Strona 1 z 6

Przed GP Europy

PostNapisane: Śr cze 23, 2010 23:03
przez DawidF1
Grand Prix Europy jest eliminacją Mistrzostw Świata Formuły 1 organizowaną nieregularnie od połowy lat 80.Sezon

Obrazek

Długość toru: 5,419 km
Ilość okrążeń: 57
Suma długości toru: 308,883 km
Mieszanki Bridgestone na wyścig: super miękka i średnia

Rekordy toru:
Absolutny rekord toru: 1:37.842s - Sebastian Vettel (Toro Rosso-Ferrari) (2008) (199,386 km/h) - Q2
PP: 1:38.989s - Felipe Massa (Ferrari) (2008) (197,076 km/h)
NO: 1:38.683s - Timo Glock (Toyota) (2009) (197,687 km/h)
Najwyższa śr. prędkość w wyścigu: 193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari) (2008)
Najkrótszy czas zakończenia pełnego dystansu wyścigu: 1h:35.32"339s (2008)

Zmiany na torze od 2009 roku:
Krawężniki na wyjściach z zakrętów nr 5, 10 i 14 zostały podwyższone na 25mm
Dwa metry sztucznej trawy zostało położone za krawężnikiem przy wyjściu z zakrętu nr 20

Informacje techniczne wg. Williamsa:
Zużycie paliwa: 2,34kg / 5km - 2,53 kg na jednym okrążeniu
Balast: 0,06s/okrążenie paliwa
Prędkość maksymalna wg. Williamsa: 306 km/h
Średnia prędkość: 198 km/h
Średnia prędkość w zakrętach: 93 km/h
Średni kąt zakrętu: 108°
Przewidywana temperatura: powietrza 32°C / asfaltu 42°C
Największa redukcja mocy: 1010 milibarów ciśnienia
Czas przejazdu przez aleję serwisową: 12,7s
Długość alei: 240m
Średni wyjazd samochodu bezpieczeństwa: 0,0 na wyścig

Informacje techniczne wg. Mercedesa:
Na pełnym gazie: 58% dystansu okrążenia
Zużycie hamulców: wysokie
Poziom docisku: wysoki 7/10
Zużycie opon: średnie

Pozostałe informacje:
Ilość zakrętów: 25 [14 prawych, 11 lewych]
Zmiany biegów na okrążeniu: 68
Najdłuższy odcinek prostej: 1090 m
Najdłuższy odcinek na pełnym gazie: 930 m [13 sekund]
Liczba opon w barierkach: 65 tysięcy
Liczba barierek ochronnych: 2 875
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
• Pojemność trybun: 113 tys. miejsc siedzących

Grand Prix Europy:

piątek:
10.00 - 11.30: 1. trening
14.00 - 15.30: 2. trening

sobota:
11.00 - 12.00: 3. trening
14.00 - 15.00: Kwalifikacje

niedziela:
14.00 - 16.00: Wyścig




Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Cz cze 24, 2010 10:39
przez Patryk777
nowy wydech Ferrari

Obrazek

jak Red Bull

edit, z planetf1.com

wg autosportu Renault też to ma, a Mercedes ma testować na treningach wow

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Cz cze 24, 2010 11:27
przez DawidF1
zobaczymy czy sie sprawdza poprawki ktore ferrari ma wprowadzic a i reno ma miec niski wydech juz w walencji

(ps) skad masz to zdjecie?:D

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Cz cze 24, 2010 13:00
przez P@veL
Dwa metry sztucznej trawy zostało położone za krawężnikiem przy wyjściu z zakrętu nr 20

2 metry szerokości czy długości?
Największa redukcja mocy: 1010 milibarów ciśnienia

Co to jest?! :zombie:

Renault mnie pozytywnie zaskoczyło z tym wydechem

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Cz cze 24, 2010 13:09
przez Darkat
no jeśli to prawda z tym wydechem to problemy u Renault z niedogrzewaniem opon będą wyeliminowane i nie trzeba będzie się martwić o temperaturę na torze. Być może wcześniejsze uskarżania Roberta na niedogrzewane opony na kierunkowały inżynierów na wyeliminowanie tego problemu

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Cz cze 24, 2010 13:10
przez slipstream
2 metry szerokości czy długości?

Zapewne szerokości. Ogólnie takie pasy dość często widać na torach F1. Coś pewnie jak w Turcji choćby: klik na podgląd

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Cz cze 24, 2010 13:28
przez SirKamil
P@veL napisał(a):
Największa redukcja mocy: 1010 milibarów ciśnienia

Co to jest?! :zombie:


To jest redukcja mocy silnika spalinowego jaka wynika ze spadku ciśnienia atmosferycznego wraz ze wzrostem wysokości ponad poziom morza... fizyka z podstawówki;) 1013,25 hPa- 10,1 hPa... W Walencji jeżdżą po porcie morskim więc wnioski są oczywiste;) Nie jest to szczególnie okazały spadek, ale już w Belgii czy Brazylii wprost przeciwnie.

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Cz cze 24, 2010 17:39
przez patgaw
Kubica ostrzega ze nowy wydech to skomplikowany system i moze nie dawac zysku od razu.

http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx ... 6&PO=48676

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Pt cze 25, 2010 9:40
przez Pocisk
Wróżąc z fusów, (które właśnie dopijam w robocie) przed GP Europy:

Renault:
Jeśli poprawki wypalą - mają realne szansę na objechanie Mercedesa, poparte dodatkowo sprzyjającą konfiguracją toru.

Lider całego weekendu:
Obstawiam Hamiltona - coraz lepszy bolid + konfiguracja toru + świetne poprzednie wystepy w Valencji.

Niespodzianka:
Proklamujący odzyskanie formy Alonso
lub/i
coraz szybsze Force India.

Niewiadoma:
"Rakieta z Wyborga" - po ostatnim blamażu w Kanadzie, Pietrek powinien czuć się tutaj dużo pewniej. W Turcji udowodnił, że na znanym sobie obiekcie potrafi być konkurencyjny, a w Valencji zaliczył najbardziej udane starty z serii GP2.

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Pt cze 25, 2010 11:36
przez Patryk777
Stare

Obrazek

Nowe

Obrazek

Obrazek

Ferrari

Obrazek

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Pt cze 25, 2010 11:57
przez eracny
Tetete!!! Co to za EUROSPORT :D BO na Polskim napewno nie leci wiec na jakim to jest

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Pt cze 25, 2010 12:02
przez marrak
Eurosport France transmituje F1 :razz:

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Pt cze 25, 2010 12:54
przez Linguini
oj patrzę na forum i .....

..... i nic nie widzę.

Co się dzieje z postami. Czyżby wszyscy wyjechali na wakacje.
Pierwszy trening za nami, a tutaj nawet jednej zapełnionej opiniami stronki.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Robcio czwarty - być może poprawki w Reni idą w dobrym kierunku. Oby.

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Pt cze 25, 2010 13:01
przez archibaldi
Ktoś mi twierdził, że na treningu było porównanie dwóch kolejnych kółek Rosberga z użyciem F-duct i bez. Różnica miała wynosić aż 2 sekundy. Może ktoś to zdementować lub potwierdzić?

Re: Przed GP Europy

PostNapisane: Pt cze 25, 2010 13:04
przez Tiempo
Teoretycznie bylo.
Mial przejechac jedno kolko z uzyciem F, drugie bez. Roznica to ok 2s. Ale na ile te 2 okrazenia byly poprawne nie mam pojecia.