F1 2019

Tematy związane z oficjalną grą F1 2010 by Codemasters

Moderator: Ekipa Gry

Postprzez Pavlos Le Paul Wt kwi 02, 2019 19:02  F1 2019

No to 28 czerwca premiera, jak ogłoszono kilka dni wczesniej.

Z tego co wiadomo to customowe malowania do multiplayer oraz samochody F2, jak widac w trailerze: https://www.youtube.com/watch?v=A6rQ3adyk4o
Pamiętaj jak nudzi cię zwykła F1 to w jakiejś grze zrób własny niesamowity sezon.
Avatar użytkownika
Pavlos Le Paul
 
Dołączył(a): N paź 05, 2014 13:37
Lokalizacja: Bytom

Postprzez rno2 Pt kwi 26, 2019 12:22  Re: F1 2019

Polska okładka:
Obrazek

Z okładki wynika, że dodatkowo dostaniemy F2.
Ciekawe natomiast jakie zmiany nastąpią w stosunku do poprzedniczki.
rno2
 
Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 11:29
Lokalizacja: Konin
GG: 4666507

Postprzez Pavlos Le Paul Pt kwi 26, 2019 12:58  Re: F1 2019

http://blog.codemasters.com/f1/04/senna ... -art-more/

Z większej liczby informacji dostaniemy samochody Prosta i Senny z 1990 roku. Ferrari i McLaren 2010 też będą.

-- Pn, 24 cze 2019, 17:30 --

Już jutro wychodzi wersja z pre-orderem, w piatek normalna. Ktoś coś, czy nikt?
Pamiętaj jak nudzi cię zwykła F1 to w jakiejś grze zrób własny niesamowity sezon.
Avatar użytkownika
Pavlos Le Paul
 
Dołączył(a): N paź 05, 2014 13:37
Lokalizacja: Bytom

Postprzez bodi Pt cze 28, 2019 6:17  Re: F1 2019

Zagrałem na szybko przed pracą krótki wyścig na Monzie Robertem aby zobaczyć animacje jakie przygotowali developerzy. I trochę słabo bo prawa ręka Roberta jest w pełni sprawna. Zgina się w łokciu a pucharem wymachuje jakby nic się nie stało. Mogli się bardziej postarać.
bodi
 
Dołączył(a): Cz lip 27, 2017 11:04

Postprzez rno2 Pt cze 28, 2019 8:58  Re: F1 2019

Równie dobrze mógłbyś oczekiwać, że dla dwóch kierowców z jednego zespołu będą nieco różniące się od siebie kierownice, a w animacji na podium Kimi najpierw będzie pił szampana, a dopiero potem nim tryskał.
Każdy kierowca jest ,,stworzony" tak samo i nie ma powodów, żeby RK ,,tworzyć" inaczej.
W końcu sami traktujemy go jako pełnoprawnego kierowcę F1, a nie inwalidę, prawda?

Lepiej napisz o odczuciach z jazdy i jak to wygląda w stosunku do poprzedniczki :)
rno2
 
Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 11:29
Lokalizacja: Konin
GG: 4666507

Postprzez bodi Pt cze 28, 2019 10:22  Re: F1 2019

Wiesz w NBA czy FIFIE robią animacje pod konkretnych zawodników (oczywiście tych lepszych). Tutaj mają raptem 22 z czego tylko kilku ma swoje specyficzne zachowania jaki Kimi, czy np. Daniel ze swoim butem. Pracy dużo przy tym by nie było a ile smaczków ;) O odczuciach się nie wypowiem bo odpaliłem tylko na 15 minut bez podłączania kierownicy tylko szybko na padzie.
bodi
 
Dołączył(a): Cz lip 27, 2017 11:04

Postprzez cwiek So cze 29, 2019 12:54  Re: F1 2019

Jest jakiś sposób na sprawdzenie, czy gra będzie mi śmigać na moim komputerze? W przypadku FIFY pobieram Demo i wiem, czy kupować czy nie, tutaj nie widzę dema.

Co prawda zgodnie z wymaganiami a także stroną Can I run it(która de facto porównuje wymagania do posiadanego sprzętu) informuje mnie, że nie pójdzie, ale to samo jest z FIFA 18, 19 a chodzą w miarę sprawnie.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez Duif So cze 29, 2019 14:20  Re: F1 2019

Jaki masz sprzęt?
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 11:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Diego Wt lip 02, 2019 9:41  Re: F1 2019

Grał już ktoś? Jak wrażenia?

Moim zdaniem jest poprawa pod względem grafiki. W samej jeździe dużej różnicy nie ma. Ja zauważyłem tylko lekki postęp AI - zawodnicy dużo rzadziej na siebie wpadają (naprawdę można fajnie powalczyć) i w trudnych warunkach zdarzają im się błędy (w Baku zaczął padać deszcz na ostatnich okrążeniach i 2 kierowców się rozbiło w bardziej technicznych częściach toru). Inaczej też działają opony - temperatura rdzenia jest dużo bardziej dynamiczna, niż w wersji 2018, więc w końcu jest się w stanie schłodzić opony, które stały się za gorące. W zależności od toru i pogody czasem jest bardzo trudno dogrzać opony i utrzymać ich temperaturę na odpowiednim poziomie, a czasami trzeba się namęczyć, żeby nie przegrzewać, przy czym wyraźnie czuć i widać po czasach, kiedy to odpowiednie zarządzanie temperaturą się udaje, a kiedy nie. Daje to spore poczucie realizmu i wywołuje współczucie dla prawdziwych kierowców F1 :)

Oprócz tego został wprowadzony zalążek fabuły w trybie kariery. Możemy zacząć od F2, gdzie mamy scenariusz polegający na wrzuceniu gracza w istniejący sezon - trzeba przejechać końcowe fragmenty 2 wyścigów i jeden w całości. Potem cześć rywalizacji z F2 przenosi się do F1 i jest tam w pewnym sensie kontynuowana. Swoją drogą wprowadzenie F2 to super sprawa. Bolidy są trudniejsze w prowadzeniu, ale jazda nimi to świetna zabawa. Na pewno będę do nich wracał.

Są też transfery kierowców, natomiast w tej chwili budzą duże kontrowersje i pewnie twórcy będą musieli coś na to poradzić, bo kierowcy za mocno się mieszają, włącznie z licznymi transferami w trakcie sezonu. Gracze opisują na forum przypadki, kiedy np. Hamilton prowadząc w mistrzostwach, drugą połowę sezonu jeździ w Renault. Moim zdaniem dla długiej rozgrywki to dobrze, bo wprowadza element zmienności. Wolałbym w tym wszystkim jednak jakąś namiastkę realizmu, bo w momencie kiedy ten system jest niedopracowany to zbyt duża ilość transferów i transfery w trakcie sezonu są lekko absurdalne.

Na marginesie też wytknę pewną nieścisłość w realizmie, otóż bolid Williamsa jest w stanie miejscami podjąć rywalizację z innymi zespołami :D W ogóle chyba ogólna szybkość bolidów została przeniesiona z początku sezonu, bo np. McLaren i Alfa są w grze sporo za nisko w porównaniu do ostatnich wyścigów, a np. Racing Point jest za wysoko, ale to zwykle było poprawiane patchem na późniejszym etapie sezonu.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35

Postprzez cwiek Śr lip 03, 2019 20:09  Re: F1 2019

Duif napisał(a):Jaki masz sprzęt?



Processor
Processor
Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
Manufacturer
Intel
Speed
2.8 GHz
Number of Cores
4
CPU ID
BFEBFBFF000406E3
Family
06
Model
4E
Stepping
3
Revision
Memory
RAM
12 GB
Video Card
Video Card
Intel(R) HD Graphics 520
Manufacturer
Chipset
Intel(R) HD Graphics 520
Dedicated Memory
128 MB
Total Memory
7.0 GB
Pixel Shader Version
Vertex Shader Version
Hardware T & L
Yes
Vendor ID
8086
Device
1916
Plug and Play ID
VEN_8086&DEV_1916&SUBSYS_382417AA&REV_07
Driver Version
23.20.16.4973
Video Card #2
Video Card
NVIDIA GeForce 920MX
Manufacturer
Chipset
GeForce 920MX
Dedicated Memory
2.0 GB
Total Memory
8.0 GB
Pixel Shader Version
Vertex Shader Version
Hardware T & L
Yes
Vendor ID
10DE
Device
134F
Plug and Play ID
VEN_10DE&DEV_134F&SUBSYS_382417AA&REV_A2
Driver Version
26.21.14.3086
Operating System
Operating System
Windows 10
Service Pack
0
Size
64-bit
Edition
Version
10.0.17134
Locale
0415


Tak jak wspomniałem, wg Can you run it FIFA18 czy 19 też nie miały działać, a śmigają i to na średnich detalach.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez Diego Cz lip 04, 2019 8:01  Re: F1 2019

Mam procesor i7 starszy o 2 generacje, niż twoje i5, GeForce 960 (chyba 4 GB, ale musiałbym się upewnić) i tyle samo RAMu. Cały laptop ma już ponad 4 lata, a gra działa na wysokich ustawieniach bardzo płynnie. Jak ci działało F1 2018? Wydaje mi się, że 2019 jest lepiej zoptymalizowane i mniej obciąża sprzęt. W 2019 mam wyższe ustawienia, a mimo tego nie ma przycinek i komputer się dużo mniej grzeje.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35

Postprzez cwiek Cz lip 04, 2019 21:17  Re: F1 2019

W F1 2018 nie grałem, ostatnie z serii F1 to F1 2013 :D

No nic, zaryzykuję i kupię. Może nie wtopię.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez Buczer So lip 06, 2019 10:28  Re: F1 2019

W kolekcji posiadam do tej pory Crammond's GP (jak dla mnie pierwszy sim F1, który wprowadził symulację na inny, współczesny poziom rozgrywki), Crammond's GP 2 (chyba największy skok jakościowy pomiędzy grami w serii, spędziłem przy tym tony godzin i nigdy nie żałowałem), GP 3 (które mnie totalnie rozczarowało pod kątem jakości grafiki i wymagań sprzętowych), oraz GP 4 (dla mnie po GP 2 najlepsza gra o świecie F1, która może nie jest idealnym symulatorem ale idealnie oddaje ten sport, i jest absolutnym mistrzem imersji i wykorzystania licencji). Z współczesnych tworów posiadam F1 2017, 2018 i teraz 2019. I powiem tak, bazując na powyższych doświadczeniach:

Plusy:
- względem wersji 2018 nastąpiła bardzo wyraźna poprawa oświetlenia. Różnica na takich torach jak Bahrain czy Singapur jest moim zdaniem kolosalna i zdecydowanie bardziej przypomina to, co widzimy w TV.
- podczas jazdy powiedzmy to dziennej (czyli normalne GP jak Australii, Włoch itd) na pierwszy rzut oka wydawać się może, że grafika mniej więcej jest kopią zeszłorocznej z lekkim usprawnieniem gry światła. Jednak po pierwszych paru okrążeniach, czuć że jest jakby inaczej, że otoczenie jest o wiele bogatsze, bardziej szczegółowe. I tak jest. Jeśli "puścimy" obok siebie F1 2018 i F1 2019 zobaczymy, że bogactwo otoczenia jest o wiele większe i mi przywodzi na myśl GP 4 Crammonda w tym względzie. Nie jest to różnica jak 99-02 EA SPORTS vs wspomniane GP4 ale podskórnie odczujemy istotną różnicę.
- w końcu czcionki i grafiki _podczas jazdy_ są przeniesione z transmisji TV. Dla mnie ma to i zawsze miało duże znaczenie dla "wczucia się" bo choć prowadzę zawsze z kokpitu to skojarzenia z transmisja TV były u mnie mile widziane i podnosiły imersję. Ale uwaga, dotyczy to pozycji, czasu sektorów, informacji o flagach. Nadal obrotomierz, prędkościomierz to twór Codemasters. I co istotne w polskiej wersji informacje oczywiście po polsku. Niby plus, ale imersję mi to troszkę niszczy.
- AI. Zdecydowanie lepsze. Tutaj postęp czuć wyraźnie i nie raz nie dwa zdarzało mi, że jadące przede mną bolidy TR czy FI działały zespołowo blokując mi praktycznie całkowicie możliwości wykorzystywania DRS na prostych lub blokowały możliwość nurkowania przed zakrętem. Walka koło w koło jest zdecydowanie częstsza i emocjonująca, a przeciwnicy nie boją się też odzyskiwać straconych pozycji.
- Prowadzenie bolidów. Dla mnie to rozwinięcie F1 2018, które było naprawdę bardzo dobrym powiedzmy simcadem. Co dla wielu osób będzie na pewno istotne bolidy prowadzą się wyśmienicie również na padzie i wyraźnie czuć między nimi różnicę. Nawet na padzie wiemy, że Williamsowi zdecydowanie chętniej na tarkach ucieka tył niż RedBullowi, a trakcja ogólna na pewno nie jest na poziomie Mercedesa, więc hamulca i gazu trzeba używać z rozwagą. Nie jest tak, że odczucia ograniczają się do mocy silnika, szybkości na prostych i "kątów" wchodzenia w zakręty. No i w końcu czuć, że jedziemy za innym bolidem w brudnym powietrzu.
- Zniknęły moim prywatnym zdaniem pewne niedoróbki prowadzenia (widoczne szczególnie na padzie) jak nie do końca przewidywalne i logiczne prowadzenie się bolidów na pojedyńczych zakrętach (pierwsze wyjście na prostą w Kanadzie np.)
- Mamy możliwość (w końcu!) zapisu powtórek. Z tym, że nie będą to powtórki całościowe, a wycinek wyścigu który komputer uzna za najciekawszy. Wciąż duży plus względem poprzednika.
- Nowe animacje wprowadzające do wyścigu (rzut na tor z oddali, jego otoczenie) to miły dodatek, ale też uczciwie trzeba dodać, znudzi się szybko.
- Jak ktoś lubi i ceni to F2. Jeździ się naprawdę przyjemnie, na dziś dzień mamy kierowców z 2018 roku, ale za chwilę będzie update i jak ktoś chce, to poszaleje młodym Schumacherem.
- Grafika względem F1 2017 (jak ktoś nie posiada F1 2018) szczególnie pod kątem palety kolorów, tego jak wykonane są drzewa, roślinność to bardzo, bardzo wyraźny przeskok.
- W karierze kierowcy mogą zmieniać zespoły i tak Kubica może przejść do Ferrari, a Gasly do TR.
- Obłędna praca (dźwięk) silnika Ferrari.

Minusy:
- Dlaczego nadal nie można dać pełnej licencji na grafiki TV? Szczególnie w powtórkach robiło by to moim zdaniem ogromną robotę i wrażenie (jak chociażby oglądając powtórki w serii Crammonda mieliśmy uczucie, że oglądamy prawdziwą transmisję wyścigu, w którym braliśmy udział).
- Dlaczego w powtórkach nie ma grafik w ogóle? Nie ma informacji, kto na której pozycji się znajduje, jakie są różnice czasowe etc. Ogromna szkoda i niewykorzystany potencjał.
- Sam powtórki. Momentami robią ogroooomne wrażenie. Ale zazwyczaj komputer wybiera wcale nie te mrożące w żyłach momenty, albo ucina je w połowie. Można mieć szczęście i mamy fantastyczną powtórkę, która z przyjemnością obejrzymy, a może być zawód ogromny. I dlaczego wszystko ogranicza się do naszego bolidu? Przecież na torze dzieją się inne ciekawe rzeczy. Panowie bierzcie przykład z GP 2, 3, 4. Tyle lat minęło i nie można otrzymać produktu jakości sprzed ponad 20 lat w tym względzie?
- Mam znów wrażenie, że ustawiając jeden poziom trudności np. 80% na jednym torze walczymy Williamsem o pierwszą 10 (np. Bahrain), a na innym o miejsce numer 18 (np. Australia). Dodatkowo kiedy spadnie deszcz nawet biednym Williamsem bardzo łatwo odbić jest parę pozycji i to mówimy o bolidach nawet McLarena. Może problem tkwi we mnie i tego jak prowadzę, ale mam wrażenie że poziom trudności między torami jest zachwiany i niszczy imersję.
- Nie do końca cały czas przynajmniej ja wyczuwam moment zjechania po opony przejściowe, kiedy zaczyna padać. W momencie kiedy czuję to już na padzie/kierownicy jest stosunkowo późno. Brakuje mi tu większego ukazania stadiów deszczu, wody na torze pod kątem graficznym.
- edycja Prost vs Senna to całkowita porażka. Zamiast zrobić z tego prawdziwy "duel" i wykorzystać tło prawdziwych wydarzeń to mamy zwykłe punkty kontrolne, gdzie ostatni kierowca to Prost/Senna. Jak to można było tak zmarnować?!?!

Neutralne:
- Kariera bardzo przypomina tą z 2018. Ja wolałem wersję 2017, bo wywiady (w kółko takie same) są męczące i nie wiele wnoszą, a bolidy zbyt szybko można rozwinąć. Mimo to mały progres (więcej różnorodności w wywiadach, Butler i Weber jako kierowy z F2, kierowcy mogą zmieniać zespoły).
- Bolidy "retro" prowadzą się jak zwykle miło i przyjemnie. I mamy aż trzy bolidy z 2010 roku plus McLarena z 2008, więc wybierając ten zakres czasowy do wyścigów "retro" wygląda to naprawdę przyjemnie i realniej.
- Lepsze menu, podstawowe ciekawostki o bolidach "retro", showroom. Mi brakuje filmów o historii zespołów. Takich chociażby 1 minutowych, były fajnym smaczkiem i wprowadzeniem.

Podsumowując jest to najlepsza gra Codemasters o F1. Czy jest to najlepsza gra o F1 w historii? GP 4 miało na pewno lepszą imersję w postaci pełnej licencji FOM, mieliśmy pełne grafiki z TV, fantastyczne powtórki, kierowcy sterowani przez AI często popełniali błędy, bolidy gubiły tylne skrzydła, miały awarię hydrauliki, silników, zawieszeń. Tutaj tego brakuje. I praktycznie nie ma możliwości, abyśmy nie ukończyli wyścigu w inny sposób niż z powodu swego błędu. Ale też i bolidy dziś mniej zawodne. Na pewno nie jest też takim symulatorem jak na swoje czasy był 99-02 F1 od EA (o Rfactor nie mówię, bo mówilibyśmy o modach). Z drugiej strony jest idealnym simcadem, który sprawi masę frajdy i na kierownicy, jak i na padzie (a to też istotne). Gdzie poziom trudności możemy płynnie regulować. Nigdzie dotąd nie było takiego AI i walki koło w koło. I na pewno gra ma najlepszą grafikę i udźwiękowienie ze wszystkich gier o tematyce F1 do tej pory wydanych. Ma też najciekawszą jednak karierę i F2 plus masę pojazdów F1 z dawnych lat. Nie jest to produkt idealny, każdemu będzie czegoś brakować, ale z drugiej strony jest najpełniejszy sumując jazdę/grafikę/dźwięk/karierę/imersję/dodatki. Dla fanów F1 czy Roberta Kubicy zakup obowiązkowy. Dla fanów ścigania, jeśli ktoś nie posiada F1 2018 zdecydowanie również polecam. Dla fanów Iracing... to inna tematyka. Nie tyle F1, co już samej symulacji.
Avatar użytkownika
Buczer
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2017 15:53

Postprzez Diego So lip 06, 2019 14:48  Re: F1 2019

Twoje opinie potwierdzają moje odczucia w wielu aspektach gry :)

Co do języka to od razu zmieniłem na angielski. Bardzo dziwnie wygląda świat F1 po polsku :D

Im więcej czasu poświęcam na grę, tym bardziej jestem pod wrażeniem AI. Trzeba wykonać naprawdę chamski ruch, żeby spowodować kolizję, AI reaguje płynnie na obieraną przez gracza pozycję na torze, m.in. starając się utrzymać w slipstreamie. Z jednej strony AI potrafi dużo lepiej wyprzedzać, przez co jest znacznie mniej absurdalnych sytuacji, gdzie za wolniejszym autem tworzy się pociąg, a z drugiej potrafi też zaczekać na lepszą okazję i nie podejmować idiotycznego ataku tam, gdzie nie ma na to miejsca. Walka na torze jest niesamowita, ale przede wszystkim zwykle czysta, co powoduje że nie mam nawet ochoty zaglądać do multiplayera.

Zgadzam się co do powtórek. Fajny dodatek, ale wymaga jeszcze dopracowania i wzbogacenia. Ja w każdym razie póki co oglądam sobie te krótkie filmiki po wyścigach, bo ujęcia są naprawdę efektowne.

Jeżeli chodzi o tryb kariery to mnie ten pomysł ze wspólnym przejściem do F1 jeszcze dwóch kierowców z F2 nie przekonał. Na początku myślałem, że to będzie ciekawe, natomiast im dłużej brnąłem, tym bardziej mi się to wydawało niepotrzebne. Ciągłe wzmianki o nich i to nakręcanie rywalizacji na siłę mi się nie podoba. W roku, kiedy do F1 dołączyli Russell, Albon i Norris moglibyśmy zostać jakoś zestawieni z nimi, zamiast dokładać fikcyjne postacie. Poza tym, ten cały Butler i Weber są strasznie przegięci, jeżeli chodzi o szybkość. Od początku bardzo wyraźnie przerastają partnerów zespołowych, ale to pewnie jakiś zabieg mający na celu poprowadzenie fabuły tak, aby w kolejnych sezonach bić się przeciwko nim w lepszych zespołach o mistrzostwo. Ja w każdym razie zrezygnowałem z tego i zacząłem od nowa bez tego elementu.

Trudność na poszczególnych torach jest rzeczywiście różna. Pierwsza kwestia to pewnie charakterystyka bolidu. Rozkład sił w stawce mocno zależy od tego jak dany tor leży zespołowi i to jestem w stanie jakoś wyłapać przez porównanie czasów z partnerem z zespołu. Natomiast chyba ciągle są tory, na których AI jest trochę szybsze/wolniejsze, ale równie dobrze można na to patrzeć tak, że to mi dany tor pasuje lepiej lub gorzej.

-- 16 lip 2019, o 10:19 --

W tym lub przyszłym tygodniu jest spodziewany spory patch. Codemasters chce poprawić charakterystykę bolidów, żeby ich potencjał był bardziej zbliżony do rzeczywistego. Gracze od początku skarżyli się na ogromną podsterowność i fakt, że wiele zakrętów muszą przejeżdżać znacznie wolniej, niż dzieje się to w realu (np. zakręty 3 i 9 w Barcelonie). Wydaje się, że twórcy założyli dużo silniejszy efekt uproszczenia przedniego skrzydła w tym sezonie, niż faktycznie ma to miejsce, wobec czego teraz auta mają dostać sporo dodatkowego docisku aerodynamicznego, co ma je przyspieszyć o ok. 1-1,5s na okrążeniu. Osiągi zespołów też mają zostać przy okazji zaktualizowane zgodnie z rzeczywistą kolejnością, co powinno negatywnie dotknąć Williamsa, Haasa i może trochę Ferrari i Racing Point, a mocno pozytywnie McLarena i Alfę Romeo.

Twórcy zamierzają też przyspieszyć AI w deszczu. W tej chwili AI na mokrym torze ma fatalną trakcję i jest po prostu zbyt łatwo. To chyba było odbicie w przeciwną stronę w stosunku do F1 2018, gdzie mokry tor był dla gracza wyrokiem. Fajnie gdyby jednak nie przegięli z tym przyspieszaniem, bo w końcu jazda w deszczu daje frajdę.

Co do mokrego toru to w ogóle muszę bardzo pochwalić twórców, bo w tegorocznej wersji chyba pierwszy raz zmniejszanie przyczepności jest tak płynne i przede wszystkim dotyka jednakowo gracza i AI, a to nie była reguła. Kiedyś w momencie kiedy zaczynał padać deszcz to gracz jechał na slickach jak po lodzie, a AI kręciło czasy jak na suchym. Teraz w końcu gracz ma korzyść z wyjechania szybciej na tor, bo z każdą sekundą tor staje się bardziej śliski, a kierowcy jadący później mają coraz trudniej.

Wrzucę jednak kamyczek do ogródka. Nie podoba mi się tempo rozwoju bolidów w trybie kariery - jest zdecydowanie za szybkie. Jestem po GP Belgii w 1. sezonie, czyli dopiero po 13 rundach, mam zakupione pewnie z 1/3 wszystkich dostępnych ulepszeń, a moje Toro Rosso jest 5-6 bolidem w stawce, zaczynając z poziomu 8-9 miejsca z dużą stratą do zespołów 4-7. Zdobywam tyle punktów rozwoju, że muszę sam rezygnować z dokupowania na bieżąco kolejnych ulepszeń, bo po 15 wyścigach byłbym w stanie mieć 4 auto w stawce z zapasem. W takim tempie w trakcie 3. sezonu miałbym bolid ze wszystkimi dostępnymi poprawkami. Wiadomo, że zostały wprowadzone te losowe zmiany regulaminów, żeby trochę cofać postęp zespołów w pewnych obszarach, natomiast ilość zbieranych punktów jest tak duża, że zabezpieczenie poprawek przed zmianą regulaminu nie będzie żadnym problemem. Z tego powodu dochodzi też do ogromnych przetasowań nawet na przestrzeni sezonu. Widziałem gdzieś wykres gracza, u którego na koniec 2. sezonu rozgrywki McLaren i Renault mają najlepsze bolidy w stawce z kilometrową przewaga, a Mercedes jest 3 od końca. Taki system rozwoju może być fajny dla dla casualowych graczy, którzy grają mniej i rozegrają max 3, czy 4 sezony. Ja planuję dłuższą rozgrywkę i to tempo rozwoju oraz przetasowania w stawce będą dla mnie za szybkie. Wg mnie rozwój bolidu jest mega ciężką, mozolną sprawą i fajnie byłoby poczuć jakąś trudność tego aspektu i nieco bardziej rozłożyć to w czasie. Dobrze by było, gdybyśmy mieli opcję obniżyć liczbę zdobywanych punktów o połowę.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35


Powrót do F1 - Codemasters

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość