Przed GP Kanady 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Mexi N cze 13, 2010 12:14  Re: Przed GP Kanady 2010

patgaw napisał(a):Szczerze mowiac to nie rozumiem tej strategii twarych opon.
Zalozlmy ze Miekkie starcza na 7-8 kolek. Jezeli w tym czasie nie wyjedzie sc to ci na miekkich beda mieli przewage nad tymi na tradych, bo zjada sobie po twarde opony, wtedy wyjdzie sc, i tamci na twardych beda musieli zjechac i na tym straca po 30 sek. a w dodatku maja gorsza pozycje z quala.
scenariusz o ktorym mowi kubica jest mniej prawdopodobny.


Renault (i RBR) zakładają, że miękkie opony będą na tyle nietrwałe, że panowie na miękkich zjadą po kilku kółkach i po wyjeździe ugrzęzną za top10 a ci na twardych przy swoim pit stopi wyjadą przed tymi właśnie zawodnikami. Taktyka wydaje się być ciekawa, choć zakłada, że nie będzie ani deszczu ani SC w początkowej fazie wyścigu.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez wartek N cze 13, 2010 12:18  Re: Przed GP Kanady 2010

pytanie jest czy w ogole przejada te 7-8 okrazen. trzeba pamietac ze beda mieli pelne baki.
mysle ze taktyka tych ktorzy startowali na miekkich zakladala ze cale Q3 pojedzie na miekkich a pozniej beda sie martwic co z tym zrobic.
przejazd twarde-twarde-miekkie da lepszy czas niz miekkie-twarde-twarde
dodatkowo w przypadku deszczu w trakcie wyscigu (watpliwe) nie trzeba w ogole zakladac miekkich.
tor pod koniec bedzie w duzo lepszym stanie
temperatura toru powinna byc wyzsza
obciazenie paliwem mniejsze
beda miec informacje ile mozna przejechac na miekkich i beda mogli swobodnie dobrac strategie
zaryzykowalbym nawet, ze przy zalozeniu miekkich na ostatnie 5-8 kolek tempo bedzie lepsze niz tych na twardych, obstawiam pierwsza trojke FL: 2xRBR + Kubica - kolejnosc losowa.
zakladajac ze kierowcy 11-24 wystartuja na twardych, mozna byc niemal pewnym ze czolowka na miekkich utknie po pitstopie w korku, a schumacher przeskoczy rosberga.
pozostaje tylko pytanie o ewentualny safety car, ktorych w montrealu nigdy nie brakowalo, ale tutaj raczej zdecyduje przypadek, nawet jesli wyjedzie w srodku wyscigu, to kierowcy ktorzy byli w korku ciagle beda w tym korku.
ewentualny SC moze miec duzy wplyw na wyscig z powodu strategi pitstopow:
A: 6-27-50 lub B: 20-40-60
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez Darth Biker N cze 13, 2010 12:18  Re: Przed GP Kanady 2010

Kajek napisał(a):
ice napisał(a):Mozna powiedziec, ze np pierwszy zakret zle itd, ale pewnie ten bolid nie prowadzi sie tak jak chce kierowca, wiec ciezko miec pretensje, chociaz utrzymac noge na gazie na prostej moglby sie Bruno nauczyc :D
Btw: ktos wie dlaczego pasek "Brake" dziala 0/1 a nie "analogowo" ? czasami kierowca hamuje skrecajac i pasek pokazuje maksimum (oczywiste jest ze wtedy zblokowalby kola i pojechal w buraki), rok temu pasek hamulca i gazu dzialal tak samo.

Zawsze tak było że brake pracował 0/1, niestety.

Swoją drogą zastanawiające to jest. Przez parę lat oglądania wyrobiłem sobie tezę że być może zespoły nie chcą aby do publicznej wiadomości podawane były dokładne dane jak hamują ich kierowcy, żeby inne zespoły nie mogły podejrzeć etc. albo po prostu nie ma dokładnego czujnika położenia pedału hamulca w bolidach ale to trudno uwierzyć, przecież to jest chyba jedna z podstawowych danych w telemetrii.
Darth Biker
 
Dołączył(a): Pt cze 04, 2010 18:09

Postprzez incar N cze 13, 2010 12:30  Re: Przed GP Kanady 2010

Wracając jeszcze do Best Line, zauważyłem, że kierowcy jak zaczynali okrążenie pomiarowe zjeżdzali na lewa strone prostej a jak kończyli to trzymali się bliżej prawej strony, więc myśle, że róznica w nagumowaniu nie bedzie aż tak wielka.
Avatar użytkownika
incar
 
Dołączył(a): Cz sie 20, 2009 12:34

Postprzez ice N cze 13, 2010 12:35  Re: Przed GP Kanady 2010

Kajek napisał(a):
ice napisał(a):Mozna powiedziec, ze np pierwszy zakret zle itd, ale pewnie ten bolid nie prowadzi sie tak jak chce kierowca, wiec ciezko miec pretensje, chociaz utrzymac noge na gazie na prostej moglby sie Bruno nauczyc :D
Btw: ktos wie dlaczego pasek "Brake" dziala 0/1 a nie "analogowo" ? czasami kierowca hamuje skrecajac i pasek pokazuje maksimum (oczywiste jest ze wtedy zblokowalby kola i pojechal w buraki), rok temu pasek hamulca i gazu dzialal tak samo.


Zawsze tak było że brake pracował 0/1, niestety.


a to sorry, cos mi sie pomieszało.
Formuła 1 skończyła się wraz z sezonem 2008.
„Bolidy F1 muszą być tylko dla prawdziwych mężczyzn, nie dla nastolatków, którzy potrafią obsługiwać przyciski na kierownicy." - Niki Lauda
Avatar użytkownika
ice
 
Dołączył(a): Śr sie 05, 2009 15:02

Postprzez Pocisk N cze 13, 2010 12:55  Re: Przed GP Kanady 2010

Co do opon to bardzo ciekawie zapowiada się porównanie Hamiltona z Buttonem.
Ciekawe czy panu "soft" uda się pojechać na 1 stop :detektyw:
Obrazek
Avatar użytkownika
Pocisk
 
Dołączył(a): N lip 06, 2008 23:59

Postprzez wartek N cze 13, 2010 13:00  Re: Przed GP Kanady 2010

ciekawe czy te prognozy sie sprawdza, co do 5 kolek na miekkich, jesli tak to nie wierze zeby ktokolwiek pojechal na 1.
chyba ze sie okaze z duzej chmury maly deszcz i warunki poprawia sie na tyle ze wszystko wroci do normy. oby nie.
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez l00kers N cze 13, 2010 13:02  Re: Przed GP Kanady 2010

Możliwe że "delikatesik" zaoszczędzi troche opon ale ich zużycie na tym torze jest spowodowane nową śliską nawierzchnią toru na której nie osadza się guma. W dobrej sytuacji będą ci którzy założą miękkie opony na koniec ale tych co na nich startują czeka trudne zadanie.
Edit. Wartek jak warunki mogą się poprawić? Tu chodzi o nową nawierzchnię, pod koniec wyścigu może się poprawić ale na poczatku nie. Wyższa temperatura może troche pomóc ale niewiele. Kto oglądał piątkowe treningi widział jak potężny graining mieli nawet kierowcy Red Bulla, tylne opony były całe w granulkach a w zwolnieniach wyglądało jakby sie rozpadały
Ostatnio edytowano N cze 13, 2010 13:07 przez l00kers, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez manieq N cze 13, 2010 13:02  Re: Przed GP Kanady 2010

Pocisk napisał(a):Co do opon to bardzo ciekawie zapowiada się porównanie Hamiltona z Buttonem.
Ciekawe czy panu "soft" uda się pojechać na 1 stop :detektyw:

Ale Button chyba jest też na supersoft. A na 1 stop to chyba nikt nie pojedzie.
I want to believe
Avatar użytkownika
manieq
 
Dołączył(a): Wt sie 11, 2009 23:32

Postprzez patgaw N cze 13, 2010 13:06  Re: Przed GP Kanady 2010

manieq napisał(a):
Pocisk napisał(a):Co do opon to bardzo ciekawie zapowiada się porównanie Hamiltona z Buttonem.
Ciekawe czy panu "soft" uda się pojechać na 1 stop :detektyw:

Ale Button chyba jest też na supersoft. A na 1 stop to chyba nikt nie pojedzie.


trudno zeby ich chcial porownywac jak byli by na roznych oponach :zakrywa:
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez manieq N cze 13, 2010 13:20  Re: Przed GP Kanady 2010

A to przepraszam, źle się wczytałem w posta.
I want to believe
Avatar użytkownika
manieq
 
Dołączył(a): Wt sie 11, 2009 23:32

Postprzez PawelFreeman N cze 13, 2010 13:23  Re: Przed GP Kanady 2010

Możliwe że "delikatesik" zaoszczędzi troche opon ale ich zużycie na tym torze jest spowodowane nową śliską nawierzchnią toru na której nie osadza się guma. W dobrej sytuacji będą ci którzy założą miękkie opony na koniec ale tych co na nich startują czeka trudne zadanie.


Jak ja nie lubie tego nicku Battona, wymyślonego chyba przez naszego szpeca Kochańskiego. Kompletnie jakoś nie pasuje do ksywki kierowcy. No chyba, że Kochański jest gejem i dlatego delikatesik :D. Rainman, iceman, ok, ale nie delikatesik nawet Britney jest lepsze :).

Co do wyscigu to jak tylko widzę Sutila za Kubica to wiem, że ten chłopak cos wywinie. Do tego ten dojazd i pierwszy zakręt jest dosyć specyficzny, sprzyja żeby ktoś kogoś zSUTILował z toru.
FORZA KUBICA
Avatar użytkownika
PawelFreeman
 
Dołączył(a): Pt wrz 14, 2007 8:02
Lokalizacja: z pacanowa

Postprzez AdrianAdrian N cze 13, 2010 13:44  Re: Przed GP Kanady 2010

Swoją drogą zastanawiające to jest. Przez parę lat oglądania wyrobiłem sobie tezę że być może zespoły nie chcą aby do publicznej wiadomości podawane były dokładne dane jak hamują ich kierowcy, żeby inne zespoły nie mogły podejrzeć etc. albo po prostu nie ma dokładnego czujnika położenia pedału hamulca w bolidach ale to trudno uwierzyć, przecież to jest chyba jedna z podstawowych danych w telemetrii.


Też sie nad tym zastanawiałem. Może rzeczywiście kierowcy zawsze wciskają hamulec na full a siłe hamowania zmieniają na kierownicy i dlatego nie blokują im sie koła tak często.
R.Kubica
Avatar użytkownika
AdrianAdrian
 
Dołączył(a): Cz lis 15, 2007 19:01
Lokalizacja: Kielce

Postprzez l00kers N cze 13, 2010 13:47  Re: Przed GP Kanady 2010

CO? :-o dobry pomysł, w trakcie każdego hamowania jedną ręką zmienia siłe aby juz przy zakręcie nie zblokować kół :???:
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez wartek N cze 13, 2010 13:55  Re: Przed GP Kanady 2010

l00kers napisał(a):Edit. Wartek jak warunki mogą się poprawić? Tu chodzi o nową nawierzchnię, pod koniec wyścigu może się poprawić ale na poczatku nie. Wyższa temperatura może troche pomóc ale niewiele. Kto oglądał piątkowe treningi widział jak potężny graining mieli nawet kierowcy Red Bulla, tylne opony były całe w granulkach a w zwolnieniach wyglądało jakby sie rozpadały


to logiczne ze warunki w trakcie wyscigu sie poprawiaja, nawierzchnia robi sie coraz bardziej nagumowana jak jezdzi 20 bolidow na maksa przez 70 kolek
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości