Grand Prix Europy jest eliminacją Mistrzostw Świata Formuły 1 organizowaną nieregularnie od połowy lat 80.Sezon
Długość toru: 5,419 km
Ilość okrążeń: 57
Suma długości toru: 308,883 km
Mieszanki Bridgestone na wyścig: super miękka i średnia
Rekordy toru:
Absolutny rekord toru: 1:37.842s - Sebastian Vettel (Toro Rosso-Ferrari) (2008) (199,386 km/h) - Q2
PP: 1:38.989s - Felipe Massa (Ferrari) (2008) (197,076 km/h)
NO: 1:38.683s - Timo Glock (Toyota) (2009) (197,687 km/h)
Najwyższa śr. prędkość w wyścigu: 193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari) (2008)
Najkrótszy czas zakończenia pełnego dystansu wyścigu: 1h:35.32"339s (2008)
Zmiany na torze od 2009 roku:
Krawężniki na wyjściach z zakrętów nr 5, 10 i 14 zostały podwyższone na 25mm
Dwa metry sztucznej trawy zostało położone za krawężnikiem przy wyjściu z zakrętu nr 20
Informacje techniczne wg. Williamsa:
Zużycie paliwa: 2,34kg / 5km - 2,53 kg na jednym okrążeniu
Balast: 0,06s/okrążenie paliwa
Prędkość maksymalna wg. Williamsa: 306 km/h
Średnia prędkość: 198 km/h
Średnia prędkość w zakrętach: 93 km/h
Średni kąt zakrętu: 108°
Przewidywana temperatura: powietrza 32°C / asfaltu 42°C
Największa redukcja mocy: 1010 milibarów ciśnienia
Czas przejazdu przez aleję serwisową: 12,7s
Długość alei: 240m
Średni wyjazd samochodu bezpieczeństwa: 0,0 na wyścig
Informacje techniczne wg. Mercedesa:
Na pełnym gazie: 58% dystansu okrążenia
Zużycie hamulców: wysokie
Poziom docisku: wysoki 7/10
Zużycie opon: średnie
Pozostałe informacje:
Ilość zakrętów: 25 [14 prawych, 11 lewych]
Zmiany biegów na okrążeniu: 68
Najdłuższy odcinek prostej: 1090 m
Najdłuższy odcinek na pełnym gazie: 930 m [13 sekund]
Liczba opon w barierkach: 65 tysięcy
Liczba barierek ochronnych: 2 875
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
• Pojemność trybun: 113 tys. miejsc siedzących
Grand Prix Europy:
piątek:
10.00 - 11.30: 1. trening
14.00 - 15.30: 2. trening
sobota:
11.00 - 12.00: 3. trening
14.00 - 15.00: Kwalifikacje
niedziela:
14.00 - 16.00: Wyścig