Testy

Dyskusja na temat dawnych dziejów w F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Pieczar Wt kwi 07, 2009 10:18  Re: Testy

Chcesz powiedzieć, że po zmianie opon zmienia się wydajność aerodynamiczna??
Zdaję sobie sprawę, że opony maja ogromny wpływ, ale nie na aerodynamikę, na zawieszenie to się zgodzę, ale sprawność spojlera, czy dyfuzora pozostaje bez zmian.

Ale co Ci po tym, skoro bolid będzie się zupełnie inaczej zachowywał (szczególnie na zakrętach) z powodu innych opon? Co Ci da taki test? Bolid F1 to pakiet - aero + silnik + opony. Zmiana któregokolwiek z tych parametrów spowoduje zupełnie inne zachowanie bolidu (tak silnik też, przecież każdy ma inne wymiary i trzeba do niego dostosować nadwozie).
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez TobaccoBoy Wt kwi 07, 2009 10:28  Re: Testy

renegade, mieszanka ustalona przez ziomków z Daytony, więc sprawa wygląda prosto, choć testy ograniczają się - jak to u nas - raczej sprawdzania wewnętrznych parts. Jest inna gradacja, troszkę inny balans, więc troszkę zabawy w zawieszeniu trzeba. Choć teraz z tymi testami u nas to chyba sam wiesz jak to wygląda od początku roku :twisted:

PS: Testy na Hoosierach były dobre, gdy wprowadzano CoT (trzeba było mieć jakiekolwiek dane na temat wozu) - wtedy to była zabawa z tym (grożono wykluczeniem z eventów, czy wywaleniem torów z mistrzostw) - teraz (przy mniejszej kasie i sporej liczbie danych + restrykcjach made from Daytona) niespecjalnie to się opłaca. Za wielu pożytecznych danych z tego nie będzie, a koszta są spore, nawet tu.

PS2: k*rwa, i znowu stałem o 2 nad ranem, a czeka mnie ciężki lot do domciu. J*bane strefy czasowe.... :evil:
TobaccoBoy
 

Postprzez Wojtek Wt kwi 07, 2009 12:21  Re: Testy

TobaccoBoy napisał(a):
Inne zachowanie pojazdy na łukach i zakrętach (z powodu innego zachowania maszyny na innych oponach), więc jak testy mają być miarodajne. A i gradacja opony w OW wpływa na opływ aero pojazdu. I tak mozna bez końca.
Dlatego właśnie monopole oponiarskie są najlepszym sposobem na kontrolę zespołów - ni ma opon odpowiedniego producenta i nie ma testów, kantów, wałków etc, bo są najzwyczajniej w świecie nieopłacalne w porównaniu do symulacji komputerowej opartej na wynikach pomiarów tunelach aero oraz mocy obliczeniowej.
Temu zamiast kombinować pod górkę z tymi "oponami" zespoły wolą np. zabrać swoje cacka i 2-4 razy w roku zasuwać na super wypasiony A2 windtunel w Mooresville, który daje możliwość zabawy z turbulencją aerodynamiczną opon i pracy zawieszenia.


To ja po drążę jeszcze temat :)
Ok zatem różnice wynikające z różnych opon sprawiają iż takie test na niewiele się zdają.
A jak to się ma do testów w tunelu??
Czy w tunelu można symulować jazdę czy to raczej ma nie wiele wspólnego z jazdą ?? Tunel z ruchoma podłogą pozwala symulować warunki jazdy na wprost. Ale proste w F1 są raczej w mniejszości więcej jest łuków i zakrętów. Czy można je symulować w tunelach ?? Jak wygląda sprawa z przeciążeniami?
Avatar użytkownika
Wojtek
 
Dołączył(a): Pt mar 14, 2008 3:32

Postprzez slipstream Wt kwi 07, 2009 12:27  Re: Testy

"Problem" polega na tym ze o ile symulacje w tunelach są obarczone również marginesem błędu i ograniczeniami (McLaren?) ich koszt jest niepomiernie mniejszy od całej logistyki pakowania zespołu żeby wysłać potajemnie na drugi koniec świata, zużywania tak istotnych części jak silnik i masę zasobów ludzkich które muszą tam się udać.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Wojtek Wt kwi 07, 2009 12:57  Re: Testy

Dokładnie :)
Po poście Tabacco dotarło do mnie, że korzyści prawie żadne a kasiory idzie co nie miara w porównaniu z tunelami.

Bo w temacie testów :)
Czy zespoły mogą przywieźć trzecie nadwozie które będą testować na piątkowych sesjach ?

Dla zobrazowania o co mi chodzi :)

BMW opracowuje nowe nadwozie lżejsze i w ogóle bla bla bla :) czy mogą je przetestować w chinach i malezji podczas piątkowych sesji mając ponad to bolidy których użyją w wyścigu?


    //Mod
    Używaj przycisku "Edycja" w każdym twoim poście żeby coś dopisać, a nie pisz kolejnego postu pod ostatnim swoim

Właśnie miałem to zrobić i poprosić o skasowanie ten zbędny.
Przepraszam za to.
Avatar użytkownika
Wojtek
 
Dołączył(a): Pt mar 14, 2008 3:32

Poprzednia strona

Powrót do Historia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość