Strona 9 z 12

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 19:47
przez SirKamil
Mówią, że przypadki 'chodzą' po ludziach, ale żeby jeździły... i to całe wyścigi najlepszym możliwym tempem nie słyszałem, ale jak to mówią całe życie się człowiek uczy.

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 19:59
przez Kubicomaniak
no jak ludzie jeżdżą to przypadki też muszą , żeby za nimi nadążyły :lol:

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 20:00
przez Shaitan
http://www.youtube.com/watch?v=9kChqJVj ... r_embedded

Lol, niech wszyscy się tak zaczną ustawiać na polach startowych... :twisted:

Jak w komentarzu pod filmikiem, cheater!!!

http://www.youtube.com/watch?v=nDduDOx_a3I

Witek kontra Britney... Łuch Ty!!!

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 20:14
przez Don Pedros
Napisałem post z przeprosinami za prowokację , ale znikł więc napiszę jeszcze raz.
Panowie i Panie przepraszam za prowokację i niech każdy pozostanie przy swoim zdaniu co do umiejętności kierowców.
Każdy ma prawo mieć swoich ulubieńców i tych na których wiesza psy, jeśli nawet niesłusznie :mur:

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 20:19
przez Kubicomaniak
Shaitan napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=9kChqJVjp9U&feature=player_embedded

Lol, niech wszyscy się tak zaczną ustawiać na polach startowych... :twisted:

No nieźle i tak to zostawili ? Massa powinien być ukarany !

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 20:57
przez Mati93
Za to Massa ewidentnie powinien dostać karę.
Ja nie wiem, co Ci sędziowie odstawiają w tym sezonie. Albo widzą za dużo, albo całe nic.

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 21:04
przez Arnulf
Ale w tym sezonie taka sytuacja już się zdarzyła. Trzeba przeszukać wątek o GP Bahrajnu, ale jestem pewny, że na forum przewijało się zdjęcie, na którym wyraźnie widoczne było podobne zagranie w wykonaniu niejakiego Marka Webbera :D. Wtedy też za to kary nie dano.

P.S. zadałem sobie trochę trudu odnalezienia tego zdjęcia i proszę, udało się.

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 21:17
przez bohdi
Damos napisał(a):
KrzysR napisał(a):Nie przesadzajmy, przeciez to było na dohamowaniu, tam był juz wilgotny tor i zblokował tylną oś, i to wszystko.
A zupełnie przypadkowo brak docisku z dyfuzora znacząco wpływa na możliwość zablokowania kół w czasie hamowania :) Nie mówię, że tak było, jednak chętnie bym o tym podyskutował.

nEoDaViS napisał(a):Nie wiem czemu tak się stało, ale np. Kimi gdy brał Fisichelle też zza niego wyskoczył i obyło się bez problemów.
Ale Kimi nie miał elastycznych pzednich skrzydeł RedBulla ! :shock:


Coś może być na rzeczy. Zobaczcie zachowanie skrzydła – 15sek.
http://www.youtube.com/watch?v=8Z0cjfBsyAU
Nie usprawiedliwiam Seba, to on prowadzi auto i on w obu przypadkach powinien wiedzieć jak się zachować i jest w 100% winny. Ale wpływ ruchomego skrzydla na brak przyczepności/docisku w trakcie wyprzedzania/jazdy w slipstreamie jest wielce prawdopodobny....

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 21:23
przez bosssu
Dziwi mnie że nikt nie złożył jeszcze protestu, zwłaszcza że to nie było na centymetry, tylko stanął dobre pół metra za daleko.

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 22:02
przez SirKamil
Załadowali już wyścig na www.f1matrix.it
Przejrzałem sobie konfrontacja pod kątem tempa pakietów, głównie w najbardziej optymalnym suchym fragmencie od wypadku Buttona (dla zawodników za nim pierwszym wolnym było 17 kółko) i zwolnieniu stawki od spowalniacza do ostatniego suchego kółka. Interesujące jest zestawienie tempa Hamiltona i Kubicy- niemal identyczne. Na tych 15 badanych okrążeniach z pitstopami w międzyczasie Hamilton był szybszy na 8, Kubica na 7. Finalnie przewaga Hamiltona wzrosła na tym dystansie ( ok. 105 kilometrów) o ... 0,1 s. Rozkład szybkości również mieli podobny, dość szarpany- od regularnego progresu, po bardzo szybkie kółka aby zaraz zwolnić o 2-3 sekundy, ale to najwyraźniej kwestia warunków. trochę inaczej sprawa wyglądała z Webberem- Kubica był szybszy na 12 z 15 okrążeń zwiększając przewagę z 0,7 do 2,5 s. Nad Massą z kolei z 1,9 do 10,6 s. Wnioski niech każdy wyciągnie swoje.

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 22:36
przez pawel92setter
Mam wrażenie, że Kubica jeszcze nigdy nie dysponował w swojej karierze tak konkurencyjnym bolidem, jak w Monako i na Spa w tym roku. Splot niekorzystnych dla niego okoliczności i popełnianych błędów spowodował, że te wyścigi skończyły się na zaledwie dwóch trzecich miejscach. Mimo wszystko, jest to dobry prognostyk dla Renault, które miało w tym sezonie 2 naprawdę mocne wyścigi pod względem tempa.

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 23:26
przez Damian375
W Monaco Red Bull był po za zasięgiem nawet bardzo dobrze spisującego się Renault !

Natomiast na SPA były warunki jakie były.

Co do konkurencyjności bolidu, to mam wrażenie, że R30 nie jest jeszcze kopią F1.08...

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Pn sie 30, 2010 23:36
przez kaczy3m
Właśnie oglądam powtórke wyścigu, i dokładnie sie przyjżałem, skrzydło Vettela sie wyraznie zachwiało na 1-2 swkundy przed kolizją z Buttonem. Podobnie zachwiało sie wtedy gdzy dwa Red bulle zderzyły sie w jedbym z poprzednich wyścigów.... jak dla mnie Redbull leci w kulki z tymi skrzydłami.... mają coś czego nikt nie ma a czy to zgodne z regulaminem to nie wiem :D

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Wt sie 31, 2010 0:47
przez bankoq
SirKamil napisał(a):Wnioski niech każdy wyciągnie swoje.

Czyli co, wracamy do dyskusji, że Kubica wypuścił realną szansę na zwycięstwo, tak jak w Monaco? :wink:

Oczywiście Renault rozwija się nieoczekiwanie dobrze. Była ostatnio obsuwa, ale wyszli na prostą dzięki kanałowi, który zadziałał od razu. Nie wierzę, że nawet najwięksi optymiści nie mieli obaw co do pojawienia się problemów wieku dziecięcego tego ustrojstwa. Zwłaszcza widząc jakie męki przechodzili inni, nawet taki Sauber, który wiedzą dysponował znacznie wcześniej od reszty kopiujących. Ale inżynierowie Renault nie ulegli presji i spokojnie pracowali do momentu, aż symulacje jednoznacznie wskazały zysk. To świetny prognostyk jeżeli chodzi o przełożenie danych z tunelu na tor. A niektórzy, również z czołówki, z tą kalibracją mają problemy. Boullier zapowiada większą kreatywność. Fantastycznie byłoby przeżyć to co fani McLarena czy Red Bulla. Kiedy to inni gonią, inni tracą czas na skopiowanie twoich rozwiązań. Kiedy to dla ciebie regulacje są jasne i to inni nie byli wystarczająco sprytni :lol: Fajnie, że francuski zespół dał Polakowi to czego nawet nie liznął w BMW, jeżeli dadzą to samo przez cały przyszły sezon, to musi być dobrze :dobrze:

Re: GP Belgii 2010

PostNapisane: Wt sie 31, 2010 0:56
przez hideto
bankoq napisał(a): Nie wierzę, że nawet najwięksi optymiści nie mieli obaw co do pojawienia się problemów wieku dziecięcego tego ustrojstwa. Zwłaszcza widząc jakie męki przechodzili inni, nawet taki Sauber, który wiedzą dysponował znacznie wcześniej od reszty kopiujących.
Nie jestem wielkim optymistą ale, ŻADNA ekipa w momencie wprowadzenia W PEŁNI AKTYWNEGO SYSTEMU nie miało problemów. Problemy pojawiały się tylko w układach pasywnych.