Przed GP Europy

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Mati93 So cze 26, 2010 17:08  Re: Przed GP Europy

Hideko napisał(a):Ps.4Strony??Rozumiem wakacje,ale tak słabo chyba nie było do tej pory :przewraca:


Koniec roku szkolnego, a początek wakacji powiadam Ci :) Trzeba było za świętować to :-P

Kwalifikacje... mam nadzieje, że to nie będzie koniec emocji na ten weekend, że jednak coś się jutro będzie działo.
RBR nadal totalna dominacja...
Mercedesy, jednak mają coś z Brawna. Z początku tamci wygrywali, a Ci zdobywali punkty. A teraz Mercedes marzy o Q3 :twisted:
Renault - nie jestem zaskoczony. Jakoś, nie widziałem Roberta dziś, wyżej niż 5-6 miejsce. Renówce, jeszcze dużo brakuje do czołowej trójki? (Mercedes chyba powoli odpada z czołówki)
Williamsy. Normalnie bym był zadowolony, że w końcu są tak wysoko, ale że w ostatniej chwili w GPM wymieniłem Williamsy na FI to mnie nerwica bierze :rotfl:
Ostatnio edytowano So cze 26, 2010 17:09 przez Mati93, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Mati93
 
Dołączył(a): Pt cze 20, 2008 12:49
Lokalizacja: Podlasie
GG: 8604191

Postprzez rolnik sam w dolinie So cze 26, 2010 17:09  Re: Przed GP Europy

@SirKamil
warto dodać, że obydwa Mercedesy w Q2 wyjechały na decydujące okrążenia również na twardszej mieszance, więc ich śmiało możemy dopisać do listy zespołów które mają problem z super softami
rolnik sam w dolinie
 
Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 19:38

Postprzez Arnulf So cze 26, 2010 17:14  Re: Przed GP Europy

Fantastyczne kwalifikacje Williamsa. Niezwykle cieszą mnie pozycje w czołowej dziesiątce, ale jeszcze bardziej cieszy mnie Hulkenberg przed Barrichello. Niemiec znowu najlepszy w kwalifikacjach z debiutantów i po raz kolejny wykonuje wyraźny krok naprzód jeśli chodzi o wyniki. Oby jutro wszystko zagrało prawidłowo i obaj kierowcy dowieźli wiele punktów...

Wygląda na to, że wszystko powraca do normy, jeśli chodzi o czołówkę. Red Bull wyraźnie z przodu, a później Ferrari, McLaren i Kubica. Mercedes zawiódł, czy to jednorazowa wpadka przy pracy czy może stały regres osiągów?
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez SirKamil So cze 26, 2010 17:16  Re: Przed GP Europy

Mati93 napisał(a): Renówce, jeszcze dużo brakuje do czołowej trójki?


Na twardszej mieszacze do nikogo nie tracili a na miększej do RBR, McLarena i kto jest tym trzecim członkiem wspomnianej trójki? Pewnie mówisz o Ferrari ... a tabele z czasami widział?
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Master So cze 26, 2010 17:22  Re: Przed GP Europy

Patryk777 napisał(a):Master dobrze wiemy, że jesteś Kubicomaniakiem


Och, ten argument dosłownie zniszczył mą tezę.

Patryk777 napisał(a):Ale nie jestem w niego tak zapatrzony i wiem, że on też jest człowiekiem i może popełnić błąd na najważniejszym okrążeniu, jak widzisz nawet 7-krotny MŚ sobie nie daje rady.


Tyle że tego błędu nie popełnił Obrazek Nie masz absolutnie żadnego dowodu, a to, że wykręcił czas na poziomie opon twardych nie znaczy, że popełnił jakiś błąd - są też czynniki nadludzkie, w tym wypadku miękkie opony - i to jest jedyny dowód w sprawie czasu Kubicy.

A co do MSC - on ma 41-lat, więc nie wyskakuj mi z MSC, bo to jest śmieszne porównywać 25-latka do starucha.


Po prostu Kubica zawsze na coś zwala, a ostatnio w Q3 ma ciągle problemy z oponami (chociaż temperatura toru chodziła w granicach 41-46 stopni). Skoro w Q1 na twardych zrobił 1:38,1 to dlaczego na miękkich tyle samo? Teoretycznie powinno być przynajmniej 0,3-4s szybciej.


No schizofrenik i narcyz. Miękkie opony nie znaczą że są szybsze od twardych! Wracaj na ziemię! I zlituj się i w końcu przeczytaj to co napisał SirKamil i to co powiedział Kubica.
Master
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 15:10

Postprzez Darth Biker So cze 26, 2010 17:46  Re: Przed GP Europy

Po co wy sie tak spieracie, ja tam ciesze się że Robert ma to 6 miejsce. Co prawda qualu nie oglądałem (wreszcie była pogoda żeby wyskoczyć na rower :P trudno w moim przypadku było sobie odmówić) ale może tym lepiej bo bym się napalił po lepszych miejscach w Q1 i Q2 i być może też bym nadawał. Robert w najgorszym przypadku ulegnie jeszcze Buttonowi więc obstawiam że jeśli nie wystąpią jakieś inne okoliczności to najgorsze będzie 7 miejsce, bo Mercedes jest daleko tutaj. Ostatnio coś nie wychodzą Robertowi starty więc można przypuścić że spadnie za Buttona. Jeśli nie i dowiezie 6 miejsce albo wyższe do mety to dla mnie będzie super, nie oczekuję nic więcej. Renault niestety nie jest jeszcze na takim poziomie jak chociażby BMW w 2007 więc trzeba się cieszyć z tego co jest.
Ostatnio edytowano So cze 26, 2010 20:43 przez Darth Biker, łącznie edytowano 1 raz
Darth Biker
 
Dołączył(a): Pt cze 04, 2010 18:09

Postprzez axel So cze 26, 2010 17:48  Re: Przed GP Europy

Renault niestety nie jest jeszcze na takim poziomie jak chociażby BMW w 2007 więc trzeba się cieszyć z tego co jest.


Chyba w 2008
“W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką. W praktyce - jest”
Avatar użytkownika
axel
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 16:14
Lokalizacja: 50°09'N 22°30'E

Postprzez hideto So cze 26, 2010 17:49  Re: Przed GP Europy

Patryk777 napisał(a):Master dobrze wiemy, że jesteś Kubicomaniakiem, rozumiem Cię. Ale nie jestem w niego tak zapatrzony i wiem, że on też jest człowiekiem i może popełnić błąd na najważniejszym okrążeniu, jak widzisz nawet 7-krotny MŚ sobie nie daje rady.

Po prostu Kubica zawsze na coś zwala, a ostatnio w Q3 ma ciągle problemy z oponami (chociaż temperatura toru chodziła w granicach 41-46 stopni). Skoro w Q1 na twardych zrobił 1:38,1 to dlaczego na miękkich tyle samo? Teoretycznie powinno być przynajmniej 0,3-4s szybciej.

Oczywiście powiesz, że się nie znam.

edit, ponieważ Kubica robił 26,0 w pierwszym 44,5 w drugim i 27,2 w trzecim sektorze (na twardych) a podczas miękkiej mieszanki miał 26,2 44,6 27,3


Obaj kierowcy Ferrari też pojechali jak slamazary ? bo przecież zysk z założenia miękkich opon był minimalny o ile w ogóle wystąpił...

Jeśli pewną tendencję do zachowywania się opon widać w kilku zespołach - to zwalanie tego samego czynnika na kubicę i jego jazdę jest po prostu... głupie.

Nie popełnił błędu, przez cały qual jeździł na maksa, jedynym jego 'problemem' było to, że czołowe ekipy miały po prostu jeszcze trochę zapasu.

Master napisał(a):Nie masz absolutnie żadnego dowodu, a to, że wykręcił czas na poziomie opon twardych nie znaczy, że popełnił jakiś błąd
jedynie dodam, że ty również nie masz dowodu na to, że tego błędu nie popełnił. To trochę takie udowadnianie że bóg istnieje, bo nikt nie potrafi tego zanegować. Odrobinkę dystansu polecam na przyszłość, bo czytam twoje posty i coraz częściej wciskasz ludziom w usta słowa których nigdy nie wypowiedzieli, tak by ich zdyskredytować w dyskusji.

Jednak tak jak napisałem wcześniej. Rozważanie błędu Kubicy w kwestii dzisiejszego quala, gdzie wszystkie ekipy miały większe bądź mniejsze problemy z optionami jest po prostu niedorzeczne.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Patryk777 So cze 26, 2010 18:53  Re: Przed GP Europy

Avatar użytkownika
Patryk777
 
Dołączył(a): Pn cze 29, 2009 12:25
Lokalizacja: Barcelona
GG: 741554

Postprzez w.macko92 So cze 26, 2010 19:06  Re: Przed GP Europy

rzeczywiście ciekawy :smile: Ja też mam coś ciekawego. Znalazłem kilka baaardzo ciekawych fotek.
Na początek może słynny 'dmuchany wydech' i poszczególne wersje:
Obrazek

Patrząc na ten kanał, który ciągnie się z bocznych wlotów powietrza do chłodnic nie macie wrażenia, że część tego powietrza może być kierowana, o zgrozo, znowu do dyfuzora. Chociaż nie trafia tam bezpośrednio to może zwiększać ilość powietrza doprowadzaną do niego. Poza tym zmieniła się też sama konstrukcja kanału F. Zdjęcie poniżej przedstawia jego pierwotną wersje wg RBR:

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Teraz może dyfuzory i ich kolejne juz wersje:
Obrazek

Warto zwrócić uwagę na przestrzeń nad dyfuzorem, która ciągnie się w głąb bolidu. Jest to coś w stylu Renault. Sam dyfuzor jest na pierwszy rzut oka mniej rozbudowany niż ten Mclarena co wcale nie oznacza, że mniej efektywny...

