F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

Tematy związane z oficjalną grą F1 2010 by Codemasters

Moderator: Ekipa Gry

Postprzez Zakhary Cz lis 11, 2010 12:09  F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

Wielu z Was zapewne jest już profesjonalistami, ponieważ jeżdżą długo, długo w rFactor.
Sądzę jednak, że dla nowych, czy też osób znających techniki ścigania się, ale nie potrafiących bardzo dobrze poradzić sobie jeszcze z grą "podchodzącą" pod symulacje przydałoby się kilka informacja jak i podzielenie się z innymi użytkownikami jakie ustawienia preferujecie.
Chodzi mi tutaj o ABS/Kontrolę trakcji/Skrzynie biegów/Automatyczne hamowanie.

Osobiście mam też kilka pytań. Gram na wszystkich pomocach wyłączonych w 100% i manualnej skrzyni. Używam pedałów i kierownicy MOMO od Logitecha (manetki). Z automatyczną skrzynią daję sobie radę, wykręcam bardzo dobre czasy, aż czasem za dobre jak na dany zespół. Postanowiłem się więc dobrze nayczyć operować manualną skrzynią. Tutaj zaczynają się problemy. :razz:
Bardzo często zaliczam po prostu spiny... Najczęściej jest to błąd spowodowany zmianą biegu w zakręcie, albo wejście w niego na złym biegu. Jakieś rady, jak dobrze sobie z tym poradzić? Bo mam wrażenie, że zamiast zajmować się wyścigiem to skupię się jedynie na biegach. Tak samo nasuwa mi się pytanie dotyczące obrotów silnika na wyjściu z wolnych i średnich zakrętów. Silnik przesadnie się kręci i warczy jak opętany. Za szybko trzeba wtedy wrzucić biegi do 4, a potem przez to traci się prędkość i obroty (przy okazji kolejne spiny).

Jeżeli ktoś mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami i mi coś poradzić to byłoby zapewne miło... :)
Avatar użytkownika
Zakhary
 
Dołączył(a): Cz wrz 23, 2010 20:34

Postprzez iAdam Cz lis 11, 2010 12:17  Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

Po pierwsze nie jeździj na aut. hamowaniu bo ono Cię potężnie zwalnia, TC możesz sobie spokojnie ustawić na średnią. Nie możesz dawać pedału do dechy w trakcie wychodzenia z zakrętu bo spin murowany.
Avatar użytkownika
iAdam
 
Dołączył(a): Pt cze 25, 2010 15:49
Lokalizacja: Szczecin
GG: 3200013

Postprzez Zakhary Cz lis 11, 2010 13:39  Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

Mówię właśnie, że wszystko mam wyłączone. I daje gaz bardzo powoli a i tak silnik ryczy i czasami spin. Nie wiem czemu tak jest. Chciałem jak największy realizm, ale raczej nie jest to do końca dobre, że dajesz powoli gaz a obroty idą MAX w górę.
Avatar użytkownika
Zakhary
 
Dołączył(a): Cz wrz 23, 2010 20:34

Postprzez iAdam Cz lis 11, 2010 14:48  Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

Tak to jest dziwne, musisz się nauczyć na automacie bo wtedy szybciej 1, 2 itd.
Avatar użytkownika
iAdam
 
Dołączył(a): Pt cze 25, 2010 15:49
Lokalizacja: Szczecin
GG: 3200013

Postprzez fordern Cz lis 11, 2010 16:50  Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

Gaz trzeba wyczuć - jest identycznie jak w prawdziwym aucie. W grze jest o tyle prościej, iż wystarczy tu docisnąć ok. 1/4 gazu i stopniowo dociskać po skręcie. Nie wolno pod żadnym pozorem dać pełnego gazu gdy kierownica jest ostro skręcona, bo wtedy spin jest murowany. Gdy odkręcasz kierownicę, możesz nieco mocniej dociskać gaz, aż przy wyprostowaniu docisnąć do maksimum.


Kurczę, ale się ciężko mówi o teorii - to trzeba poprostu wyczuć :-P
Obrazek
Avatar użytkownika
fordern
 
Dołączył(a): Cz lis 02, 2006 15:21
Lokalizacja: Kyoto Ring
GG: 1411891

Postprzez Ralph1537 Cz lis 11, 2010 19:54  Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

a jakieś wskazówki co do gry na klawiaturze ?
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Ralph1537
 
Dołączył(a): Cz mar 01, 2007 13:50
Lokalizacja: zadupie Szczecin
GG: 4829006

Postprzez ASenna Pt lis 12, 2010 0:54  Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

Ralph1537 napisał(a):a jakieś wskazówki co do gry na klawiaturze ?

Co do klawiatury to nie ma żadnych wskazówek :-? Musisz niestety zaopatrzyć się w kierownicę. Wiem , że nie każdy na nią stać. Ale uwierz mi warta zakupu. Sam kiedyś grałem na klawiaturze w rFactor dla mnie to była masakra. Po uzbieraniu kasy i kupieniu kierownicy to powiem , ze robiłem 3 nawet do 4 sekund na jednym kółku. Tak więc uzbieraj kasę. Można dobrą kupić za 150zł. Moim zdaniem nie jest aż tak dużo. :-)
Ayrton Senna - na zawsze zostaniesz w pamięci
Komp: i7 6700 (3,41Ghz ) | NVIDIA 980GTX 4GB RAM | 16GB RAM
Avatar użytkownika
ASenna
 
Dołączył(a): Cz cze 01, 2006 15:03

Postprzez Pakomaster10 Pt lis 12, 2010 13:29  Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

ASenna napisał(a):
Ralph1537 napisał(a):a jakieś wskazówki co do gry na klawiaturze ?

Co do klawiatury to nie ma żadnych wskazówek :-? Musisz niestety zaopatrzyć się w kierownicę. Wiem , że nie każdy na nią stać. Ale uwierz mi warta zakupu. Sam kiedyś grałem na klawiaturze w rFactor dla mnie to była masakra. Po uzbieraniu kasy i kupieniu kierownicy to powiem , ze robiłem 3 nawet do 4 sekund na jednym kółku. Tak więc uzbieraj kasę. Można dobrą kupić za 150zł. Moim zdaniem nie jest aż tak dużo. :-)


Ja jakoś gram na klawie w rF i F1 2010 i nie narzekam ;)
Avatar użytkownika
Pakomaster10
 
Dołączył(a): Cz lis 29, 2007 14:04
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez Michael Angelo Pt lis 12, 2010 22:41  Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

Na pewno poziom by ci się jednak podwyższył po zainwestowaniu w kierownicę. Spróbuj jazdy w rF bez pomocy na klawiaturze. :wink:
Avatar użytkownika
Michael Angelo
 
Dołączył(a): Pn cze 07, 2010 17:43

Postprzez ExiT So lis 13, 2010 8:47  Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

... i wyjdzie coś takiego; http://www.youtube.com/watch?v=-sx69D1arkw
Avatar użytkownika
ExiT
 
Dołączył(a): N lis 15, 2009 13:33
GG: 9542681


Powrót do F1 - Codemasters

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron