Przed GP Turcji 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Kajek Cz maja 27, 2010 16:03  Re: Przed GP Turcji

kemot napisał(a):No to chyba logiczne, że nikt nie będzie jechał pakietem z Monako, gdzie wymagany jest maksymalny możliwy docisk i prędkość maksymalna to około 270 km/h, niż w Turcji, gdzie prędkości będą sięgały ponad 310 km/h.


Tylko że na Monaco Renault nie robiło upgrejda na samo Monaco, jeździli na skrzydłach z Barcy.
Avatar użytkownika
Kajek
 
Dołączył(a): Pt lip 27, 2007 14:33
Lokalizacja: 53° 9' N 23° 02' E

Postprzez SirKamil Cz maja 27, 2010 16:04  Re: Przed GP Turcji

Nie, to nie jest ostatnia ewolucja skrzydła z Monaco. "Turcja" też wygląda na staroć... oni zawsze wystawiają po kilka wersji tych skrzydeł na stojaki w czwartki a wy jak zwykle łamiecie sobie głowy nad sucharami z początku roku ;) Poczekaj do jutra.

Dla jasności- to jest wersja na Barcelonę/Monaco

Obrazek

Jeszcze jedno- póki co nikt nie określił skali poprawek Renault na ten wyścig. Wiadomo jedynie, że jest skrzydło i inne modyfikacje, które nie zostały nam zdradzone... Być może chodzi o mechanikę- np. tylne zawieszenie zbliżanie się do patentu Red Bulla. Jeśli tak, możliwość redukcji wysokości zawieszenia na kwalifikacje niosące za sobą duży wzrost wydajności aerodynamicznej dyfuzora i podłogi może okazać się modyfikacja dalece bardziej znaczącą od najśmielszych modyfikacji kształtu poszycia.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez l00kers Cz maja 27, 2010 18:09  Re: Przed GP Turcji

Niech mi ktoś wytłumaczy czemu oni co wyścig mają nowe przednie skrzydło? Bardzo się zdziwie jeśli przed jakimś wyścigiem powiedzą że nie będzie nowego przedniego skrzydła :evil: Z tego co wiem to mieli mieć przednie zawieszenie nowe. Może mają z nim kłopoty ale prace nad nim trwają dłużej i poprawiają przyczepność coraz to nowymi skrzydłami tak jak niegdyś to robiło BMW gdy niedostatki mechaniczne nadciągali pakietem aerodynamicznym :twisted:
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez Master Cz maja 27, 2010 18:11  Re: Przed GP Turcji

Czyli ten spory pakiet usprawnień Renault wprowadzi dopiero w Kanadzie. Jest to o tyle dobry krok, że akurat na Montrealu powinni być bardzo konkurencyjni. Z nowym pakietem usprawnień mogą dorównać RedBullom (a raczej Kubica) i być może pojadą jeszcze lepiej niż w Monaco.

Niech mi ktoś wytłumaczy czemu oni co wyścig mają nowe przednie skrzydło? Bardzo się zdziwie jeśli przed jakimś wyścigiem powiedzą że nie będzie nowego przedniego skrzydła


Bo Renault jest słabe aerodynamicznie - włącznie z przednim i tylnym skrzydłem.
Master
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 15:10

Postprzez prawy Cz maja 27, 2010 18:11  Re: Przed GP Turcji

Obrazek
Ciekawe o czym Robert opowiada :-)
Avatar użytkownika
prawy
 
Dołączył(a): N sty 25, 2009 12:09
Lokalizacja: Szczecin ZS
GG: 10768869

Postprzez Marker Cz maja 27, 2010 18:12  Re: Przed GP Turcji

Taki agresywny plan rozwoju. Tu ja nie dopatrywał się nowych przednich skrzydeł, gdyż od Bahrajnu do Chin większych zmian nie było, tylko dodawanie małych lotek i tego typu skrzydełek. Aero w Renault jest słabe, więc jest nad czym pracowac.
Avatar użytkownika
Marker
 
Dołączył(a): Wt sie 04, 2009 13:42
Lokalizacja: Choroszcz
GG: 4354013

Postprzez Damian375 Cz maja 27, 2010 18:13  Re: Przed GP Turcji

Samochód jest podsterowny, czyli brakuje docisku z przodu, a tył może jest bardzo dobry, a może wystarczy Im lekko zmienić kąt któregoś skrzydełka żeby uzyskać dużo docisku (również z tyłu) i tak szukają na przodzie :).

Czytałem przed chwilką, że są poprawki w zawieszeniu prawdopodobnie i zobaczymy też nowe dodatki aerodynamiczne...
Avatar użytkownika
Damian375
 
Dołączył(a): Wt kwi 01, 2008 0:40
Lokalizacja: Manchester

Postprzez SirKamil Cz maja 27, 2010 18:27  Re: Przed GP Turcji

Czasem mam tutaj wrażenie, że przez pomyłkę zawitałem na f1forum.... miejcie litość... W obecnych pakietach przednie skrzydło definiuje aerodynamikę całego nadwozia a nawet podłogi, przez co obszar ten jest kluczowy dla aerodynamiki całego samochodu. W tej skali modyfikacji chodzi o odpowiednie manipulowanie strugami na dalszych częściach poszycia i wokół kół i redukcji oporu, nie generowanie docisku na samym przodzie...

Z pretensjami do nowych usprawnień w tym obszarze lub doszukiwaniem się problemów mechanicznych nawet trurno dyskutować... tylko siąść i płakać... :podbite:

PS. "słabe" aero to ma HRT a nie Renault...
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez l00kers Cz maja 27, 2010 18:41  Re: Przed GP Turcji

Moim zdaniem Renault dobrze zrobiłoby odchudzenie bocznych sekcji, chociaż z tak krótkim bolidem będzie to bardzo trudne. Może aero Renault nie jest słabe ale nie jest też najlepsze, do red Bulla dużo im brakuje
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez Maly-boy Cz maja 27, 2010 18:56  Re: Przed GP Turcji

do Red Bulla w aero to raczej wszystkim dużo brakuje co było widać jakie czasy Webber był wstanie kręcić w wyścigu w porównaniu z innymi w Barcelonie
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez SirKamil Cz maja 27, 2010 19:17  Re: Przed GP Turcji

Z kolei moim zdaniem bez starannie odebranego wykształcenia z zakresu mechaniki gazów, stażu w F1 i dysponowania dokładnymi symulacjami pakietu R30 trudno wyrokować, co "dobrze zrobiłoby" temu bolidowi :patelnia: Z resztą... obserwując ich na tle stawki szczupłości bocznych sekcji nic nie brakuje.... Jak słusznie zostało zauważone, wszyscy są za RBR, ale trudno gdzieś przeczytać, że Ferrari ma słabe aero... bariera psychologiczna? W tym wszystkim radzę pokornie obserwować rozwój sytuacji i darować sobie puste oceny.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez krzych Cz maja 27, 2010 20:30  Re: Przed GP Turcji

Samochód jest podsterowny, czyli brakuje docisku z przodu,


Gdyby to było takie proste to wystarczyłoby postawić na sztorc skrzydło z przodu i obniżyć z tyłu, ale nie w tym rzecz. Na zachowanie bolidu ogromny wpływ ma zawieszenie, rozłożenie masy i masa innych czynników a aerodynamika tj. przednie skrzydło ma jakiś nieokreślony procent udzialów w tym wszystkim. :wink:
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez hideto Cz maja 27, 2010 20:33  Re: Przed GP Turcji

wygląda na to, że Ferrari będzie miało w turcji specjalne malowanie, związane z ich jubileuszem - 800ne GP w historii zespołu.

Obrazek
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ToBi Cz maja 27, 2010 20:47  Re: Przed GP Turcji

krzych napisał(a):
Samochód jest podsterowny, czyli brakuje docisku z przodu,


Gdyby to było takie proste to wystarczyłoby postawić na sztorc skrzydło z przodu i obniżyć z tyłu, ale nie w tym rzecz. Na zachowanie bolidu ogromny wpływ ma zawieszenie, rozłożenie masy i masa innych czynników a aerodynamika tj. przednie skrzydło ma jakiś nieokreślony procent udzialów w tym wszystkim. :wink:



i tak [ciach] wiesz co ma wpływ na zachowanie bolidu. nie jestes żadnym specjalistą od tego. A pozatym to nie jest rFacotor... Zauważylem że coraz częściej ludzie [ciach] glupoty o bolidach, wzorując się na rFactorze, a ci nawet nigdy nie jeździli samochodem (oczywiście pomijając jeżdzenie po podwórku w tą i spowrotem. )

[MOD]:Bez takich określeń!
Avatar użytkownika
ToBi
 
Dołączył(a): Wt lip 15, 2008 16:33
Lokalizacja: Olsztyn
GG: 3321935

Postprzez Campeon Cz maja 27, 2010 21:28  Re: Przed GP Turcji

W Turcji Ferrari będzie dysponować już systemem wygaszania tylnego skrzydła, które jest aktywowane przez kierowców kolanem, czyli identycznie jak w przypadku McLarena.
Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości