Strona 1 z 1

F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: Cz lis 11, 2010 12:09
przez Zakhary
Wielu z Was zapewne jest już profesjonalistami, ponieważ jeżdżą długo, długo w rFactor.
Sądzę jednak, że dla nowych, czy też osób znających techniki ścigania się, ale nie potrafiących bardzo dobrze poradzić sobie jeszcze z grą "podchodzącą" pod symulacje przydałoby się kilka informacja jak i podzielenie się z innymi użytkownikami jakie ustawienia preferujecie.
Chodzi mi tutaj o ABS/Kontrolę trakcji/Skrzynie biegów/Automatyczne hamowanie.

Osobiście mam też kilka pytań. Gram na wszystkich pomocach wyłączonych w 100% i manualnej skrzyni. Używam pedałów i kierownicy MOMO od Logitecha (manetki). Z automatyczną skrzynią daję sobie radę, wykręcam bardzo dobre czasy, aż czasem za dobre jak na dany zespół. Postanowiłem się więc dobrze nayczyć operować manualną skrzynią. Tutaj zaczynają się problemy. :razz:
Bardzo często zaliczam po prostu spiny... Najczęściej jest to błąd spowodowany zmianą biegu w zakręcie, albo wejście w niego na złym biegu. Jakieś rady, jak dobrze sobie z tym poradzić? Bo mam wrażenie, że zamiast zajmować się wyścigiem to skupię się jedynie na biegach. Tak samo nasuwa mi się pytanie dotyczące obrotów silnika na wyjściu z wolnych i średnich zakrętów. Silnik przesadnie się kręci i warczy jak opętany. Za szybko trzeba wtedy wrzucić biegi do 4, a potem przez to traci się prędkość i obroty (przy okazji kolejne spiny).

Jeżeli ktoś mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami i mi coś poradzić to byłoby zapewne miło... :)

Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: Cz lis 11, 2010 12:17
przez iAdam
Po pierwsze nie jeździj na aut. hamowaniu bo ono Cię potężnie zwalnia, TC możesz sobie spokojnie ustawić na średnią. Nie możesz dawać pedału do dechy w trakcie wychodzenia z zakrętu bo spin murowany.

Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: Cz lis 11, 2010 13:39
przez Zakhary
Mówię właśnie, że wszystko mam wyłączone. I daje gaz bardzo powoli a i tak silnik ryczy i czasami spin. Nie wiem czemu tak jest. Chciałem jak największy realizm, ale raczej nie jest to do końca dobre, że dajesz powoli gaz a obroty idą MAX w górę.

Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: Cz lis 11, 2010 14:48
przez iAdam
Tak to jest dziwne, musisz się nauczyć na automacie bo wtedy szybciej 1, 2 itd.

Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: Cz lis 11, 2010 16:50
przez fordern
Gaz trzeba wyczuć - jest identycznie jak w prawdziwym aucie. W grze jest o tyle prościej, iż wystarczy tu docisnąć ok. 1/4 gazu i stopniowo dociskać po skręcie. Nie wolno pod żadnym pozorem dać pełnego gazu gdy kierownica jest ostro skręcona, bo wtedy spin jest murowany. Gdy odkręcasz kierownicę, możesz nieco mocniej dociskać gaz, aż przy wyprostowaniu docisnąć do maksimum.


Kurczę, ale się ciężko mówi o teorii - to trzeba poprostu wyczuć :-P

Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: Cz lis 11, 2010 19:54
przez Ralph1537
a jakieś wskazówki co do gry na klawiaturze ?

Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: Pt lis 12, 2010 0:54
przez ASenna
Ralph1537 napisał(a):a jakieś wskazówki co do gry na klawiaturze ?

Co do klawiatury to nie ma żadnych wskazówek :-? Musisz niestety zaopatrzyć się w kierownicę. Wiem , że nie każdy na nią stać. Ale uwierz mi warta zakupu. Sam kiedyś grałem na klawiaturze w rFactor dla mnie to była masakra. Po uzbieraniu kasy i kupieniu kierownicy to powiem , ze robiłem 3 nawet do 4 sekund na jednym kółku. Tak więc uzbieraj kasę. Można dobrą kupić za 150zł. Moim zdaniem nie jest aż tak dużo. :-)

Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: Pt lis 12, 2010 13:29
przez Pakomaster10
ASenna napisał(a):
Ralph1537 napisał(a):a jakieś wskazówki co do gry na klawiaturze ?

Co do klawiatury to nie ma żadnych wskazówek :-? Musisz niestety zaopatrzyć się w kierownicę. Wiem , że nie każdy na nią stać. Ale uwierz mi warta zakupu. Sam kiedyś grałem na klawiaturze w rFactor dla mnie to była masakra. Po uzbieraniu kasy i kupieniu kierownicy to powiem , ze robiłem 3 nawet do 4 sekund na jednym kółku. Tak więc uzbieraj kasę. Można dobrą kupić za 150zł. Moim zdaniem nie jest aż tak dużo. :-)


Ja jakoś gram na klawie w rF i F1 2010 i nie narzekam ;)

Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: Pt lis 12, 2010 22:41
przez Michael Angelo
Na pewno poziom by ci się jednak podwyższył po zainwestowaniu w kierownicę. Spróbuj jazdy w rF bez pomocy na klawiaturze. :wink:

Re: F1 2010 - Ustawienia "pomocnych" systemów bolidu

PostNapisane: So lis 13, 2010 8:47
przez ExiT
... i wyjdzie coś takiego; http://www.youtube.com/watch?v=-sx69D1arkw