Strona 18 z 20

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 13:56
przez Gie
Jest gdzieś zestawienie ile poszczególni kierowcy przejechali okrążeń w Q3 na oponach na których będą startowali? Jest tylko ogólne zestawienie wszystkich okrążeń z Q3. Lewis zdobył PP ale czy nie zajeździł opon jeszcze przed startem?

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 13:59
przez l00kers
wartek napisał(a):ciekawe czy te prognozy sie sprawdza, co do 5 kolek na miekkichchyba ze sie okaze z duzej chmury maly deszcz i warunki poprawia sie na tyle ze wszystko wroci do normy. oby nie.

Chodzi mi o te zdanie. Warunki poprawią się później, ale na początku będzie sieczka na softach i to wiadomo juz teraz. Warunki do czasu startu sie nie poprawią bo jeździ tam tylko formuła ford i historyczne bolidy które nie zostawiają gumy a wręcz ja zbierają z toru
Gie napisał(a):Jest gdzieś zestawienie ile poszczególni kierowcy przejechali okrążeń w Q3 na oponach na których będą startowali? Jest tylko ogólne zestawienie wszystkich okrążeń z Q3. Lewis zdobył PP ale czy nie zajeździł opon jeszcze przed startem?

Hamilton miał dwa wyjazdy na miękkich oponach i zrobił na nich chyba po 3 okrążenia(wyjazdowe, czasowe i zjazdowe), tak mi sie wydaje

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 14:03
przez Pocisk
Wracając jeszcze do porównań:
Alonso najwyraźniej mocno zapiekły ostatnie (IMHO niesprawiedliwe) oceny za GP Turcji, bo zapowiedział na dzisiaj diametralnie inna sytuację.
Ferdek zawsze był waleczny - przekonamy się na ile będzie w stanie zaryzykować, by potwierdzić swoje słowa i o ile lepiej zaprezentuje się od Massy.

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 14:08
przez AdrianAdrian
CO? :-o dobry pomysł, w trakcie każdego hamowania jedną ręką zmienia siłe aby juz przy zakręcie nie zblokować kół :???:

No i skąd wiesz że tak nie jest, jechałeś takim samochodem kiedyś ? Nie musi na każdym zakręcie zmieniać balansu. Nie wiem jak robią dokładnie, ale Ty też nie wiesz.
http://www.youtube.com/watch#!v=WtDRGNn ... re=related
Nie wiem czy wciska do końca czy da sie mocniej wciskać.

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 14:12
przez l00kers
Możliwe że są jakieś ograniczenia siły hamowania które reguluje się na kierownicy ale napewno nie jest tak że kierowca trzymie cały czas pedał hamulca wciśnięty do końca jak ty twierdzisz i jak pokazuje grafika, im głębiej jest dohamowania i bliżej zakrętu tym delikatnie popuszcza pedal by nie zblokować kół.

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 14:47
przez Gie
l00kers napisał(a):Hamilton miał dwa wyjazdy na miękkich oponach i zrobił na nich chyba po 3 okrążenia(wyjazdowe, czasowe i zjazdowe), tak mi sie wydaje

Hamilton na oponach których pojedzie w wyścigu to chyba miał dwa szybkie kółka, dlatego zjeżdżał jako ostatni. Dodatkowo toczył się bardzo powoli, opony się wychłodziły a nie wiem czy używanie takich zimnych opon dobrze wpływa na ich żywotność? Button też mógł "zniszczyć" opony bo miał w sumie 8 kółek. Może dlatego Robert wspominał o pierwszych wizytach w boksach już po 3 kółku?

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 14:55
przez Mexi
Po prostu grafika TV jest bardzo zacofana. Spokojnie można by wsadzić analogowy pasek siły hamowania. Dlaczego go nie ma? To pytanie do Berniego ;D

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 14:57
przez Damian375
Wydaje mi się, że jest to pytanie bardziej do zespołów, które według mnie wolałyby, żeby dużo Osób nie widziało kiedy Ich zawodnicy hamują.

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 15:15
przez deeze
Przecież wiemy, kiedy hamują. Nie wiemy tylko z jaką siłą.... Do tego te dywagacje na temat dodatkowej wajchy na kierownicy - skąd wzięliście takie teorie? I tak jak Mexi powiedział - głupie uproszczenie ze strony FOM, tak samo jak w przypadku jakości HD transmisji, nie mówiąc już o 3D (które to będzie w zacofanej ekstraklasie od nowego sezonu...).

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 15:18
przez Mexi
deeze napisał(a):Przecież wiemy, kiedy hamują. Nie wiemy tylko z jaką siłą...


Co zresztą jest w takim np. MotoGP (podejrzewam, że w moto2 i 125 też tak jest) i nie widzę praktycznego zastosowania paska hamowania w F1 (bo w zakrętach wyprzedzać i tak się nie da).

A kiedy zawodnik hamuje to rywal z tyłu wie po dwóch okrążeniach.

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 15:20
przez Wwuuu
Gie napisał(a):Jest gdzieś zestawienie ile poszczególni kierowcy przejechali okrążeń w Q3 na oponach na których będą startowali? Jest tylko ogólne zestawienie wszystkich okrążeń z Q3. Lewis zdobył PP ale czy nie zajeździł opon jeszcze przed startem?



jest:
http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_med ... iming.aspx
Qualifying Lap Times

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 15:22
przez deeze
Mexi napisał(a):
deeze napisał(a):Przecież wiemy, kiedy hamują. Nie wiemy tylko z jaką siłą...


Co zresztą jest w takim np. MotoGP (podejrzewam, że w moto2 i 125 też tak jest) i nie widzę praktycznego zastosowania paska hamowania w F1 (bo w zakrętach wyprzedzać i tak się nie da).

No wiesz, ale chociaż zobaczysz różne techniki jazdy, bądź też różnice np. między Buttonem a Hamiltonem - będzie ją tutaj wyraźniej widać - bardziej o to tu chodzi.

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 15:27
przez Karol
Podobno Mark wymienia skrzynie biegów i ma -5 pól na starcie. Szkoda że Robert nie zyskuje.

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 15:29
przez manieq
Szkoda Marka! A nie szkoda, że Robert nie zyskuje.

Re: Przed GP Kanady 2010

PostNapisane: N cze 13, 2010 15:31
przez kemek
Chyba proste, że nie pokazują paska hamowania analogowo - właściwie hamowanie to jedyna czynność, którą można w jakiś sposób zyskać, jedyna, która robi jakąś różnicę. Normalne, że nikt nie chce się tym pochwalić..
Nie ma jakichś specjalnych technik dodawania gazu, a na pewno każdy kierowca ma jakąś tajemnicę podczas hamowania.