Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Dyskusja na temat dawnych dziejów w F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez --- So wrz 30, 2017 11:56  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Wielkie dzięki. Natomiast ... bardziej miałem na myśli zawodników, którzy zaliczyli trochę więcej startów, niż jeden czy dwa starty gościnne.
---
 
Dołączył(a): So mar 26, 2016 15:13

Postprzez fordern N paź 01, 2017 23:51  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

No to pozostaje nam tylko Ammermuller (kiedyś testowy w Red Bullu, ale do PSC trafił po latach, na zesłanie). Jedyny awans do F1 to Bernd Maylander, który parokrotnie prowadził w wyścigach F1, a nawet zdarzało mu się przekroczyć linię mety jako pierwszemu. :-P
Obrazek
Avatar użytkownika
fordern
 
Dołączył(a): Cz lis 02, 2006 15:21
Lokalizacja: Kyoto Ring
GG: 1411891

Postprzez Mariusz Pn paź 02, 2017 6:58  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Porsche Supercup to dosyć nietypowe mistrzostwa. Jeżeli chodzi o kierowców, którzy startowali najpierw w F1, a później w PSC to są to m.in. takie nazwiska: Giovanna Amati, Alex Caffi, David Donohue, Emilio de Villota, Ricardo Zonta, Nicola Larini, Pedro Lamy, Nelson Piquet Jr., Derek Warwick, Johnny Herbert. Prawdopodobnie jeszcze ktoś tam był, ale reaserch robiłem na szybko. Wielu byłych kierowców zaliczało gościnne występy w PSC, jak chociażby Herbert w 2015. Dla innych był to jednak jakiś tam sposób na życie, np. w przypadku de Villoty.

W odwrotną stronę już znacznie mniejsze grono: Timo Glock, Markus Winkelhock, Bruno Senna. Trzeba jednak zaznaczyć, że ta trójka zaliczała raczej gościnne występy w PSC, więc nie ma tu mowy o jakimś etapie w rozwoju kariery przed awansem do F1.

Jest też grono kierowców, którzy startowali w PSC, a otarli się o F1, choć nie ścigali w Grand Prix to byli przez jakiś okres cenionymi testerami w F1. Wymienię tu takich zawodników, jak Neel Jani i Emmanuel Collard.

Toto Wolff również zaliczył epizod w PSC.
Avatar użytkownika
Mariusz
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 7:00
Lokalizacja: Puławy
GG: 1111640

Postprzez --- Pn paź 02, 2017 14:29  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Wielkie dzięki, taka odpowiedź zdecydowanie mnie zadowala. Czyli powiązania są mimo wszystko większe niż myślałem.
---
 
Dołączył(a): So mar 26, 2016 15:13

Postprzez fordern Pt paź 13, 2017 22:06  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Może ktoś pamięta, kiedy ostatni raz jakiś zespół zmienił swoich obydwu kierowców z wyścigu na wyścig w ramach tego samego sezonu? :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
fordern
 
Dołączył(a): Cz lis 02, 2006 15:21
Lokalizacja: Kyoto Ring
GG: 1411891

Postprzez bartoszcze Pt paź 13, 2017 22:17  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Pasuje Lotus-Mugen-Honda, GP Europy 1994. Wyścig wcześniej jechali Herbert i Adams, a tu Zanardi i Bernard. Czy później, nie wiem...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez fordern Pt paź 13, 2017 22:25  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Jedyny kandydat dla mnie to było HRT, które swego czasu niemal w tym samym momencie wysadzało Chandhoka i wsadzało Yamamoto i Kliena, ale zawsze do tego samego auta. Bruno Senna był nie do ruszenia :wink:

W latach 90tych zdaje się Prost też mógł kombinować przy okazji wypadku Panisa, Benetton też mi tym pachnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
fordern
 
Dołączył(a): Cz lis 02, 2006 15:21
Lokalizacja: Kyoto Ring
GG: 1411891

Postprzez exxxile Śr paź 18, 2017 9:19  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Sauber próbował swego czasu wcisnąć czterech kierowców do dwóch bolidów, ale nie wyszło.
Avatar użytkownika
exxxile
 
Dołączył(a): Wt mar 26, 2013 21:35

Postprzez leni93 Cz paź 26, 2017 15:43  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Czy oprócz Jerez 1997 zdarzyło się kiedykolwiek, aby więcej niż jeden kierowca miał taki sam czas dający pole position?
Avatar użytkownika
leni93
 
Dołączył(a): Cz gru 11, 2008 22:23
Lokalizacja: Częstochowa/Warszawa
GG: 7937112

Postprzez --- Wt lis 07, 2017 16:12  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Z ostatniej zagadki historycznej:

Obrazek

Jak się okazało, to Matra Stewarta z 1969 r. Ma ktoś może pomysł, dlaczego jeden z napisów instrukcyjnych jest po włosku? Matra nie była włoskim konstruktorem, ani nie miała wtedy włoskich kierowców - bardziej francuski by się przydał ... może to i pytanie o dyrdymały, ale zaciekawiło mnie to - bo gdy już myślałem, że to włoski zespół albo kierowca, to tu się okazuje, że był to fałszywy trop.
---
 
Dołączył(a): So mar 26, 2016 15:13

Postprzez bartoszcze Wt lis 07, 2017 19:03  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Może dlatego że to było auto na GP Włoch?
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez --- Wt lis 07, 2017 20:23  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Aha, to najprawdopodobniej wyjaśnia sprawę. Na pierwszy rzut oka miejsce przebywania nie wydaje się być istotne, ale z drugiej strony to przecież istotna informacja dla marshalli. Dzięki.
---
 
Dołączył(a): So mar 26, 2016 15:13

Postprzez Pavlos Le Paul N gru 31, 2017 12:01  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Przeglądając wyścigi z pierwszej połowy lat 70-tych zauważyłem, że zamiast okrążenia formującego było zwykłe podjeżdżanie do pól startowych, dosyć podobnie jak teraz w Formule E. Stąd moje pytanie: kiedy wprowadzono okrążenie formujące przed startem wyścigu?
Pamiętaj jak nudzi cię zwykła F1 to w jakiejś grze zrób własny niesamowity sezon.
Avatar użytkownika
Pavlos Le Paul
 
Dołączył(a): N paź 05, 2014 13:37
Lokalizacja: Bytom

Postprzez JQ77777 So lut 24, 2018 19:53  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Tak mnie właśnie naszło, czy gdyby Nico Hulkenberg, ten wielki pechowiec :evil: , wygrał któryś przyszły wyścig, to czy nie zostałby rekordzistą w kwestii najdłuższej przerwy między pierwszym pole position a pierwszym zwycięstwem?
Avatar użytkownika
JQ77777
 
Dołączył(a): N paź 05, 2014 8:01

Postprzez Yurek So lut 24, 2018 23:59  Re: Pytania i wątpliwości dotyczące historii F1

Ciekawe pytanie.
Rubens zdobył pierwsze PP w 1994, a wygrał w 2000. Nie przychodzi mi do głowy nikt z dłuższym okresem.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Yurek
 
Dołączył(a): Śr sie 19, 2009 23:24
Lokalizacja: gdzieś w Europie

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Historia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron