GP Europy 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Master Cz lip 01, 2010 22:01  Re: GP Europy 2010

hideto napisał(a):późniejsze hamowanie NIE MUSI przekładać się na lepsze wyniki.


Owszem, szczególnie jak ma się przed sobą kierowcę z f-ductem. W tym przypadku Baricza.
Master
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 15:10

Postprzez l00kers Cz lip 01, 2010 22:57  Re: GP Europy 2010

hideto napisał(a):Nie chodzi o marny przykład, tylko o fakt, że późniejsze hamowanie NIE MUSI przekładać się na lepsze wyniki.

Hideto to są wyścigi, jeśli ktoś potrafi bardzo opóźniać hamowanie to jest wielki plus dla niego zarówno podczas ataków i obrony w trakcie wyścigu, oczywiście im później hamujemy tym granica błędu jest coraz cieńsza ale widać że Kubica bardzo dobrze hamuje z dużych prędkości czym często sam się chwali
Avatar użytkownika
l00kers
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 15:04
GG: 9474518

Postprzez hideto Cz lip 01, 2010 23:04  Re: GP Europy 2010

wyścigi ? no co ty ? nie może być.

Zrozum jedno, nie neguję że to jest atut kubicy, ALE

to że hamuje metr dwa czy nawet 5 dalej (bo więcej nie sądze by było możliwe we współczesnej F1)

wcale nie oznacza, że to daje wielki zysk.

Ralf Hamował swego czasu najpóźniej ze stawki, również się tym chwalił, a jak pokazywała analiza danych zazwyczaj na tym późnym hamowaniu tylko tracił.

Nie mówię, że kubicy przynosi to stratę, czy zysk czy cokolwiek. Wskazuję jednak Masterowi który po raz kolejny wrzuca ten argument, że tak na prawdę to nic nie znaczy. Bo żeby miało to znaczenie to chociaż musi się zbliżyć do kierowcy przed nim, a jak widać są z tym problemy - ofc nie związane z kierowcą, problem tzw. 'dragu' to problem całej F1.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ice Cz lip 01, 2010 23:30  Re: GP Europy 2010

na czas to sie moze i nie przekłada, ale na obrone pozycji na pewno. Nie bez powodu mowi sie ze Kubica to jeden z nejlepiej broniących sie zawodnikow w stawce. Umiejetnosc poznego hamowania zapewne mu w tym pomaga.
Formuła 1 skończyła się wraz z sezonem 2008.
„Bolidy F1 muszą być tylko dla prawdziwych mężczyzn, nie dla nastolatków, którzy potrafią obsługiwać przyciski na kierownicy." - Niki Lauda
Avatar użytkownika
ice
 
Dołączył(a): Śr sie 05, 2009 15:02

Postprzez Kubuś Fatalista Cz lip 01, 2010 23:39  Re: GP Europy 2010

Późne hamowanie nie daje nic jeśli źle wyjdziesz z zakrętu. Oczywiście ideałem jest późne hamowanie, przejechanie idealnym torem zakrętu i szybkie wyjście. Tylko czy to jest możliwe. Chyba jakiś kompromis miedzy tymi fazami daje świetny wynik ale skupianie się na hamowaniu. Raczej nie bo może prowadzić do złego toru jazdy a tym samym do wolnego wyjścia. Przecież jeśli zahamujemy metr później niż rywal to przy takiej samej wadze bolidu droga hamowania będzie taka sama (tak mi się wydaje).
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez hideto Cz lip 01, 2010 23:53  Re: GP Europy 2010

nie do końca Kubuś, istnieje coś takiego jak Trial Braking - dwóch geniuszy ostatnich lat w tej kwestii to Kimi Raikkonen i Michael Schumacher.

Kwestia polega na tym, że hamują oni później i wchodzą w zakręt z lekko wciśniętym hamulcem - to zdecydowanie poprawia przyczepność przedniej osi. Związane jest to z tzw. Dynamicznym rozstawem masy. Czyli mówiąc krótko jak hamujemy to masa bardziej dociska przednie koła.

Problem jednak w tym, że ani MSC ani Kimi nie piali na prawo i lewo jak to późno oni hamują. Więc rodzi mi się tu zgrzyt.

Czy chodzi o trialbraking, czy tylko i wyłącznie o opóźnione hamowanie do granic możliwości i hamowanie przez dłuższy okres czasu z wciśnietym mocno hamulcem.

Jeśli to drugie, to może i faktycznie poprawia to obronę/atak ale też obciąża mocno hamulce - możliwe że stąd wymagana zmiana hamulców względem tych preferowanych przez Alonso.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Master Pt lip 02, 2010 8:28  Re: GP Europy 2010

A co ciekawe, gdzieś czytałem że Alonso nie stosuje Trialbrakingu :o Ciekawe czy to prawda.
Master
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 15:10

Postprzez im9ulse Pt lip 02, 2010 9:52  Re: GP Europy 2010

ale Trail Braking stosują wszyscy bo inaczej się nie da !...to nie jest tak że tylko Kimi i MiSzCz to wymasterowali :) każdy tak robi , hamujesz ostro i w miarę zbliżania się do zakrętu hamulec wyciskasz, będąc już na początku zakrętu masz lekko wciśnięty hamulec który dociąża przednią oś jednocześnie "luzując" lekko tył i tyle...ja w tym nie doszukiwał bym się magii, to jest racingowe abecadło.
Ostatnio edytowano Pt lip 02, 2010 13:12 przez im9ulse, łącznie edytowano 1 raz
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez nocman Pt lip 02, 2010 12:51  Re: GP Europy 2010

Tak w kwestii formalnej.

hideto napisał(a):Dynamicznym rozstawem masy.


Że czym? Na pewno tak chciałeś przetlumaczyć ,,weight transfer''? Ktoś to przeczyta i gotów potem błyszczeć w internecie... :>

hideto napisał(a):Czy chodzi o trialbraking,


TRAIL!

r.
I am The Great Cornholio. You have awakened my bunghole, and now you must pay! The streets will flow with the blood of the non-believers!
nocman
 
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 12:55

Postprzez Sergi So lip 03, 2010 13:17  Re: GP Europy 2010

kiedys na discavery (chyba:P) analizowali jazde Shumiego. Pamietam ze zyskiwał on na tym ze nie pozwalał podczas dohamowan na spadek obrotow. Dawał poprostu momentami gaz wraz z wcisnietym hamulcem. Ale nie wiem jak ta technika ma sie teraz, niech ktos poprawi jakby co :P
"Takie czasy nastały, że jak chcesz z kim mądrym pogadać, musisz rozmawiać sam ze sobą." Sokrates.
Avatar użytkownika
Sergi
 
Dołączył(a): N lip 08, 2007 14:32
Lokalizacja: Piła

Postprzez hideto So lip 03, 2010 13:31  Re: GP Europy 2010

http://www.youtube.com/watch?v=Uk2p2nRK ... re=related

To o samym Schumacherze i o tym jak wprowdził do F1 styl jazdy z którego korzystają dzisiaj wszyscy (zwłaszcza kwestia operowania gazem)

http://www.youtube.com/watch?v=dyS5ndoA90I a tu porównanie 3 (bo tylko 3 rodzaje) różnych stylów jazdy.

Old School(MSC, Kimi), Mid School(Alo) i nowoczesna jazda(Button).
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez dzbanek2 So lip 03, 2010 15:22  Re: GP Europy 2010

hideto napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=dyS5ndoA90I a tu porównanie 3 (bo tylko 3 rodzaje) różnych stylów jazdy.

Old School(MSC, Kimi), Mid School(Alo) i nowoczesna jazda(Button).


lolz, raczej nadster podster i dobry balans.
Oczywiście każdy kierowca lubi setupy bardziej nadsterowne lub podsterowne ale nigdy nie są to takie skrajności jak na tym filmiku. Ten filmik służy pokazaniu czym się rożni podster nadster i dobry balans.
Avatar użytkownika
dzbanek2
 
Dołączył(a): Pn mar 19, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Postprzez hideto So lip 03, 2010 15:33  Re: GP Europy 2010

Nie, ten film pokazuje jak kierowcy jeździli w latach 90 i na początku XXI wieku. Jacy kierowcy później doszli do głosu i czego wymaga się od kierowców teraz.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez dzbanek2 So lip 03, 2010 15:59  Re: GP Europy 2010

Wg. Ciebie Schumacher nie mieści sie w zakrętach przez podster, Alonso spinuje przez nadster i tylko Button znalazł optymalny balans między nad i podsterem?
"Oversteer is opposite problem"
Nadsterowność i podsterowność pokazane w filmiku to problemy z ustawieniem bolidu. Gdy ustawili bolid na nadsterowność nie widzisz jaki problem sprawia wejście i wyjście z zakrętu? Na wejściu występuje nadsterowność przy końcowej części do hamowania (składanie sie do zakrętu) i na wyjściu trzeba jechać ostrożnie z gazem ponieważ ucieka tył. Przy podsterowności przednie koła maja za malo przyczepności i bolid jedzie za szeroko. Trzeba zwolnic aby zmieścić się w zakręcie. Kompromis między tymi dwoma stanami jest najlepszy.
Gdy ustawili bolid na ten kompromis kierowca parę razy chwali ten setup. Mówi że grip jest fantastyczny, bolid jest przewidywalny, może trzymać się apexu itp itd.
Ostatnio edytowano So lip 03, 2010 16:04 przez dzbanek2, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
dzbanek2
 
Dołączył(a): Pn mar 19, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Postprzez hideto So lip 03, 2010 16:03  Re: GP Europy 2010

radziłbym przesłuchać filmik kilka razy i przestać gadać głupoty. Ew. poszukać na innym forum gdzie konkluzje z tego filmu są wypisane po polsku.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości