F1 2010 - Ustawienia

Tematy związane z oficjalną grą F1 2010 by Codemasters

Moderator: Ekipa Gry

Postprzez deeze Pn paź 04, 2010 7:14  F1 2010 - Ustawienia

Temat służy dzieleniem się i dyskusją na temat ustawień samochodów F1. Uprasza się o respektowanie regulaminu.

Ogólne zasady:
Tor:
Bolid:
Sesja: (qual/race)
Link (opcjonalnie):
Charakterystyka (łatwy/trudny/kierownica/klawiatura itp.):
(gdy brak linku:)
Aerodynamika:
Hamowanie:
Środek ciężkości:
Zawieszenie:
Skrzynia biegów:
Silnik:
Położenie:
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez christoff.w Cz paź 07, 2010 10:15  Re: F1 2010 - Ustawienia

Tor:Singapur.
Bolid:Torro Rosso.(inne tez)
Sesja: race albo qual (bez znaczenia bo na takich samych ustawieniach jezdze,no chyba ze pada to zwiekszam docisk) ;)
Charakterystyka: poziom trudny,kierownica Logitech GT.
Aero: przednie 7- tyl 6
Hamulce: high (jakos lepiej niz medium)
Srodek ciezkosci: pol na pol jak zawsze,choc czasami mniej z przodu :)
Zawieszenie: chyba nie ustawiam tego w ogole,nie pamietam.
Skrzynia biegów: automat(predkosci biegow nie bede pisal przeciez bo beda takie same)

Silnik: O co chodzi? Mam jaki mam.Pierwszy,piaty,osmy...
Położenie: Silnika czy skad jestem? ;)

Moja rada jest taka by poprostu widziec(poczytac,najlepiej doswiadczyc samemu jezdzac,jezdzac i jeszcze raz jezdzac)jaki tor ma jaka charakterystyke czyli czy bolid potrzebuje wiekszego docisku lub nie i w zaleznosci od tego tak wybierac setup, choc przewaznie gra sama proponuje juz gotowy i w wiekszosci przypadkow jest ok.
Czasami tylko zmniejszam lub dodaje docisk na przednie skrzydlo na kretych torach choc moze to byc mylne bo sa takie tory jak Monza gdzie pomimo dwoch szykan i teoretycznie dwoch dosc wolnych zakretow "lessmo1i2" gdzie mogloby sie wydawac ze potrzeba docisku to jednak bardziej oplaca sie go zmniejszyc by zyskac na prostych a do w/w zakretow poprostu wczesniej dochamowac i probowac je przejechac w taki sposob jaki jest mozliwy. Mysle ze wiekszosc graczy obcowala juz z innymi grami o tej tematyce i sami wiedza co jest grane ale dla zupelnie nowych zapewne przydadza sie jakies wskazowki a wiec dlatego postanowilem cos tu napisac bo widze, ze jak narazie bez odzewu. Milego smigania ;)
Ostatnio edytowano Śr paź 27, 2010 20:01 przez christoff.w, łącznie edytowano 1 raz
christoff.w
 
Dołączył(a): So lut 21, 2009 1:49

Postprzez General Cz paź 07, 2010 13:02  Re: F1 2010 - Ustawienia

christoff.w napisał(a):Silnik: O co chodzi? Mam jaki mam.Pierwszy,piaty,osmy...
Położenie: Silnika czy skad jestem? ;)

Silnik: szybki, standardowy, mocny, czyli tak naprawde chodzi o zakres obrotow - mozna to ustawic w secie na starcie lub przelaczac w trakcie wyscigu wg potrzeb.

Polozenie - tak to dziwnie przetlumaczone jest w grze, ale to jest zdaje sie ostatnia pozycja czyli rozstaw i nachylenie przednich i tylnych kol itp.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
General
 
Dołączył(a): N lip 25, 2010 16:22

Postprzez fangul So paź 09, 2010 19:40  Re: F1 2010 - Ustawienia

witam
mam pytanko jak sie uaktywnia sie kontrole startu jezdze na automacie wiec moze tu jest problem nie wiem moze ktos zna na to pytanie odpowiedz ?
fangul
 
Dołączył(a): So paź 09, 2010 19:29

Postprzez Yaboo So paź 09, 2010 21:04  Re: F1 2010 - Ustawienia

W tej grze nie ma kontroli startu.
Go for it, Robert!! >> C Z E K A M Y <<
Avatar użytkownika
Yaboo
 
Dołączył(a): So mar 29, 2008 9:22

Postprzez fangul So paź 09, 2010 21:11  Re: F1 2010 - Ustawienia

a rozumiem to moze wyjasnisz mi jak to sie dzieje ze bolidy na lini startu trzymja silnik na wysokich obrotach i maja piekny start u mnie tego sie nie uzyska chodzi mi o bolidy z gry oczywiscie nie pytam zgryzliwie tylko chce to sobie wytlumaczyc o ile jest to w jakis sosob wytumaczalne
fangul
 
Dołączył(a): So paź 09, 2010 19:29

Postprzez deeze So paź 09, 2010 22:53  Re: F1 2010 - Ustawienia

Niestety, ja również nie opanowałem do perfekcji startu, choć na Race07 i GTR Evolution z tylko przyciskiem sprzęgła szło mi lepiej niż komputerowi na 95%... Zatem nie wiem. Najmniej tracę w każdym razie, gdy staram się utrzymać obroty akurat na pierwszych zielonych diodach na kierownicy, a po starcie delikatnie ale zdecydowanie wciskam gaz do końca i już tylko się martwię następnymi biegami. Prawdę mówiąc to jedna z większych moich zagwozdek, kwalifikuję się na ogół koło 12-16 miejsca Virginem, ale przed pierwszym zakrętem ląduję już blisko 20tki...
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez patgaw N paź 10, 2010 0:05  Re: F1 2010 - Ustawienia

w gridzie to samo bylo, z tym ze na pierwszym zakrecie da sie znacznie wiecej nadrobic niz stracilo sie na prostej.
niestety ai w tej grze jest zwalone, to tak na prawde nie jest ai, tylko jezdzace sobie obiekty po torze.
"kierowcow" komputerowych nie obowiazuje fizyka gry np ladunek paliwa, zuzywanie sie opon itd. to samo ze startem jest.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez fangul N paź 10, 2010 8:10  Re: F1 2010 - Ustawienia

mam pytanko czy ktos posiada wlasne ustawienia na tor suzuka chcialbym porownac ze
swoimi moze ktos mi przesle jakies to tylko do porownania fajnie by bylo sprawdzic czy wszystko robie ok bo z ustaweniami inzyniera zabardzo mi nie idzie bardzo bym byl wdzieczny podam mejla moze ktos sie taki znajdzie
Ostatnio edytowano N paź 10, 2010 17:48 przez fangul, łącznie edytowano 1 raz
fangul
 
Dołączył(a): So paź 09, 2010 19:29

Postprzez ASenna N paź 10, 2010 8:30  Re: F1 2010 - Ustawienia

fangul tutaj masz link : http://www.racedepartment.com/f1-2010-setups/ są tutaj do wszystkich torów. Tak więc chyba sobie poradzisz :)
Ayrton Senna - na zawsze zostaniesz w pamięci
Komp: i7 6700 (3,41Ghz ) | NVIDIA 980GTX 4GB RAM | 16GB RAM
Avatar użytkownika
ASenna
 
Dołączył(a): Cz cze 01, 2006 15:03

Postprzez christoff.w Śr paź 27, 2010 20:13  Re: F1 2010 - Ustawienia

Moj setup do toru Yeongam. W koncu po ciezkiej walce z samym soba no i oczywiscie "duchem" jednego z graczy online ktory wykrecil kosmiczny czas 1:34xxx (do najlepszego nawet sie jeszcze nie przymierzam bo wedlug mnie 1:32 jest nie do wykrecenia!) udalo mi sie w koncu trzasnac 1:35:626 ale wiem ze mozna jeszcze urwac troche tylko jak,bo niby z tym setupem predkosc zarowno na prostych jak i w zakretach mam ok,czyli tak jak "duszek" ale pozniej w drugim sektorze na tych dwoch bardzo szybkich zakretach koles jakiegos przyspieszenia dostaje i jest sekunde przedemna co mnie wkurza bo coraz bardziej podejrzewam ze jakies przekrety chyba stosuja. :( Jakies kody moze,cos jak w Colinie sprzed laty, bo naprawde urwac gdzies jeszcze pol sekundy czy nawet wiecej naprawde nie ma juz gdzie!
Ok,niewazne.Oto moj setup do YEONGAM w Korei :)
W ostatniej chwili tylne skrzydlo zmienione na 2 co jakims cudem dalo mi wieksza moc niz na 1 (?) ale jak ktos chce to moze sobie usawic na 1. :)

p.s: sorrki, ale nazwy sa po angielsku, bo kopiowalem na szybko shcemat ze stronki,ktora podal uzytkownik ASenna.
(btw; bardzo fajna stronka z setupami i ponawiam linka:
http://www.racedepartment.com/f1-2010-setups/


Aerodynamics:

Front Wing Angle: 3
Rear Wing Angle: 2

Braking:

Balance: F 50% - R 50%
Pressure: Medium
Brake Size: Standard

Balance:

Ballast Distribution: F 50% - R 50%
Front Anti-roll Bar: 6
Rear Anti-roll Bar: 6

Suspension:

Front Ride Height: 5
Rear Ride Height: 5
Front Spring Stiffness: 6
Rear Spring Stiffness: 6

Gearbox:

Gear 1: 133 kph / xxx mph
Gear 2: 165 kph / xxx mph
Gear 3: 197 kph / xxx mph
Gear 4: 231 kph / xxx mph
Gear 5: 269 kph / xxx mph
Gear 6: 310 kph / xxx mph
Gear 7: 358 kph / xxx mph

Engine:

Throttle map: Standard
Fuel: N/A ( I have always 55laps) ? :(

Alignment:

Camber front: -0.80
Camber rear: -2.90
Toe front: 0.08
Toe rear:0.32


p.s2; no wlasnie,z tym "polozeniem" (jak to jest podobno napisane w polskiej wersji) to jakies dziwne jest.
Czy napewno chodzi o polozenie kol,bo jak niejako zwiekszam czyli daje w prawo (u mnie to jest na plus czyli "OUT" a nie "IN") to tak jakby wiekszy docisk mial i lepiej w zakretach sie trzymal.Szkoda ze nie mam po polsku bo bym poczytal co tam jest napisane na dole w objasnieniu.Zeby nie bylo, znam troche angielski ale akurat dwoch slow tam zawartych nie bardzo rozumiem.


Powodzenia. :)
christoff.w
 
Dołączył(a): So lut 21, 2009 1:49

Postprzez dets5 So paź 30, 2010 16:47  Re: F1 2010 - Ustawienia

:o Świetny setup! Mógłbyś zrobić na Monzę w deszczu?
dets5
 
Dołączył(a): Wt maja 04, 2010 15:03

Postprzez deeze So paź 30, 2010 21:02  Re: F1 2010 - Ustawienia

Z takim camberem chyba opony starczają tylko na 2 okrążenia, nie sądzę, aby były szanse z takim w wyścigu.
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez christoff.w So paź 30, 2010 21:43  Re: F1 2010 - Ustawienia

dets5 napisał(a)::o Świetny setup! Mógłbyś zrobić na Monzę w deszczu?



A po co Ci setup na Monze w deszczu? Ani rekordu toru nie mozna zrobic takze...no ale ok,w deszczu za duzo nie jezdze ale wydaje mi sie ze mozna by zwiekszyc troche docisk areo no i ja wiem co jeszcze..hmm? Sorry. :(

p.s: swietny przejazd Vettela ukazal sie na http://www.formula1.com/video/onboard.html z czasem 1:35:585 z Q3. Jestem w szoku jak plynnie wchodzi mlody niemiec w zakrety,jak sie fajnie trzyma w nich(jednak mocniejsze areo kosztem predkosci?) i te jego przelozenie biegow to poprostu majstersztyk! Jak ja bym mial taki setup to spokojnie 1:33 zrobilbym no ale niestety w tej grze jest inaczej i szybciej niz 1:35xxx sie jakos nie da jechac ;)
christoff.w
 
Dołączył(a): So lut 21, 2009 1:49

Postprzez iAdam N paź 31, 2010 11:34  Re: F1 2010 - Ustawienia

Trzeba też zauważyć, że w grze trzeba hamować trochę wcześniej niż w realu.
Avatar użytkownika
iAdam
 
Dołączył(a): Pt cze 25, 2010 15:49
Lokalizacja: Szczecin
GG: 3200013

Następna strona

Powrót do F1 - Codemasters

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron