanałem F.. że po kilku dniach będzie jednak legalny i RBR może skończyć jak McLaren w 2007 :-)

.. ogólnie nawet o tym nie myślę, ba.. niech najpierw ogólnie się potwierdzi ruchoma część :wink:

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 9:22
przez P@veL
korybut13 napisał(a):jadąc ostatnio pociągiem spotkał polskiego pracownika Renault F1, zajmującego się telemetrią

Rozumiem że wyglądało to mniej więcej tak: jedzie sobie Twój znajomy kolejką, jedzie, jedzie i nagle podchodzi do niego koleś i mówi coś w ten deseń: "czesc, jestem pracownikiem Renault F1. Ty wiesz jekie FIA odstawia wałki?! Podobno RBR ma ruchome zawieszenie tylko w FIA pracują takie tempaki ze nie potrafią tego sprawdzić". Tak? tak to wyglądało?

i jeszcze jedno:
korybut13 napisał(a):QF

co to do cholery jest?! :shock:

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 9:53
przez Mexi
Może pracownik Renault miał ubrania lub dokumenty świadczące tym, że jest pracownikiem Renault. Wówczas nawiązanie rozmowy dla fana F1 jest proste.

Cichy, bez zarzutów, ale uważam, że RBR ma to coś, co sprawia, że w qualu biję resztę o kosmos - przede wszystkim auto nie powala tempem w wyścigu (na podobnym poziomie co czołówka w postaci Maka i Ferrari). A jak wiadomo qual jest obecnie najważniejszy. Kwestia czasu aż to coś zostanie odkryte, choć może być już za późno na walkę o WDC czy WCC>

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 9:55
przez patgaw
cichy napisał(a): Martwi fakt, że co będzie jeśli teamy to odkryją? :wink:



przeciez jak ten pracownik renault to wie to znaczy ze wiedza :dusi:

mi historia wydaje sie byc prawdopodobna. szczegolnie czesc o walkach fia, ktore byly, sa i beda.

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 9:59
przez cichy
Cichy, bez zarzutów, ale uważam, że RBR ma to coś, co sprawia, że w qualu biję resztę o kosmos - przede wszystkim auto nie powala tempem w wyścigu (na podobnym poziomie co czołówka w postaci Maka i Ferrari). A jak wiadomo qual jest obecnie najważniejszy. Kwestia czasu aż to coś zostanie odkryte, choć może być już za późno na walkę o WDC czy WCC>

spoko, jak pisałem sami fani red bulla mają zarzuty.. w tym i ja :)

przeciez jak ten pracownik renault to wie to znaczy ze wiedza :dusi:

chodziło mi o nagłośnienie tego tak medialnie, że FIA się ugnie :P heh

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 10:25
przez chojrak
Ja słyszałem iż chodzi tutaj o stosowanie jakiegoś "cudownego gazu" i stąd ta regulacja zawieszenia.

Czy to są elementy zawieszenia czy gaz w amortyzatorach, w każdym przypadku jakoś to regulują i nic poza "temperaturą" nie przychodzi Mi do głowy.

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 11:12
przez korybut13
chojrak napisał(a):Ja słyszałem iż chodzi tutaj o stosowanie jakiegoś "cudownego gazu" i stąd ta regulacja zawieszenia.

Czy to są elementy zawieszenia czy gaz w amortyzatorach, w każdym przypadku jakoś to regulują i nic poza "temperaturą" nie przychodzi Mi do głowy.


Wydaje mi się, że takie rzeczy są standardowe dla wszystkich teamów. Nie chodzi o amortyzatory tylko sam gaz.

Podobno jak twierdzi kumpel, rozmawiał z innym na temat wyścigu ostatniego, no i że był ten członek Renault w jednym przedziale to podobno się wtrącił. Jako dowód przedstawił legitymacje czy coś takiego. Tak jak mówię, nie mogę tego potwierdzić ;)

A jeżeli inżynierowie naprawdę wpadli na pomysł kurczącego się metalu w zawieszeniu to jestem pełen podziwu. Tylko, cóż to za metal, że były w stanie rozprężyć się do takiego stopnia by wpłynąć na osiągi.

Mnie się wydaje, że teamy dobrze wiedzą o przekrętach ale wolą nic się nie odzywać bo to może zależeć od ich "być albo nie być".

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 12:40
przez ygrek
korybut13 napisał(a):Tylko, cóż to za metal, że były w stanie rozprężyć się do takiego stopnia by wpłynąć na osiągi.

Są materiały z pamięcią kształtu. W obniżonej temperaturze można zmienić kształt, a po zwiększeniu temperatury element odkształca się sam do pierwotnej postaci.

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 12:50
przez SirKamil
Motyw z pociągiem ciekawy i niekoniecznie abstrakcyjny. Zagadnienie wykorzystania termicznych właściwości metali w redbulowskim zawieszeniu chodzi mi po głowie od początku... tak czy inaczej... ekipy raczej wiedzą o co rozbija się problem. Zgodnie z wypowiedziami Buliona, intensywnie nad zawieszeniem pracuje się choćby w Renault- być może to próba zastosowania idei w ich maszynie. Jeśli tak, to oby z dobrym skutkiem.

Re: GP Monako 2010

PostNapisane: Cz maja 20, 2010 16:39
przez MarekW
ygrek napisał(a):
korybut13 napisał(a):Tylko, cóż to za metal, że były w stanie rozprężyć się do takiego stopnia by wpłynąć na osiągi.

Są materiały z pamięcią kształtu. W obniżonej temperaturze można zmienić kształt, a po zwiększeniu temperatury element odkształca się sam do pierwotnej postaci.

Czy taka konstrukcja ma jakieś dozwolone elementy ruchome, ergo czy jest legalna, czy nie?