Obrazek

A tutaj coś dla prawdziwych bystrzaków - znajdź ukryty wydech Ferrari:
Obrazek
Obrazek


Faktycznie mój błąd. Swoją drogą jak tak dalej pójdzie to Renia wykorzysta wszystkie możliwe kombinacje umiejscowienia poszczególnych elementów przedniego skrzydła :P
Ostatnio edytowano So cze 26, 2010 19:21 przez w.macko92, łącznie edytowano 2 razy
w.macko92
 
Dołączył(a): Śr lut 11, 2009 21:47

Postprzez dragon92 So cze 26, 2010 19:15  Re: Przed GP Europy

To nie jest nowe skrzydło Renault :)


Obrazek
Avatar użytkownika
dragon92
 
Dołączył(a): Pn maja 28, 2007 19:42
Lokalizacja: Szczecin
GG: 2665605

Postprzez Darth Biker So cze 26, 2010 20:45  Re: Przed GP Europy

axel napisał(a):
Renault niestety nie jest jeszcze na takim poziomie jak chociażby BMW w 2007 więc trzeba się cieszyć z tego co jest.


Chyba w 2008

W jakim 2008, do tego co BMW w 2008 pokazało w pierwszej części sezonu to Renault brakuje jeszcze niewyobrażalnie dużo (nie licząc Monako), a w 2007 byli 3 zespołem, a Renault jest w tej chwili piątym, chyba że Mercedes poleci w dół i ich przeskoczą, będą 4 zespołem.
Darth Biker
 
Dołączył(a): Pt cze 04, 2010 18:09

Postprzez Maly-boy So cze 26, 2010 21:02  Re: Przed GP Europy

Darth Biker napisał(a):
axel napisał(a):
Renault niestety nie jest jeszcze na takim poziomie jak chociażby BMW w 2007 więc trzeba się cieszyć z tego co jest.


Chyba w 2008

W jakim 2008, do tego co BMW w 2008 pokazało w pierwszej części sezonu to Renault brakuje jeszcze niewyobrażalnie dużo (nie licząc Monako), a w 2007 byli 3 zespołem, a Renault jest w tej chwili piątym, chyba że Mercedes poleci w dół i ich przeskoczą, będą 4 zespołem.



tyle ,że BMW w 2008 i 2007 zamiast rozwijać się z biegiem sezonu to się cofało
Obrazek
Maly-boy
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 9:48

Postprzez kemot So cze 26, 2010 21:12  Re: Przed GP Europy

Trzeba jeszcze doliczyć fakt, że w 2008 nie było tak małych różnic pomiędzy zespołami, jakie są obecnie.
Poważna zmiana przepisów jednak zrobiła swoje.
Poza tym uważam, że bartoszcze powinien zostać zbanowany...
kemot
 
Dołączył(a): N sty 06, 2008 0:34
Lokalizacja: Zgorzelec

Postprzez SirKamil So cze 26, 2010 23:25  Re: Przed GP Europy

Darth Biker napisał(a):
axel napisał(a):
Renault niestety nie jest jeszcze na takim poziomie jak chociażby BMW w 2007 więc trzeba się cieszyć z tego co jest.


Chyba w 2008

W jakim 2008, do tego co BMW w 2008 pokazało w pierwszej części sezonu to Renault brakuje jeszcze niewyobrażalnie dużo (nie licząc Monako), a w 2007 byli 3 zespołem, a Renault jest w tej chwili piątym, chyba że Mercedes poleci w dół i ich przeskoczą, będą 4 zespołem.


W jakim 2008- w takim jak i 2007... bezsensowne porównania. W 2007 roku był McLaren i Ferrari. Reszta? Jaka reszta... pół sekundy za nimi było BMW, które mogło im zawsze i wszędzie skoczyć na puklerz. Potem kolejne dziesiąte sekundy i miks stawki. Teraz mimo kwalifikacyjnej supremacji Red Bulla sytuacja jest zupełnie inna, dużo bardziej dynamiczna w obrębie walki (szybkich reprezentantów) 5 największych ekip, w zależności od toru. Nie ma tutaj jasnej i uniwersalnej sezonowej stratyfikacji samochodów.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron