Przed GP Brazylii 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Ramzes So lis 06, 2010 19:10  Re: Przed GP Brazylii

Podzielam zdanie Thoriga, uważam, że tu był setup na mokro, gdzie w połączeniu z wilgotnym torem i zwiększeniu docisku lepiej dogrzał opony. No ale poczekajmy na oficjalne wypowiedzi... Wg mnie wchodzą tu także kwestie marketingowe, bo jak wiadomo Williams ma ich obecnie sporo z obecnymi jeszcze sponsorami, którzy lada dzień odejdą.
Ramzes
 
Dołączył(a): Cz lut 19, 2009 14:14
Lokalizacja: Polska :)

Postprzez Karol So lis 06, 2010 19:12  Re: Przed GP Brazylii

Wg inzyniera Willa, Hulk jest na "suchym" setupie.

Tak czy owak nie spodziewam się jutro Hulka w pierwszej piątce.
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez axel So lis 06, 2010 19:16  Re: Przed GP Brazylii

Jak może miec ustawienia na mokro skoro PP zdobył na slickach na przesychającym torze, a w Q1 i Q2 gdy tor byl mokry jadąc na przejściówkach uzyskiwal przeciętne czasy.
“W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką. W praktyce - jest”
Avatar użytkownika
axel
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 16:14
Lokalizacja: 50°09'N 22°30'E

Postprzez Damos So lis 06, 2010 19:18  Re: Przed GP Brazylii

Nie typowe "na mokro" a na większy docisk, co z pewnością pomaga w utrzymaniu się na torze. Co jest grane zobaczymy jutro o 17:15.
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mago So lis 06, 2010 19:20  Re: Przed GP Brazylii

więc to trochę dziwne... bo niby Kubek twierdzi, że również jest ustawiony na sucho... a wyniki były jakie były :-(
więc jedynym powodem tak wysokiego miejsca Hulka jest jednak to trafienie z ciśnieniem w oponach...
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
Avatar użytkownika
mago
 
Dołączył(a): Wt lip 06, 2010 12:35

Postprzez SirKamil So lis 06, 2010 19:24  Re: Przed GP Brazylii

mago napisał(a):więc to trochę dziwne...


konkretnie co?
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Ramzes So lis 06, 2010 19:24  Re: Przed GP Brazylii

mago napisał(a):więc to trochę dziwne... bo niby Kubek twierdzi, że również jest ustawiony na sucho... a wyniki były jakie były :-(
więc jedynym powodem tak wysokiego miejsca Hulka jest jednak to trafienie z ciśnieniem w oponach...


Kubica jest ustawiony na sucho tak, lecz ma niski docisk ustawiony. Dzięki temu będzie miał mniejsze opory powietrza na prostej.
Ramzes
 
Dołączył(a): Cz lut 19, 2009 14:14
Lokalizacja: Polska :)

Postprzez AleQ So lis 06, 2010 19:26  Re: Przed GP Brazylii

Jutro będzie mega ciekawie ,szczególnie 1 Lap. Williamse słabo startują z Puszkami ,więc jest szansa dla Hamiltona by z P4 nieźle namieszać :-) Nie oszukujmy się Hulk raczej nie będzie w Top6 ,ale pkt powinny wpaść . No i liczę na lepszy wynik Roberta bo w Q3 rozczarował.
Avatar użytkownika
AleQ
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 14:47
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez mago So lis 06, 2010 19:26  Re: Przed GP Brazylii

dobra.. chodziło mi o porównanie tych dwóch... bo niby tu i tu suchy setup... ale ok...
"Lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem." - RK
Avatar użytkownika
mago
 
Dołączył(a): Wt lip 06, 2010 12:35

Postprzez qTeck So lis 06, 2010 19:29  Re: Przed GP Brazylii

Suchy suchemu nierówny, kąt skrzydła, ciśnienia....
I like my sugar with coffee and cream.
Avatar użytkownika
qTeck
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 23:23
Lokalizacja: Brieg/Breslau

Postprzez SirKamil So lis 06, 2010 19:36  Re: Przed GP Brazylii

mago napisał(a):dobra.. chodziło mi o porównanie tych dwóch... bo niby tu i tu suchy setup... ale ok...


Ale F1 to nie jest sport zero-jedynkowy. Choć troszeczkę zastanów się. Jeden efekt można osiągać na dwa różne sposoby, szczególnie w różnych samochodach. William mógł obrać ustawienia 'suche' według własnej filozofii, ale zbiór wielu czynników jak ustawienia zawieszenia ze wszystkimi swoimi subtelnościami, poziom docisku, ciśnienia sprawiły, że samochód Hulkenberga sprawował się na przesychającym/pół-suchym torze fantastycznie wyciskając w tym konkretnych warunkach nieporównywalnie więcej potencjału z slicków Bridgestone niż ktokolwiek inny. Sekunda przewagi nad Vettelem? Dwie nad Kubicą? Oh dear... to dużo! Ale niekoniecznie oznacza, że na całkowicie suchym torze Williams będzie od nich o tyle szybszy... szybszy trochę mnie... tak samo szybki? Ba, może być i wolniejszy.
Ostatnio edytowano So lis 06, 2010 19:40 przez SirKamil, łącznie edytowano 1 raz
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Ramzes So lis 06, 2010 19:37  Re: Przed GP Brazylii

mago napisał(a):dobra.. chodziło mi o porównanie tych dwóch... bo niby tu i tu suchy setup... ale ok...


No to może prościej napiszę, im większy docisk tym większa możliwość pokonywania z większą prędkością zakrętów i lepsze hamowanie.Wady tego są takie, że duży docisk to też większe opory aerodynamiczne. I odwrotnie dla niskiego docisku. I tak jak qteck napisał suchy suchemu nie równy, ma na to wpływ wiele dodatkowych części składowych...
Ramzes
 
Dołączył(a): Cz lut 19, 2009 14:14
Lokalizacja: Polska :)

Postprzez Damos So lis 06, 2010 19:44  Re: Przed GP Brazylii

mago napisał(a):dobra.. chodziło mi o porównanie tych dwóch... bo niby tu i tu suchy setup... ale ok...
WSZYSCY mieli suchy setup. Jednak pewne różnice spowodowały sekundę straty kolesia, który dotąd niemal rządził w qualach. Ja się nie znam, jednak całe stado kierowców i inżynierów na torze tak. Skoro wszyscy po za jednym utrzymali "mniej więcej" rozkład sił w stawce a tym samym pewne detale setupów - to coś znaczy w czasie wyścigu. Albo Hulk pojechał qual życia i jutro będzie miał tempo, albo zaszaleli z setupem i jutro dużo straci. Pożyjemy - zobaczymy. Wynik nie bierze się z niczego.
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Damian375 So lis 06, 2010 19:48  Re: Przed GP Brazylii

dodane przez wrednego moda napisał(a):Zapomniałem dopisać, że tutaj jest speed trap z kwalifikacji. Nie wiem, co on oznacza, więc nie dopisałem komentarza


FORMULA 1 GRANDE PRÊMIO PETROBRAS DO BRASIL 2010
Pos No Driver Time of Day Speed
1 11 Robert Kubica 14:58:59 305.7
2 2 Lewis Hamilton 14:59:09 305.4
3 5 Sebastian Vettel 14:59:32 305.4
4 3 Michael Schumacher 14:59:39 305.4
5 7 Felipe Massa 14:59:24 304.9
6 6 Mark Webber 14:59:29 304.5
7 10 Nico Hulkenberg 14:59:55 303.7
8 8 Fernando Alonso 14:59:47 303.6
9 9 Rubens Barrichello 14:59:22 302.7
10 16 Sebastien Buemi 14:11:21 302.6
11 17 Jaime Alguersuari 14:40:10 302.4
12 12 Vitaly Petrov 14:59:05 301.9
13 4 Nico Rosberg 14:06:50 301.7
14 23 Kamui Kobayashi 14:39:29 301.7
15 1 Jenson Button 14:40:52 299.5
16 14 Adrian Sutil 14:18:06 299.2
17 15 Vitantonio Liuzzi 14:41:28 297.9
18 22 Nick Heidfeld 14:41:21 295.6
19 25 Lucas di Grassi 14:14:21 290.7
20 18 Jarno Trulli 14:16:53 288.7
21 19 Heikki Kovalainen 14:10:35 287.6
22 24 Timo Glock 14:15:58 287.3
23 20 Christian Klien 14:19:32 283.0
24 21 Bruno Senna 14:15:02 279.7

http://www.formula1.com/results/season/ ... _trap.html
Avatar użytkownika
Damian375
 
Dołączył(a): Wt kwi 01, 2008 0:40
Lokalizacja: Manchester

Postprzez marwoj666 So lis 06, 2010 19:53  Re: Przed GP Brazylii

Czyli potwierdzenie słów Roberta że jadą z niskim dociskiem
.:: Szybkiego powrotu do F1 Robert! ::.
"If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
Avatar użytkownika
marwoj666
 
Dołączył(a): Śr lip 21, 2010 18:24

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości