A może ktoś wie, gdzie można się zapoznać z oficjalnymi rezultatami eliminacji z lat 50-60? Domyślam się, ze FIA posiada w swoim archiwum nie jedną ciekawą teczkę...
Sprawdziłem i jednego jestem pwien: stałe numery dla poszczególnych samochodów wprowadzone zostały dopiero w roku 1974. Od tego sezonu przydzielony numer obowiazywał na cały rok.
Nadal gnębi mnie jednak ta sprawa z oponami...
Mariusz napisał(a):Otóż niektóre serwisy podają, że dostawcą opon dla zespołów była tylko firma Pirelli (ekipa Ferrari), natomiast przy innych samochodach nie ma nic. Z kolei inne serwisy w rezultatach podają, że dostawcą opon dla większości zespołów (poza Ferrari) była np. firma Dunlop. O co chodzi? Skąd te rozbieżności? Mnie się wydaje, że po prostu w przypadku Ferrari to Pirelli była oficjalnym dostawcą ogumienia dla zespołu. Natomiast pozostali kierowcy mogli jeździć na różnych gumach w różnych wyścigach.
Może jednak ktoś rozwieje moje wątpliwości i będę mógł spać spokojniej.