Strona 4 z 4

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Cz paź 03, 2013 21:40
przez Carolius
Dzięki za info :D Możecie dać więcej info o podwójnym pedale w McLarenie?

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Wt paź 29, 2013 21:39
przez piotr_del_grey
Podwójna podłoga Lotusa 88, jeżeli nikt o tym wcześniej nie wspomniał :D

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Śr paź 30, 2013 0:39
przez Wuj
Na pewno nikt nie wspomniał. Nie wiem dlaczego. Może dlatego, że Lotus 88 nie miał podwójnej podłogi, cokolwiek to znaczy. :-P

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Śr paź 30, 2013 19:13
przez piotr_del_grey
Nikt nie wspomniał, bo modelu 88 nie dopuściła FIA do startu. Ale nie wiem do końca co ta podwójna podłoga oznacza.

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Śr paź 30, 2013 19:33
przez MatiXF1
Twin chassis to raczej podwójne nadwozie, lub podwozie ;)
Wystarczy w Google wstukać Lotus 88, tam jest kilka artykułów w których wszystko jest ładnie wyjaśnione. Po angielsku bo po angielsku ale jest ;)

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Śr paź 30, 2013 20:26
przez Pieczar
Żadna podwójna podłoga tylko 2 podwozia połączone ze sobą sprężynami. Jedno, zawierające całe zawieszenie, bardzo sztywne, żeby był jak najmniejszy (i jak najbardziej stały) prześwit między podłogą a podłożem. Drugie - zawierające wszystko inne łącznie z kokpitem kierowcy, połączne z pierwszym sprężynami - żeby kierowcy dupa nie bolała przy pokonywaniu nierówności toru :-P . To tak w skrócie. Jeśli coś pokręciłem, albo ktoś ma coś na ten temat więcej do dodania to proszę mnie poprawić/uzupełnić.

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Śr paź 30, 2013 20:40
przez MatiXF1
Pieczar napisał(a):Żadna podwójna podłoga tylko 2 podwozia połączone ze sobą sprężynami. Jedno, zawierające całe zawieszenie, bardzo sztywne, żeby był jak najmniejszy (i jak najbardziej stały) prześwit między podłogą a podłożem. Drugie - zawierające wszystko inne łącznie z kokpitem kierowcy, połączne z pierwszym sprężynami - żeby kierowcy dupa nie bolała przy pokonywaniu nierówności toru :-P . To tak w skrócie. Jeśli coś pokręciłem, albo ktoś ma coś na ten temat więcej do dodania to proszę mnie poprawić/uzupełnić.


Zapomniałeś dodać że jedno z tych podwóź to były boczne sekcje bolidu ze wszystkimi, że tak to ujmę, usprawnieniami aerodynamicznymi które generowały efekt przypowierzchniowy dla jak najlepszego docisku. Drugie z nich to właśnie wszystko inne połączone z kokpitem kierowcy, łącznie z tylnym i przednim spoilerem. :) Jeśli jeszcze dobrze zrozumiałem co gościu gadał w jednym filmiku to tam były drugie sprężyny, miękkie, połączone właśnie z pierwszymi sprężynami. Gdyby były tylko te sztywne, to delikatnie mówiąc, bolidem raczej by się nie dało jeździć ;)
Mogłem się pomylić, ale generalnie o to w tym chodziło i na pewno było to ciekawe rozwiązanie, szkoda że FIA go nie dopuściła, przez to nie mamy pełnego obrazu jak ono się spisywało.

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Śr paź 30, 2013 20:52
przez Patrick
W przypadku Colina mogło to zadziałać doskonale.

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Śr paź 30, 2013 21:11
przez piotr_del_grey
Patrick napisał(a):W przypadku Colina mogło to zadziałać doskonale.


Ale ostatecznie nic z tego nie wyszło niestety...

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Cz paź 31, 2013 0:48
przez Wuj
No to mogę umierać, chłopaki, radzicie sobie beze mnie. Tak trzymać. :D

Tylko dodam
Pieczar napisał(a): żeby kierowcy dupa nie bolała przy pokonywaniu nierówności toru :-P

że w sezonie 1981 nie wolno było stosować ruchomych spódniczek, więc zawieszenia były ustawiane na sztywno, jak w furmance, i biło dużo bardziej niż teraz. Twarda dupa była bardzo niezbędna.

I jeszcze znalazłem filmik z gatunku "jak pastuch krowie"
http://www.youtube.com/watch?v=MwNgwnMkHaI

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Cz paź 31, 2013 11:56
przez Carolius
Zauważyłem kiedyś ciekawą rzecz. Płetwa rekina niby zadebiutowała w roku 2008. Co ciekawe takie samo rozwiązanie miał McLaren z sezonu 1995.

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Cz paź 31, 2013 14:46
przez Wuj
A jeszcze ciekawsze, że taka sama płetwa była w Ferrari 312B2 z sezonu 1972. Tak jest ze wszystkim, jak trochę pogrzebać. Może ładniejsze, z innych materiałów, a wymyślone 40-100 lat temu. :)

Odp: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Cz paź 31, 2013 15:23
przez Patrick
Nie w F1, ale Jaguar D-Type też miał płetwę.

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Pt lis 01, 2013 11:47
przez Carolius
Nie wiem czy ktoś przypominał tu wspaniałe lusterka z Tyrrllera z roku 1998. Pomysł ten wykorzystało nawet Ferrari! :D

Re: Przełomowe rozwiązania F1

PostNapisane: Pt lis 01, 2013 17:10
przez piotr_del_grey
Tak zwany X-wing. Ale Tyrrell był tak daleko z tyłu w dodatku mieli Rosseta który nie potrafił jeździć, wiec nawet Postheletwaite nie potrafił nic zadziałać.