Przełomowe rozwiązania F1

Dyskusja na temat dawnych dziejów w F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Berger So mar 18, 2006 15:29  Przełomowe rozwiązania F1

Jakie Wam przychodza na mysl najbardziej przelomowe rozwiazania ktore najbardziej tym samym odcisnely pietno na Formule 1 :)

Chodzi mi przede wszystkim o cos takiego jak technologia plaskich podwozi wykonana w technice plastra miodu ....polautomatyczna skrzynia biegow ktora pierwszy testowal zespol Ferrari ...hamulce tarczowe i wtrysk Mercedesa w latach 50

ja pomimo tych wszystkich rozwiazan ktore bardzo mocno wplynely na F1 podkreslilbym pamietny wklad Lotusa na lezaca pozycje kierowcy w samochodzie F1
Avatar użytkownika
Berger
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 18:02

Postprzez P@veL So mar 18, 2006 15:31  

Najbardziej przełomowym rozwiązaniem było wybranie na prezydenta FIA pana maxa
Avatar użytkownika
P@veL
 
Dołączył(a): Cz lut 16, 2006 16:44
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Pieczar So mar 18, 2006 15:38  

Berger napisał(a):ja pomimo tych wszystkich rozwiazan ktore bardzo mocno wplynely na F1 podkreslilbym pamietny wklad Lotusa na lezaca pozycje kierowcy w samochodzie F1

Lotus w latach 60 i 70 miał ogromny wpływ na rozwój F1. Zastosowali jako pierwsi wiele nowych elementów, które inni po nich kopiowali.
Do tego trzeba by jeszcze dodać system aktywnego zawieszenia - pierwsze zwycięstwo samochodem zaopatrzonym w taki system odniósł Senna właśnie na Lotusie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez viertolcia So mar 18, 2006 15:43  

Mówią, ze Newey jest inżynierem wszech czasów w F1, ale moim zdaniem ten tytuł jest zarezerwowany dla Chapmana, był wizjonerem, którego teraz brakuje w F1 (no chyba ze mamy na myśli wizje pana Mosleya, ale są to raczej czarne wizje...).
KIMI RAIKKONEN FIA FORMULA 1 2007 WORLD CHAMPION
Avatar użytkownika
viertolcia
 
Dołączył(a): Pt sie 26, 2005 18:45
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SPIDER So mar 18, 2006 15:50  

Może to nie jest ogólnie o jakimś konkretnym zespole, tylko ogólnie.
Na pewno każdy zespół wdrożył to swego programu rozwojowego ,niekonwencjonalne rozwiązania. Robili to jak najlepiej potrafia (patrząc na klasę zespołu). McLaren na sezon 2005 wprowadził rogi, które miały piorunujący skutek (nie starczyło jednak do MŚK). Gdy Ferrari domonowało, to inne zespoły starały się odwzorować coś z nich.
Ogólnie myslę, że rozwiązania, które wpisały się w F1 to aktywne zawieszenie, oraz wiele innych, jak choćby wspomniana przez Bergera leżąca pozycja kierowcy w bolidzie. Na pewno wpłynęło to na bezpieczeństwo (może i komfort) kierowców.
NIE UFAJ SYSTEMOWI. Podważaj autorytety w telewizji, szkole, pracy, kościele, radiu i prasie. Buduj sam swoją opinię o świecie.
Avatar użytkownika
SPIDER
moderator
 
Dołączył(a): Pn kwi 25, 2005 13:33

Postprzez slipstream So mar 18, 2006 16:45  

O tak Chapmna - choćby to że to dzieki niemu silnik powedrował do tyłu i stał się częśćią konstrukcyjną nadwozia.
Dalej może też Ron Dennis odegrał role w konstrukcji bolidu wprowadzając materiały "kosmiczne" do tego sportu, a co do Neweya to się zgodzę że robi najlepiej w obrębie tego co może, ale nic co by wybiegało w przyszłość.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez AMD So mar 18, 2006 17:23  

SPIDER napisał(a): McLaren na sezon 2005 wprowadził rogi, które miały piorunujący skutek

no żeczywiście wypasione :???: , reweleacyje to według mnie było wprowadzenie dyszy venturiego do konstrukcji podwozia, potem dołożenie kołnieży bocznych które powodowały powstawanie podciśnienia i w konsekwenji szybsze przejeżdzanie zakrętów, niezły demiut też miały dwa wentylatory zamontowane z tyłu samochodu które powodowały szybszy przepływ powietyrza pod bolidem i przyssanie go do asfaltu jednak dosć szybko zdelegalizowali to :/ to to były przełomowe i genialne pomysły, były za dobre i dlatego nie zostały zalegalizowane przez FIA
Avatar użytkownika
AMD
 
