Powszechnie uważa się, że zespół Stewart Grand Prix zapoczątkował erę sponsoringu banków w F1. I to jest prawda. W sezonie 1997 zadebiutował zbudowany zupełnie od podstaw nowy zespół pod auspicjami marki Ford i podjęta została decyzja, że nie będzie on reklamował wyrobów tytoniowych. Poniekąd było to związane z propagowaniem zdrowego trybu życia, ale fakty są też takie, że był to czas, gdy bolidy F1 były jeżdżącymi reklamami papierosów. Pod koniec lat 80 i w latach 90. XX wieku tak to wyglądało:
- Marlboro - Ferrari, McLaren, Arrows, Forti;
- West - McLaren;
- Benson & Hedges - Jordan;
- Mild Seven - Tyrrell, Benetton, Minardi;
- Lucky Strike - BAR;
- 555 - BAR;
- Gauloises Blondes - Larrousse, Ligier, Prost;
- Gitanes - Ligier;
- Camel - Benetton, Lotus, Tyrrell, Williams;
- Rothmans - Williams;
- Winfield - Williams.
Unia Europejska wkrótce zakazała reklam tego typu w sporcie. Formuła 1 się opierała, ale musiała podporządkować przepisom. Dokładnie nie pamiętam, ale to da się sprawdzić. Chyba ostatecznie było to pomiędzy 1999-2001 rokiem.
Zatem Jackie Stewart wprowadził do F1 nową branżę sponsorów - banki. Przez cały okres startów jego zespół sponsorował HSBC. Później bankowego sponsora miały i inne zespoły. Warto pamiętać, że z tym sektorem związany był też zespół Lola, który w 1997 r. miał tytularnego sponsora MasterCard. Ale zespół ten wycofał się bardzo szybko z mistrzostw. Stewart natomiast przekształcił w Jaguara, a później w ekipę Red Bull.
Sir Jackie Stewart i Paul Stewart oraz zwycięski bolid SF3 z 1999 r. (zdjęcie z 2013 roku)