Strona 1 z 13

Przed GP Turcji 2010

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 10:03
przez Karol
Czas najwyższy na temat, witamy na zakręcie nr 8 ;)

Zapowiada się gorący weekend i zastanawiające jest na ile da to w kość oponom podczas wyścigu. Ja jednak stawiam kolejny 1-stopowy wyścig, chyba że Lewis coś wykombinuje.

Red Bull i Renault z systemem wygaszania tylnego skrzydła po raz pierwszy, jednak czy zastosują w wyścigu to dopiero się okaże. Mercedes z kolejnym pakietem ratunkowym dla W01, ale wydaje mi sie, że tylko Ferrari i McLaren mogą tu rzucić rękawice Bykom, co wg mnie i tak mało prawdopodobne i mamy powtórkę z Hiszpanii.

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 10:12
przez Shaitan
Też wydaje mi się, że przed nami kolejny 1-stopowy wyścig. Szkoda, bo gdyby w użyciu był drugi zestaw mieszanek, to przy słonecznej pogodzie obawiam się, że jazda na 1-stop byłaby niemożliwa.
Będę mocno zdziwiony jeśli ktoś zbliży się do Red Bulla, by im zagrozić w dublecie. Niestety chyba tylko jakieś awarie mogą im pokrzyżować plany. O pozostałe miejsce na podium powinny walczyć Mclareny i Ferrari, które powinny zostawić w tyle Merca i Renault.
Nie zapowiadają się przetasowania w stawce, więc ich nie oczekuje. No chyba, że pogoda "dopisze" - w sensie, że nawali :D

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 10:20
przez korybut13
Mnie się wydaje, że Ferki zbliżą się do Red Bulla, ale nie na tyle by móc walczyć jak równy z równym o zwycięstwo. McLaren bez zmian, a Renault zrówna się z Mercedesem, jeśli tylko ten nowy duży pakiet przyniesie pożądany skutek. Wtedy KUB może powalczyć spokojnie w pierwsze 5, a Witalij wejść do Q3. Niby zapowiadają deszcz... ale znając życie to będzie ciepło i suchutko.

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 12:01
przez SirKamil
Trudno poukładać tutaj stawkę wg. potencjalnej szybkości. Red Bull pewnie jak zwykle pojedzie 'swoje', ale obstawienie miejsc 3-9 to już dużo większe wyzwanie. McLaren stara się aby postrzegano go jaki lidera grupy pościgowej, ale poza trochę sprawniejszym kanałem F trudno upatrywać jakiejkolwiek przewagi srebrnych nad Ferrari .. i odwrotnie. Z pewnością to bardzo prestiżowy pojedynek na rozwój- jak w 2007 i 08 roku, ale tym razem w drugiej lidze. Jednocześnie stałe aspirację o walkę z nimi ma Mercedes, choć ekipę dopadła chyba jakaś niemoc w stylu 2006 roku. To póki co taka krowa, która dużo ryczy, ale mało mleka daje- podobno strasznie mocno pracują i dzięki temu przywożą duże pakiety usprawnień niemal co wyścig... tia... to chyba kwestia percepcji- to co gdzie indziej nazywa się "pewnymi ulepszeniami dającymi trochę punktów docisku", w Brackley taktuje się w kategoriach kamienia filozoficznego :wink: Okres ochronny, którego nigdy nie powinni dostać jako jedni z realnych faworytów do tytułów już się skończył- teraz muszą pokazać na co ich stać, jeśli stać.
Aspiracje walki za plecami Red Bulla zaczyna też nieśmiało artykułować Renault i dwa kolejne wyścigi powinny dać odpowiedź czy to realistyczne cele w skali tego sezonu, całego sezonu tj, całej reszty sezonu bo, że na ciasnych torach R30 jest bardzo szybkie nie ulega wątpliwości.

"Punkty" tradycyjnie zamknie Force India. Za ich plecami kolejna grupa kombatanów z Saubera, Williamsa i STR. Kolejny raz trudno typować... Sauber 'niby' szybki w Hiszpanii, Williams 'niby' szybszy, ale z Cosworthem i bez nowych skrzydeł a STR rożnie to bywa z zawodnikami. faworyta brak. U nowych jak zwykle.

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 12:16
przez Karol
Force India jutro będzie testować f-duct. System jest uaktywniany za pomocą nadgarstka.

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 12:24
przez korybut13
^^ A czy wiadomo coś więcej na technologi gaszenia spojlera w Renault i Red Bull?

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 12:28
przez SirKamil
O ile wiem to nie, wszyscy cicho siedzą.

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 14:32
przez Karol
Vettel nazwał jego nowe podwozie "Randy Mandy" :-P

RBR i FI z f-ductem, Renault bez. Francuzi mają tu tylko minorowe poprawki do przedniego skrzydła i parę innych niewielkich.

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 14:55
przez SirKamil
Dla jasności "We have a front wing development and some other upgrades about which have not given any details."...

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 14:57
przez marcan
Carlo's napisał(a):RBR i FI z f-ductem, Renault bez. Francuzi mają tu tylko minorowe poprawki do przedniego skrzydła i parę innych niewielkich.


Żródło? Bo jeśli to prawda, to będę trochę zdziwiony w kontekście poprawek Renault. Jesli się nie mylę, to zapowiadali spory upgrade na Turcję (łącznie z f-ductem)

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 15:04
przez Damian375
Mówili albo Turcja albo Kanada, z tego co pamiętam.

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 15:05
przez patgaw

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 15:44
przez kemot
Renault to tegoroczni mistrzowie ściemy - zapowiadali duży pakiet poprawek na Barcelonę, potem powiedzieli, że ulepszenia będą niewielkie.
Potem była mowa o potężnym pakiecie na Turcję, a teraz nagle okazuje się, że będą niewielkie zmiany.
Tymczasem starta do czołówki coraz mniejsza :D
Ktoś tu nieładnie kłamie wszystkich 8-)

Co do samego weekendu to ciekaw jestem, jak się będzie prezentował tutaj Massa, chyba wiadomo dlaczego :wink:

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 15:57
przez korybut13
Turcja:
Obrazek

Monaco:
Obrazek

Małe różnice.. ale som :P

Re: Przed GP Turcji

PostNapisane: Cz maja 27, 2010 16:02
przez kemot
No to chyba logiczne, że nikt nie będzie jechał pakietem z Monako, gdzie wymagany jest maksymalny możliwy docisk i prędkość maksymalna to około 270 km/h, niż w Turcji, gdzie prędkości będą sięgały ponad 310 km/h.