Podsumowanie sezonu 2010

Moderator: Ekipa F1

Postprzez craig Pt gru 03, 2010 15:49  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Master napisał(a):Jakie kryteria oceniania? Zna ktoś?


tak, bycie w topowym teamie podwyższa lokatę o 10 pozycji. Dlatego chociazby te te brazylijskie drewno z Ferrari jest tak wysoko.

Nawet nie patrzę na takie śmieszne rankingi. obiektywizmu w nich tyle, co zimy na Saharze.
Ustalając szanse zespołów w tym roku weźcie pod uwagę wasze typy na sezon poprzedni.
craig
 
Dołączył(a): N sty 13, 2008 16:10

Postprzez SirKamil Pt gru 10, 2010 0:43  Re: Podsumowanie sezonu 2010

http://www.f1fanatic.co.uk/2010/12/09/v ... s-of-2010/

Na blogu F1Fanatic odbywa się głosowanie na najlepszy manewr wyprzedzania i najlepszego wyprzedzającego. Nie wiem jak z całym sezonem, ale walka Kubicy z Buttonem w Walencji była IMO zdecydowanie najlepsza w sezonie. Na milimetry ale sterylnie czysto. W generalnej formie coś jak Hakkinen i Schumacher na Spa z tą różnicą, że pachołkiem nie był dublowany a najszybszy samochód sezonu;)
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez maczala1 Pt gru 10, 2010 10:47  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Po artykule na wp.pl z linkiem do głosowania na f1fanatic.co.uk akcje Kubicy poszły ostro w górę i zdeklasował rywali :)
http://f1.wp.pl/kat,1775,title,Akcja-Ku ... caid=1b64a
Co nie zmienia faktu, że walka z Buttonem faktycznie przedniej jakości.
Obrazek
Avatar użytkownika
maczala1
 
Dołączył(a): Pn mar 10, 2008 14:38

Postprzez Shaitan Pt gru 10, 2010 11:11  Re: Podsumowanie sezonu 2010

maczala1 napisał(a):Po artykule na wp.pl z linkiem do głosowania na f1fanatic.co.uk akcje Kubicy poszły ostro w górę i zdeklasował rywali :)
http://f1.wp.pl/kat,1775,title,Akcja-Ku ... caid=1b64a
Co nie zmienia faktu, że walka z Buttonem faktycznie przedniej jakości.

Takimi akcjami "onetowcy" albo goście z wp mogą rozwalić każdą sondę :P .
Działania tego typu są po prostu idiotyczne.
Mika: "Real men never cry"

Alonso: "I am aware that today I spent some of the luck remaining in life"
Avatar użytkownika
Shaitan
 
Dołączył(a): Pn mar 09, 2009 18:26
Lokalizacja: Starside

Postprzez SirKamil Pt gru 10, 2010 11:18  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Cholewa wczoraj wieczorem wszystko wyglądało jeszcze normalnie :o Bombayashi na czele i takie tam.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Mexi Pt gru 10, 2010 12:46  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Najlepszy był manewr Buttona i Kubicy na Webberze w Walencji :) tych podanych to Rubens na Schumim i Kubica mieli najładniejsze wyprzedzania. Brakuje też Koby na Alonso w Walencji.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez Damian375 Pt gru 10, 2010 15:53  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Wczoraj wieczorem Robert z Jensonem mieli 32 %, a Kobayashi z Jamie 31 %.
Avatar użytkownika
Damian375
 
Dołączył(a): Wt kwi 01, 2008 0:40
Lokalizacja: Manchester

Postprzez Masertiger Cz gru 16, 2010 15:59  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Po drugie Webber jest wysoko bo nie miał takiego pecha jak Vettel ile razy mu auto zawiodło ? na szczęście na końcu sprawiedliwości stało się za dość.
Masertiger
 
Dołączył(a): Cz gru 16, 2010 15:23

Postprzez SirKamil Cz gru 16, 2010 20:27  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Red Bull dysponujący dwoma zespołami zagarnął w tym roku ekspozycję wartości 358,5 milionów dolarów dla swojej oranżady (ekspozycję oblicza się na podstawie obecności na ekranie, oglądalności i przelicza względem nakładów na bloki reklamowe konieczne do uzyskania takiej ekspozycji) zdobywając 30,5% ekspozycji wszystkich marek w F1. Wartość 255,2 mln (ok 70% całości) została wygenerowana przez Red Bull Racing.

Dodając wartość reklamy marek pochodnych, np. Red Bull Mobile, całkowita wartość osiągnięta przez koncern wynosi ok 366,6 mln $, czyli więcej niż ktokolwiek inny osiągnął. Inna rzecz, że i Red Bull wydał więcej niż ktokolwiek inny wydał na promocję brandu.

Wszystkie 141 loga marek na samochodach F1 w 2010 roku zdobył ekspozycję wartości ok 1,2 mld $, czyli średnio 62 mln na wyścig. Obejmuje to nie tylko sponsorów i właścicieli zespołów, ale też producentów silników, nazwy ekip i kampanie charytatywne takie jak Make Roads Safe.

Świetnie wypadł również Vodafone, który "zarobił" 122,5 mln $, co daje zwrot rzędu 190% względem nakładów sponsorskich wycenianych na 65 mln rocznie. Nie może narzekać też Santander który osiągając wartość 99,3 mln , czyli prawie 200% zwrotu.

W kategorii skuteczności najlepszy okazał się McLaren, którego pojedynczy punkt kosztował ok 460,000$. Niedaleko za nim uplasował się Red Bull, którego budżet wynosił ok 265 mln w ciągu roku, czyli około 530,000$ za punkt. Sen z powiek Red Bulla może spędzać natomiast Toro Rosso, które 'na każdy punkt wydało' prawie 10 mln- czyli najwięcej poza nowymi zespołami, które przy nakładach 256 mln nie zdobyły ani jednego punktu. To inna para kaloszy.

Tradycyjnie (poza krótkim epizodem gdy F1 przyatakowali japońscy utracjusze) najwięcej pieniędzy wydało Ferrari. Ze swoimi 393 mln $ rocznie Ferrari zdaje się tkwić w erze zużycia kilkuset silników, skrzyń biegów, tysięcznej kadry, miliona kilometrów testów i pracy kilku tunelu bez ograniczeń. Zadziwiająca rozrzutność. Nikt nie ma chyba wątpliwości, że czerowni woleliby próbować wysadzić kule ziemską, niż choćby pomyśleć o działaniu w ramach budget cap...

Marki o najbardziej wartościowej ekspozycji
1. Red Bull (RBR, STR)- 358.497.614 $
2. Vodafone (McLaren)- 122.458.146
3. Santander (Ferrari)- 99.288.929
4. Petronas (Mercedes)- 85.444.418
5. Renault (Renault, RBR)- 69.290.891

(interesujące byłyby dane na temat wartości ekspozycji zdecydowanie najhojniejszego sponsora w F1- właściciela Marlboro, ale reklamę podprogową trudno obliczyć...)

Budżety i efektywność konstruktorów (punkty, cena punktów, budżet w dolcach)
1. McLaren - 454 - 460,000 - 209 mln
2. Red Bull - 498 - 530,000 - 264 mln
3. Ferrari - 396 - 990,000 - 392 mln
4. Renault - 163 - 1,270,000 - 207 mln
5. Mercedes - 214- 1,310,000 - 280 mln
6. Sauber - 44 - 1,630,000 - 71 mln
7. Force India- 68 - 1,750,000 - 119 mln
8. Williams - 69 - 1,870,000 - 129 mln
9. Toro Rosso - 13 - 9,590,000 - 125 mln
10. Inni- 0


źródło: http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/36348.html
Ostatnio edytowano Cz gru 16, 2010 21:09 przez SirKamil, łącznie edytowano 1 raz
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Endrju Szopen Cz gru 16, 2010 20:32  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Jeśli chodzi o budżety to widać, że wartości pospadały w porównaniu do tego co można było zobaczyć lat temu kilka. Natomiast Ferrari... Zadziwiające, że wydali aż tak dużo w porównaniu do innych.
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez szama Cz gru 16, 2010 20:39  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Ferrari samym kierowcom płaci chyba 2 albo 3 razy więcej niż reszta, pewnie z innymi pensjami i nie tylko jest podobnie.

W sumie czemu mają sobie żałować skoro problemów ze sponsorami nie mają najmniejszych.
Avatar użytkownika
szama
 
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 16:54

Postprzez Endrju Szopen Cz gru 16, 2010 21:07  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Cóż, niech sobie wydają kolejne miliony na co chcą, ale jeśli będą iść w tą stronę to niewiele zmieni, bo Red Bull z budżetem o około 130 mln $ mniejszym wykonał zdecydowanie lepszą robotę (i chodzi mi tu o czysto techniczną stronę przedsięwzięcia; anty-fani Vettela/Webbera/całego zespołu albo inni tego typu niech nie mówią, że wcale tak nie jest, bo późno zdobyli mistrzostwo, itp. To by było tylko czepianie dla czepiania, poruszany tutaj temat jest inny). I to własnie udowadnia, że próby uszczuplenia budżetów zespołów to dobra droga, bo wydawanie większych sum niż jest to w zupełności konieczne jest kompletnie niepotrzebne.

Bardzo cieszy mnie też wynik McLarena. Jeden z trzech zespołów walczących o mistrzostwo ledwo co przekroczył granicę 200 mln... Oby to szło dalej w tą stronę, bo wraz z mniejszymi budżetami nie widać spadku formy F1 jako widowiska, a przy okazji zanikają abstrakcyjnie wysokie sumy kręcące się wokół tego sportu. Owszem, pieniądze zawsze będą ważne, ale to już bez względu na to, jaki sport weźmiemy pod uwagę. One nigdy nie znikną, tak samo sponsorzy. Ale można to trochę ukrócić :)
Avatar użytkownika
Endrju Szopen
 
Dołączył(a): Pt maja 18, 2007 17:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SirKamil Pt gru 17, 2010 23:43  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Endrju Szopen napisał(a):Jeśli chodzi o budżety to widać, że wartości pospadały w porównaniu do tego co można było zobaczyć lat temu kilka..


Spadły znacznie, z wyjątkiem czerwonych naturalnie. Względem szczytu kosztów wydatki stawki obniżyły się o dobry miliard. Jeszcze jeden zbić i będzie całkiem zdrowo.

kiedyś najaktywniejsi wydawali na same testy więcej niż Sauber w tym roku ma wszystkiego.
Ostatnio edytowano So gru 18, 2010 0:08 przez SirKamil, łącznie edytowano 1 raz
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez qTeck Pt gru 17, 2010 23:59  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Zestawienie jest bezwzględne dla Toro Rosso - może i nie są najbogatszym teamem, ale efektywność pracy znacznie odbiegająca od reszty stawki (rezygnacja z f-duct'u zabolała). Za to czapki z głów dla Maka i zwłaszcza Saubera. U tych pierwszych świetni kierowcy i pomysłowi ludzie w R&D, a Petera....Kamui i chyba jednak trochę w spadku po Monachium oraz oczywiście, słynny już tunel. :-)
I like my sugar with coffee and cream.
Avatar użytkownika
qTeck
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 23:23
Lokalizacja: Brieg/Breslau

Postprzez marcintryb N gru 19, 2010 20:53  Re: Podsumowanie sezonu 2010

Co do Kierowców, Według mnie :)

1.Fernando Alonso (Jeździł bardzo agresywnie i nie bał się wyprzedzać.. Wyciągał maksimum z bolidu w porównaniu z Massą. Moim zdaniem miał świetny sezon :))

2.Hamilton i Kubica (Obaj jeździli agresywnie i bardzo rozważnie.. Wyciągali maksimum z bolidu)

3.Vettel (W końcu mistrz świata.. Szybki i agresywny ale popełniał sporo głupich błędów)

4.Webber i Button (Button spokojna równa jazda ale nie tak szybki jak Hamilton.. Webber nie zawsze utrzymywał tempo Vettel'a oraz słabe starty)

5.Rosberg (Jeździł równo i nie popełniał błędów)

6.Kobayashi (Szybki, agresywny i nie boi się wyprzedać :))

7.Adrian Sutil (Początek sezonu całkiem niezły.. Potrafi być szybki, dawał czasami w kość Kubicy)

8.Rubens Barichello (Równa, spokojna jazda, szkoda że z wiekiem powodzi mu się coraz gorzej)

9.Heikki Kovalainen(Najlepszy Kierowca z pośród nowych zespołów.. Zaprezentował się najlepiej, niekiedy brakowało aby się dostał do Q2 hehe)

10.Michael Schumacher (Prawie bym o nim zapomniał heh... Kilka miał udanych wyścigów, agresywny styl jazdy ale wyraźnie słabsze tempo od Rosberga i popełniał kilka głupich błędów)

10.Nick Heidfeld (Tylko kilka wyścigów.. ale pokazał się z bardzo dobrej strony)

11.Nico Huelkenberg(Debiutant.. Tempo całkiem niezłe ale popełniał sporo błędów)

12.Felipe Massa (Trzeba przyznać że miał bardzo słabe tempo w stosunku do Alonso, miał też kilka udanych wyścigów)

13. Vitantonio Liuzzi (Miał czasami dobre momenty ale tempo słabe i sporo głupich błędów)

14. Witalij Pietrow (Szybki ale popełnia strasznie dużo błędów.. Ileż to bolidów rozbił ;P )

15. Sebastien Buemi i Sebastien Buemi (Obaj porównywalne tempo, choć ciężko ocenić bolid jeden ze słabszych)

16.Pedro de la Rosa ( W porównaniu z Kobayashim i Heidfeldem słabe tempo..)

17. Trulli i Timo Glock (Trulli jedynie co mi utkwiło to niezły wyścig w Singapurze, a Glock najlepiej sobie radził z Virgin)

18. Bruno Senna,Christian Klien,Sakon Yamamoto, Lucas di Grassi,Karun Chandhok ( Ich jest naprawdę ciężko ocenić)
Ostatnio edytowano N gru 19, 2010 21:58 przez marcintryb, łącznie edytowano 3 razy
marcintryb
 
Dołączył(a): So kwi 03, 2010 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron