dane

Dyskusja na temat dawnych dziejów w F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez dezerter028 Pn lut 06, 2006 10:28  

Wiecie mam 30 na karku ale nie czuje urazu tylko musze sie wytłumaczyc ze cała moja wiedza odnośnie f1 płynie do tej pory tylko z onet sport (bardzo skromny serwisik ) i z relacji w tv!! polskiej tv czyli tez dosc skromnie mówią o danych!! Tym bardziej jest ok ze mogłem sie wbic na to forum i (po wielu latach ) zacząc czerpac fachowom wiedze odnośnie tego ( prawie najfajniejszego ) spotu!!
P.S. Njafajniejszy to lotnictwio i wszystko co z lataniem jest związane!!!
dezerter028
 

Postprzez Mariusz Pn lut 06, 2006 10:59  

dezerter028 napisał(a):Wiecie mam 30 na karku ale nie czuje urazu tylko musze sie wytłumaczyc ze cała moja wiedza odnośnie f1 płynie do tej pory tylko z onet sport (bardzo skromny serwisik ) i z relacji w tv!! polskiej tv czyli tez dosc skromnie mówią o danych!

Wiek nie ma tutaj nic do rzeczy, im dłużęj się człowiek czymś interesuje tym ma większą wiedzę - to oczywiste. Jednak co do wiarygodności podawanych przez polskie portale np. ONET, WP, INTERIA wiarygodności o F1 miałbym wątpliwości i pewne zastrzeżenia.
Avatar użytkownika
Mariusz
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 7:00
Lokalizacja: Puławy
GG: 1111640

Postprzez SorakF1 Cz lut 09, 2006 23:15  

dezerter028 --->> sory za wtedy, ja miałem doła a Tobie się dostało.
Co do informacji Mariusz ma racje. Jeśli chcesz coś konkretnego skorzystaj z wcześniejszych postów na różnych tematach. Tam znajdziesz wiele stron _www_ podanych przez wiele osób.
______________________________
POZDRO DLA ZAKRĘCONYCH F1
___________________________
POZDRO DLA ZAKRĘCONYCH F1
Avatar użytkownika
SorakF1
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 12:44
Lokalizacja: Inowrocław
GG: 209986894

Postprzez ks78 Pt lut 10, 2006 0:56  

A jam pytanie nietypowe. Nurtuje mnie to już od jakegoś czasu, ale nigdzie nie trafiłem jeszcze na taki opis. Którą nogą naciska pedał hamulca kierowca f1? Skoro sprzęgło ma w kierownicy to logiczne by było, żeby naduszał lewą. Dzięki temu oszczędzał by wiele cennych skrawków sekund. Czy dobrze rozumuję i czy tak jest faktycznie?
Avatar użytkownika
ks78
 
Dołączył(a): N sie 07, 2005 13:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Mac1602 Pt lut 10, 2006 1:48  

Część kierowców naciska lewą, część prawą... Jest to zależne od kierowcy.
Avatar użytkownika
Mac1602
redaktor
 
Dołączył(a): Pt cze 24, 2005 15:57
Lokalizacja: Krosno
GG: 2885356

Postprzez Mariusz Pt lut 10, 2006 7:08  

ks78 napisał(a):sprzęgło ma w kierownicy

O ile wiem sprzęgło w F1 wykorzystuje się tylko podczas startu, ale nie jestem tego akurat do końca pewien.
Avatar użytkownika
Mariusz
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 7:00
Lokalizacja: Puławy
GG: 1111640

Postprzez woyteck Pt lut 10, 2006 8:58  

ks78 napisał(a):Którą nogą naciska pedał hamulca kierowca f1?
Ja naciskam lewą grając w F1C :P :-D
Avatar użytkownika
woyteck
 
Dołączył(a): Śr gru 07, 2005 14:35
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez ks78 Pt lut 10, 2006 9:33  

Mariusz napisał(a):O ile wiem sprzęgło w F1 wykorzystuje się tylko podczas startu, ale nie jestem tego akurat do końca pewien.

Racja, skrzynie biegów w f1 są sekwencyjne czyli wybiera się bieg a odpowiedni mechanizm automatycznie przerzuca przełożenia.
Avatar użytkownika
ks78
 
Dołączył(a): N sie 07, 2005 13:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez odiss Pt lut 10, 2006 10:29  

A co z osobnym wyhamowywaniem kół przednich i tylnych ? Nadal takie coś jest dozwolone ?
odiss
 

Postprzez AMD Pt lut 10, 2006 14:55  

Mariusz napisał(a):tylko podczas startu

no tylko podczas startu,
woyteck napisał(a):Ja naciskam lewą grając w F1C

jeju ja nacikam lewą w samochodzi i nic sie nie dzieje
ks78 napisał(a): odpowiedni mechanizm automatycznie przerzuca przełożenia

skrzynia jest dość prosta w budowie, dwa wałki z 7 kółkami, proste zęby zachodzą na siebie i są zawsze zazębione a sztuczka polega na tym że głóny napęd jest przkazywany przez odpowiednie kółko w danym momencie i ot cała sztuka,
Avatar użytkownika
AMD
 
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 9:43
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez slipstream Pt lut 10, 2006 16:47  

AMD napisał(a):jeju ja nacikam lewą w samochodzi i nic sie nie dzieje

To może pora do warsztatu sprawdzić hamulce czy działają skoro nic się nie dzieje po wcisnięciu pedału....
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez AMD Pt lut 10, 2006 18:08  

slipstream napisał(a):To może pora do warsztatu sprawdzić hamulce czy działają skoro nic się nie dzieje po wcisnięciu pedału....

no nie w tym sensie, wszystko działa pięknie ładnie :) , taka technika daje niezłe rezultaty na zakrętach, można przejechać o wiele szybciej i płynniej tylko jest ale 1. silnik musi być na dosć wysokich obrotach, na niskim biegu, żeby nie zamulić bo lipa wyjdzie :/ 2. trzeba toche poćwiczyć żeby nie "kopać" hamulca bo lewa noga jest przyzwyczajona do duzego skoku. Ale czy ktoś tej techniki używa to tylko od niego zależy, bo miałem nawet filmiki z grupy B i kolesie nie zawsze używali lewej nogi do hamowania, tylko kombinowali prawą no ale to tez zależy od ułożenia pedłów i masy innych pierdół
Avatar użytkownika
AMD
 
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 9:43
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez slipstream Pt lut 10, 2006 18:19  

AMD napisał(a):taka technika daje niezłe rezultaty na zakrętach, można przejechać o wiele szybciej i płynniej tylko jest ale 1. silnik musi być na dosć wysokich obrotach, na niskim biegu, żeby nie zamulić bo lipa wyjdzie :/ 2. trzeba toche poćwiczyć żeby nie "kopać" hamulca bo lewa noga jest przyzwyczajona do duzego skoku.


W pełni popieram i z autopsji wiem że tak własnie jest. Tutaj własnie wychodzi na jaw taka drobna cecha silnika jak elastyczność (czytaj szybsze wkrecanie się jak spadną obroty).
PS. tak własnie skończyło się moje pierwsze w życiu przychamowanie - dałem nura ostro... ale potem była już tylko zaje...a zabawa
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez dex Pt lut 10, 2006 18:25  

jednym slowem boliby to diabelskie maszyny heh :D
KIMI RAIKKONEN GO !
VALTTERI BOTTAS GO GO !
Avatar użytkownika
dex
 
Dołączył(a): N cze 26, 2005 11:03
Lokalizacja: Silent Hill

Postprzez ks78 Pt lut 10, 2006 18:49  

AMD napisał(a):skrzynia jest dość prosta w budowie, dwa wałki z 7 kółkami, proste zęby zachodzą na siebie i są zawsze zazębione a sztuczka polega na tym że głóny napęd jest przkazywany przez odpowiednie kółko w danym momencie i ot cała sztuka,


tzn. piszesz o skrzyni w bolidzie? Bo standardowa skrzynia biegów w samochodzie ma trzy wałki (sprzęglowy, pośredni i główny), a do stałego zazębienia używa się kół o skośnych zębach, proste są na kołach przesuwnych.
Avatar użytkownika
ks78
 
Dołączył(a): N sie 07, 2005 13:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Historia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości