Strona 1 z 12

Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 8:13
przez Angulo
Konferencje prasowe - Czwartek 26 sierpnia 13.00GMT:
Sebastien Buemi (Toro Rosso), Pedro de la Rosa (BMW Sauber), Lewis Hamilton (McLaren), Michael Schumacher (Mercedes) and Sebastian Vettel (Red Bull).
Piątek 27 sierpnia, 14.00 GMT:
John Booth (Virgin), Ross Brawn (Mercedes), Tony Fernandes (Lotus) and Martin Whitmarsh (McLaren).

Jestem niezmiernie zadowolony z tego, że skończyła się miesięczna przerwa. :D
Zapewne RBR znów zdominuje cały weekend, ja tam niezbyt wierzę w ich obawy, a testy FIA raczej znacząco nie wpłyną na wyniki.

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 8:23
przez Patrick
Ja zaś twierdzę, że RBR nie będzie tak mocne na Spa jak w ostatnich wyścigach, o ile przygotowali dobry pakiet aero na Spa (zmniejszający ich spory docisk).

Angulo napisał(a):Jestem niezmiernie zadowolony z tego, że skończyła się miesięczna przerwa. :D

Pytanie, kto nie jest ? :D

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 9:08
przez axel
Na F1.com podają, że padac będzie przez wszystkie 3 dni, a temperatura w granicach 20*C, jeżeli tak rzeczywiście będzie to szykuje nam się pewnie najciekawszy wyścig sezonu. Jeszcze tylko niecałe 24h do pierwszego treningu :spoko:

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 9:51
przez Lukas
RedBull na pewno nie będzie tak bardzo dominował ale w dalszym ciągu może mieć tempo na P1,2. To może wydarzyć się na sucho, a jak wiemy ma być mokro. To na pewno da przewage rywalom, RB udowodnił nie raz, że nie potrafi podejmować zbyt trafnych decyzji gdy coś zaczyna się sypać czy zmieniać. Szykuje się wyjątkowy weekend :)

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 10:03
przez prawy
Ja tylko proszę o suchy piątek, Renault tego potrzebuje do dokładnego przetestowania kanału F.

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 11:09
przez Karol
Hmm...akurat wg mnie deszcz wiele nie zaszkodzi w testowaniu f-ductu. Pojeżdzą trochę po prostych z włączonym jakimś limiterem i pomiarem czy wszystko działa w porządku, a druga strona to sprawdzenie czy po otwarciu obwodu są jakieś utraty docisku i na ile im to doskwiera(mając na uwadze, że to rozwiązanie typu McL a nie passiv). FI właśnie ma/miało problemy ze sporą utratą docisku mimo dezaktywowanego f-ductu, z takimi problemami na Pouhon można skończyć tragicznie.

W suchych warunkach interesujące będzie ile RBR będzie nadrabiał właśnie na Pouhon i czy są go w stanie pokonać z gazem w podłodze. Możliwe, ze i tak się tego nie dowiemy z powodu pogody. Podobną kwestią jest to, czy Eau Rouge będzie przejeżdżane z aktywowanym kanałem czy nie. Myśle, że taki Red Bull może się o o to pokusić widząc co robił na Turn 8 w Turcji. Nowych zespołów zaś się tyczy, czy wogole będą w stanie przejechać Eau z gazem w podłodze.

Zakładając że S1 i S3 jest dla podziału pomiędzy Ferrari i McL, zobaczymy czy Red Bull w S2 będzie w stanie zrobić całą przewagę, zakładam że tak. Rok temu McLaren był świetny w S1 i S3, ale właśnie w S2 tracili dobrą sekundę i skończyło się to kiepsko. Przewiduję pierwszy rząd dla RBR, chyba że jakieś błędy/pogoda będą miały do powiedzenia. Nawet jeśli RBR-y przejechały by La source 1-2 to widnieje spora szansa dla Ferrari/McLarena by wyprzedzić na prostej do Les Combes i tak się bronić przez resztę wyścigu korzystając z (prawdopodobnie na 99%) lepszej prędkości maksymalnej.

Wole być pesymistą jeśli chodzi o Renault, więc obstawiam walkę ze Sauberem, Williamsem i Force India. Opinia Roberta po treningach będzie wyrokiem, chyba że już po FP1 sobie dadzą spokój.

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 13:16
przez P@veL
Chce jakoś wyglądać na podium. W zeszłym roku wiedział że i tak tam nie zagości to nie musiał wyglądać :-P

EDIT
Nowe Les Combes:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak dla mnie beznadzieja :dusi:

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 14:36
przez Kajek
Panowie dobrze pamietam ze to na SPA w jakimś miejscu coś sie zawaliło? czy na Donnington.. jak na SPA to moze macie jakieś zdjecia tego miejsca? bo też się pewnie coś zmieniło jeśli musieli odbudowywać.

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 14:52
przez PMiejski
Zawalił się tunel Blanchimont, wideo tutaj: http://www.dailymotion.pl/video/xcntfw_ ... a-fra_news

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 15:45
przez prawy
http://f1.pl/Artykul.82+M56f97aa3e32.0.html
Kubica o kanale F;
"Samo działanie systemu możemy sprawdzić na mokrym torze, ale jeśli chodzi o przyzwyczajanie się do niego i pracowanie nad ustawieniami, to wolelibyśmy suchy tor – powiedział Polak. "

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 18:39
przez Darkat
no niestety. Jutro deszcz tam będzie praktycznie na 100%. W ogóle weekend zapowiada się na mokry

http://www.wetterzentrale.de/pics/D2u.html

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 18:46
przez Flaczek
Obrazek

Czyżby to był wlot do kanału F ? :>

Ciekawi mnie też obszar, który zaznaczyłem w zielonym prostokącie... (może ma ktoś większe zdjęcie ?)

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 18:49
przez hideto
to nie może być wlot, bo jak włożą zagłóek to będzie to zakryte.

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 18:50
przez Sar trek
Patrzę na prognozę pogody w Spa:
Piątek - 99% szans na deszcz
Sobota 98 %
Niedziela - 90 %
Deszczowe kwalifikacje i tor Spa-Francorschamp zapewnią nam wystarczające emocje w wyścigu, a tu jeszcze deszczowe GP. A co za dużo, to niezdrowo. Połowa kibiców dostanie zawału podczas deszczowego wyścigu po deszczowych kwalifikacjach i oglądalność spadnie.
Ecclestone wie o robić, gdy daje nowe tory Tilkiego, gdzie nic się niedzieje.

Re: Przed GP Belgii 2010

PostNapisane: Cz sie 26, 2010 20:45
przez bohdi
Czy ktoś wie o jakie zmiany na Eau Rouge im chodzi?
clubforce Drivers have done their track walk, some changes to Eau Rouge but Adrian reckons you should still be able to take it flat - if you're brave
about 7 hours ago by Force India F1 Team