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 9:43
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez dex So mar 25, 2006 23:06  

ferrari zaszalalo w tym roku z tylnim skrzydlem :)
KIMI RAIKKONEN GO !
VALTTERI BOTTAS GO GO !
Avatar użytkownika
dex
 
Dołączył(a): N cze 26, 2005 11:03
Lokalizacja: Silent Hill

Postprzez Pussik N mar 26, 2006 3:28  

No! AMD napisał o dóch rzeczach które odrazu przysżły mi na myśl po przeczytaniui tego topicu. :] Brawo.

Progi i wentylatory z tyłu. Aż strach pomyśleć jakie prędkości miałyby bolidy na zakrętach z takimi komponentami.

Aktywne zawieszenie chyba tez jest zabronione w F1, czy nie?
Peter Windsor: Kimi, what do you think about the new revised Q3?
Kimi: I think so that I don't know what are you talking about. They changed Q3? Why they change it?
Avatar użytkownika
Pussik
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 8:12
Lokalizacja: się biorą dzieci?

Postprzez SirKamil N mar 26, 2006 12:09  

Rozwiązania, które zostawiły trwałe piętno na F1... hmmm

Wprowadzenie samonośnej konstrukcji bolidu przez Colina Chapmana.

Zastosowanie kompozytów tak węglowych jak i polimerowych w F1 co umożliwiło...

Zbudowanie pierwszego samochodu z samonośną carbonową konstrukcją- McLarena MP4-1

Telemetria
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez AMD Wt kwi 04, 2006 8:45  

tak mówiąc o przełomowych rozwiązaniach się zastanawiam czemu nik nie wspomniał o przeniesieniu silnika do tyłu, wprowadzeniu spojlerów? przecież bez tego to nie wyobrażam sobie wyścigów open weel
Avatar użytkownika
AMD
 
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 9:43
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez krisow Wt kwi 04, 2006 18:17  

Wprowadzenie silników z turbodoładowaniem.
Obrazek
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Avatar użytkownika
krisow
 
Dołączył(a): Pt lip 29, 2005 13:16
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez slipstream Cz kwi 06, 2006 12:23  

wspomniał ktoś o przeniesieniu zmiany biegów z "wajhy" na łopatki przy kierownicy ...? To ja wspominam
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez ICEman Pn gru 05, 2011 14:02  Re: Przelomowe rozwiazania F1

Bolidy McLarena zawsze miały dobre zawieszenie łatwo jeździły po szykanach i tarkach, tutaj pewna ciekawa sprawa o wynalazku opracownanym przez Polaka http://www.wykop.pl/ramka/966067/wsparc ... cambrigde/
Avatar użytkownika
ICEman
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2006 17:17
Lokalizacja: z Północy

Postprzez SirKamil N gru 11, 2011 23:40  Re:

AMD napisał(a):tak mówiąc o przełomowych rozwiązaniach się zastanawiam czemu nik nie wspomniał o przeniesieniu silnika do tyłu, wprowadzeniu spojlerów? przecież bez tego to nie wyobrażam sobie wyścigów open weel


Silniki z tyłu znane były grubo przed drugą wojną. Ot, Benz RH Tropfenwagen z 1923 którego uznać można od biedy za pierwszego wyścigowego Mercedesa z prawdziwego zdarzenia.
Obrazek
Obrazek
Zwrócicie uwagę na wizjonerstwo- już wtedy bez wątpienia konstruktorzy zdawali sobie sprawę z wagi redukcji oporu a jeszcze dobre 10 lat takie legendy przedwojennych wyścigów jak Alfa romeo i Bugatti klepały ciosane klocki.

Silniki z tyłu miały potem jeszcze srebrne strzały Auto Union i Mercedesa.
Jeszcze nieco później piękna Alfa tipo 512 http://theoldmotor.com/wp-content/uploa ... /tom25.jpg
Porsche 360 Cisitalia http://thechicaneblog.com/wp-content/up ... ia-360.jpg
czy legendarny Cooper 500. W zasadzie to za sprawą Coopera z jego T12 z GP Monaco 1950 można uznać, że koncepcja jest w F1 od zawsze;)
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Następna strona

Powrót do Historia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron