F1 2018

Tematy związane z oficjalną grą F1 2010 by Codemasters

Moderator: Ekipa Gry

Postprzez Diego Pt sie 24, 2018 22:49  Re: F1 2018

ASenna napisał(a):Ale jest ten jeden minus. Udzielanie wywiadu w ciągu 12 sekund to jest wielkie
nieporozumienie! wręcz nie realne do wykonania czasami. Trzeba przeczytać pytanie, później zinterpretować
co mówią opcje, a następnie wybrać wciągu 12 sekund. Tego nie da się ogarnąć w 12 sekund.
Przerwałem karierę swoją , ponieważ za dużo było w opcjach do wyboru do czytania.
Jak tego nie zmienią nie wydłużą tego czasu i tego nie naprawią. No to będzie kicha :/


Na forum Codemasters zostało to zgłoszone jeszcze przed premierą. Ma zostać wprowadzona opcja wyłączenia tego czasu dla osób, które mają problemy z czytaniem, albo zwyczajnie nie chcą odpowiadać w pośpiechu.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35

Postprzez Woolf Wt sie 28, 2018 11:21  Re: F1 2018

Diego napisał(a):AI przecież z góry wie, jaka będzie pogoda

Dobre AI ma za zadanie zasymulować decyzje człowieka, który przecież nie jest wszechwiedzący i może się mylić.
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez Diego Wt sie 28, 2018 12:10  Re: F1 2018

Woolf napisał(a):
Diego napisał(a):AI przecież z góry wie, jaka będzie pogoda

Dobre AI ma za zadanie zasymulować decyzje człowieka, który przecież nie jest wszechwiedzący i może się mylić.


Zgoda, ale tutaj nie wygląda jakby to było w jakikolwiek sposób symulowane. Człowiek raz się pomyli, a innym razem trafi. Tutaj AI jest zupełnie nieelastyczne jeżeli chodzi o strategię. Jak już sobie skalkuluje strategię, to trzyma się jej do upadłego, chyba że ma duże uszkodzenia, albo wyjedzie SC. Zmiana pogody powoduje, że dochodzi do absurdów. Widać pierwsze krople deszczu, a AI zjeżdża po świeże slicki, bo tak miało zaplanowane. Okrążenie później znowu zjeżdża i dostaje intery. Albo jak spada deszcz na ostatnich 2-3 okrążeniach to AI na siłę jedzie do mety na slickach, a dostaje po 30s na okrązeniu. Skoro w grze inżynier potrafi ostrzec gracza o nadchodzącej zmianie pogody z dokładnością do kilku minut, to dlaczego w momencie kiedy, np. za 5, czy 10 minut spodziewany jest deszcz to AI nie zamrozi na ten czas swoich strategii dla kierowców, którzy mają jeszcze opony w przyzwoitym stanie? To się przecież da zaprogramować, ale od kilku edycji jest to nieruszone, a szkoda, bo w innych aspektach gra się rozwija i coraz lepiej oddaje rzeczywistość.

A jak tam u was wrażenia z gry? Ja w dalszym ciągu jestem bardzo zadowolony. Ogarnąłem już trochę ERS i temperatury opon. Wczoraj przejechałem się pierwszy raz po Paul Ricard i jestem wielkim fanem flow, jaki ma ten tor. Trochę mam tylko problem, bo jestem odrobinę szybszy od Leclerka w Q, a w wyścigu mam nieco gorsze tempo.

-- 3 wrz 2018, o 19:52 --

Heh, kolejny popis Codemasters. W grze ciągle sporo błędów, niedociągnięć, ale też poprawek oczekiwanych przez graczy, a relatywnie łatwych do wykonania. Co robi Codemasters? Wypuszcza patch, w którym zmienia zupełnie działanie kontroli trakcji... :eek:

Jakie to są dzbany... Posłuchali kilku hardkorowych graczy, którzy marudzili, że kontrola trakcji na medium jest za szybka i spieprzyli rozgrywkę setkom graczy, którzy poświęcili swój czas i wysiłek, żeby nauczyć się grać z medium TC, a teraz muszą się tego uczyć od nowa, a w dodatku ponownie dopasować pod siebie poziom trudności (którego w tej edycji akurat nie można zmienić w innym momencie, niż przed całym weekendem wyścigowym, ale tej poprawki oczywiście nie mieli czasu wprowadzić). Gracze na padach są wściekli. Ja też niespecjalnie się cieszę.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35

Postprzez cravenciak N lis 25, 2018 12:45  Re: F1 2018

W przyszłym roku i tutaj zrobi się bardziej ekscytująco :D Ciekawe, czy zrobią specjalny model ręki RK i animacje związane z jego sposobem prowadzenia bolidu.
Obrazek
ObrazekObrazek#UnbanDlaMastera
Avatar użytkownika
cravenciak
 
Dołączył(a): Cz mar 11, 2010 20:05

Postprzez Woolf N lis 25, 2018 15:35  Re: F1 2018

W pierwszej kolejności Codemasters powinno zająć się rzeczami ważnymi i sensownymi, jak odwzorowanie stylu jazdy i walki poszczególnych kierowców, a w szczególności Verstappena - ciekawe, czy nadal będzie mieć tylu entuzjastów, gdy każdy poczuje na własnej skórze, jak to jest robić unik w środku zakrętu, bo król toru jedzie :evil:
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez bartoszcze Cz lis 29, 2018 15:19  Re: F1 2018

Taki głupie pytanie mam - na ile dokładnie w obecnych grach odwzorowane są reklamy na bolidach? :)
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Diego Cz lis 29, 2018 16:25  Re: F1 2018

bartoszcze napisał(a):Taki głupie pytanie mam - na ile dokładnie w obecnych grach odwzorowane są reklamy na bolidach? :)


Ogólnie całe modele bolidów, włącznie z malowaniami i reklamami są bardzo dobrze odwzorowane. Dzięki pełnej licencji nic nie zostało pominięte. Natomiast z tego co pamiętam to nie ma takich bajerów jak np. brak Martini na Williamsie w Abu Dhabi. Całe malowania zostały zaktualizowane na jakiś moment sezonu i takie już są na stałe.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35

Postprzez bartoszcze Cz lis 29, 2018 16:31  Re: F1 2018

Pytam wyłącznie pod kątem "na ile widoczny będzie Orlen w F1 2019" ;)
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Europejczyk Cz lis 29, 2018 17:31  Re: F1 2018

Z tego co wiem to na Williamsie w ogóle Martini nie ma.
Moja kolekcja autografów :)
Masz pytania odnośnie autografów ? Pisz na PW - z chęcią pomogę :)
Avatar użytkownika
Europejczyk
 
Dołączył(a): Cz sie 16, 2012 8:57
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
GG: 12972985

Postprzez lolek99 Cz lis 29, 2018 22:48  Re: F1 2018

No nie ma, bo PEGI 3,żadnych wyrobów alkoholowych i tytoniowych (gdyby były) :)
Avatar użytkownika
lolek99
 
Dołączył(a): Śr kwi 01, 2009 14:59
Lokalizacja: Jodłowa

Postprzez Diego Pt lis 30, 2018 8:32  Re: F1 2018

bartoszcze napisał(a):Pytam wyłącznie pod kątem "na ile widoczny będzie Orlen w F1 2019" ;)


Tak podejrzewałem :) Będzie na pewno widoczny tam gdzie powinien być.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35

Postprzez rno2 Pt lis 30, 2018 12:04  Re: F1 2018

Nie ma żadnych reklam napojów alkoholowych.

P.S. @Diego
Możesz wyjaśnić o co chodzi z tym patchem zmieniającym działanie TC?
W 2017 grałem z medium TC (gram na padzie), a czym się różni poprawiona wersja TC?
rno2
 
Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 11:29
Lokalizacja: Konin
GG: 4666507

Postprzez Diego Pt lis 30, 2018 12:54  Re: F1 2018

rno2 napisał(a):P.S. @Diego
Możesz wyjaśnić o co chodzi z tym patchem zmieniającym działanie TC?
W 2017 grałem z medium TC (gram na padzie), a czym się różni poprawiona wersja TC?


Był taki moment, w którym gracze online zaczęli podnosić argument złego zbalansowania szybkości graczy korzystających z medium TC, w porównaniu do no TC. Czuli się pokrzywdzeni, bo grając bez TC prowadzenie bolidu jest trudniejsze, a do tego jeszcze relatywnie wolniejsze i uważali, że tak nie powinno być, bo gra powinna raczej nagradzać graczy o wyższych umiejętnościach. Twórcy na to przystali i zmniejszyli dystans dzielący medium i brak TC, natomiast od razu pojawiła się ogromna krytyka graczy, którzy korzystali z medium TC, bo ustawienie zostało kompletnie zmienione i po 2 tygodniach od premiery gry trzeba było się przyzwyczajać na nowo do modelu jazdy (mocno uderzyło to w graczy na padach, bo na tym kontrolerze siłą rzeczy trudniej kontrolować gaz). W efekcie Codemasters wróciło do pierwotnego ustawienia i potem chyba temat nie powrócił. Także, dużo hałasu, ale medium TC ostatecznie wciąż działa bardzo podobnie do 2017.

Dla graczy z padami wprowadzono chyba tylko możliwość wyłączenia symulacji temperatury opon, bo gracze zgłaszali, że korzystając z pada mają duże problemy w przegrzewaniem.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35

Postprzez Ralph1537 Pt gru 07, 2018 13:06  Re: F1 2018

Też tak macie że kompuer ma większę prędkości maksmalne na prostych nawet te słabsze zespoły i kolega zespołowy, to jest przesada że na prostych zawsze doganiają, mimo że normalnie się im odjeżdża w zakrętach
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Ralph1537
 
Dołączył(a): Cz mar 01, 2007 13:50
Lokalizacja: zadupie Szczecin
GG: 4829006

Postprzez Diego Pt gru 07, 2018 16:32  Re: F1 2018

Ralph1537 napisał(a):Też tak macie że kompuer ma większę prędkości maksmalne na prostych nawet te słabsze zespoły i kolega zespołowy, to jest przesada że na prostych zawsze doganiają, mimo że normalnie się im odjeżdża w zakrętach


W pierwszej kolejności sprawdź w konfiguracji kontrolera, naciśnij gaz do końca i zobacz ile gra pokazuje. Czasami zdarza się tak, że naciskasz na maksa, a do sterownika dociera, że np. 97%.

Ewentualnie może chodzić o aero. Docisk 6/6 jest już uznawany za wysoki i mocno obniża Vmax. Efekt slipstreamu też jest bardzo silny w F1 2018.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do F1 - Codemasters

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość