GP Chin 2011

Moderator: Ekipa F1

Postprzez sceptyk N kwi 17, 2011 12:30  Re: GP Chin 2011

Świetny wyścig, świetny Hamilton - prawdziwy wojownik i świetny Webber - złość go pchała!
Akcja na pierwszym pitstopie czołówki genialna - Vettel z trzeciego miejsca wskoczył na pierwsze (po zjeździe Lewisa).
W poprzednich sezonach byłoby już pewnie po wyścigu a tu masz, to był dopiero początek!
Ktoś wspominał, ze przez charakterystykę opon wyscigi bedą się rozstrzygały na ostatnich okrążeniach, oby było tak dalej.
Button w stresie z Vettelem na plecach dał ciała w pitstopie, zdezorientowała go pewnie również konieczna do wykonania klawiszologia.
Opłacała się agresywna strategia, straty na przechodzonych gumach były jednak zbyt duże.
To był błąd LRGP, wybrali oszczędzanie opon, stąd duża ilość strat pozycji, wg mnie brak umiejętności nie ma tu nic do rzeczy.
To już trzeci wyscig Wiliamsa i wciąż zero punktów, a niedawno weszli na giełdę, ciekawy jaki wpływ na ceny akcji mają tak mierne wyniki.
Punkcik dla Massy w zespołowym pojedynku z pupilem - drugi raz Felipe jest lepszy :)

Pamietajmy o statystyce - trzy czołowe zespoły mają komplet udanych wyscigów, nie było awarii i crashów, wszyscy dojeżdżali w punktach.
Najwyższy czas, by los rozdał karty...
sceptyk
 
Dołączył(a): Cz lut 28, 2008 20:37

Postprzez Damos N kwi 17, 2011 12:38  Re: GP Chin 2011

SkC napisał(a):Pamiętacie jak kilka lat temu cała 20 osobowa stawka mieściła się w 1s? Teraz różnice są ogromne.
Cała 20-ka? Ja nie pamiętam. Mówisz o różnicy na mecie czy w kwalifikacjach? Podaj jakiś wyścig. Poprzedni sezon miał czołówkę dość ciasną, ale kilka lat temu ? :detektyw:

O wyścigu napisano już chyba wszystko: nareszcie dominacja Vettela przerwana, choć jest to taka radość przez łzy - niewiele brakowało, by wygrał lub Webber: z 18-go miejsca dojechał drugi (!) Nie chodzi tu o awersję do jednego Vettela, jednak miażdżąca dominacje jednego kierowcy nie wpływa dobrze na widowisko (pamiętam smutne czasy dominacji Schumachera - wtedy oglądało sie walkę o miejsca 3-16 ).
Mercedes w końcu pokazał nieco lepsze tempo wyścigowe a Rosberg miał przez kilka okrążeń złudne nadzieje na wygraną ;)
Opony zrobiły swoje i wielokrotnie można było widzieć jak ich fragmenty latają w powietrzu przemykając przed kamerą. Ciekawe, jak będą wyglądały jachty w Monako po zakończeniu GP ? ;) Kawałki gumy latały tak wysoko, że nawet i do basenu na tarasie coś może dolecieć... Po wyścigu na torze zostało ok. 450 KG gumy - jest co sprzątać.

LRGP pokazało... bezradność czy brak przygotowania do przemyślanej zmiany strategii w trakcie wyścigu? Fakt - mieli trochę pecha, jednak nawet na tle Saubera nie błyszczeli.

Czy manewr Buttona pozostawiony bez kary nie zachęci w przyszłości do takiego zastopowania przeciwnika w boksach? A gdyby mu z nerwów silnik zgasł podczas ruszania z pit stopu zapuszkowanych? Ile sekund stracił by Vettel?

Ferrari ma 3 tygodnie na rozwiązanie problemów, jednak Alonso może w Turcji znów przegrać z Massą (on lubi ten tor) - co wtedy? Skupią się na "F151-st" ? ;) Czy może pierwszy raz usłyszymy zalegalizowane team orders ?
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez atb N kwi 17, 2011 13:30  Re: GP Chin 2011

SkC napisał(a):Tak na koniec, w 2010 zespół Renault miał po GP Chin 46pkt, teraz mają 32. A chyba każdy wie gdzie jest R31 względem R30. I to z debiutującym Petrovem i tylko jednym podium Kubicy. Niech mi ktoś teraz powie że nie brakuje im Roberta i nie ma to wpływu na wyniki mimo dwóch fantastycznych 3 miejscach.

Demagogia czy błąd w rachunkach? W zeszłym roku Chiny były czwartym wyścigiem. Zobaczymy, ile punktów będzie po Turcji, chociaż dziś powinno być dużo więcej, mimo pecha w kwalu. Dziś musiały się Nickowi przypomnieć czasy BMW i żelazne realizowanie założonej taktyki, zupełnie bez zwracania uwagi na sytuację na torze :sad:
Avatar użytkownika
atb
 
Dołączył(a): Wt wrz 09, 2008 21:32
GG: 25032226

Postprzez Puchal N kwi 17, 2011 13:33  Re: GP Chin 2011

Czy ma ktoś może link do video z tego wyjazdu Hamiltona na pola startowe ? Nie oglądałem tego momentu, a chciałbym to zobaczyć.
Puchal
 
Dołączył(a): Pt gru 12, 2008 14:18

Postprzez szama N kwi 17, 2011 13:35  Re: GP Chin 2011

Ale po Bahrajnie Renault i tak miało 0, bo Robert po kolizji z Sutilem przyjechał 11, a Witia nie dotarł do mety wcale.
Avatar użytkownika
szama
 
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 16:54

Postprzez SirKamil N kwi 17, 2011 13:41  Re: GP Chin 2011

Po Turcji ktoś napisze, ile Renault miało punktów po Turcji rok temu;) Oczywiście punktowanie 'na zmianę' nie jest optymalnym wynikiem dla zespołu, bardzo nieoptymalnym. We wszystkich trzech dotychczasowych wyścigach obydwaj zawodnicy powinni kosić podwójne punkty, ale ciągle mają jakieś przygody. Co jedna to dziwniejsza.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez rentonB N kwi 17, 2011 13:53  Re: GP Chin 2011

To nie byla wina formy R31 a beznadziejnej strategii w sobote i niedziele. Podczas wyscigu Pietrow jechal jeszcze 3 okrazenia po tym jak krecil czasy gorsze o 2-3s
"First braking, quite important, but not really"
R.K
Avatar użytkownika
rentonB
 
Dołączył(a): Pn mar 08, 2010 15:33

Postprzez barteks N kwi 17, 2011 14:20  Re: GP Chin 2011

Damos napisał(a):
SkC napisał(a):Pamiętacie jak kilka lat temu cała 20 osobowa stawka mieściła się w 1s? Teraz różnice są ogromne.
Cała 20-ka? Ja nie pamiętam. Mówisz o różnicy na mecie czy w kwalifikacjach? Podaj jakiś wyścig. Poprzedni sezon miał czołówkę dość ciasną, ale kilka lat temu ? :detektyw:

11 kierowców w 7 sekundach na mecie :-P
http://www.formula1.com/results/season/2009/805/
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez gregoff N kwi 17, 2011 14:23  Re: GP Chin 2011

barteks napisał(a):
Damos napisał(a):
SkC napisał(a):Pamiętacie jak kilka lat temu cała 20 osobowa stawka mieściła się w 1s? Teraz różnice są ogromne.
Cała 20-ka? Ja nie pamiętam. Mówisz o różnicy na mecie czy w kwalifikacjach? Podaj jakiś wyścig. Poprzedni sezon miał czołówkę dość ciasną, ale kilka lat temu ? :detektyw:

11 kierowców w 7 sekundach na mecie :-P
http://www.formula1.com/results/season/2009/805/


Koniec wyścigu praktycznie za SC...
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez Angulo N kwi 17, 2011 14:24  Re: GP Chin 2011

11 kierowców w 7 sekundach na mecie
http://www.formula1.com/results/season/2009/805/

:dusi: Koledze raczej chodziło o to, że w 2009 w Q2 czasami nawet 16 kierowców mieściło się w jednej sekundzie straty do najlepszego wyniku... Poza tym twój przykład też jest zły, bo wyścig zakończył się za SC.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angulo
 
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2008 17:21
Lokalizacja: Gołkowice
GG: 5966780

Postprzez atb N kwi 17, 2011 14:33  Re: GP Chin 2011

Właśnie temu barteks "wywalił" język na koniec posta. To ja jeszcze dorzucę Monako 2010 - 11 w 10 sekundach - uwaga puszczam oko :wink:
Avatar użytkownika
atb
 
Dołączył(a): Wt wrz 09, 2008 21:32
GG: 25032226

Postprzez Sanki N kwi 17, 2011 14:54  Re: GP Chin 2011

http://f1wm.pl/php/rel_gen.php?rok=2009&nr=5&dzial=19 zdaje się chodziło o te Q, a jak nie, to sam autor musi poszukać
Obrazek
Sanki
 
Dołączył(a): N cze 10, 2007 19:01

Postprzez renegade N kwi 17, 2011 15:11  Re: GP Chin 2011

Damos za duzo czasami myslisz, z calym szacunkiem. Za co Buttn ma dostac kare, za to, ze sie zakrecil? Nie myslisz chyba, ze Go McLaren poprosil zeby zaparkowal u Red Bulla?
Avatar użytkownika
renegade
 
Dołączył(a): Śr lut 07, 2007 22:19

Postprzez SkC N kwi 17, 2011 15:19  Re: GP Chin 2011

Damos napisał(a):
SkC napisał(a):Pamiętacie jak kilka lat temu cała 20 osobowa stawka mieściła się w 1s? Teraz różnice są ogromne.
Cała 20-ka? Ja nie pamiętam. Mówisz o różnicy na mecie czy w kwalifikacjach? Podaj jakiś wyścig. Poprzedni sezon miał czołówkę dość ciasną, ale kilka lat temu ? :detektyw:


No dobra w wyścigu nie znalazłem żeby aż 20 mieściło się w sekundzie ale w kwalifikacjach było parę razy blisko. Chodzi mi o to że w pierwszych 3 wyścigach różnice są niesamowicie duże i w kwalifikacjach i w okrążeniach w wyścigu.
http://f1wm.pl/php/rel_gen.php?rok=2009&nr=12&dzial=19 17 kierowców w 1s. Tutaj gdyby był Massa a nie Badoer pewnie 20 zmieściła by się w 1,3s
http://f1wm.pl/php/rel_gen.php?dzial=19&rok=2009&nr=10 a tutaj prawie 19 :D Robert wtedy dał popis i BMW, ale jeśli pamiętam to była wina żółtej flagi przez jakiegoś z STR

atb napisał(a):
SkC napisał(a):Tak na koniec, w 2010 zespół Renault miał po GP Chin 46pkt, teraz mają 32. A chyba każdy wie gdzie jest R31 względem R30. I to z debiutującym Petrovem i tylko jednym podium Kubicy. Niech mi ktoś teraz powie że nie brakuje im Roberta i nie ma to wpływu na wyniki mimo dwóch fantastycznych 3 miejscach.

Demagogia czy błąd w rachunkach? W zeszłym roku Chiny były czwartym wyścigiem. Zobaczymy, ile punktów będzie po Turcji, chociaż dziś powinno być dużo więcej, mimo pecha w kwalu. Dziś musiały się Nickowi przypomnieć czasy BMW i żelazne realizowanie założonej taktyki, zupełnie bez zwracania uwagi na sytuację na torze :sad:


tak jak szama napisał, nie liczyłem GP BAH bo renault i tak tam nic nie zdobyło
Avatar użytkownika
SkC
 
Dołączył(a): So kwi 25, 2009 20:01
Lokalizacja: WPY
GG: 1227011

Postprzez cichy N kwi 17, 2011 15:40  Re: GP Chin 2011

ObrazekDC|MW|JEV|VER|ALG|EVANS
Avatar użytkownika
cichy
 
Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 13:34

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość