GP Europy 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez slipstream So lip 03, 2010 16:09  Re: GP Europy 2010

Oczywiście że nazywanie filmiku opisem stylów kierowców to gruba przesada, bo jest to przerysowany film na potrzeby dobitnego pokazania problemu... Ale o co się rozchodzi to fakt, ze ów oldschool (czyli MS) to kierowca który woli walczyć z nadsterownością (czytaj lepiej dla niego kiedy ucieka tył niż przód), Alonso to kierowca preferujący walkę czy wykorzystujący podsterownością (na odwrót jak wyżej), zaś Button to kierowca po prostu najlepiej czujący się i znajdujący ów mityczny balans.

Nikt oczywiście tak jak Bundlle szeroko z podsterownością czy nadsterownością w zakręcie nie jeździ, ale w zakresie minimalnym odchyłu którego w TV nawet się nie dojrzy potrafią uczynić atut i zyskiwać na swój sposób i Schumacher i Alosno.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez hideto So lip 03, 2010 16:13  Re: GP Europy 2010

to dla kogoś nie jest oczywiste, że Brundle celowo ścieżkę pudłował o dobre 2-3 metry ? :|

nie no bez żartów proszę... ;-)

A style MSC i Alonso pokazane były idealnie gdy mieli bolidy zbudowane pod siebie w latach swojej świetności (bo Alonso to też nie jest ten Alonso co kilka lat temu) Alonso wręcz podnosił przednią oś i wrzucał ją w zakręt, natomiast poślizgi tylnej osi u msc były widziane nie raz.

-- So lip 03, 2010 16:17 --

podsumowanie filmu+dane dostępne napisał(a):W lekkim podsumowaniu:

Jenson Button - delikatny i precyzyjny, nie zużywający opon, wrażliwy na delikatne zmiany setupu
Fernando Alonso - Agresywny, wrzucający bolid w zakręt, kat dla opon, podsterowny, walczy w zakręcie "Paskudny, ale efektywny".
Michael Schumacher, Kimi Raikkonen - mistrzostwo tzw traill brakingu, jazda na granicy przyczepności (częste poślizgi i zablokowane koła), morderstwo opon, wymaga zdecydowanie innego ustawienia bolidu niż pozostałe dwa, bardzo ryzykowny.

Sposób pokonywania zakrętów:

Jenson Button - dojazd, spokojne hamowanie, spokojne gładkie wejście w zakręt po 'best line' spokojne wyjście. Setup zazwyczaj neutralny z lekką nawiązką na nadsterowność/podsterowność.

Fernando Alonso - dojazd, agresywne hamowanie (późniejsze niż u JB) 'wrzucenie' bolidu w zakręt i agresywne wyjście. Setup zdecydowanie podsterowny w celu zniwelowania szarpania kierownicą. Setup nadsterowny dla tego typu kierowców = śmierć - taki lekki eufemizm żeby nikt się nie przyczepił :] - tutaj wrzucić można też Kubicę, choć z jego wrażliwość na zmiany w setupie zdecydowanie łączą go z Buttonem.

Michael Schumacher, Kimi Raikkonen - dojazd, zdecyowanie późniejsze hamowanie i wejście w zakręt z wciśniętym hamulcem, zezwolenie na lekki uślizg tyłu dla lepszego skrętu, agresywne wyjście. Setup - ciężko mi powiedzieć, tego typu jazda jest możliwa i z setupem podsterownym i nadsterownym, w obu przypadkach hamulcami i lekkim uślizgiem tylnej osi wiele zyskujemy, przy czym setup nadsterowny ma 'naturalną' tendencję do gubienia tylnej osi. - Tutaj bez namysłu większego dodajemy Lewisa Hamiltona, można by też dorzucić Felipe, ale przy jego nieudolności w paru aspektach sprawia że nie zawsze mu się to opłaca...

Ogólnie rzecz ujmując, przynajmniej wg mnie, pierwszy styl jazdy charakteryzuje głównie kierowców jakby to tak ładnie określić... 'ni jakich'. Zazwyczaj tak jeżdżą średniacy o dobrej marce. Choć Alain Prost, kierowca starający się zawsze zrobić jak najmniej by wygrać tutaj by pasował a powiedzieć o nim ni jaki to przesada.

Prędzej czy później jednak ujawnia się przewaga stylów agresywnych, fakt katują opony, ale wszystko w tej kwestii tak na prawdę zależy od mieszanki. I we współczesnej F1 jak i tej nieco 'starszej' - przynajmniej za czasów które w F1 miałem okazję widzieć - styl pierwszy wygrywa tylko wtedy, gdy bolid którym jedzie kierowca ma nieziemską jak na standardy F1 przewagę, najlepszym przykładem jest Button.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez dzbanek2 So lip 03, 2010 16:17  Re: GP Europy 2010

dzbanek2 napisał(a):Oczywiście każdy kierowca lubi setupy bardziej nadsterowne lub podsterowne ale nigdy nie są to takie skrajności jak na tym filmiku.

Poza tym Brundle w tym filmiku nie mówi o stylach jazdy ale o problemach w ustawianiu setupów.
Avatar użytkownika
dzbanek2
 
Dołączył(a): Pn mar 19, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Postprzez hideto So lip 03, 2010 16:29  Re: GP Europy 2010

dzbanek2 napisał(a):
dzbanek2 napisał(a):Oczywiście każdy kierowca lubi setupy bardziej nadsterowne lub podsterowne ale nigdy nie są to takie skrajności jak na tym filmiku.

Poza tym Brundle w tym filmiku nie mówi o stylach jazdy ale o problemach w ustawianiu setupów.

tak jak mówiłem, podszkol się z angola, albo przesłuchaj jeszcze kilka razy.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez dzbanek2 So lip 03, 2010 16:50  Re: GP Europy 2010

hideto napisał(a):
dzbanek2 napisał(a):
dzbanek2 napisał(a):Oczywiście każdy kierowca lubi setupy bardziej nadsterowne lub podsterowne ale nigdy nie są to takie skrajności jak na tym filmiku.

Poza tym Brundle w tym filmiku nie mówi o stylach jazdy ale o problemach w ustawianiu setupów.

tak jak mówiłem, podszkol się z angola, albo przesłuchaj jeszcze kilka razy.

No to mistrzu pokaż mi dokładną sekunde filmiku, bo ja jestem prawie pewien, że nie wspominał nic o upodobaniach kierowców.
Avatar użytkownika
dzbanek2
 
Dołączył(a): Pn mar 19, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Postprzez hideto So lip 03, 2010 16:55  Re: GP Europy 2010

Mówi co kierowca robi i jak robi, to powinno ci wystarczyć byś zrozumiał o czym mówi Martin. Byś wiedział, co dany kierowca (prezentujący ten konkretny styl) preferuje. Kłócisz się o to od godziny czy dłużej, już cię slip podsumował, wkleiłem ci nawet podsumowanie filmu - a ty dalej w zaparte.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez micro So lip 03, 2010 17:01  Re: GP Europy 2010

OMG - o czym wy w ogole rozmawiacie - film z Brundlem w roli glownej traktuje o balansie bolidu i jego zachowaniu w poszczegolnych konfiguracjach - pod/nad/neutral... - i nie wiem hideto czy podlinkowales zly film czy co - bo faktycznie pamietam ze byl kiedys film w ktorym Brundle prowadzi bolid F1 w trzech roznych stylach - ale fakt jest faktem ze ten z Twojego linku przedstawia balans bolidu F1.
micro
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 21:13

Postprzez dzbanek2 So lip 03, 2010 17:15  Re: GP Europy 2010

hideto napisał(a):Mówi co kierowca robi i jak robi, to powinno ci wystarczyć byś zrozumiał o czym mówi Martin. Byś wiedział, co dany kierowca (prezentujący ten konkretny styl) preferuje. Kłócisz się o to od godziny czy dłużej, już cię slip podsumował, wkleiłem ci nawet podsumowanie filmu - a ty dalej w zaparte.

Ja rozumiem co on mówi. Nie rozumiem tylko to ma wspólnego ze stylem jazdym Schumachera. Nie rozumiem co ta skrajna nadsterowność/podsterowność ma wspólnego ze stylem jazdy kogośam. Nie rozumiem dlaczego mi wpierasz, że ten filmik jest o stylu jazdy poszczególnych kierowców, a nie o balansie bolidu. Brundle pokazuje czym jest nadster, czym podster, i jak wygląda dobrze zbanalsowany bolid. Nie mówi nic o upodobaniach kierowców.
Avatar użytkownika
dzbanek2
 
Dołączył(a): Pn mar 19, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Postprzez hideto So lip 03, 2010 17:20  Re: GP Europy 2010

dzbanek2 napisał(a):
hideto napisał(a):Mówi co kierowca robi i jak robi, to powinno ci wystarczyć byś zrozumiał o czym mówi Martin. Byś wiedział, co dany kierowca (prezentujący ten konkretny styl) preferuje. Kłócisz się o to od godziny czy dłużej, już cię slip podsumował, wkleiłem ci nawet podsumowanie filmu - a ty dalej w zaparte.

Ja rozumiem co on mówi. Nie rozumiem tylko to ma wspólnego ze stylem jazdym Schumachera. Nie rozumiem co ta skrajna nadsterowność/podsterowność ma wspólnego ze stylem jazdy kogośam. Nie rozumiem dlaczego mi wpierasz, że ten filmik jest o stylu jazdy poszczególnych kierowców, a nie o balansie bolidu. Brundle pokazuje czym jest nadster, czym podster, i jak wygląda dobrze zbanalsowany bolid. Nie mówi nic o upodobaniach kierowców.

tia... i nazwiska wymienia przypadkiem ;-) zacznij używać głowy do czegoś więcej niż ozdoba.

Mówi o sposobie ustawienia bolidu - i kierowcach którzy ze wzgledu na swój styl jazdy preferują taki właśnie bolid (bynajmniej nie mówi tu o skrajnościach...) O tym jak kierowca cechujący się takim stylem a nie innym pokonuje zakręt.

Pokazuje przykłady danych kierowców, nie tylko swoją własną jazdę. Mówiąc krótko, mówi o stylach poszczególnych kierowców (prezentujących 3 odmienne style) a nie o balansie bolidu.

Co to mówi o Schumacherze ? czy też np Alonso ?

ano bardzo wiele.

Po pierwsze aktualne bolidy są mechanicznie podsterowne. To godziło w MSC i stąd wydłużenie osi dzięki czemu masa przeniesiona na tył bardziej 'zamiata tyłkiem' po torze.

Alonso natomiast to odmienna kwestia, on wsiadł do bolidu który charakterystyką pasuje MSC/KR/FM i musi się dostosować, bo bolid jest nadsterowny bo ci zawodnicy takie bolidy akurat preferowali.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez micro So lip 03, 2010 17:44  Re: GP Europy 2010

Hideto nie wiem co Ty paliles ale w tym filmie Brundle ani razu nie porownuje danego balansu do jakiegos kierowcy...
micro
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 21:13

Postprzez hideto So lip 03, 2010 18:01  Re: GP Europy 2010

ok, widzę że film został przemontowany przez BBC, natomiast oryginał na podstawie którego pisałem podsumowanie - został przez yt usunięty... W tamtym były urywki z jazdy 4 wymieionych przeze mnie kierowców, w czasie których Brundle mówił co kierowca robi. Potem sam jeździł danym stylem i mówił co robi.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez bankoq So lip 03, 2010 19:45  Re: GP Europy 2010

Potwierdzam, też kiedyś to oglądałem.
bankoq
 
Dołączył(a): Pt wrz 29, 2006 0:07
GG: 2774995

Postprzez Bonjo So lip 03, 2010 20:59  Re: GP Europy 2010

Offtop

hideto: Od ilus postow kazdy Ci pisze ze chyba ogladales inny filmik, a Ty dalej w zaparte i jeszcze teksty typu "zacznij używać głowy do czegoś więcej niż ozdoba". Nastepnym razem moze troche wiecej szacunku, szczegolnie gdy sie mylisz ;)
Bonjo
 
Dołączył(a): Pn lip 02, 2007 14:47

Postprzez dzbanek2 So lip 03, 2010 21:11  Re: GP Europy 2010

Spoko, przecież ja niedokładnie obejrzałem, muszę douczyć się angielskiego i głowę mam tylko dla ozdoby.
Avatar użytkownika
dzbanek2
 
Dołączył(a): Pn mar 19, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Postprzez hideto So lip 03, 2010 21:21  Re: GP Europy 2010

Well, byłem święcie przekonany, że jest to ten sam film, więc po obejrzeniu pierwszych klatek (które są identyczne) resztę olałem. Sorry dzbanek2.

Anyway taki film istniał, w którym brudnle opisywał 3 style jazdy, pokazywano Buttona w australi, Alonso na silverstone i Schumachera bodajże na nurburgringu... w czasie urywków Brundle komentował co jak i dlaczego a potem wsiadał w tego rbr i używając dokładnie tych samych ujęć mówił co dokładnie kierowca robi w zakręcie i na dohamowaniu.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron