Przełomowe rozwiązania F1

Dyskusja na temat dawnych dziejów w F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Carolius Cz paź 03, 2013 21:40  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Dzięki za info :D Możecie dać więcej info o podwójnym pedale w McLarenie?
Lubię gdy ktoś w F1 ma nowe pomysły. Nie lubię gdy nowe rozwiązania są zakazywane.
Avatar użytkownika
Carolius
 
Dołączył(a): N lis 27, 2011 0:28

Postprzez piotr_del_grey Wt paź 29, 2013 21:39  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Podwójna podłoga Lotusa 88, jeżeli nikt o tym wcześniej nie wspomniał :D
Nigdy nie kłóć się z idiotą,
najpierw zniży Cię do swojego poziomu,
później pokona doświadczeniem.
piotr_del_grey
 
Dołączył(a): Pt paź 18, 2013 14:57
GG: 37698737

Postprzez Wuj Śr paź 30, 2013 0:39  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Na pewno nikt nie wspomniał. Nie wiem dlaczego. Może dlatego, że Lotus 88 nie miał podwójnej podłogi, cokolwiek to znaczy. :-P
Wuj
 
Dołączył(a): Śr lis 15, 2006 11:34

Postprzez piotr_del_grey Śr paź 30, 2013 19:13  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Nikt nie wspomniał, bo modelu 88 nie dopuściła FIA do startu. Ale nie wiem do końca co ta podwójna podłoga oznacza.
Nigdy nie kłóć się z idiotą,
najpierw zniży Cię do swojego poziomu,
później pokona doświadczeniem.
piotr_del_grey
 
Dołączył(a): Pt paź 18, 2013 14:57
GG: 37698737

Postprzez MatiXF1 Śr paź 30, 2013 19:33  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Twin chassis to raczej podwójne nadwozie, lub podwozie ;)
Wystarczy w Google wstukać Lotus 88, tam jest kilka artykułów w których wszystko jest ładnie wyjaśnione. Po angielsku bo po angielsku ale jest ;)
,,We are not here for a long time, we are here for a good time"
Avatar użytkownika
MatiXF1
 
Dołączył(a): Śr mar 16, 2011 19:00
GG: 21746964

Postprzez Pieczar Śr paź 30, 2013 20:26  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Żadna podwójna podłoga tylko 2 podwozia połączone ze sobą sprężynami. Jedno, zawierające całe zawieszenie, bardzo sztywne, żeby był jak najmniejszy (i jak najbardziej stały) prześwit między podłogą a podłożem. Drugie - zawierające wszystko inne łącznie z kokpitem kierowcy, połączne z pierwszym sprężynami - żeby kierowcy dupa nie bolała przy pokonywaniu nierówności toru :-P . To tak w skrócie. Jeśli coś pokręciłem, albo ktoś ma coś na ten temat więcej do dodania to proszę mnie poprawić/uzupełnić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez MatiXF1 Śr paź 30, 2013 20:40  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Pieczar napisał(a):Żadna podwójna podłoga tylko 2 podwozia połączone ze sobą sprężynami. Jedno, zawierające całe zawieszenie, bardzo sztywne, żeby był jak najmniejszy (i jak najbardziej stały) prześwit między podłogą a podłożem. Drugie - zawierające wszystko inne łącznie z kokpitem kierowcy, połączne z pierwszym sprężynami - żeby kierowcy dupa nie bolała przy pokonywaniu nierówności toru :-P . To tak w skrócie. Jeśli coś pokręciłem, albo ktoś ma coś na ten temat więcej do dodania to proszę mnie poprawić/uzupełnić.


Zapomniałeś dodać że jedno z tych podwóź to były boczne sekcje bolidu ze wszystkimi, że tak to ujmę, usprawnieniami aerodynamicznymi które generowały efekt przypowierzchniowy dla jak najlepszego docisku. Drugie z nich to właśnie wszystko inne połączone z kokpitem kierowcy, łącznie z tylnym i przednim spoilerem. :) Jeśli jeszcze dobrze zrozumiałem co gościu gadał w jednym filmiku to tam były drugie sprężyny, miękkie, połączone właśnie z pierwszymi sprężynami. Gdyby były tylko te sztywne, to delikatnie mówiąc, bolidem raczej by się nie dało jeździć ;)
Mogłem się pomylić, ale generalnie o to w tym chodziło i na pewno było to ciekawe rozwiązanie, szkoda że FIA go nie dopuściła, przez to nie mamy pełnego obrazu jak ono się spisywało.
,,We are not here for a long time, we are here for a good time"
Avatar użytkownika
MatiXF1
 
Dołączył(a): Śr mar 16, 2011 19:00
GG: 21746964

Postprzez Patrick Śr paź 30, 2013 20:52  Re: Przełomowe rozwiązania F1

W przypadku Colina mogło to zadziałać doskonale.
Nawrócony ze stwierdzenia "kiedyś było lepiej".
Patrick
 
Dołączył(a): Pt wrz 25, 2009 16:22

Postprzez piotr_del_grey Śr paź 30, 2013 21:11  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Patrick napisał(a):W przypadku Colina mogło to zadziałać doskonale.


Ale ostatecznie nic z tego nie wyszło niestety...
Nigdy nie kłóć się z idiotą,
najpierw zniży Cię do swojego poziomu,
później pokona doświadczeniem.
piotr_del_grey
 
Dołączył(a): Pt paź 18, 2013 14:57
GG: 37698737

Postprzez Wuj Cz paź 31, 2013 0:48  Re: Przełomowe rozwiązania F1

No to mogę umierać, chłopaki, radzicie sobie beze mnie. Tak trzymać. :D

Tylko dodam
Pieczar napisał(a): żeby kierowcy dupa nie bolała przy pokonywaniu nierówności toru :-P

że w sezonie 1981 nie wolno było stosować ruchomych spódniczek, więc zawieszenia były ustawiane na sztywno, jak w furmance, i biło dużo bardziej niż teraz. Twarda dupa była bardzo niezbędna.

I jeszcze znalazłem filmik z gatunku "jak pastuch krowie"
http://www.youtube.com/watch?v=MwNgwnMkHaI
Wuj
 
Dołączył(a): Śr lis 15, 2006 11:34

Postprzez Carolius Cz paź 31, 2013 11:56  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Zauważyłem kiedyś ciekawą rzecz. Płetwa rekina niby zadebiutowała w roku 2008. Co ciekawe takie samo rozwiązanie miał McLaren z sezonu 1995.
Lubię gdy ktoś w F1 ma nowe pomysły. Nie lubię gdy nowe rozwiązania są zakazywane.
Avatar użytkownika
Carolius
 
Dołączył(a): N lis 27, 2011 0:28

Postprzez Wuj Cz paź 31, 2013 14:46  Re: Przełomowe rozwiązania F1

A jeszcze ciekawsze, że taka sama płetwa była w Ferrari 312B2 z sezonu 1972. Tak jest ze wszystkim, jak trochę pogrzebać. Może ładniejsze, z innych materiałów, a wymyślone 40-100 lat temu. :)
Wuj
 
Dołączył(a): Śr lis 15, 2006 11:34

Postprzez Patrick Cz paź 31, 2013 15:23  Odp: Przełomowe rozwiązania F1

Nie w F1, ale Jaguar D-Type też miał płetwę.
Nawrócony ze stwierdzenia "kiedyś było lepiej".
Patrick
 
Dołączył(a): Pt wrz 25, 2009 16:22

Postprzez Carolius Pt lis 01, 2013 11:47  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Nie wiem czy ktoś przypominał tu wspaniałe lusterka z Tyrrllera z roku 1998. Pomysł ten wykorzystało nawet Ferrari! :D
Lubię gdy ktoś w F1 ma nowe pomysły. Nie lubię gdy nowe rozwiązania są zakazywane.
Avatar użytkownika
Carolius
 
Dołączył(a): N lis 27, 2011 0:28

Postprzez piotr_del_grey Pt lis 01, 2013 17:10  Re: Przełomowe rozwiązania F1

Tak zwany X-wing. Ale Tyrrell był tak daleko z tyłu w dodatku mieli Rosseta który nie potrafił jeździć, wiec nawet Postheletwaite nie potrafił nic zadziałać.
Nigdy nie kłóć się z idiotą,
najpierw zniży Cię do swojego poziomu,
później pokona doświadczeniem.
piotr_del_grey
 
Dołączył(a): Pt paź 18, 2013 14:57
GG: 37698737

Poprzednia strona

Powrót do Historia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron