Przed GP Kanady 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez kemot Cz cze 10, 2010 8:53  Przed GP Kanady 2010

Ta godzina i jeszcze nie ma tematu?

Formuła 1 powraca do Kanady po rocznym rozstaniu, mi osobiście bardzo brakowało tego toru, gdyż jest bardzo szybki, a zarazem jest to tor uliczny.

Z formy zespołów, to chyba najbardziej jestem ciekaw Ferrari, czy to był wypadek przy pracy, czy jednak od GP Chin podążali złą ścieżką rozwoju i może im być bardzo ciężko teraz to odkręcić.

Inną kwestią jest nawierzchnia toru, w jakim ona jest teraz stanie? Mówiło się, że miała być nowa nawierzchnia, więc czasy okrążeń mogą być nieprzewidywalne i chyba bliżej im będzie do tych z 2007 niż 2008.
Poza tym uważam, że bartoszcze powinien zostać zbanowany...
kemot
 
Dołączył(a): N sty 06, 2008 0:34
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez Karol Cz cze 10, 2010 8:58  Re: Przed GP Kanady 2010

Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez lubczyk Cz cze 10, 2010 9:01  Re: Przed GP Kanady 2010

Nawierzchnia jest nowiutka. Niestety w niektórych miejscach na torze doszły asfaltowe pobocza (tam gdzie wcześniej był żwir lub trawka). Mam tu na myśli między innymi zakręt numer 6 i 7.

Co do samego GP to spodziewam się ostrej wali Kubicy z Red Bullami. Dalej walki McLarena z Ferrari mimo ich słabszej formy w Turcji oraz Witka.

Chciało by się usłyszeć po raz 2 na tym torze Mazurka Dąbrowskiego... ;)
lubczyk
 
Dołączył(a): N lip 15, 2007 12:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Karol Cz cze 10, 2010 10:28  Re: Przed GP Kanady 2010

Pare faktów od scarbsF1:
-W Kanadzie chodzi przede wszystkim o prędkość maksymalną i dohamowania do wolnych zakrętów z wysokimi krawężnikami
-Oczekiwane są skrzydła w specyfikacji na Monze razem z dużymi wlotami i kanałami chłodzącymi hamulce
-McLaren ma najlepszą prędkość maksymalną, jednak ich formę może ostudzić dość sztywne zawieszenie i wysoka temperatura hamulców
-Renault i Force India mają bardzo dobre prędkości maksymalne, przyczepność Renault w wolnych zakrętach w Monaco była świetna
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez marcan Cz cze 10, 2010 10:30  Re: Przed GP Kanady 2010

Uwielbiam ten tor. Swoista, specyficzna mieszanka Monzy i Monako. Zapowiada się ekscytujący weekend. Nie ukrywam, że fajnie by było usłyszeć tu Mazurka Dąbrowskiego, ale podium dla Polaka też będzie fajne ;) Spodziewam się podobnego układu sił jak w Monako + lepsza dyspozycja McLarena. Zagadką jest dla mnie Ferrari. Wydaje mi się, że Turcja mogła być dla nich zadyszką, a tu będą mocniejsi...
Avatar użytkownika
marcan
 
Dołączył(a): Cz sie 06, 2009 19:26
Lokalizacja: Mazury

Postprzez hideto Cz cze 10, 2010 10:33  Re: Przed GP Kanady 2010

te skrzydła z monzy to można między bajki włożyć mimo wszystko ;-)

skrzydła na Monze są zazwyczaj około dwukrotnie bardziej płaskie niż te z kanady.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Mexi Cz cze 10, 2010 10:33  Re: Przed GP Kanady 2010

Dla mnie na tym torze Robert powalczy o top 5 (myślę, że McLaren jest tutaj faworytem a Red Bull...każdy musi się z nim liczyć w tym sezonie). Każde miejsce w TOP4 będzie sukcesem. Ale znając Roberta i widząc wypowiedź zespołu, oni celują w podium i to w najwyższy stopień ;D Choć o to będzie niezwykle trudno. Jeżeli McLaren będzie w stanie utrzymać się za innym bolidem na nawrocie, wyprzedzą każdego. Tak jak to ładnie Hamcio dojeźdzał do Vettela w Turcji (za T8, RBR nadrabiał świetnym T8 no i Lewis miał do niego za daleko na wyjściu z zakrętu). Renówka jednak zdecydowanie może celować w pokonanie Meroli i Ferrari.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez Karol Cz cze 10, 2010 10:45  Re: Przed GP Kanady 2010

hideto napisał(a):te skrzydła z monzy to można między bajki włożyć mimo wszystko ;-)

skrzydła na Monze są zazwyczaj około dwukrotnie bardziej płaskie niż te z kanady.


Wiele napewno sie nie będą różnić, tu masz tylne skrzydło BMW w specyfikacji na Spa:
Obrazek

A tu (skopiowane od SirKamila z innego forum) tylne skrzydło BGP na Monze i Turcję:
Obrazek
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez hideto Cz cze 10, 2010 10:52  Re: Przed GP Kanady 2010

Carlo's napisał(a):
hideto napisał(a):te skrzydła z monzy to można między bajki włożyć mimo wszystko ;-)

skrzydła na Monze są zazwyczaj około dwukrotnie bardziej płaskie niż te z kanady.


Wiele napewno sie nie będą różnić, tu masz tylne skrzydło BMW w specyfikacji na Spa:
Obrazek

A tu (skopiowane od SirKamila z innego forum) tylne skrzydło BGP na Monze i Turcję:
Obrazek

obejrzyj chociażby galerię z F1.com

na monzie skrzydła są w zasdzie płaskie, na kanadę są około dwukrotnie bardziej pochylone.

Mimo wszystko trochę docisku tutaj trzeba (w przeciwieństwie do monzy)
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Karol Cz cze 10, 2010 11:00  Re: Przed GP Kanady 2010

Z 2009 roku jedyne porównanie można mieć między Spa, a Monzą, ale w zasadzie na Spa i w Kanadzie wymagany jest podobny docisk. Takie tylne skrzydło BMW niewiele różniło się na Monzie i Spa. Przeca na tym zdjęciu co wysłałem BMW z Belgii to skrzydło jest niemal płaskie.
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez hideto Cz cze 10, 2010 11:01  Re: Przed GP Kanady 2010

to porównaj sobie chociażby sezon 2008.

no chyba że się wymagania toru zmieniły od 2008 ? :>
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Karol Cz cze 10, 2010 11:02  Re: Przed GP Kanady 2010

hideto napisał(a):no chyba że się wymagania toru zmieniły od 2008 ? :>


No chyba że się bolidy zmieniły od 2008 roku? :>
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez hideto Cz cze 10, 2010 11:06  Re: Przed GP Kanady 2010

Przejrzałem zdjęcia z 2009 roku (spa i monza) i nadal moja teza jest prawdziwa, w belgii skrzydła są wyraźnie większe/głębsze/generują więcej docisku
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez peterK Cz cze 10, 2010 11:42  Re: Przed GP Kanady 2010

Nie mogę się doczekać, moim zdaniem to jeden z najładniej położonych torów (jakby nie patrzeć kierowcy śmigają po Parku). Zdecydowanie bardziej mi się podoba od Melbourne. Gdyby nie odnowili nawierzchni to na niektórych zakrętach by się pozabijali (vide narzekania kierowców na dziury w asfalcie).
peterK
 

Postprzez hideto Cz cze 10, 2010 11:51  Re: Przed GP Kanady 2010

Rosberg ma już zastrzeżenia co do tego nowego asfaltu, więc jest niestety szansa że znów się będzie rozpadał.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Następna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron